Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 03.11.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
20 punktów
-
15 punktów
-
Tak wiało ze aż Wam drogę powykrzywiało Bo tak sobie pomyślałem że może by rzucić to wszystko i się położyć na ławeczce11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
Dopóki nie sprawdziłem, że moje nagranie jest w pionie byłem przekonany, że to wycięty z niego kadr i już chciałem wypominać, że nie oznaczyłeś leżącego w gapie kamerzysty. 😜 @siemalysy na tym zdjęciu jest więcej przewyższeń, niż wychodzi mi z całego podwarszawskiego treningu. A co do zdjęć, to: You shall not pass9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
No i jest, pokazali nowego Oiz'a. Na razie tylko garść informacji w formie ponad 20-minutowego filmu (nie mogę wygrzebać działającego linku z kodu strony) i parę zdjęć. Podstawowa geometria: Ja się mocno jaram, ale to może dlatego, że wyczekiwałem tej premiery, bo zamierzam Oiz'a kupić. źrodło: https://experience.orbea.com/en/built-to-fly-thanks2 punkty
-
Wygląda jak za ciasne ślizgi. Niestety miałem coś podobnego, aczkolwiek w znaczniej mniejszej skali w RS Recon Silver, także z czarnymi goleniami. Ta powłoka oraz samo wykonanie widelca, to niestety badziewie najniższych lotów. Jeżeli masz Gwarancję, to składaj reklamację.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Cześć, jeżdżę na Basso Venta trzeci sezon. Ta szosa jest warta każdego wydanego funciaka. To jeden z trzech rowerów, na których jeżdżę amatorsko (nie ścigam się). Pozostałe to enduro i fatbike. Jeśli chodzi o jakość wykonania ramy (kształty, lakierowanie, budowa) to Basso nie ma konkurencji w tym segmencie cenowym. To szosa dla entuzjasty włoskiego piękna i stylu. Basso nawet w przypadku najtańszej ramy, którą jest Venta zastosował profilowanie pod aerodynamikę podobnie jak w wyższych modelach, w których jest to bardziej widoczne. Może być to powodem powielania opinii jakoby był to rower aero. Venta jest zbudowana bardziej pod kątem zapewnienia wieloletniej wytrzymałości. Fabryczna waga dla wyposażenia w standardowe koła alu i grupę 105 to ok 9,1 kg bez pedałów itd. Waga mojego egzemplarza to 8,3 kg (wraz z całym inwentarzem typu pedały, koszyki itp.) Co do rozmiaru to polecam wybrać rozmiar ramy mniejszy niż sugeruje tabelka, gdyż rzeczywiste wymiary są większe niż wynikałoby to z przedstawionej geometrii. Przy wzroście 181 cm i wewn. dł. nogi 86 wybrałem rozmiar 53 i jest ok. Na załączonym zdjęciu ustawienie wysokości siodła przy powyższych parametrach. Podsumowując, Venta to fenomenalna szosa nieczęsto widywana na drogach, wyróżnia się włoskim stylem i uniwersalną ramą, która w przypadku jazdy amatorskiej dostarcza dużo dobrych wrażeń. Jeździłem po gładkich asfaltach (zdecydowanie najczęściej), ubitej ziemi jak i odcinkach szutrowych. Rower wszędzie pewnie sobie radzi choć najlepiej czuje się na gładkim asfalcie. Polecam przejść na system bezdętkowy, bo poprawia to komfort i prowadzenie roweru. Na koniec artykuły z netu z wrażeniami z jazd: https://velonews.pl/posts/6443-basso-venta-2020-stateczny-wojownik-test https://bbike.pl/blog/basso-venta-2020-uniwersalna-szosowka-b25.html1 punkt
-
Siodełko Ergon SM Comp Men - już wiem że znalazłem swojego świętego graala1 punkt
-
Nie trzeba testować, żeby wiedzieć że wysoka główka = wysoko ustawiony środek ciężkości.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Choć to moja pierwsza szosa to planet x pro Carbon jak dla mnie jest bezczelnie szybkie w dodatku przy zakupie możesz dopasować rozne komponenty w rowerze pod siebie więc mogę polecić ci ja T.RZ. Jeśli chcesz iść w rozmiar ramy mniejszy niż zalecany przez producenta musisz być bardzo dobrze świadomy swojego ciała tzn. Mieć odpowiednia mobilność dla przykładu jeśli jesteś zgięty z prostymi nogami z rękami do podłogi to po 10min powinna cię ta pozycja nudzić zamiast odczuwać dyskomfort lub ból to tylko przyklad. A jeszcze najważniejsze żeby mieć dobrze dopasowane siodełko bo bez niego pozycja mocno agresywna będzie nie do zniesienia.1 punkt
-
Mój najlepszy deal to sztyca regulowana z Decathlonu za śmieszną kwotę (300?), a zmieniła "rower" w rower górski. Bałem się więcej zainwestować, bo uznałem to za fanaberię z której szybko zrezygnuję Kto jeszcze nie ma temu polecam, nawet te najtańsze pokazują ogrom możliwości.1 punkt
-
Na podstawie doświadczeń z zestawów 180/160: Nie ma żadnego znaczenia którą (warunek, że warstwowa szlifowana, bo wytłoczki bez obróbki to gówno) wybierzesz, mam w jednym rowerze rt99 w drugim mam mt800 - żadnej absolutnie żadnej różnicy w hamowaniu nie ma (hamulce mam tam te same 2-tłoczkowe xt'ki)1 punkt
-
Ta czarna powłoka to jakiś rodzaj oksydowania, nic nie warte, cholernie miękkie i generalnie takie rysy się na tym robią nawet od uszczelek kurzowych (może nie po 600 ale po 2600km). W rebie czy reconie gold golenie górne są z anodowanego alu - twardość 9 w 10 stopniowej skali Mohsa, o kilka rzędów wielkości mniejszy wsp. tarcia niż w przypadku powłoki na silverach itd. więc tam przetarcia tak szybko nie powstaną. Co do wyłażenia oleju to nie powinno to mieć miejsca - uszczelki kurzowe są dwuwargowe - może wyjść ew. smar który był nałożony pomiędzy wargami.1 punkt
-
Zrób zdjęcie po jeździe, jak będzie widać ten olej. Będę w stanie Ci powiedzieć, czy u mnie wyglądało to tak samo.1 punkt
-
@abdesign miałem na myśli nowe korby które wychodziły, że sztywna oś w wyższych grupach wyparła Octalink. Stad mowa o hierarchii. @ChuChu ISIS to jeśli mnie pamięć nie zawodzi wytwór Srama/Truvativ.1 punkt
-
Musisz określić jaki rower potrzebujesz, a potem nie czytać marketingowe bełkotu, tylko przyglądać się tabelkom. Jeżeli nigdy nie jeździłeś szosą, a na dodatek nie szukasz sprzętu wyścigowego, to możesz "wdepnąć" w nieodpowiedni rower. Z drugiej strony, sam nie jestem fanem wciskania wszystkich ludziom roweru Endurance. Dla mnie prowadzą się jak autobus, a geometria Race wcale nie musi bardzo szczególnie przeszkadzać w jeździe dla przyjemności, a nie na czas.1 punkt
-
A idąc jeszcze dalej, to przed Octalink był ISIS i ISIS v2 z tego co pamiętam. W ogóle te rozwiązania, to taki trochę niewypał. W rowerach typowego Kowalskiego, raczej wielkiej kariery nie zrobiły. Octalink ma trochę wad kwadratu, a trochę zalet bliżej HT2. Jeżeli jest w rowerze, to nie ma co od razu zmieniać. Jeżeli kupuje się nową korbę, to nie ma sensu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jaki twoim zdaniem jest klimat w Wielkiej Brytanii? Kraj uchodzący za wyspiarski, klimat morski. Temperatury poza Szkocją to powiedzmy plus 5 do maks plus 20, z tym że w większości sporo poniżej 20 (statystycznie). Klimat zimny, chłodny, ciepły? Suchy, mokry? Używam squirta w tych warunkach. Z racji możliwości czasowych jeżdżę średnio 5 dni w tygodniu, cały rok. Wg ciebie, z uwzględnieniem twojego wyobrażenia o klimacie wysp - daje radę czy nie? "Czyścić i smarować po każdej jeździe" znaczyłoby w moim przypadku onanistycznie podejść do picowania taczki. Nie uważasz że to byłoby marnowanie życia? Nie jeżdżę miękko - zestaw ja plus silnik generujemy w sumie nawet 1100 w. Ze względu na specyfikę zestawu używane koronki to przez 90% czasu dwie najmniejsze, 5% dwie kolejne, 5% reszta. Więc jest co wyciskać a jest cicho, przyjemnie i co do żywotności łańcucha nie inaczej niż na oleju. To albo czegoś nie wiem albo teoria chybiona....1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo zabawa w portrety i retusze po klikaniu fajnym sprzętem... ...i nie chodzi o rower, bo ten akurat jeszcze czeka na przeszczep dampera, mostka i tylnej tarczy hamulcowej.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Oczywiście że ma . Jak ktoś jeżdzi dużo i mocno , startuje w wyścigach i trenuje zgodnie z harmonogramem , do tego stać go na dobry napęd to chce się nim cieszyć jak najdłużej . Stara się monitorować jego zużycie , żeby na jednej kasecie za , dajmy na to 1000zł , zrobić 4000km na trzech łańcuchach , a nie zajechać ją po1000km , bo przeciągnął wymianę łańcucha i teraz trzeba wymienić cały napęd . Problem ten nie dotyczy tanich napędów i niedzielnych rowerzystów którzy pykają sobie ścieżką rowerowa do najbliższego MC Donaldsa. I nic nie ma do tego ile kto wydał na co . Ktoś kto lata na SRAMowskim X01 8000km rocznie odczuje to w portfelu bo będzie musiał wymienić kompletny napęd 2 razy w sezonie , a ktoś kto lata jak emeryt 1000km rocznie na 9 rzedowym Shimano raczej nie odczuje i będzie miał gdzieś czy napęd się zużył bo wymieni go raz na 3 lata za 350 zł . Teraz zrozumiałeś ? Czy dalej będziesz brnął w te swoje absurdalne tezy ? Wiem , wiem , można jeżdzić Ukrainą z łańcuchem od WSK i nie trzeba nic wydawać na napęd 😆1 punkt
-
Proste. "Nie dla psa kiełbasa" . Jak ktoś kręci zawrotne 1100km rocznie generując waty niższe niż rozmiar , to sobie kupuje łańcuchy do Deore czy innej Tiagry za 60zł i kasete 10rz. za 160zł . Nie musi nic sprawdzać i wystarczy że kupi sobie gumowy młotek i uważa ze ma taaakie zaiaste narzędzia 😉 O drogie napędy trzeba dbać , ale jak ktoś takowego nigdy nie miał , to nie zrozumie tego zagadnienia choćby się tym gumowym młotkiem walił po głowie 😉 Nie ma to związku z wywyższaniem się , czy kozakowaniem . Po prostu "jak dbasz tak masz ". A ja kupie sobie ten przymiar . Chocby dlatego żeby wyrazić uznanie dla Pana który tenże wymyślił 🙂1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00