Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      896


  2. Semtex

    Semtex

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      251


  3. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      1 835


  4. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      2 318


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 03.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. 8 punktów
  2. Bo zabieliło @elkaziorro Ekstra fota
    6 punktów
  3. Bo troszkę przypruszyło i przymroziło błocko 😁
    6 punktów
  4. Tu dopiero jest materiał do rżnięcia i rąbania, a nie jakiś tam chrust;-).
    5 punktów
  5. Nie, nie powiem gdzie tyle opału na zimę znalazłem.
    5 punktów
  6. Oczywiście nie poruszasz się nim na drogach publicznych prawda? Tylko teren prywatny, tak? A jeżeli tak, to zarejestrowałeś go, opłaciłeś OC i poruszasz się razem z samochodami po ulicy, zgadza się?
    2 punkty
  7. Siodełko Pro Turnix Performance AF 142mm. Bo mi Accent Execute wziął i się połamał. No powiem Wam, że ładna to rzecz. Bardzo dobre wrażenie na mnie zrobiło.
    2 punkty
  8. Cześć. W końcu spełniłem swoje marzenie...EMONDA SL5 2022 pozdrawiam grupę!
    2 punkty
  9. Bo... klimatyczne drzwi "dookoła jeziora" w lesie Edyta "Bo..." po uwzględnieniu postu @JarBas i ponownym oblukaniu mapy.
    2 punkty
  10. Narzędzie opiera się metalową tuleją na mufie poza obrysem suportu. Często w węglowych ramach nie ma tam za wiele "mięsa" dookoła. Lakier mi raz obgryzło z ramy. Kluczowe jest uszczelnienie od wewnątrz bo z zewnątrz są uszczelnione rewelacyjnie. Woda dosraje się do wewnątrz zarówno po podsiodłówce, ze sterów, z każdego otworu jeśli w ramie są ciągnięte kable... W każdym razie też bym pewnie zajeździł bez tulejki i wymienił na nowe. To nie zdycha tak, że się do domu nie da wrócić.
    1 punkt
  11. Chodzi o to, że tolerancje tam są na setki milimetra. Z tego co pamiętam, to na ogół +/- 5/100. Łatwo sobie wyobrazić, że gdy miska zacznie iść krzywo, to coś można uszkodzić. Ogólnie Pressfit to lipa i widać tendencje do powrotu do BSA, nawet w najwyższych modelach ram.
    1 punkt
  12. No tak. Na 700x38C będziesz leciał jak strzała. Stożki są niezbędne. 🙄
    1 punkt
  13. Ciekawe ludzie mają wyobrażenia o prędkości do której są dedykowane koła aero... i jakie mają pojęcie o dobieraniu szerokoścu opon (35-38c sic!), żeby to był zestaw aero.
    1 punkt
  14. U mnie, osobiście 1-2 lata temu chodziło ok na 9-letnim (obecnie) ultrabooku z procesorem z serii u. Ale już na 4-letnim thinkpadzie z dobrym laptopowym procesorem i jakąś integrą (ale słabszą niż w ultrabooku) zwift chodzi wyraźnie słabiej. A rouvy jest nie-"grywalne". To samo się tyczy rgt cycling. Z tego co widzę, to w benchmarkach to 520 jest ciut lepsze od intel 4400 które mam w starym ultrabooku. Osobiście radziłbym zakupić do tego jakiś tani (chyba że zamierzasz go używać jeszcze do czegoś innego i potrzebujesz droższego) laptop do grania, z dedykowaną, przyzwoitą kartą graficzną.
    1 punkt
  15. 38c to nie jest szosa... Ty nie potrzebujesz szosy, jak chcesz takie opony i takie ciśnienie.
    1 punkt
  16. @Sansei6 Pisząc o oponach MTB miałem na myśli typowe zamleczone, zwijane opony do XC. Takie jak Ikon, Barzo, RR itp. Nie uwzględniałem dętkowo- trekkingowych. Stąd ta rozbierzność.
    1 punkt
  17. A w kolejnym odcinku wymiana panewek laparoskopowo, przez wydech. Może się to uda. Może nawet to coś uszczelni. Ale raz - po co? Dwa - czemu chłop, budujący rower i chcący nim jeździć lada moment - miałby czekać? Kombinowanie jest mile widziane, ale zamiast robić szum przed opracowaniem rozwiązania - zrób go już po procesie myślowym i po testach na sobie. A tak szczerze mówiąc, to nie wyobrażam sobie bardziej niepotrzebnego 'przyrządu' czy tam 'substytutu' w rowerze. "Tulejka uszczelniająca suport MT800 dla tych, którzy zapomnieli o niej w trakcie montażu". Przykro mi, sceptycznie jestem nastawiony.
    1 punkt
  18. @KNKS W moich Schwalbe Marathon MTB Plus zalecane jest 2,0 do 4,5 bara, więc i tak jeżdżę na niższej granicy
    1 punkt
  19. @Thomlodz obniżanie ciśnienia zimą to generalnie stosowana praktyka od poczatku istnienia pompowanych opon. Ale dość karkołomnie przyjmujesz że obniżenie o 20% ciśnienia z opon napompowanych na 200% znacząco poprawi "zimowe bezpieczeństwo" dalej to będą kamienie. Jak już chcesz mieć jakiś zysk z lepiej "klejącej" gumy to musisz pozwolić jej mocniej pracować a więc... zejść z ciśnieniem mając za bazę standardowe a nie Twoje ulubione.
    1 punkt
  20. Tulejka uszczelnia łożyska od zewnątrz, aby syf z ramy nie mieszał się ze smarem łożysk. Tam nawet oringi są na końcu. Myjesz rower, topisz, wszystko ląduje w okolicach suportu właśnie. Moim skromnym zdaniem wybijaj, powoli i delikatnie, ale wybijaj i składaj tak, jak zostało to zaprojektowane.
    1 punkt
  21. cena spada bo nie umie znaleźć frajera😂 a co do sramów/avidów to ja nigdy się z nimi nie polubiłem- kwestia pracy klamki, zbyt gumowa
    1 punkt
  22. Problem i jego źródło mogłeś zdiagnozować sam. Nie wymaga to ani super wiedzy, ani umiejętności ani specjalistycznych narzędzi Nie wiem na ile się orientujesz, producenci zalecają prosty serwis goleni dolnych często co 25h eksploatacji. Jeśli trzymasz się zaleceń serwisowych to wykonywanie tego jak jest zalecane to czynność wybitnie kosztowna. W moim przypadku oznaczałoby konieczność oddania do serwisu co 2 tygodnie. I trudno jest popełnić jakikolwiek błąd po obejrzeniu jednego filmu na yt. Jeśli potrafisz zdjąć koło, zdemontować zacisk hamulca I poskładać stery (wysyłałeś widelec na serwis) a potem zrobić to w odwrotnej kolejności to serwis dolnych goleni jest na poziomie trudności tych czynności. Sprawdzenie czy za skokową pracę widelca odpowiadają golenie, ślizgi czy uszczelki możesz zrobić drogą eliminacji. Demontaż i montaż uszczelek jest wykonalny również w banalnie prosty sposób. A RS xc32 nie ma blokady na beton. Ugina się dość opornie kilkanaście mm.
    1 punkt
  23. Pod kątem działania GX jest blisko X01, ale ergonomia dźwigni w X01 jest zdecydowanie lepsza.
    1 punkt
  24. Eeeeee, spooooko, to jeszcze z 5 stron przed nami!
    1 punkt
  25. Bez przesady, BSA na szybko znalazłem w pierwszym linku za 1000 zł z wysyłką z Niemiec. Pewnie jak się poszuka np. na ebay to znajdzie się taniej. Ale niech będzie i 1500 zł, wolałbym jednego CK niż 15 czy 20 sztuk chłamu. Jak waliłem na etapową TransCarpatię w 2006 roku (jeszcze na Shimano), to już po drugim etapie w deszczu suport był do wyrzucenia. A przede mną jeszcze pięć 😉Przeżyły tylko kulkowe piasty XTR. W 2013 roku wygrałem w Open maraton Giga u Marka Galińskiego. Rowery na trasie topiły się miejscami ponad suport. U kolegi piasty i suport do reanimacji. U mnie CK bez zająknięcia i bez serwisu. Zero stresu na trasie, że później muszę serwisować czy coś wymieniać. Przejechałem sporo wyścigów, na których oszczędzałem sobie czasu nie robiąc nic z piastami, sterami czy newralgicznym suportem. U kolegów myjka, spanie i rano korba nie chciała się ruszyć. CK produkuje łożyska sam w 100%. Magia tkwi w materiale i uszczelnieniu, które na pierwszy rzut oka nie jest jakieś rewelacyjne. A jednak działa. Jak powszechnie wiadomo 😉 lubię ultralekkie części. Ale po przejściach piasty, stery i właśnie suport mam od CK. Z braku czasu serwisuję je rzadko i jako jedyne na rynku po prostu działają bez zbędnego kitu serwowanego przez marketingowców.
    1 punkt
  26. Na te wszystkie suportowe dywagacje jest jedna sensowna odpowiedź: wkłady Chris King. Jeśli tylko posiadasz ramę, do której oferują swoje pakiety, kup i zapomnisz o zabawach z wymianą łożysk, zastanawianiu się dlaczego jedno pada szybciej i co wybrać by pojeździć parę miesięcy dłużej. Mój kupiłem jak tylko pojawiły się w sprzedaży (bodaj koło 2009 roku). Najpierw serwisowałem go zgodnie z zaleceniami CK. Później raz w roku, a po pewnym czasie zupełnie mi się odechciało i kręciłem bez serwisu kilka lat. Rower mam jeden, jeżdżę na nim przez cały rok. Przejechał mnóstwo maratonów, kilka etapówek w deszczach i błotach. 2 miesiące temu kupiłem zestaw naprawczy - dwie uszczelki i blaszki, bo stare wreszcie się zużyły. Łożyska są (dla chętnych) rozkładane na części pierwsze. W środku ideał. Wyczyściłem, nałożyłem smar CK. Najlepsze, że te suporty nie mają żadnych uszczelnień. Łożyska są właściwie na wierzchu, ale cała magia tkwi właśnie w nich. Wiadomo, ich części są znacznie droższe niż reszta masówki ale gdybym sobie przeliczył ile zaoszczędziłem na suportach czy nawet samych łożyskach (nie mówiąc już o poświęcaniu wolnego czasu na serwis) to przez kilkanaście lat już mi się suport zwrócił. A jeśli nie, to pewnie przeżyje mój rower. Wymiana dwóch łożysk raz na 20 czy 30 lat to chyba dobry wynik. Żeby nie było, to punkt widzenia także w odniesieniu do serwisów CK, które przez lata wykonałem. Raz dostałem piastę tego producenta, w której oś przestała się kręcić. Myślałem, że wszystkie łożyska będą do wymiany. Ale rozebrałem, wyczyściłem - w środku ideał. Założyłem nowe uszczelki, nasmarowałem, działała. Wiadomo, wszystko można zajechać i nie ma rzeczy niezniszczalnych. Ale po XX latach przejechanych na tych częściach na całą resztę chłamu, który się nam oferuje nawet nie spojrzę.
    1 punkt
  27. Nie jest. Pracuje bardzo podobnie.
    1 punkt
  28. Tak, to wersja Smart System, daje takie możliwości z poziomu aplikacji.
    1 punkt
  29. @Nial wrzuca film dotyczący suportów, a kilka postów niżej zaczyna się dyskusja, dlaczego piasty skonstruowane są tak, a nie inaczej. Uwielbiam!
    1 punkt
  30. Wszystko trzyma się na tarciu krawędź EC i powierzchnia widełek. TA wymusza tarcie poprzez ściągnięcie tego wszystkiego ze sobą i zabezpiecza. Wróć myślami do haków otwartych i to zarówno tylnych i przednich... tam też wszystko trzymało się w widłach na tarciu. I przez dziesiątki lat dawało radę w każdych zastosowaniach. TorqueCaps fajna sprawa ale jedyny odczuwalny plus to zwiększenie sztywności skrętnej widelca.
    1 punkt
  31. Nie z tej piwnicy ale kolega się pyta czy mu pieca dla syna nie złożę na mikołaja, ano jak że jak tak. Poczontki, obok moja buda która czeka ale doczekała się po równania. PozdrowPC'er
    1 punkt
  32. W tym kontekście słabo wygląda wkładanie piast dt z "zwykłymi" end capami do widelców "torque caps compatible", bo wtedy oś pozorna staje się osią rzeczywistą przy pracy na ścinanie podczas udarów. Jak to zobaczyłem to zamówiłem od razu zestaw end capów w standardzie "torque caps".
    1 punkt
  33. Bo to nie jest oś rzeczywista tylko zamykacz o średnicy 15mm. W piastach dt pod 15TA oś jest pozorna. Tworzą ją kolejno: end cap lewy, bieżnia wewnętrzna łożyska lewego, tulejka między bieżniami łożysk, bieżnia łozyska prawego i end cap prawy. Łożyska nie przenoszą na TA prawie żadnej siły poprzecznej poza ew. siłami ścinającymi na krawędziach wspomnianych wyżej elementów kiedy TA dokręcone zbyt małym momentem. Ot taki majstersztyk inżynierski. W piastach innych producentów pod TA można spotkać oś rzeczywistą (wtedy łożyska zamiast klasyki 6209 to np. 17287) czyli tulejka jest przeciągnięta od EC do EC. Z tyłu w swissach też jest stosowana oś rzeczywista a TA 12mm jest jedynie zamykaczem. A wracając jeszcze do przedniej... po kowersji piasty TA do QR za pomocą end-capów oś niby znika? Nie. Ciągle wszystko trzyma się na tej samej osi pozornej co wspomniana wyżej.
    1 punkt
  34. Pasowanie między osią 15mm z Rock shox pike, a łożyskami w piaście dt370 jest luźniejsze niż między korbą shimano fc-m7100 a łożyskami w suporcie token. Taka ciekawostka dziś zmierzona... Ale jeszcze pomierzę endcapy;-)
    1 punkt
  35. Jeśli nie masz nic przeciwko przez kolejne 13 stron będziemy pisać, dlaczego to zły wybór. Ps. Gratuluję, fajny rower.
    1 punkt
  36. Ja wiem, że w kraju istnieje metoda "zwalania winy" na słabszych - nie chodź po nocach bo cię okradną, nie ubieraj się prowokacyjnie bo cię zgwałcą, nie jedź rowerem po jezdni bo cię przejadą. Przy okazji spaliniarze mają uroczy zwyczaj obwiniania wszystkiego - a bo droga krzywa, infrastruktura zła, a bo drzewo rośnie, zwierze wybiegło, pieszy przechodzi przez pasy, cyklista wyjechał. Zawsze wszyscy są winni tylko nie oni i nie mam zamiaru siebie ani swojego środowiska rowerowego samobiczować. Wystarczy mi to, co czytam pod KAŻDYM artykułem z wypadku w którym poszkodowany jest ktoś na rowerze.
    1 punkt
  37. @Zbyszek.K, coś mało wam nasypało śniegu tam nad morzem Trzeba było ruszyć na południe. Bo... leśny MOP.
    1 punkt
  38. Przecież klamka z servowave w odczuciu działa zupełnie inaczej niż zwykła budżetowa czy to shimano czy tektro.
    1 punkt
  39. Przeskok 15-18 będzie Cię nie chyba wkurzał ale na pewno wkurzał. I to na tyle mocno że prędzej czy później pozbędziesz się tej kasety. Natomiast przeskok 37-46 jest mniej odczuwalny a poza tym ostatniego przełożenia używa się rzadko.
    1 punkt
  40. Przeskok na kasecie z 37 na 46 jest prawie nieodczuwalny, są to dwie ostatnie zębatki które bardzo rzadko się używa, bardziej irytujący jest przeskok z 15 na 18 i z 18 na 21. Kaseta Shimano 11-46 jest chyba jedną z najbardziej trwałych kaset, mam dwie takie w dwóch rowerach, jedna już dawno przekroczyła przebieg 15 tyś. kilometrów i nadal kręci się na oryginalnych zębatkach. Moim zdaniem jest to jedna z najlepiej zestopniowanych kaset, pierwsze sześć zębatek od 11 do 21 jest stopniowanych co dwa zęby a w tym zakresie kasety najczęściej się jeździ.
    1 punkt
  41. Rover do przewożenia roweru na dalsze wyprawy 🤪
    1 punkt
  42. Tak. To był mój najlepszy zakup w 2022 Canyon Lux CF 7.0
    1 punkt
  43. Zawsze zastanawiałem się jak to jest kupować rower szosowy bez przymierzania się do niego. Dla mnie dobór szosy to proces żmudny i długotrwały 😄 @lewocz Z ciekawości, jaki masz kąt w stawie kolanowym przy ustawieniach o których mówisz ?
    1 punkt
  44. Witam wszystkich. Długo nic nie dodawałem, ale nastąpiły znaczące zmiany, a że projekt nie umarł więc spora aktualizacja. Po pierwsze dętki Tubolito S Tubo MTB nie zdały egzaminu i dość szybko się poddały. Była to po części moja wina ponieważ nie użyłem opasek na obręcze (wiadomo dlaczego ) przez co dętki przebijały się od ciśnienia w otworach na nyple. Wróciłem do sprawdzonych Schwalbe XX-Light i waga poszła w górę aż 118 g. Po drugie tanie chińskie sidełko poszło w odstawkę. Skusiłem się na Tune speedneedle alcantara i zakochałem się od pierwszej jazdy . Zysk 16 g. Kolejną zmianą były opony. Wjechały: Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix i tu również waga poszła nieznacznie w górę 21 g. Kosmetyczna zmiana pancerza przerzutki z czerwonego na złoty - 4 g w górę. Najnowszą zmianą jest korba z blatem i suport. Postawiłem na firmę E*Thirteen. Zysk z całego zabiegu to aż 205 gram. W celu usystematyzowania wrzucam całą rozpiskę. Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -193 Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano -86 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M987 XC + ti bolt -219 Rotor (Rear): (Tarcze tyl.) Dartmoor nano -68 Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10 + token bolt -285 Chain: (łanńuch): KMC x10 SL 102 ogniwa -231 Crankset: (Korby): E*Thirteen XCX MTB 175mm + E*Thirteen boost UL 34t -420 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M986 + alu wheel + kcnc bolt + carbon fibre-lyte cage + ti hanger bolt + ti adjustment bolts -204 Fork: (Widelec) Dt Swiss XCR 2014 -1280 Frame: (Rama) Scott Scale 10 2007/2008 ? -1067 Grips: (Gripy): Brompton ultralight -13 Handlebar: (Kierownica) Mortop earldom xc90 -88 Headset: (Stery) + Top Cap: (Top cap) Accent ProSeries + VR3 cap + ti bolt -89 Pedals: (Pedały) Crank Brothers 3ti -184 Seat: (Siodło) Tune speedneedle alcantara - 87 Seatpost: (Sztyca) Kcnc Ti pro lite 34,9 mm -198 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carbon -12 Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR M980-A + ti bolt -143 Skewers: (Zaciski koł) Progres -41 Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent carbon -8 Stem: (Mostek) Syntace f99 + ti bolts -98 Suport: E*Thirteen BSA 73mm -92 Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix -515 Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Rocket Ron 26x2.1 Performace Addix -521 Tubes (Dętki): Schwalbe XX-Light -198 Wheel Front: (Koło przednie) -569 Hub: (Piasta): Novatec D411SB -100 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Wheel Rear: (Koło tylne): -706 Hub (Piasta): Novatec D412SB -237 Rim (Obręcz): ZTR CREST 28H -330 Spokes + Nipples (Szprychy + Nyple): PSR Aero X-TRA 1420 273mm + 14 mm alu nipples -139 Misc (Inne): Śruby do tarcz i hamulców, adapter tylnego hamulca -36 Razem : 7651
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...