Skocz do zawartości

Ranking

  1. abdesign

    abdesign

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      4 037


  2. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      312


  3. vincek

    vincek

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      652


  4. Maciorra

    Maciorra

    Użytkownik


    • Punkty

      3

    • Liczba zawartości

      617


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.12.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Niedługo stuknie rok od kiedy Surly Cornerbar wskoczył mi na Muirwoodsa, a zatem pomyślałem by coś o tym napisać. Na Cornerbara wpadłem przez przypadek gdzieś na fejsie, a fakt, że trafiło się to w czasie gdy zastanawiałem się nad zakupem przełaja/gravela nie pomogło, by przejść przy tym obojętnie. Podczas wielu dywagacji, zastanawiania, weryfikacji skusiłem się na zakup. Największą przeszkodą zakupu Cornrbara była właśnie jego cena, a potem dostępność (w odpowiednim rozmiarze), a później znowu cena… Jednak możliwość zostawienia osprzętu i Muirwoodsa… przeważyła Sama konstrukcja wygląda na bardzo solidnie wykonaną i nie ma obawy, że zostaniemy z samymi rączkami taczki. Niestety z racji tego, że jest stalowa jej waga wynosi ok. 700 gramów w rozmiarze 460 mm, 720 g - 500 mm, 737 - 540 mm. Posiadam wersję Cornerbara 460 mm, czyli szerokość poprzecznego elementu ma 460 mm. Są też rozmiary 500 mm oraz 540 mm. Średnica kierownicy w punkcie mocowania z mostkiem wynosi 25,4 mm, co jest ukłonem do starszych konstrukcji. W zestawie znajduje się przejściówka na 31,8 mm. Klamki hamulców Shimano M640. Napęd bez przedniej przerzutki, a zatem tylko tylna manetka, tutaj Shimano M8000. Zdecydowałem się na to by owinąć kornrebara owijką, ale zdarzają się przypadki, że na dolne chwyty są zakładane gripy. W przyszłości planuję spróbować zamienić owijkę na ESI 2XL, ale teraz tylko owijka. Są różne sposoby owijania Cornerbara, samo Surly też jakieś tam proponuje. Ja pierwszy raz owijałem kierownicę i zdecydowałem się na najprostszą wersję, a raczej na taką jaka mi wyjdzie – rogi zostały bez owijki. Na tych rogach zamocowałem klamki i manetkę. Samo owijanie Cornerbara nie jest trudne i wyszło mi pierwszym razem w miarę zadowalająco. Konfiguracja manetki M8000 z klamkami M640 osadzonymi na rogach, pozwala mi korzystać z manetki zarówno w górnym chwycie i dolnym. Tutaj ważne jest, by manetka miała dual realese (zmiana przełożeń kciukiem i palcem wskazującym) – dzięki temu jest właśnie możliwość przełączania w tych dwóch chwytach. Hamowanie jest też możliwe w tych dwóch chwytach. Do górnego chwytu trzeba się przyzwyczaić, ponieważ część dłoni oparta jest na klamkach i manetce. Po dłuższym używaniu w takiej pozycji jest to dla mnie wygodne, ale nie każdemu może odpowiadać. Tutaj jest pewnie kwestia osobistych preferencji. Ważne w tym wszystkim jest mocowanie na krótkich rogach (od góry), a nie na rogach tych dolnych, które służą do dolnego chwytu. Wtedy dostęp do manetki i hamulców jest tylko możliwy z dolnego chwytu. Cornerbar z racji swej konstrukcji sprawia, że pozycja na rowerze jest bardziej wyciągnięta niż na standardowej kierownicy w rowerze. Nie jest to tak jak w baranku, ale coś pomiędzy nim a płaska kierownicą. Dolny chwyt jest skierowany bardziej w tylną stronę roweru niż w dół. Oczywiście wszystko jest kwestią pochylenia kierownicy w mostku. Ja zdecydowałem się na ustawienie dolnego chwytu bardziej pod kątem (w dół) niż równolegle do podłoża. Dzięki temu, można jeszcze bardziej pochylić sylwetkę chwytając odpowiednio kierownicę. Tak jest mi wygodniej, a na dodatek pozwala na przyjęcie bardziej agresywnej pozycji. Widziałem, że bardzo dużo osób mocuje dolne rogi równolegle do podłoża. Korzystanie z Cornerbara wymaga zmianę przyzwyczajeń nabytych podczas korzystania z płaskiej kierownicy. Zdecydowanie inaczej się kontroluje rower. Dziwnym uczuciem była pierwsza jazda w dolnym chwycie, gdzie ma się pełny dostęp do manetki i klamek., a układ dłoni jest równoległy do osi roweru. Czy gorzej? Pewnie w pewnych warunkach tak, na przykład w wąskich koleinach. Jednak ja strasznie polubiłem taki chwyt w zjazdach oraz długich prostych odcinkach i nawet koleiny nie stanowią już problemu. Jest pełna kontrola i dostęp do kontroli przełożeń oraz hamowania. Rower jest bardziej wrażliwy na każdy ruch, ale nie tak by to nie dało załatwić kwestią przyzwyczajenia i doświadczenia w korzystaniu z Corenrbara. Surly Cornerbar w moim przypadku miał być tymczasowym rozwiązaniem i jak to często bywa w życiu - sprawdziło się, zostaje na dłużej. Ktoś może powiedzieć, że to podpada pod syndrom sztokholmski i ja jestem w stanie mu uwierzyć. Jednak do póki lubię korzystać z Muirwoodsa w takiej konfiguracji, to mogę z tym żyć. Dziękuję
    2 punkty
  2. Chłop zszedł do piwnicy, paczy rower stoi, a to se szczele fotkę i siup na ołeliksa w promocyjnej cenie, @Bergdzwoni, chłop muwi że aktualne, jeszcze stoi. Nie podoba się cena? Mam jeszcze jeden, prawie jak nowy za pińcet https://www.olx.pl/d/oferta/rower-spridus-CID767-IDRVach.html?reason=ip|lister Z tej samej piwnicy, moszna powiedzieć, bracia.
    2 punkty
  3. Jeśli nie masz nic przeciwko przez kolejne 13 stron będziemy pisać, dlaczego to zły wybór. Ps. Gratuluję, fajny rower.
    2 punkty
  4. Nie kolego nie można. Nie masz 15 lat i powinieneś to zrozumieć. Umiera społeczeństwo obywatelskie, ludzie nie czują odpowiedzialności za zbiorowość... koleżkowcy cwaniaczkowcy sobie bezpiecznie przejechali a hipotetyczny 13-sto latek to oglądał i miesiąc później miał pogrzeb... poszedłbyś matkę przepraszać? Ps. Od razu zaznaczę, że nie jestem święty... no ale jak sam coś zrobię "na opak" to nie bronię tego jak Częstochowy tylko kładę uszy po sobie i nie przekonuję innych publicznie, że to spoko... bo to społecznie szkodliwe.
    2 punkty
  5. Coś tam lekutko działam. W tym tygodniu kończymy składanie JIGa i w kolejnym lutuję taby IS do ramy i widelca 🔥
    2 punkty
  6. Bo to nie jest oś rzeczywista tylko zamykacz o średnicy 15mm. W piastach dt pod 15TA oś jest pozorna. Tworzą ją kolejno: end cap lewy, bieżnia wewnętrzna łożyska lewego, tulejka między bieżniami łożysk, bieżnia łozyska prawego i end cap prawy. Łożyska nie przenoszą na TA prawie żadnej siły poprzecznej poza ew. siłami ścinającymi na krawędziach wspomnianych wyżej elementów kiedy TA dokręcone zbyt małym momentem. Ot taki majstersztyk inżynierski. W piastach innych producentów pod TA można spotkać oś rzeczywistą (wtedy łożyska zamiast klasyki 6209 to np. 17287) czyli tulejka jest przeciągnięta od EC do EC. Z tyłu w swissach też jest stosowana oś rzeczywista a TA 12mm jest jedynie zamykaczem. A wracając jeszcze do przedniej... po kowersji piasty TA do QR za pomocą end-capów oś niby znika? Nie. Ciągle wszystko trzyma się na tej samej osi pozornej co wspomniana wyżej.
    1 punkt
  7. Świeżynki, zapięcia jeszcze nie przecięte, czekają na nowego właściciela w miejscu parkowania przez obecnego. 😆 Za dopłatą 50 zł filmik z przecinania linki wysyłają WeTransferem. 🤪
    1 punkt
  8. Na 1 stronie poleciłem ten model, kurde nie szło tak od razu się zdecydowac? 😀 Niech się dobrze jeździ!
    1 punkt
  9. Czołem. Kilka słów komentarza po czasie kilku miesięcy. Wylądowałem jednak u fizjoterapeuty i każdemu, kto chce wyjść poza granice jazdy rekreacyjno zakupowej choćby nawet w niewielkim stopniu zdecydowanie polecam. Ocena motoryki, instruktaż rolowania i rozciągania. Kolano już prawie jak nowe, a nawet lepsze, ból zniknął i odczuwam wyraźne zwiększenie elastyczności stawu przy jednoczesnym silniejszym trzymaniu nogi. Słuszność mieli Ci co pisali, że regeneracja to nie tylko bierny odpoczynek.
    1 punkt
  10. 1 punkt
  11. Dokładnie tak jak @Dokumosa napisał, wyglądają moje doświadczenia. Właśnie tam najczęściej jest nieszczelność, a najgorzej jak rama lipnie wykonana i mufa jest nieosiowa, to jeszcze powiększa problem. I co do Tokena, też dokładnie takie samo mam zdanie, tylko nie chciałem już tak głęboko w to w filmie wchodzić. O czopach pod łożyska o dwóch średnicach bym nie pomyślał, dobre, mnie do głowy przychodzi właśnie albo lekko stożkowe, albo podawanie przez producenta korby zdrobnej tolerancji i dokładny dobór łożysk po sztuce I taka moja mała dygresja - po coś japońskie i inne mózgi wymyśliły że korba ma siedzieć w plastikowej tulei i celowo komplikowali konstrukcję.
    1 punkt
  12. Dobry wybór! 👍👍👍 Kurka fajna waga! Wysoki Stack, niski przekrok 👍 Z tym mostkiem 35mm powinno ci być wygodnie. Ewentualnie kierownica do drobnej docinki bo 780mm to już niezłe wiosło. Lepiej nie mogłeś wybrać!!! Także zadowolenia i bezpiecznej jazdy życzę.
    1 punkt
  13. Robiłem "badania" tego tematu. Woda dostaje się po osi korby do środka suportu. Najwięcej leci w miejsu gdzie lewe ramie jest przecięte (żeby dało się to zaciskać na wielowpuście osi). Trzeba tam zapodać smaru wodoodpornego. Żadan motorex/shimano takim smarem nie jest. Odnośnie połączenia osi z łożyskami w przypadku tokena to pokazywałem to rozwiązanie jakiś czas temu zaznajomionemu inżynierowi, który projektował m.in. kilka modeli skrzyń biegów dla ZF. Wyśmiał to ze względu na żadne pasowanie i stwierdził, że żeby takie coś można było zrobić po bożemu to oś musiałaby mieć czopy pod łożyska o dwoch różnych średnicach (coś a'la SRAMowski DUB) ale dodatkowo musiałyby być delikatnie stożkowe żeby klinowały się w bieżni łożysk. W każdym innym przypadku tylko ciasne pasowanie.
    1 punkt
  14. Jedna z najlżejszych ram aluminiowych na rynku (1605g w rozmiarze M), fajny rower! Udanej jazdy.
    1 punkt
  15. Albo za 42 zł ten model Kendy, o którym wspominałem: OPONA KENDA 26" X1,95 K1118 KAPTURE 30TPI MTB - K1118 - 11458728445 - Allegro.pl Wygrzebałem zdjęcia na wadze z mojego archiwum: Powinny się jeszcze trochę rozejść z czasem, ale i tak ja wolałbym oponę z mniejszymi klockami na większym balonie, a taką jest właśnie Kapture (realnie 26x1.95 miały według mojego pomiaru balon 48-49 mm). No i miałbyś te pół kilo na kołach mniej.
    1 punkt
  16. Tu draniu, gadaj co kupiłeś! Po emocjach w tym wątku ludzie mają prawo wiedzieć:)
    1 punkt
  17. Ssssssss... W Japonii mają takie fajne kolory Marin-y Muirwoods-y, a u nas są tylko czarne.
    1 punkt
  18. To już mój drugi Marin Muirwoods którego przerobiłem na barana. Tym razem wziąłem najnowszą wersję Marina do przeróbki. Poniżej Marin po ciemku.
    1 punkt
  19. Dlatego jest kretynem, że robi coś takiego na skrzyżowaniu i to całkiem sporym.
    1 punkt
  20. Fajny wątek, powinien długo wisieć na górze strony dla potomnych. Generalnie wszyscy na świecie wiedzą, że szkło służy do czegoś innego ale zawsze znajdzie się zdziwiony fakir co se doopę pokaleczy. Filip... to jest takie gówno, że pewnie trafiło pomiędzy nitki oplotu - taki jest gęsty.
    1 punkt
  21. Do obydwu się dopasujesz. Ograniczyłbym wybór do - chcesz bardziej agresywną pozycję bierzesz L a mniej agresywną XL. Różnica w stack to ~21mm więc sporo
    1 punkt
  22. @GPR trzeba było słuchać Forumowiczów, a nie z garstką fanatyków tandety, szukać ideału za 35 zł. No i jaki jest efekt? Na jedną oponę wydałeś 65 zł, na drugą 45 zł, co daje już 110 zł + przesyłkę. Nie wiem co z nimi zrobisz. Obydwie są potwornie krzywe, a jedna nacięta. Nie trzymają specyfikacji producenta. Bieżnik wybrałeś jakbyś miał tym na wulkan wjechać. Dodatkowo, jeździsz te 10 km dziennie, więc nawet gdybyś jeździł okrągły rok, to da Ci to 3650 km. Strzelam że nie jeździsz cały rok stałego dystansu, a jakiś ułamek tego. Już się pogubiłem. Gdzieś się naczytałeś albo ktoś Ci wmówił, że koniecznie potrzebujesz wkładki antyprzebiciowej i centymetr gumy, co najmniej jakbyś jeździł po lesie tropikalnym. Jak dla mnie skandalem jest to, że mimo wszystko kupiłeś takie opony. A podsumuję krótko: męcz się, a za pomoc podziękuj użytkownikom, których wymieniał nie będę. Tymczasem, za 65 zł mogłeś sobie kupić: https://biostern.abstore.pl/opony-mtb-continental-cross-king-26x2-0-drut,c106,p5766,pl.html https://biostern.abstore.pl/opony-mtb-continental-traffic-ii-26x1-9-drut,c106,p5884,pl.html Gwarantuję Ci, że nawet gdybyś raz na rok załatał dętkę, to by Cię to kosztowało mniej nerwów i zastanawiania się co zrobić, niż w sytuacji w której jesteś teraz. Cała ta dyskusja skojarzyła mi się z czekoladą: Mam 1.50 zł i chcę kupić czekoladę. Nie wydam ani grosza więcej, bo chcę zjeść raz. - Kup prawdziwą czekoladę za 2,90 zł i będziesz zadowolony. Za 1.50 zł kupisz wyrób czekoladopodobny. - Nie każdy musi kupować prawdziwą czekoladę. W tej za 1.50 zł też można wyczuwać poszczególne nuty chemii i się delektować. ... - Ej chłopaki, kupiłem produkt czekoladopodobny za 2.20 zł, nie smakuje jak kakao nic a nic, a na dodatek oszukali mnie na gramaturze.
    1 punkt
  23. Może głupie, ale temat jest fajny! Tylko ludzie piszą co myślą i tu się rodzi problem...
    1 punkt
  24. Też po cichu liczę, że gdzieś zgubię Topeaka Mini 20 Pro, bo jego jakość pozostawia wiele do życzenia i będę mógł z czystym sumieniem kupić CB... 😜
    1 punkt
  25. Masz rację trochę ściema ale jak kupisz przez internet to zawsze możesz oddać. Myślę że to wynika z covidowych zawirowań w Shimano. Moja Kona nie miała ani jednej części od Shimano, za to były 3 opcje amortyzatora. W Konie fajne jest też to że rama ma przelotki do przedniej zmieniarki więc zawsze jest opcja założenia napędu 2x co dla autora tematu może okazać ważniejsze niż te wszystkie bajery 😄
    1 punkt
  26. Nie ufałbym aż tak bardzo w dokładność oznaczeń na szlakach 😄
    1 punkt
  27. Bo fajnie było się przejechać po dwóch tygodniach przerwy 😁
    1 punkt
  28. Taaa, wszyscy tak mówią 🤪 Bo jeszcze jesiennie,... ale znowu zapowiadają zmianę kolorów na B&W.
    1 punkt
  29. @Alsew Słoma z butów , niskie IQ . Rozumiem że mam nie liczyć na zaproszenie na wigilię ? 😁 To tylko internet , przez 13 stron wszyscy się z ciebie śmieją a ty się ciskasz i naburmuszasz . Co ty życia w realu nie posiadasz ? Uśmiechnij sie 😁 Czas kończyc ten watek Niecierpliwie oczekuje na relację autora odnośnie nowego nabytku Masę , geometrie , wygląd i podobnie rdzewieje i waży tyle samo . Wartośc podobna .
    1 punkt
  30. Bo jak było jeszcze w miarę przyjemnie na zewnątrz.
    1 punkt
  31. Bo ciasno: Ujęcie przekłamuje, nie oparłem się
    1 punkt
  32. Bo w piątek przyjemniej się jechało do pracy
    1 punkt
  33. @Zbyszek.K, coś mało wam nasypało śniegu tam nad morzem Trzeba było ruszyć na południe. Bo... leśny MOP.
    1 punkt
  34. Bo... kotwica i ja zdjęcie z zeszłego tygodnia (środa)
    1 punkt
  35. Powód jest bardzo prosty czyli ty sobie ogarniesz ale wielu ułomnych nie. Tak jak obecnie mocno wzrosła śmiertelność na przejściach po zmianie przepisów. Wiele lat temu jak bym takiego przejechał to bym się jakoś wykaraskał. Może wyrok w zawiasach w ostateczności i po kłopocie żyje się dalej. Dziś jak nawet lekko trzepniesz takiego to masz przerąbane a jak już coś gorzej to szkoda pisać. To, że w pogardliwy sposób nazywasz innych spaliniarzami i masz jakieś tam przekonania niczego nie zmieni. A już na pewno jak znikną spaliniarze a pojawią się "prądowcy".
    1 punkt
  36. do
    Zagłębiowska Masa Krytyczna- jest to przejazd pojazdów napędzanych siłą ludzkich mięśni. Jest to impreza niekomercyjna, organizowana przez ochotników chcących aby Zagłębie było przyjazne dla rowerzystów dzięki dobrowolnemu wsparciu jej uczestników. Trasa długość około 14 kilometrów przebieg: Centrum Sosnowca, Sosnowiec ul. 3-go Maja (Sielec, Środula) Sosnowiec, Zagórze, ul. Blachnickiego Sosnowiec, Zagórze, ul. Braci Mieroszewskich Dąbrowa Górnicza, Aleja Róż Dąbrowa Górnicza, ul. Królowej Jadwigi Będzin, ul. Małobądzka Będzin, Park Dolna Syberka Zbiórka Dworzec Główny w Sosnowcu, w czwartek 3 maja 2018 od godziny 12.00 Start Dworzec Główny w Sosnowcu, w czwartek 3 maja 2018 o godzinie 15.00 Meta Park Dolna Syberka zaplanowana jest meta. Na uczestników będzie czekać ciepły posiłek i losowanie niespodzianek oraz jedenastu rowerów. Wydarzenie na Facebooku Zapisujcie się, udostępniajcie i zapraszajcie znajomych. Liczymy na pobicie rekordu. https://www.facebook.com/events/1687419994680142/ Mapy przejazdu: Mapa przejazdu w serwisie Traseo Mapa przejazdu w serwisie Google Maps Mapa przejazdu w GPSies 11ZagłębiowskaMasaKrytyczna-Edycja2018.gpx
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...