Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.12.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
Bo @Brombosz jest z drugiej strony, mam nadzieję, że Krzysiu @sznib nie usunie. Zamiast grać na PlayStation 5 ganiam na rowerze, przylazł śnieg w ilości masakrycznej i pada cały czas, zdjęcie z dzisiaj ... Aha ... i rower dzisiaj umyłem pod ciepłym prysznicem z dodatkiem płynu do garów i mięciutkimi ściereczkami ( nie żałowałem płynu )12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
@_Piotrek Dzięki za te informacje. Dla mojego celu to właśnie ma być mała rama. Nawet S by było ok... 3kg to nie tak źle. Na pewno lepiej niż jakieś zmęczone, stalowe, archaiczne sprzęty do tego celu z OLX. Takiego czegoś już się po prostu nie produkuje. Dlatego miałem serię pytań. Przepraszam moderację. Więcej off-topu już o tym nie planuję. Mam nadzieję, że nam wybaczą. W ramach przeprosin leci odnalezione przypadkiem foto z 2018r. O ile mnie pamięć nie myli, to było moje pierwsze 100km po lesie w 4,5 godziny. EDIT: Musiałem jeszcze to sprawdzić. https://ibb.co/DMS5y4v Szkoda, że straciłem już tą formę.8 punktów
-
7 punktów
-
Bo kiedyś to się jeżdziło ........małe kółka, dziwne ramy, śnieg zamarzał prawie poziomo.....6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
Bo wczoraj wrzuciłem zdjęcie, a dzisiaj jest dzisiaj, czyli codziennie jedno zdjęcie jak pisze w temacie, zdjęcie wrzucam bardziej dla Pana @Brombosz porównanie ... Dartmoor Hornet VS Dartmoor Hornet Pro ( Hamulce + Koła + Amortyzator ... sprzedałem kumplowi za fajną cenę, jeszcze parę rzeczy jest w tym rowerze z mojej spiżarni rowerowej )3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Przejazd trasy Downtown w Przemyślu. Niestety, od dwóch lat zawody nie odbywają się i już odbywać się nie będą, bo miasto zrezygnowało z organizacji imprezy 😕2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Skoro jest to składak z krampusem to najprawdopodobniej z dołożonym zestawem. To wymusza znalezienie dedykowanego pod ten zestaw hebla magury z odpowiednim okablowaniem. Wersja pod bafanga to 1000 zł sztuka. Standardowe to 500. Zapewne można się ewentualnie pobawić w przeróbkę jeśli ktoś się czuje na siłach Od lat użytkuję bafanga i uważam że w jego przypadku (silnik centralny) z powodzeniem można obyć się bez czujnika odcięcia.1 punkt
-
jak kolega ma elektryka to może mt5e? Czujnik hamowania w klamce ma. Z doświadczenia wiem ze 4tłok na tyle nie jest aż tak potrzebny. W mt triale by idealnie się wpasowały ale poza budżet i brak mocowania z tyłu jak autor pisze. Najlepszym wyjściem by było po prostu kupno jednej mt5 (lub mt5e) czy innego tam shimanocha 520 i tarczy180 bo i tak pewnie będzie głownie przodem hamowane.1 punkt
-
Się blacik przekłada na drugą stronę, wywala niepotrzebne gramy, suport montuje najkrótszy jaki podejdzie i Et voilà comment ça doit être.1 punkt
-
Ja zmieniłem v-ki na Deore 6100 z oryginalnymi klockami i tarcze RT-56 180 i 160mm i jest petarda. Co prawda ważę połowę mniej, ale śmigam dość szybko w terenie w każdych warunkach. Z opisu wnioskuję że jeździsz raczej po asfaltach, może szutrach więc taki hebel sprawdzi się na pewno.1 punkt
-
Zależy od wielkości tarczy. Zasada jest taka, że im większa tarcza tym mocniejsza siła hamowania, ale za to słabiej z wyczuciem i dozowaniem. Im wolniej tym efekt ten jest bardziej wyczuwalny. Musisz sprawdzić jakie ma mocowanie ten widelec, a następnie dobrać adapter pod wielkość tarczy, np. 160mm na 180mm, albo 140mm na 160mm, albo 140mm na 180mm. Przy MT5 i sztywnym widelcu, tarcza większa niż 160mm to może być trochę zabójcze połączenie... dla widelca. Tam w razie ostrego hamowania pod twoim, dużym obciążeniem może coś w końcu pęknąć... Jak nie widelec, to w główce ramy. Amortyzator się w razie czego ugnie skokiem. Sztywny wideł już nie, albo nie tak jakbyś chciał. Stery też będą miały trudniejsze życie, a ewentualny luz na nich, dużo szybciej się będzie powiększał. W ogóle 4-tłoczkowe MT5 i sztywniak to trochę overkill, nawet jak na 140kg wagi. To hamuje super przy prędkościach i delikatnych palcach, ale na co ci taka kotwica? Na przód to jeszcze rozumiem jak jeździsz po 40-60km/h w dół, ale z tyłu tego nawet nie wykorzystasz. A już na pewno nie przy dużej tarczy. MT Trail byłyby lepsze, lżejsze, a z większą tarczą z tyłu całkiem podobne w ich pracy. Pomyśl dobrze, bo może być, że jakieś zwykłe Shimano za 200zł spokojnie wystarczy. My nie wiemy co jeździsz, jak jeździsz i w jakich warunkach. Wróżbitów tu nie brakuje, ale oni mogą się mylić co do twoich potrzeb. EDIT: Z tego co widzę to ten widelec ma mocowanie o nazwie IS, więc potrzebujesz adaptera "IS to PM" (post mount), a jakiego rozmiaru to się dowiesz jak zamówisz tarczę.1 punkt
-
Albo Magura MT Trail. Ten sam zacisk z przodu co w MT5, o wiele lepsze klamki, cena podobna jak nie mniej, a dwu-tłoczkowy tył i tak wystarczy. Z mankamentów to wypada na starcie klocki z fabrycznej żywicy na metaliczne, oryginalne powymieniać i tak całość właśnie dotrzeć póki nowe. Wtedy jest kotwica. MT5 też to dotyczy.1 punkt
-
Mam odwrotne spostrzeżenia czy doświadczenia. Prawda jest taka, że im ktoś jeżdzi bardziej sportowo, na poważnie tym kask jest niezbędny. Koniec kropka i nie ma tu nad czym dyskutować czy pisać jakieś aluzje o szantażu emocjonalnym. Bez urazy ale nie staram się być na tym forum i uznawać go za forum dla delikatnie to ujmując w aluzję do "jeżdżących wokół komina względnie po browara do sklepu". To, że tacy tu są to pewnie fakt ale starajmy się traktować to jako wypadek przy pracy. Celujmy wyżej a nie zaniżajmy standardy.1 punkt
-
1 punkt
-
U mnie to wygląda tak. Śpię w samych majtkach. Jak jest zimno to dokładam podkoszulek, jak dalej za zimno to podkoszulek z dłut rękawem i spodnie dresowe. Jak dalej zimno, no to znaczy, że za cienki śpiwór wziąłem...1 punkt
-
@ChuChu - to zależy bardziej od tego, czy od razu wbijasz w teren, czy może mielisz też sporo km na dojazdach. U mnie w 1x też tylko dół kasety 'klęka' bo zawsze muszę zrobić 5-10-15km zanim wjadę w docelowe miejsce. A że siła na dole kasety rozkłada się na 11-13-15 ząbków a na górze na 2-3 razy więcej - to i efekt jest taki, że się małe koronki zjadają jako pierwsze. Do sedna. Zmierzyć trzeba łańcuch, jeśli ten jest podjedzony i ma blisko do 0,5% to ja bym kategorycznie kupił nowy.1 punkt
-
Skoro wartość sentymentalna, to po co ją niszczyć jakimiś przeróbkami? Zostawić jak jest, doprowadzić do świetności i cieszyć się fajnym klasykiem.1 punkt
-
Nie, bo te 60% to w rzeczywistości 100% twojego wkładu + 60% silnika. Dlatego ważne jest to co odczuwamy - przejedź się rowerem bez przekładni - wtedy odczujesz różnicę. Jest bardziej naturalnie, odczucia jak na zwykłym rowerze podczas jazdy " z wiatrem" . Po prostu w rowerze bez przekładni potrzeba mniejszego wspomagania - ale póki co to tylko teoretyzowanie - my do kwietnia raczej jeździć nie będziemy.1 punkt
-
1 punkt
-
Wsiadła dziewczyna na rower pijana i ją na miejscu pokarało.1 punkt
-
1 punkt
-
Jak Wy zapinacie te koła, że 'zawsze trzeba regulować zacisk koła'? Mam 240tkę, mam QR 9mm, nigdy nie musiałem regulować zacisku 😮 Ale ja zapinam nie w powietrzu, tylko wkładam koło na miejsce, zapinam leciutko, stawiam rower na kołach, równo, pionowo... trącę ze dwa razy, żeby się endcapy ułożyły w hakach i dopiero zapinam.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00