Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      987


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      4 594


  3. Greg1

    Greg1

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      2 026


  4. DK064

    DK064

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      109


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.11.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo fajnie było się przejechać po dwóch tygodniach przerwy 😁
    4 punkty
  2. Taaa, wszyscy tak mówią 🤪 Bo jeszcze jesiennie,... ale znowu zapowiadają zmianę kolorów na B&W.
    3 punkty
  3. Posprzątane. Dyskusję na temat regulacji przerzutki, doboru łańcucha radzę przenieść w inne miejsce i/lub stworzyć stosowny temat. Wydzieliłem kawałek dyskusji:
    2 punkty
  4. Kolega @Alsew bardzo napastliwie i agresywnie argumentuje swoje racje. Aż przykro się to czyta... Nawet jeśli jest w jego wypowiedziach jakiś promil merytoryki, to ginie on przygnieciony arogancją i tonem nieznoszącym sprzeciwu. @bmw750 100x zastrzegał że interesuje go tylko mtb, a niektórzy forumowicze w kółko deliberują o tym że gravel, gravel, gravel... Niech sobie chłop jeżdzi na tym niedobranym mtb skoro chce. Z czasem, czy raczej z ilością nabitych kilometrów, sam dojdzie do tego czego potrzebuje. Na początku zawsze jest mtb 😎
    2 punkty
  5. Niestety obecnie w niemal każdym samochodzie jest co najmniej jeden ekran (telefon lub ekran na panelu samochodu) włączony w trakcie jazdy a bywa, że i dwa. Ludzie prowadzą samochód i jednocześnie czytają maile, pozdrawiają się na fejsbuku, ustawiają klimatyzację na panelu sterowania itd. Jako pieszy nie raz widziałem kierowcę przejeżdżającego 20-30 metrów ze wzrokiem wbitym w ekran. Zresztą nie trzeba nawet patrzeć na ekran - jak ktoś zadzwoni do mnie w sprawach zawodowych w trakcie jazdy to prawie nigdy nie pamiętam jak wyglądała droga w trakcie prowadzenia rozmowy (mam głośnomówiący).
    2 punkty
  6. @Alsew Słoma z butów , niskie IQ . Rozumiem że mam nie liczyć na zaproszenie na wigilię ? 😁 To tylko internet , przez 13 stron wszyscy się z ciebie śmieją a ty się ciskasz i naburmuszasz . Co ty życia w realu nie posiadasz ? Uśmiechnij sie 😁 Czas kończyc ten watek Niecierpliwie oczekuje na relację autora odnośnie nowego nabytku Masę , geometrie , wygląd i podobnie rdzewieje i waży tyle samo . Wartośc podobna .
    2 punkty
  7. Dla rzemieślniczych komponentów alternatywnych z obszaru napędu grupą docelową są amatorzy, którzy siebie uważają za zaawansowanych amatorów a w rzeczywostości jedyne co to wnosi in plus to poprawa samopoczucia przy znacznym uszczupleniu portfela. Coś w stylu ofert od telenaciągaczy na garnki, pościel czy co tam teraz na topie... fotovoltaika?
    2 punkty
  8. Bo jak było jeszcze w miarę przyjemnie na zewnątrz.
    2 punkty
  9. Bo ciasno: Ujęcie przekłamuje, nie oparłem się
    2 punkty
  10. Bo w piątek przyjemniej się jechało do pracy
    2 punkty
  11. @Zbyszek.K, coś mało wam nasypało śniegu tam nad morzem Trzeba było ruszyć na południe. Bo... leśny MOP.
    2 punkty
  12. @Alsew akurat jako jeden z nielicznych wiedział o co chodzi i wnosił jakąś merytorykę w temat. A nie kup sparka, bądź luxa w rozmiarze m haha. No cóż, wątek już od dawna przegadany, pozdrawiam majstrów, Ciao! A stare fishery trzeba doceniać, a nie przyrównywać do marketowek, ale przynajmniej od razu widać jaki poziom i kto pisze
    1 punkt
  13. Jeśli nad ramą pracuje sztab ludzi tak żeby była odpowiednia dla osoby o określonym wzroście i przewidują do tego pewien zakres zmian ustawienia a ktoś ustawia kierownicę 10cm wyżej od tego co max przewidział projektant to znaczy że nie trafił w rower ze swoimi predyspozycjami. Jak cię to nie interesuje to nie czytaj. Przeszkadzają tobie ci którzy mówią ci prawdę. Szerokości.
    1 punkt
  14. To tylko dowodzi temu że Ty i twój kolega macie rowery totalnie nietrafione w wasze predyspozycje. Nic więcej. A co mieli zrobić w tym sklepie?. Przyszedł koleś że mu sprzedali xCaliber który jest "mniej wygodny" od Krossa Level to mu założyli mostek dla daktyla i po temacie. Jak kolega poszedł do domu to się pośmiali z tego jaką rzeźbę zrobili i wszyscy zadowoleni 😄
    1 punkt
  15. Miałem na myśli nie tyle masówkę jak w przypadku shimano co marki rzemieślnicze/manufaktury itp. które starają się wywołać przeświadczenie swej elitarności. Coś a'la audio voodoo.
    1 punkt
  16. @Dokumosa, nie do końca się z Tobą zgodzę. Owszem, niektóre ceny są wysokie bądź bardzo wysokie. Tylko czy każdy ma czas i ochotę szukać zamienników? Niektórzy, w tym ja, wolą kupić dedykowany produkt i mieć pewność że dany element będzie działał tak jak należy. Jeżeli Shimano do sprzęgła przerzutki zaleca smar X, to ja go kupię, mimo że jest drogi. Wystarczy mi prawdopodobnie do końca życia, a 30-40 zł to nie jest majątek. Po prostu, nie chce mi się teraz siedzieć X godzin i wertować katalogu producenta, żeby szukać zamiennika który ma zbliżone właściwości. Co do CeramicSpeed i innych "błyskotek". Ja absolutnie nie mam problemu że ktoś sobie to kupuje. Nie lubię tylko "spuszczania" się, że napęd kręci się lekko na stojaku, a podczas jazdy czuć różnicę. Nie wiem jak można wyczuć 7 sekund na 40 km... Co do tych 7 sekund, to tak rzuciłem wartość. Pojawiła się kiedyś w jakimś teście, ale nawet nie pamiętam czego. Istnieje duża szansa, że wspomniany suport nie powoduje nawet takiej różnicy w wynikach.
    1 punkt
  17. Potrzeb duchowych nie neguję. Co do naciągaczy rowerowych to działają delikatnie w inny sposób ale potrafią oferować łożysko kulkowe proste za np. 60zł gdzie przemysłowe, rozpoznawalnej marki o tych samych parametrach na papierze i zapewne znacznie lepszych w praktyce kosztuje 1/5 tego) albo 5g tubkę smaru łożyskowego za 77zł powołując się na cudowne, nieweryfikowalne przez Kowalskiego właściwości.
    1 punkt
  18. Nie do końca może to być problem po stronie rowerzysty, często to jest wina bezmyślnych zachowań kierowców samochodów bądź innych użytkowników dróg. Miałem kilka lat temu sytuację, że od razu po wyprzedzeniu mnie, dosłownie może z 5 metrów przede mną samochód gwałtownie zatrzymał się żeby wysadzić pasażerów - nawet nie zdążyłem zareagować i wcisnąć hamulców, wpadłem do samochodu przez tylną szybę. Dzisiaj rano inny rowerzysta jadący przede mną ścieżką rowerową, jadący baaaaardzo wolno, na oko około 10 km/h, nagle zjechał na lewą stronę w momencie gdy szykowałem się aby go wyprzedzić - na szczęście miałem palce na hamulcach i przyhamowałem. W obu tych przypadkach nie jechałem szybko, max. 20 km/h. Tak, że nie ma co ferować wyroków i od razu kogoś obwiniać. Nawet jak starasz się zachowywać rozsądnie i jeździć odpowiedzialnie to inni zrobią Ci chore akcje na drodze
    1 punkt
  19. Ej temat jest fajny bo opisaliśmy cały przekrój rowerów, zależności w geometrii a nawet materiały ramy Jak ktoś niezdecydowany to przeczyta to wszystko wie (albo nic lol). Myślę że teraz już bmw musi podjąć decyzję czy iść w fulla xc pokroju Lux Trail czy Scott Spark za 16k czy też w chyba najbardziej odpowiedniego dla niego krossa np Unibike Xenon na XT i z przyzwoitym amortyzatowem za 6k zl a za zaoszczedzone 10k pojechać na wakacje Ja tam z niecierpliwością czekam na decyzje.
    1 punkt
  20. To samo możemy powiedzieć o karbonowym rowerze za dwadzieścia klika tysięcy w rękach a raczej pod siedzeniem każdego z amatorów 😁 Wszyscy sobie zdajemy sprawę to co kupujemy i czym się podniecamy już dawno przestało mieć coś wspólnego z racjonalnością a stałą się dla większości hobby jak każde inne. Raczej biznesu i produkcji różnych custom-owych części nie porównywałbym do naciągaczy, którzy stosując nieetyczne metody perswazji naciągają często biednych ludzi na zakup niepotrzebnych przedmiotów. Jeżeli ktoś ma kasę i ochotę to niech sobie kupuje tytanowe śrubki, ceramiczne łożyska, złote kable do kolumn/głośników, benzynę V-Pover, jeżeli to czyni go szczęśliwym to czemu nie.
    1 punkt
  21. Chudzinki - oczywiście - sterownik ma ustawioną siłę hamowania elektrycznego (prądem) + opcja utrzymywania zadanej prędkości maks przy zjeździe (nie ustawiona, na niziny nie ma takiej potrzeby), teoretycznie mogę podłączyć nawet manetkę sterującą siłą hamowania ale to jest ekstrawagancja, której użyszkodnik by nie ogarnął
    1 punkt
  22. Niech ten temat już zginie, już 10 razy zatoczył koło i zjadł własny ogon. BMW, nie kupisz sportowego, wyścigowego roweru który będzie tak wygodny jak Twój obecny dziadkowoz, nie ma szans. Ale może będzie wystarczająco jeśli wyciągniesz coś z tego całego wątku
    1 punkt
  23. Też miałem etap przedawkowania tego słowa, ale już mi przeszło Ważniejsza część mojej wypowiedzi to ta o wygodzie. Nie ma wygodnego rodzaju roweru. Wygoda wynika z dopasowania do możliwości motorycznych osoby. Zatem wygoda nie determinuje wyboru rodzaju roweru, tylko co najwyżej wybór modelu i rozmiaru (np. XC HT może być mega wyścigowe, wymuszające niewygodną pozycję, ale może być w miarę rekreacyjne). A dalej chciałem zachęcić do rachunku sumienia. Warto rozważyć po czym chce się jeździć oraz po czym naprawdę się jeździ. Czy rower jest dobry do jeżdżenia po tym po czym chcę jeździć? Czy jest znośny do jazdy po czym będę musiał nim jeździć?
    1 punkt
  24. A ja dziś rano przed pracą jechałem "Gassy" z gościem z którym nie byłem umówiony. Czyli SĄ ludzie ... Wściekle rano, czarno-szaro, zimno, mokro i do dvpy... a gość BYŁ.
    1 punkt
  25. Bo zdjęcie wykonane podczas rowerowej traski do Elche
    1 punkt
  26. @bmw750zamów, złóż i pojeździj tym canyonem (jeśli nadal go chcesz bo już się pogubiłem). Jak podpasuje to zostaw, a jak stwierdzisz, że czujesz się źle na nim, to go pakujesz i odsyłasz. Masz na to 30 dni. Nikt nie doradzi Tobie co powinieneś kupić. To zawsze jest decyzja i wybór indywidualny. Na tym zakończę ten temat ze swojej strony.
    1 punkt
  27. Moje złośliwe spojrzenie: No fantastyczny temat... dyskusja o 7-miu sekundach urwanych na 40km wśród ludzi których to W OGÓLE nie interesuje i zresztą NIGDY W ŻYCIU nie wydadzą ~1500zł na suport. Sympatyczny skądinąd kolega (bardzo lubię te relacje z beznapinkowych przejazdów tras - super serio) pyta w filmie czy warto sobie wymienić dla tych ułamków kosztem wytrzymałości... to ja się zapytam - kto to jest ta grupa docelowa czyli Ci fizyczni ludzie którzy mają taki dylemat? Są goście którzy się ścigają i mają pieniądze i sobie zmienią suport jak straci właściwości, są goście którzy mają inne potrzeby - te potrzeby nie leżą we wspólnym zbiorze i nie istnieje dylemat. PS. Zastanawia się ktoś z Was czy lepiej mieć suport za 1600zł który urwie 7sekund czy lepiej mieć super uszczelniony na którym pojeździ się dłużej? Fajnie pokazane, ciekawie opowiedziane ale to nie jest wstęp do dyskusji w której na poważnie pada pytanie "czy warto...?".
    1 punkt
  28. Wspomniany przeze mnie wcześniej Cube Reaction ma w chyba w miarę zrelaksowaną geometrię: https://www.cube.eu/pl-pl/bikes/mountainbike/hardtail/reaction
    1 punkt
  29. CeramicSpeed i częściowo AbsoluteBlack, to są typowe produkty dla ludzi którzy mają nadmiar pieniędzy, a przy okazji chcą się pokazać. Naprawdę ciężko mi uwierzyć że każdy z użytkowników, naprawdę potrzebuje tych zysków, bo sprzęt go blokuje przed poprawą wyników. Hambini mimo że nielubiany przez niektórych, bardzo szybko demaskuje wszelkie nowości z tej kategorii. Widzę że @Nial idzie podobną drogą i bardzo dobrze. Zawsze mnie bawią te zapewniania, że zysk to jakieś pojedyncze Waty, które przekładają się na 7 sekund na 40 kilometrowej trasie. Jestem w 100% albo i 110% pewny, że większość użytkowników traci więcej czasu poprzez nieumiejętne hamowanie/ wchodzenie w zakręty, niż zyskuje czasu przez te "błyskotki". Nawet w profesjonalnym peletonie widać różnice w technice jazdy i zyski/ straty chociażby na zjazdach, a co dopiero wśród amatorów. Nie widzę problemu że ktoś sobie to kupi i powie uczciwie "podoba mi się, chcę to mieć". Ja też kupuję sporo rzeczy które nic nie wnoszą do roweru jeżeli chodzi o osiągi, ale po prostu mi się podobają. Takie hobby. No ale dorabianie do tego ideologii, że dzięki temu się poprawi wyniki, jest po prostu żałosne. Jak jeszcze miałem FB, to obserwowałem okoliczny serwis zajmujący się rowerami szosowymi. Robili raczej sprzęt z wysokiej półki, a CeramicSpeed był standardem. Co jakiś czas musiał pojawić się filmik, jakie to cudowne, że korba kręci się sama bo popycha ją bębenek. Niesamowite, wrażenie warte wydania kilku tysięcy ( Suport + OSPW). Dodam tylko, że mój Single Speed za 1000 zł z Decathlonu robił dokładnie tak samo
    1 punkt
  30. Przeciwskręt jest tak samo niezbędny jak hamulce, a normalna jazda wymaga precyzji i często dość nagłych manewrów, np. w gęstym ruchu miejskim. Wprawdzie każdy pojazd po zaprzestaniu dostarczania siły napędowej zwalnia (chyba że z góry, ale każda góra też kiedyś się kończy), bo występują opory ruchu, a w pojazdach silnikowych można też hamować silnikiem, ale bez hamulca nie wyobrażam sobie normalnej, bezpiecznej jazdy żadnym pojazdem. Nawet jeśli czasem wydaje się, że skręt można zainicjować pochyleniem, to być może jest tak, że każde, nawet najmniejsze pochylenie wymaga przeciwskrętu (nieświadomego, niezauważalnego). Spójrzmy na pochylenie jako odwrotny proces do utrzymywania równowagi na jednośladzie. Zasadniczo, usiłując jechać jednośladem prosto, nie balansujemy ciałem, nie wiercimy się na siodełku, tylko załatwiamy sprawę kierownicą, skręcając w stronę, w którą się przechylamy. Zatem jeśli przeciwdziałając dalszemu przechylaniu się na prawo, skręcamy kierownicą w prawo, to usiłując wywołać przechył na prawo, wystarczy skręcić kierownicę w lewo. Proste i logiczne. Naturalnie, potrzebna jest do tego odpowiednia przyczepność pod kołami, bo siła, którą wykorzystujemy pochodzi od reakcji podłoża na siłę, jaką stawia opona skierowana pod kątem do kierunku jazdy. Dlatego tak trudno jest utrzymać równowagę na lodzie, gdy najedziemy nawet na drobną muldę, koleinę i wybije nas z tory. Zaczynamy się wywracać i próbujemy tak manewrować kierownicą, by uzyskać siłę (z naszego punktu widzenia odśrodkową), która postawi nas do pionu. Ale gdy przyczepność jest znikoma, zwykle tylko pogarszamy sytuację, bo ta zbawienna siła na którą czekamy się nie pojawia. Inny przykład. Jedziesz w dużym przechyle po rondzie, gdzie był suchy asfalt i nagle wjeżdżasz na plamę lodu. Przyczepność pod kołami gwałtownie spada, więc gwałtownie spada siła dośrodkowa. Zaczynasz się kłaść w stronę zakrętu jeszcze bardziej (potocznie powiemy, że podcięło ci koło). Zwykle w takich sytuacjach jest już "pozamiatane", bo nie jesteś w stanie balansem ciała zmienić tego stanu, a pogłębieniem skrętu tylko pogorszysz sprawę. Chyba że.... pojawi się znów przyczepna nawierzchnia i odzyskasz tą siłę stawiającą cię do pionu (i będzie ona musiała być chwilowo większa, niż była przed wjechaniem na lód, czyli będziesz musiał bardziej skręcić kierownicę niż miałeś w stanie stabilnej jazdy w zakręcie przed wjechaniem na lód). Bez wątpienia jest coś takiego, jak balans ciałem na jednośladzie, nie zaprzeczam i sam z pewnością wykorzystuję. Tylko czy jest to balans ciałem, czy raczej balans kombinacją jeździec-pojazd? Przechylając ciało w prawo, możemy przechylić pojazd pod sobą w lewo, nie zmieniając położenia środka ciężkości układu. A pochylenie jednośladu już wywoła efekt samoistnego skrętu koła w kierunku pochylenia. Na forum fizyków znalazłem podobną dyskusję i tam padły ciekawe stwierdzenia: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiY8pGG_tH7AhUilYsKHfT9AAEQFnoECEEQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.physicsforums.com%2Fthreads%2Fis-countersteering-a-necessity.396828%2F&usg=AOvVaw2LbMIIyxtITKJOeaNsb2Ws Odnośnie utrzymywania równowagi i samostabilności roweru jeszcze taki film: I jeszcze tutaj: Na dzisiaj tyle, bo jutro na 6-tą do roboty, i tak już się nie wyśpię.
    1 punkt
  31. Lumintop B01, ale żeby kupić w sensownej cenie trzeba zamawiać u majfrenda.
    1 punkt
  32. Bo gdy stary złomiak wyprowadzony z piwnicy to koniec zimy w lubuskim!
    1 punkt
  33. Bo mi tam się podoba biało szare 😜
    1 punkt
  34. Bo za oknem typowa paleta szarych kolorów to czas na odrobinę słońca.
    1 punkt
  35. Cześć, również jestem nowym posiadaczem Grizla Al 6, rower przyszedł w tym tygodniu i mam wrażenie, że łańcuch ociera o przerzutkę (nie miałem jeszcze okazji dłużej pojeździć). Jaką korbę wysyła Canyon? wymiania na Rotor czy jakaś inną (GRX)? Pozdro!
    1 punkt
  36. Witam. Zima na całego. Śniegu pełno, wczoraj odśnieżali drogę dla rowerów małym pługiem zwalając wszystko jak leci na chodnik to micha mi cieszyła że taka ta droga rowerowa uprzywilejowana a potem na końcu drogi pan traktorkiem zawrócił i odśnieżał chodnik zwalając wszystko na drogę rowerową.😆
    1 punkt
  37. Część, zamówiłem Canyona 7 kumpel 6. W obu modelach duże blaty w rotorze były krzywe. Po 3 miesiącach stwierdziliśmy, że to reklamujemy z powodu ocierania się łańcucha o przerzutkę. Kumplowi napisali, że nie ma problemu u wymienią korbę, a mi, że to moja wina w użytkowaniu roweru lub przy transporcie. Zrobiłem zadymę, że wiedzą, że wysyłają krzywe korby, że znajomemu bez problemu wysłali a mi pierdoły piszą i czy mam im opinie wystawić. W rezultacie właśnie do mnie również jedzie nowa korbą. Nie daj się, napisz jeszcze raz że korbą jest krzywą i żądasz wymiany. Pozdro.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Bo jak ta tama pęknie to będzie słabo
    1 punkt
  40. Bo... u mnie mało śniegu okolice Starego Czarnowa.
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. A kuku z niemieckiej, nazistowskiej, artyleryjskiej wieży obserwacyjnej na hitlerowskim poligonie rakietowym we wsi Kabat.
    1 punkt
  43. Most w Stanach (okolice Zielonej Góry) jest częścią długiej rowerostrady "Kolej na rower", która, jak nazwa sugeruje, powstała w miejscu starego torowiska kolejowego. Cała długość trasy ma około 50 km.
    1 punkt
  44. Krótka wycieczka rowerowa po Arrecife stolicy Lanzarote 2017r.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...