Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      2 367


  2. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      636


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      10 639


  4. KSikorski

    KSikorski

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      3 219


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo... u nas prawie wiosna okolice Starego Czarnowa, ja w dolnym lewym rogu (mój cień) zdjęcie z dzisiaj tj. 09.12.2022 r. temperatura około 0,3 na minusie (średnio)
    6 punktów
  2. Bo czasem trzeba pomóc........🥰
    5 punktów
  3. Bo troszku zamarzła kałuża, ostatnie dni bez śniegu, aktualnie pada śnieg, jutro chyba będzie biało ...
    3 punkty
  4. W niedzielę zacznie porządnie sypać to można będzie przetestować wszystkie rady 😉
    3 punkty
  5. Płyta okazała się mieć problem z czytaniem pamięci RAM, obrazek świętego nie pomógł 😉 Zamówiłem na zaś płytę i ramy. no i coś rower ego Obrazy teściowej Pozdrow'er
    3 punkty
  6. Bo mnie ładna pogoda wyciągnęła na traile.
    3 punkty
  7. Tak, może. Wydaje mi się, że właśnie sam sobie odpowiedziałeś dlaczego kosztuje 9 zł za 400 gramów.
    2 punkty
  8. Niestety ja nie wierzę że dotrwam do czasów kiedy na forum o rowerach ludzie będą szanowali innych forumowiczów i będą pisać o rowerach a nie... o modlitwie, telefonie do chłopaka, grzegorzu braułnie i szczepionkach... nie tego na co powinienem móc liczyć ot tak po prostu na 100% nie doczekam.
    2 punkty
  9. edit: aaaalbo nie, nie chce mi się rozpoczynać kolejnej dyskusji z tyłka.
    2 punkty
  10. WTF?! 😅 Na przekór wszystkiemu wierzę, że dotrwam do czasów, kiedy w takim wątku jak ten: - jeden napisze, że modli się przed jazdą, - drugi wspomni, że przed wyjazdem dzwoni do swojego chłopaka, ... i nie znajdzie się nikt, kto poczuje potrzebę zabłyśnięcia swoim "co do k*". Szy.
    2 punkty
  11. Jak Ty chciałeś żeby Ci Jezus pomógł umieszczając go w tęczowej poświacie? Zamiast obrazki świętych wkładać trzeba ram wyjąć, slot przedmuchać, włożyć ponownie. Czasem tak jest że nie styka, sporo razy tak miałem.
    2 punkty
  12. 2 punkty
  13. Były już kaskowe przepychanki - ktoś nawet twierdził, że bez niego jest bezpieczniejszy... Tak naprawdę, to osobnik jeżdżący bez kasku potencjalnie wyklucza się sam, albo ktoś mu w tym pomaga, i to raczej nie celowo. O wyolbrzymianiu zagrożenia może pisać ten, który go nigdy nie poczuł, albo zabawowo przewrócił się w piaseczku na placu zabaw... Przymusu póki co nie ma, ale tak jak jestem w wielu przypadkach niepoprawny w sensie działań i zachowań, tak w sumie chciałbym, żeby ustawodawca narzucił ten obowiązek (jazda w kasku) - wtedy jest nawet szansa, że część sezonowych/od święta rowerzystów po prostu daruje sobie i innym, co wielu na pewno ucieszy (jedyny minus, to potencjalny wzrost masy, ale sportowcami to oni i tak nie byli przy tej swojej "jeździe" - w cudzysłowie, bo pojęcie o niej często niemal *zerowe). PS "miękka faja" to tutaj pewna przenośnia - gość często myśli "kaski są dla lamusów", a tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy jak kruchą jest istotą (powtarzam się, ale mam wrażenie, że zostałem odebrany tylko po samym - jakby nie było - pejoratywnym "brzmieniu" tego określenia)... * widywałem wiele razy osoby dorosłe jeżdżące gorzej/bardziej niebezpiecznie od niejednego kilkuletniego dziecka, bo co za różnica po której stronie się jedzie... To celem wyjaśnienia, a teraz proponuję bardziej trzymać się tematu i praktyki, a nie wiary (jakkolwiek byśmy ją rozumieli)
    1 punkt
  14. Naciągałem, mierzyłem, wyobrażałem sobie aż ostateczny efekt jest jak na zdjęciach. Ewentualne zmiany w zatrytkowaniu lub krzyżowaniu pancerzy przewiduję jedynie jeżeli w trakcie jazdy rower mi coś podpowie. Efekt uważam za zadowalający, pancerz tylnej przerzutki mógłby być krótszy, ale to zrobię jeżeli będę rozpinał kiedyś linkę. Teraz tylko na siodło i wio! dzieki za podpowiedzi!
    1 punkt
  15. @pablo945: Nie ma mowy. Nie tak szybko. Najpierw foty tego co ulepiłeś prosimy
    1 punkt
  16. Janek Świr Rowerowy wrzuca najlepsze filmy w Polsce w temacie rowerów grawitacyjnych ... Janek Master Chief !!! ... Dzięki Janek !!! za stworzenie ramy ... ULTRA SUPER HIPER ROZPIERDALATUS HARDTAIL Hornet Pro ...
    1 punkt
  17. Kiedyś tym się zainteresowałem tymi.mapami topo. Podobno coś z większą ilością dróg bardziej na MTB chyba. I chyba to trzeba odnawiać subskrypcja płatna co rok. Ale nie chce w błąd wprowadzać. Ja tam mam podstawową wersję mapy i jest w porządku.
    1 punkt
  18. Taniej wyjdzie używany już tylko. Zawsze można na raty wziasc
    1 punkt
  19. Do delikatnych miejsc puszka litowego do wszystkiego innego wiadro grafitowego.
    1 punkt
  20. Smar miedziowy nie może być stosowany jako zapobiegający spiekaniu. Miedź reaguje i z alu i stalą. Lepsze są te białe pasty na bazie jakiejś ceramiki(?) jak shimano antiseize (jak dla kogoś drogo 50g za 10zł to jest coś podobnego pod alufelgi w moto (nie pamiętam rynkowej nazwy) w cenie około 30zł za 400g). Osobiście od wielu sezonów używam w rowerze "morskich", syntetycznych shc220 i shc460 do wszelkiej maści łożysk i jako uszczelniający przed wodą (np. oś korby). Daję go też do sprzęgła przerzutek. Czasami używam również mineralnego z dodatkiem molibdenu xhp222 (testuję go własnie w sprzęgle ratchet w dwóch piastach - na razie jest ok aczkolwiek smar mocno gęstnieje w niskich temp więc się zobaczy czy się tam sprawdzi). Wszelka amortyzacja właściwie tylko dedykowane kosmertyki (motorex, maxima i rockshox).
    1 punkt
  21. Szybko, na tyle że 15 minut postoju w knajpie może dać kilkadziesiąt procent. Może zmierzę czas ładowania przy okazji.
    1 punkt
  22. Zegarki garmina z funkcją physio true up synchronizują się z EDGE 530. Trasy przejechane lub do przejechania są dostępne z poziomu aplikacji garmin connect w telefonie lub z poziomu przeglądarki do PC oraz z samego urządzenia (przez kabel usb).
    1 punkt
  23. @bogus po prostu jakość wykonania. Te od LBS wyglądały jak zdjęte z tokarki, a te nieco bardziej przypominają te tłoczone. Ostatecznie nie wyglądają źle, ciężko się do czegoś przyczepić. Z racji że tak jak pisałem, Vincere już nie sprowadza śrub, pewnie będę zamawiał jeszcze z Ali.
    1 punkt
  24. Jeżeli chodzi o karbon, to ja cały czas niezmiennie polecam Effetto Mariposa CarboGrip. Rewelacyjny produkt. Nie mam pojęcia dlaczego jest tak mało popularny.
    1 punkt
  25. Odpowiem za kolegę i na 100% się nie pomylę - chodzi o śruby i kominy tarczy.
    1 punkt
  26. To błędne myślenie. Kompatybilność przerzutki z kasetą definiuje krzywa po której porusza się pantograf i krzywa definiowana przez promień kolejnych koronek. Jeśli te krzywe są zbliżone to przerzutka działa dobrze. Jeśli te krzywe są znacząco różne (w jedną lub w drugą stronę) to nie będzie działać dobrze.
    1 punkt
  27. Generalnie przerzutka M5100 nie jest kompatybilna z kasetami innymi niż 11-51. Da się to wyregulować z 11-46 ale idealnie nie będzie (na pewno nie długodystansowo, ze względu na odległość kółka prowadzącego od koronek). W każdym razie śrubą B nie ustawiasz na znak 51 tylko tak aby odległość wskazana poniżej wynosiła 46mm. Do tego łańcuch należy dobrać jak w instrukcji shimano ale nie +4/5 ogniw tylko +6/7 ogniw (łańcuch ma był właśnie dokładnie takiej długości jakby kaseta miała największą koronkę 51T). Zanim przystąpisz do montowania przerzutki trzeba sprawdzić czy hak prosty. Nawet delikatne odchylenie od płaszczyzny kasety będzie powodowało frustrację przy regulacji.
    1 punkt
  28. Nie myślałeś żeby może... pojeździć i ocenić co Tobie pasuje?
    1 punkt
  29. Tylko nie podczas jazdy, bo może zaszkodzić
    1 punkt
  30. To stary kopacz... Raczej sprawdził te opcje juz na starcie.
    1 punkt
  31. Lista do której się stosuję Primo 1.Uwaga. 2.Umiarkowanie w prędkości.(Lepiej zejść z roweru niż siebie/kogoś zranić) 3.Antycypacja wydarzeń 4.Modlitwa 5.Trasa. Drogi dla rowerów. Nie jeżdże po ulicach, a nawet poboczach i wybieram mało uczęszczane drogi (poza tym są ciekawsze) 6.Wyciąganie wniosków z niebezpiecznych sytuacji (niebezpieczne miejsca: skrzyżowania, zakręty, (oblodzone, zapiaszczone), krawężniki, tory, koleiny, zasłoniete dojazdy do drogi, parki, suchy głegoki piach) Niebezpieczne sytuacje : ktoś nagle zmienia kierunek bez oglądania się, np. na światłach przed skrzyżowniem, równoczesnie ruszanie na skrzyżowaniu - i bum, dziecko, pies wbiega pod koła, upał/mróz/ silny deszcz/śnieżyca usłabia uwagę) Secundo 1. Kask 2. umiejętność wyskoczenia z roweru. (Rower przeszkadza w upadku.) 3. Cwieczenia upadków na macie.
    1 punkt
  32. Chodzi o to, że instrukcja shimano co do ustalenia długości łańcucha dotyczy tylko i wyłącznie kasety z 51 zębami na największym blacie. Jeśli masz kasetę z blatem 46, to nie wykorzystasz go do ustalenia długości łańcucha. Ustalasz na 11t. W pozycji na 11t przerzutka ma być niemal zupełnie luźna, z łańcuchem przewleczonym przez wózek i spiętym. Ot tak jak byś ją przykręcił i napiął wózek przesuwając dolne kółko ~2mm w kierunku ziemi. Dwa ogniwa więcej i wózek już by nic nie napinał. Co do zasady ta przerzutka pracuje 100% prawidłowo tylko z kasetami "51".
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Świetna obręcz 29 cali na 35mm wewnętrznie to Dartmoor Cruiser. Mam koła na takich w HLu. Spokojnie ją kupisz za 150zł w Polsce.
    1 punkt
  35. Poszukaj też w sklepach z częściami do unicykli, raczej na zachód od linii Odry
    1 punkt
  36. Zjeżdżałem kiedyś z początkiem zimy Doliną Radości w Gdańsku, jechałem z Matemblewa w stronę Oliwy, byłem już prawie na wysokości Dworu Oliwskiego. Wieczorem, było ciemno, bez śniegu. Zjeżdżałem na luzie z niewielkiego zjazdu, nie wiem ile - około 25 km/h? Żadnego szaleństwa. Rower crossowy, opony wtedy chyba Smart Sam. To był moment, ułamek sekundy i leżałem na asfalcie z pękniętym kaskiem. Na "czarnym", niewidocznym lodzie uciekło mi tylne koło tak, że całym sobą, tyłem, w tym głową, uderzyłem o asfalt. Kask pękł. Gdybym go wtedy nie miał, może bym tego nie pisał Jeśli ktoś upiera się przy jeździe bez kasku, to przynajmniej zimą niech jeszcze raz to przemyśli Szy.
    1 punkt
  37. Też lubię Shimano... Tyle że swoje. Te przyniesione do zrobienia po znajomości to bardzo niewdzięczna robota, bo często nie ma już jak pacjentom pomóc. A naparzanie młotkiem łożysk to chyba najgorsza czynność dla psychiki serwisanta. Szczególnie tych w ramie i w piastach.
    1 punkt
  38. Dokładnie tak. Dodatkowo rowery i widelce mają często umieszczone mocowanie tak, że bez planowania lub podkładek nie da się ustawić zacisku idealnie w przestrzeni roboczej tarczy.
    1 punkt
  39. Bo młody ubrał już swoją choinkę
    1 punkt
  40. No i jeszcze dochodzi do tego twój styl jazdy. SAG jest wartością orientacyjną i jedynie pomocą w poprawnym ustawieniu zawieszenia. Pierwszy pomiar jest po to, aby mieć punkt odniesienia do kolejnych zabaw z ciśnieniem i tłumieniem kompresji/powrotu. Jednemu 20% SAGu będzie za dużo i dobije kiedy tego nie chce, a innemu 40% wystarczy aby się cieszyć dobrą trakcją i poprawną pracą zawiechy. To jest jak trochę z tuningiem auta i sportową jazdą w danym zakresie obrotów silnika. Są tacy, którzy lubią gdy ciągnie z dołu i są tacy, których musi wbijać w fotel prawie przy odcince. Wszystko kwestą preferencji, potrzeb i upodobań.
    1 punkt
  41. Bo nie potrzebuje amora ....bo po co ....
    1 punkt
  42. 1 punkt
  43. Zaiste noblowski to patent rodem z fermy ekologicznego drobiu aby poranna dostawa jaj zniesionych pod drzwi jajożerców zniosła wibracje podróży, prawdziwy soft rack time! Chroni przed wibracją wzdłużną i skrętną, teraz białko już nigdy nie będzie ubite na pianę montażową po 15 km leśnym tripie. Non kogel mogel . Żółtka się cieszą! Teraz czas na błotnik i intalację chroniącą przed atakiem lotniczym grupy Eagle & jajstrząb. 😀
    1 punkt
  44. Zadanie: montaż zadniego bagażnika na przedzie bez upośledzenia wartości domyślnej. Można użyć diaxa jedynie dwa razy. Należy użyć jednej części z porzuconego, zardzewiałego roweru. Przekląć można razy trzy.
    1 punkt
  45. Dla potomnych - na wyciek z klamki pomogła wymiana tłoczka na nowy, aluminiowy, z Ali. Model z XT/SLX pasuje również do zwykłego DEORE M6000. Od czerwca do tej pory wszystko gra i hamuje jak należy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...