Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      10 642


  2. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 800


  3. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      8 693


  4. zajonc

    zajonc

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      941


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.10.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
  2. 10 punktów
  3. 9 punktów
  4. 8 punktów
  5. Bo to samo drzewo tylko od spodu. Pozdrow'er
    7 punktów
  6. Bo ostatnio tylko wieczory przed zachodem mam wolne.
    7 punktów
  7. Bo wartość ekspozycji zmniejszyłem na -3,7 i jest pięknie
    6 punktów
  8. Noooo panie pedalarzu, to żeś pan sobie kupił rower szosowy nie znaczy, że możesz poruszać się po jezdni. Wypad na ścieżkę rowerową! Tylko uważaj na małe pieski z długimi smyczami, grzybiarzy z pustymi koszykami, spacerowiczów a slalom pomiędzy żołędziami rób ostrożnie i bez gwałtownych ruchów bo się wyłożysz na mokrych liściach, zupełnie jak ten gość kilkaset metrów dalej, który ciągle dochodzi do siebie spoufalając się z lokalną florą
    5 punktów
  9. Bo tej jesieni widzę światełko w tunelu.
    3 punkty
  10. Do PTFE będę miał porównanie, bo obecnie z niego korzystam. Wcześniej z Rohloffa, którego jeszcze resztki mam. Zdam relację po testach.
    2 punkty
  11. Butla w której picie wystygnie nie po 10 a po 15 minutach i trzy koronki na zapas.
    2 punkty
  12. Za dużo myślisz, za dużo kombinujesz przy tak tanich oponach i zastosowaniu "po bułki do sklepu". Jak po tym mieście się nie ścigasz, nie kładziesz się w zakrętach jak szosowcy na alpejskich zjazdach, to serio nie ma co zagłębiać się w mieszanki i bieżniki. Na mokrym asfalcie, kostce/płytach betonowych praktycznie każda opona będzie trzymać poprawnie i nie wiem jak wielkiego pecha trzeba by mieć, żeby doświadczyć aquaplaningu. Jeżeli na brzegu jezdni zbiera się woda, to bardziej bym się bał niewidocznej dziury niż że opona odjedzie. Problemy zaczynają się na mokrej kostce brukowej, zwłaszcza takiej starej wyślizganej. Na mokrej farbie jak dali jakąś kiepską. Tutaj mieszanka ma już spore znaczenie, np. kolega narzeka na swoje fabryczne opony z Rockridera (jakiś podstawowy model). No ale tutaj i tak największą rolę odegrasz ty jako kierujący rowerem. Po prostu trzeba dostosować prędkość i styl jazdy do warunków na drodze. Nawet na najlepszych oponach tego aspektu nie przeskoczysz. Przy takim budżecie o śniegu i lodzie nie ma co wspominać. Tutaj nawet dedykowane zimówki od Schwalbe czy Kendy nie są uniwersalnym rozwiązaniem i nie w każdych warunkach radzą sobie dobrze. Rozrzut warunków jest taki, że nawet slicki sobie spokojnie radzą (równy, ubity, zmrożony śnieg), do takich gdzie opony pokroju Kendy Klondike 29" sobie nie radzą. Zima to zima, trzeba się nauczyć jeździć i tyle. Dobre opony pomogą ale nie zastąpią rozsądku i doświadczenia w takich warunkach. Co mogę polecić, to brać jak najszersze, które się zmieszczą w rowerze, do tego wkładka antyprzebiciowa i masz opony na 90-95% warunków w ciągu roku.
    2 punkty
  13. https://www.youtube.com/watch?v=wXkkQ8wWzgM L'Eroica czyli jak się naprawdę cieszyć rowerem.
    2 punkty
  14. Bo korona na ''drodze'' leśnej, jeszcze rok temu dało się jechać, kilka lat wstecz była zadbana, ale poszła do likwidacji przez samo zarośnięcie, Pozdrow'er
    2 punkty
  15. 2 punkty
  16. Polecam kolegę @rambolbambol w kwestiach latarkowych; zagadałem jakiś czas temu o zmodowanie Convoy'a S2+ i zajął się tematem MEGA profesjonalnie. Rewelacyjny kontakt (przez forum i telefonicznie), bardzo wyczerpujące i cierpliwe tłumaczenia (jestem raczej laikiem w temacie oświetlenia i elektroniki), na każdym kroku dostawałem też zdjęcia z pokazaniem różnic pomiędzy oryginałem a modem (dodatkowo okazało się, że moja latarka była już dłubana przez jakiegoś partacza z Allegro). Ewidentnie widać, że pasjonat. A różnica pomiędzy oryginalnym S2+ a takim ulepszonym kolosalna, zupełnie inny sprzęt.
    1 punkt
  17. Zrób to bardziej dla siebie. Ja byłem mocno zdziwiony jak duże są różnice dla użytkownika z naprzeciwka kiedy używamy lampki z odcięciem w różnych jego wersjach a kiedy tego odcięcia nie ma wcale. Dla przykładu. Jeżdżę teraz w układzie Spanninga Axendo 60 USB + Bontrager ION 100R. Spanninga ustawiona na max czyli 60 lux dla użytkownika z naprzeciwka świeci tak samo jak Bontrager ustawiony na 50 lumenów. Tyle że oświetla ona drogę w tym trybie na około 50 metrów podczas gdy Bontrager ledwie na kilka i to słabo. Ustawiony na 100 lumenów zaczyna już oślepiać, jego zasięg to nadal poniżej 10 metrów a jasność dalej marna. W przypadku lampki z lustrem takiej jak Ixon Space ta różnica jest jeszcze większa. 100 luxów tej lampki jest odbierane z naprzeciwka podobnie jak 50 lumenów z Bontragera. Dlatego pierwszą rzeczą jako powinniśmy zrobić przy zakupie nowej lampki nie jest jej włączenie i patrzenie jak świeci tylko położenie na ladzie w sklepie, odejście na kilka metrów i spojrzenie jak to widzą inni. Od tego też powinny zaczynać się wszystkie testy a nie od widoku ze strony rowerzysty i zachwytu nad ilością lumenów. Jak ktoś uważa że jest inaczej niech włączy na stałe długie światła w samochodzie wraz z przeciwmgielnymi - przecież będzie wtedy widział lepiej.
    1 punkt
  18. Trzy razy czytałem żeby zrozumieć co napisałeś. Przecież to oczywiste, że @chudzinki napisał o markach własnych, a nie o sytuacji gdy TREK wrzucił opony Continental. Jakie to ma w ogóle znaczenie, z jakiego roweru zostały zdjęte? Sądzisz że ta sama opona jest lepsza w TREK, a gorsza w Kross? TREK = Bontrager Tak jak pisałem, taki budżet na opony jest nieporozumieniem. Jeżeli natomiast to ma być rower do jazdy po bułki, to co tu się rozwodzić? Wziąć pierwszą oponę z brzegu, nie ma to znaczenia. A ja dałem koledze 4 nowe klocki SwissStop BXP za darmo. Czy to oznacza, że jak ktoś zapyta o polecane klocki do 20 zł, to kolega może o nich wspomnieć bo dostał za darmo, mimo że kosztowały mnie 100 zł? Bazujmy na REALNYCH i AKTUALNYCH cenach. Mniej niż 4 lata temu, to ja kupiłem porządne MTB za 4k zł, które dzisiaj by kosztowało pewnie z 7-8k zł.
    1 punkt
  19. Te wszystkie opony mają tak potwornie wielki bieżnik, jakbyś wybierał się na bagna a nie twarde drogi. Po co kupować taki kawał gumy, skoro można kupić właśnie coś z wkładką? Doprecyzuj proszę, co znaczy "twarde drogi". Ja po mieście + szutrach + leśnych/ polnych drogach jeżdżę na Tufo Gravel Speedero i... Continental Contact Speed. Nie doradzam Ci ich, nie są zdecydowanie całoroczne, ale dość dobrze pokazuje to, że nie trzeba kupować takiego "kołka" żeby jeździć. Co do odprowadzania wody. Nie wierzę, że te opony lepiej odprowadzają wodę, niż coś w rodzaju Semi Slick. One po prostu mają wielkie rowy, a powierzchnia styku opony z podłożem jest przez to jeszcze mniejsza. Piszesz też, że opory toczenia nie są ważne. Tu mylisz się bardzo, bo nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wielka przepaść jest między oponami. Skoro jedziesz, to po co sobie robić "pod górę"? Inna sprawa, że za odporność na przebicia, w sporej mierze odpowiada gęstość oplotu. Jak weźmiesz coś z 27TPI, to nie dziw się że łapiesz kapcie. No i jeszcze raz. Doprecyzuj gdzie jeździsz. Bo jeżeli po tym o czym myślę, to gładka opona z minimalnym bieżnikiem będzie lepsza, niż takie krowy które tylko zmniejszą powierzchnię styku.
    1 punkt
  20. @WAGIANT dzięki, póki co trochę dalekie dla mnie rejony ale dzięki za info jakby coś się zmieniło to namierzę Bo daleko i kręto do weekendu
    1 punkt
  21. Bo też zauważyłem, tyle że nad. Pozdrow'er
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...