Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      10 432


  2. KNKS

    KNKS

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 657


  3. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      8 449


  4. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 323


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.10.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. 12 punktów
  2. 10 punktów
  3. 9 punktów
  4. 8 punktów
  5. Bo to samo drzewo tylko od spodu. Pozdrow'er
    7 punktów
  6. Bo ostatnio tylko wieczory przed zachodem mam wolne.
    7 punktów
  7. Bo wartość ekspozycji zmniejszyłem na -3,7 i jest pięknie
    6 punktów
  8. Noooo panie pedalarzu, to żeś pan sobie kupił rower szosowy nie znaczy, że możesz poruszać się po jezdni. Wypad na ścieżkę rowerową! Tylko uważaj na małe pieski z długimi smyczami, grzybiarzy z pustymi koszykami, spacerowiczów a slalom pomiędzy żołędziami rób ostrożnie i bez gwałtownych ruchów bo się wyłożysz na mokrych liściach, zupełnie jak ten gość kilkaset metrów dalej, który ciągle dochodzi do siebie spoufalając się z lokalną florą
    5 punktów
  9. Bo tej jesieni widzę światełko w tunelu.
    3 punkty
  10. Do PTFE będę miał porównanie, bo obecnie z niego korzystam. Wcześniej z Rohloffa, którego jeszcze resztki mam. Zdam relację po testach.
    2 punkty
  11. Przecież się nie da jechać z kierownica usztywniona. Tu na forum kiedyś była dyskusja i filmy. Nawet zawodowcy wysiadali jak im zablokowano kierownice na sztywno, i to po kilkunastu metrach. Nie da się jezdzic bez minimalnych ruchów kierownicą.
    2 punkty
  12. Butla w której picie wystygnie nie po 10 a po 15 minutach i trzy koronki na zapas.
    2 punkty
  13. Za dużo myślisz, za dużo kombinujesz przy tak tanich oponach i zastosowaniu "po bułki do sklepu". Jak po tym mieście się nie ścigasz, nie kładziesz się w zakrętach jak szosowcy na alpejskich zjazdach, to serio nie ma co zagłębiać się w mieszanki i bieżniki. Na mokrym asfalcie, kostce/płytach betonowych praktycznie każda opona będzie trzymać poprawnie i nie wiem jak wielkiego pecha trzeba by mieć, żeby doświadczyć aquaplaningu. Jeżeli na brzegu jezdni zbiera się woda, to bardziej bym się bał niewidocznej dziury niż że opona odjedzie. Problemy zaczynają się na mokrej kostce brukowej, zwłaszcza takiej starej wyślizganej. Na mokrej farbie jak dali jakąś kiepską. Tutaj mieszanka ma już spore znaczenie, np. kolega narzeka na swoje fabryczne opony z Rockridera (jakiś podstawowy model). No ale tutaj i tak największą rolę odegrasz ty jako kierujący rowerem. Po prostu trzeba dostosować prędkość i styl jazdy do warunków na drodze. Nawet na najlepszych oponach tego aspektu nie przeskoczysz. Przy takim budżecie o śniegu i lodzie nie ma co wspominać. Tutaj nawet dedykowane zimówki od Schwalbe czy Kendy nie są uniwersalnym rozwiązaniem i nie w każdych warunkach radzą sobie dobrze. Rozrzut warunków jest taki, że nawet slicki sobie spokojnie radzą (równy, ubity, zmrożony śnieg), do takich gdzie opony pokroju Kendy Klondike 29" sobie nie radzą. Zima to zima, trzeba się nauczyć jeździć i tyle. Dobre opony pomogą ale nie zastąpią rozsądku i doświadczenia w takich warunkach. Co mogę polecić, to brać jak najszersze, które się zmieszczą w rowerze, do tego wkładka antyprzebiciowa i masz opony na 90-95% warunków w ciągu roku.
    2 punkty
  14. https://www.youtube.com/watch?v=wXkkQ8wWzgM L'Eroica czyli jak się naprawdę cieszyć rowerem.
    2 punkty
  15. Bo korona na ''drodze'' leśnej, jeszcze rok temu dało się jechać, kilka lat wstecz była zadbana, ale poszła do likwidacji przez samo zarośnięcie, Pozdrow'er
    2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Z rozmiarem nie pomogę, z tabelek wychodzi, że raczej L przy Twoich 185 cm wzrostu. Najlepiej gdzieś przymierzyć jak jest możliwość - może ktoś sprzedaje w Twojej okolicy, jak nie sklep to może ktoś na allegro albo olx. Mi, dla moich 183 cm i raczej typowego przekroku, strona Cube wylicza rozmiar ramy 56 i taki mam i taki mi pasuje - nie jestem ani wyciągnięty ani nie zahaczam palcami stóp o przednie koło przy skręcaniu. Jeździ mi się wygodnie, choć, jak już pisałam, przy niektórych butach zahaczam piętami, a raczej końcówkami podeszw, o rozszerzenie dolnych rurek tylnego trójkąta.
    1 punkt
  18. Polecam kolegę @rambolbambol w kwestiach latarkowych; zagadałem jakiś czas temu o zmodowanie Convoy'a S2+ i zajął się tematem MEGA profesjonalnie. Rewelacyjny kontakt (przez forum i telefonicznie), bardzo wyczerpujące i cierpliwe tłumaczenia (jestem raczej laikiem w temacie oświetlenia i elektroniki), na każdym kroku dostawałem też zdjęcia z pokazaniem różnic pomiędzy oryginałem a modem (dodatkowo okazało się, że moja latarka była już dłubana przez jakiegoś partacza z Allegro). Ewidentnie widać, że pasjonat. A różnica pomiędzy oryginalnym S2+ a takim ulepszonym kolosalna, zupełnie inny sprzęt.
    1 punkt
  19. Dlatego, ze mozesz zdecydowac czy godzisz sie na takie uszczerbki zanim kupisz rower. Dlatego, ze dostajesz sprzet poskladany, wyregulowany i gotowy do jazdy. Dlatego, ze jezeli po zakupie jest cos nie tak, to zawsze masz gdzie pojsc po pomoc w rozwiazaniu Twojego problemu. Dlatego, ze mozesz przymierzyc sie do roweru zanim go kupisz. Dlatego, ze masz kogo zapytac o porade w kwestii dopasowania odpowiedniego roweru do Twoich oczekiwan. Dlatego, ze jak trafiles na sprzedawce, ktory jes wiekszym cwaniakiem nis Ty, to moze i dojdziesz swoich praw, ale zapewne wczesniej sie poddasz, bo stawka nie bedzie warta zachodu. Itp. Itd. Oczywiscie, jezeli trafiles do takiego sklepu jak ten w ktorym pracuje z ludzmi, ktorzy zyja rowerami, a nie zyja z rowerow. Ale w sytuacji gdy nie da sie czegos kupic na miejscu, oczywiscie jestem w stanie zrozumiec rozszerzenie obszaru poszukiwan o zakup na odleglosc. Trzeba sobie tylko zdawac sprawe, ze rower to nie czajnik, ktory wyciagasz z pudelka i wpinasz do gniazdka. Prawie zawsze dostajesz go jak ukladanke, ktorej elementy nie zawsze do siebie pasuja tak jak powinny.
    1 punkt
  20. Niby dlaczego? Kupując stacjonarnie masz mniejsze prawa jako konsument niż przy zakupie przez internet. Do tego jeszcze prokliencka polityka allegro
    1 punkt
  21. Zrób to bardziej dla siebie. Ja byłem mocno zdziwiony jak duże są różnice dla użytkownika z naprzeciwka kiedy używamy lampki z odcięciem w różnych jego wersjach a kiedy tego odcięcia nie ma wcale. Dla przykładu. Jeżdżę teraz w układzie Spanninga Axendo 60 USB + Bontrager ION 100R. Spanninga ustawiona na max czyli 60 lux dla użytkownika z naprzeciwka świeci tak samo jak Bontrager ustawiony na 50 lumenów. Tyle że oświetla ona drogę w tym trybie na około 50 metrów podczas gdy Bontrager ledwie na kilka i to słabo. Ustawiony na 100 lumenów zaczyna już oślepiać, jego zasięg to nadal poniżej 10 metrów a jasność dalej marna. W przypadku lampki z lustrem takiej jak Ixon Space ta różnica jest jeszcze większa. 100 luxów tej lampki jest odbierane z naprzeciwka podobnie jak 50 lumenów z Bontragera. Dlatego pierwszą rzeczą jako powinniśmy zrobić przy zakupie nowej lampki nie jest jej włączenie i patrzenie jak świeci tylko położenie na ladzie w sklepie, odejście na kilka metrów i spojrzenie jak to widzą inni. Od tego też powinny zaczynać się wszystkie testy a nie od widoku ze strony rowerzysty i zachwytu nad ilością lumenów. Jak ktoś uważa że jest inaczej niech włączy na stałe długie światła w samochodzie wraz z przeciwmgielnymi - przecież będzie wtedy widział lepiej.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Jeśli cena była dobra to dwa pierwsze ,,problemy" ja osobiście bym olał ale rozumiem że jesteś estetą . Z kołami inna sprawa . Jeśli bicie ma sama opona to sprzedawca może mieć rację , jeśli bicie jest na obręczy to koła są do naprawy ( do centrowania ) i taki rower można reklamować . W ogóle masz prawo do odstąpienia od umowy , chyba masz na to 14 dni . Możesz oddać bez podania przyczyny . Jeśli reklamujesz wadliwy towar to ( chyba ) i za przesyłkę zwrotną powinien zapłacić sprzedający . Tak czy siak możesz reklamować , możesz oddać . Dogadaj się ze sprzedającym , jeśli to firma handlująca rowerami to doskonale znają twoje prawa i swoje obowiązki . W razie czego allegro chyba mocno stoi po stronie kupującego . Możesz na początek rozpocząć dyskusję czy coś takiego .
    1 punkt
  24. Dlatego - jak te Schwalbe Comp CX się zużyją, a to już niedługo - myślę o jakiś oponach bardziej gravelowych ale szybkich na asfalcie, coś 33-35 mm szerokiego, w stylu Vittoria Terreno Dry 700x33c lub 35c albo Schwalbe G-One 700x35c czy PANARACER GravelKing SK 700x35c To producenci tak je określają żeby mieć zbyt - jest moda na gravele, dawaj szerszą oponę i nazwijmy to gravel z prostą kierownicą (nowe Cube SL Road Pro, bodajże, mają nawet napęd oparty na GRX), do innych wsadzą napęd szosowy, choćby Clarisa i nazywają szosą z prostą kierownicą. Rynek chce, rynek ma
    1 punkt
  25. Otóż to. Problem którego nie ma, a Canyon go naprawił.
    1 punkt
  26. Trzy razy czytałem żeby zrozumieć co napisałeś. Przecież to oczywiste, że @chudzinki napisał o markach własnych, a nie o sytuacji gdy TREK wrzucił opony Continental. Jakie to ma w ogóle znaczenie, z jakiego roweru zostały zdjęte? Sądzisz że ta sama opona jest lepsza w TREK, a gorsza w Kross? TREK = Bontrager Tak jak pisałem, taki budżet na opony jest nieporozumieniem. Jeżeli natomiast to ma być rower do jazdy po bułki, to co tu się rozwodzić? Wziąć pierwszą oponę z brzegu, nie ma to znaczenia. A ja dałem koledze 4 nowe klocki SwissStop BXP za darmo. Czy to oznacza, że jak ktoś zapyta o polecane klocki do 20 zł, to kolega może o nich wspomnieć bo dostał za darmo, mimo że kosztowały mnie 100 zł? Bazujmy na REALNYCH i AKTUALNYCH cenach. Mniej niż 4 lata temu, to ja kupiłem porządne MTB za 4k zł, które dzisiaj by kosztowało pewnie z 7-8k zł.
    1 punkt
  27. Miałem, natomiast nie bardzo widzę w tym przypadku co to by miało zmienić. System musi być na tyle delikatny, żeby nie rwał kierownicy z rąk. Jeżeli trzymasz kierownicę, to to nic nie zmieni. Natomiast jeżeli sprężyna jest mocna i próbuje za wszelką cenę wyprostować kierownicę, to ja dziękuję. Przykład z życia. Jedziesz po sypkim piachu. W takiej sytuacji, lepiej jest niemalże puścić kierownicę, żeby rower sam wyszukał najbardziej odpowiednią ścieżkę. Z tym gadżetem jest to niemożliwe. Jeździłem trochę na MTB i naprawdę absolutnie nie widzę sensu tego rozwiązania. Co będzie dalej? Boczne kółka? Zastanawiam się też nad samym montażem. Widzę że zaciska się to na rurze sterowej. W takim przypadku, ustawienie widelca musi być idealnie w osi ramy. W innym przypadku doprowadzi to do katastrofy. A kto kiedyś ustawiał mostek względem widelca, ten wie że oczywiste to wcale nie jest. No a tutaj mamy jeszcze gorszą sytuację... @KSikorski olej takie Posty, a użytkownika dodaj do "Ignorowanych". Jest tu wielu takich, którzy wchodzą chyba żeby tylko pisać takie "przycinki".
    1 punkt
  28. Stabilizator kierownicy. Stare i było.
    1 punkt
  29. Serwis tego to będzie dopiero przyjemność Wolałbym "Keep it Simple"
    1 punkt
  30. Mimo wszystko wypada aby forumowicze mieli świadomość, że ten klucz do główki nie będzie pasował i będą mogli kupić od razu właściwy, jak autor tematu.
    1 punkt
  31. Mam Cube SL Road ale model 2017, też na Clarisie ale tym starszym i korbie na Octalinku - tam fabrycznie były opony Schwalbe Comp CX 40-622 (700x38c) i, jak już gdzieś tam pisałem, osobiście uważam, że opony te trochę nie pasowały do tego roweru, bo go trochę jakby zamulały na asfalcie ale pozwalały bezpiecznie zjechać z asfaltu. Niemniej jednak rower jest bardzo fajny, sztywny, do miasta jak i na dłuższe wycieczki poza miasto super. W związku z tym, że mam też mtb hardtaila, którym jeżdżę po lasach, górkach i krzakach, w Cube zamontowałem opony szosowe, slicki 28c i latem wykorzystuję go jako szosę. Zmieniłem też chwyty na ergonomiczne Ergon z rogami, żeby było wygodniej na dłuższych trasach i żeby mieć więcej możliwości chwytu. Teraz, na jesień i zimę, znowu założyłem opony Schwalbe Comp CX i umożliwiają one zjechanie z asfaltu i odkrywanie czegoś nowego. Jeszcze w innym rowerze, takim nibyszosie-nibygravelu, mam opony Schwalbe Marathon Plus 32c i myślę, że takie opony szerokości 32-35 mm są najbardziej uniwersalne i na tych swoich Marathonach 32c też sobie całkiem spoko radzę na szutrach i leśnych drogach. Więc skoro obecnie fitnessy są oferowane z oponami żędu 32-35c to super, bo są to chyba najbardziej uniwersalne opony do tego typu roweru - choć ten Cube z linka ma akurat opony 40-622, ale to wynika z faktu, że Cube traktuje i promuje te rowery jako gravele z prostą kierownicą. Ja mam 183 cm i rozmiar roweru 56 i uważam, że większy byłby już chyba za duży. Chociaż zdarza się, że zahaczam piętami o dość mocno rozszerzające się dolne rurki tylnego trójkąta - szczególnie w jakiś sportowych butach, które mają więcej podeszwy wystającej do tyłu
    1 punkt
  32. Ale tak się nie da bo każdy ma inne oczekiwania co do roweru. Ja wychodzę z założenia, że lepiej raz a porządnie w celu uniknięcia niepotrzebnych, pośrednich wydatków. Mając 15k na rower (i to jeszcze niekoniecznie nowy) nawet nie patrzyłbym w kierunku jakiś speców, treków czy giantów wyposażonych w 105 i kosztujących 13k, to nonsens żeby nie napisać idiotyzm. Skupiłbym się na elektronice bo to ona jest przyszłością kolarstwa szosowego czy ktoś tego chce czy nie (i to raczej wziąłbym srama ze względu na bezprzewodowość). To taki osprzęt będzie rozwijany - nawet nowa ultegra jest wyłącznie w wersji elektronicznej, 105 12s podobnie. Także z nowych, jeśli geo odpowiada to czekać na canyona i tyle https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-etap/3085.html?dwvar_3085_pv_rahmenfarbe=BK%2FBK W przypadku używek trzeba monitorować rynek i czekać na pojawienie się pasującego sprzętu
    1 punkt
  33. Tutaj: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063570069428
    1 punkt
  34. Te wszystkie opony mają tak potwornie wielki bieżnik, jakbyś wybierał się na bagna a nie twarde drogi. Po co kupować taki kawał gumy, skoro można kupić właśnie coś z wkładką? Doprecyzuj proszę, co znaczy "twarde drogi". Ja po mieście + szutrach + leśnych/ polnych drogach jeżdżę na Tufo Gravel Speedero i... Continental Contact Speed. Nie doradzam Ci ich, nie są zdecydowanie całoroczne, ale dość dobrze pokazuje to, że nie trzeba kupować takiego "kołka" żeby jeździć. Co do odprowadzania wody. Nie wierzę, że te opony lepiej odprowadzają wodę, niż coś w rodzaju Semi Slick. One po prostu mają wielkie rowy, a powierzchnia styku opony z podłożem jest przez to jeszcze mniejsza. Piszesz też, że opory toczenia nie są ważne. Tu mylisz się bardzo, bo nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak wielka przepaść jest między oponami. Skoro jedziesz, to po co sobie robić "pod górę"? Inna sprawa, że za odporność na przebicia, w sporej mierze odpowiada gęstość oplotu. Jak weźmiesz coś z 27TPI, to nie dziw się że łapiesz kapcie. No i jeszcze raz. Doprecyzuj gdzie jeździsz. Bo jeżeli po tym o czym myślę, to gładka opona z minimalnym bieżnikiem będzie lepsza, niż takie krowy które tylko zmniejszą powierzchnię styku.
    1 punkt
  35. Używanie słowa "sport" wobec tych geometrii to grube nadużycie. Ehhh, niektórzy po prostu nie są w stanie albo i nie chcą przyjąć do wiadomości, że to my jesteśmy ograniczeniem dla naszego sprzętu a nie odwrotnie. Podniecanie się jakimiś magicznymi właściwościami ram i rezygnowanie np. z elektronicznego osprzętu w imię niby lepszych włókien w ramie, których i tak 99% użytkowników nie poczuje jest lekko śmieszne. Dobrać ramę pod względem odpowiedniej geometrii oczywiście trzeba ale nic więcej Jak będziesz generował takie moce i jeździł z takimi prędkościami, że to rower będzie problemem to ci sponsor grupy kolarskiej lepszy przekaże 😂
    1 punkt
  36. https://rowerek.pl/product-pol-27459-Kaseta-Shimano-CS-LG400-10rz-11-43-Linkglide.html niecale 200pln edit. można znaleźć jeszcze taniej Jeszcze nie testowałem ale mam w sklepie i pierwsze wrażenie robi bardzo dobre. Koronki zauważalnie grubsze
    1 punkt
  37. W moim 2021 mam 2,25 z całkiem bezpiecznym zapasem na błoto. Fakt - błotniki chyba nie wejdą.
    1 punkt
  38. U gianta M-ki to 545-550 poziomej więc będzie ideolo
    1 punkt
  39. @WAGIANT dzięki, póki co trochę dalekie dla mnie rejony ale dzięki za info jakby coś się zmieniło to namierzę Bo daleko i kręto do weekendu
    1 punkt
  40. Chodzi mi o to że oponki "miejskie" często występują w rozmiarze 29x2.0, i generalnie takie opony można wcisnąć do wielu rowerów crossowych, czy czegoś pokroju Toughroad. I o ile jakąś gładką Kendę K1153 idzie tam pewnie wcisnąć (29x2,15) czy nietrzymającego wymiaru Race Kinga, to jak pójdziemy o rozmiar dalej może być problem. Stąd, patrzyłbym w kierunku rowerów MTB, zamiast miejskich lub okołomiejskich - bo tak są pozycjonowane wspomniany Giant czy Marin. Unit wydaje się idealnym wyborem, kwestia dostępności, no i koloru. Traktowałem go w sumie zamiennie z Muirwoodsem, i niezmiernie trudno było mi się z nim rozstać - bo był to rower idealny na lżejsze tereny i wymagający nieco mniej uwagi, na przykład w zimie. I bez problemu można było pakować 29x2.4-29x2.6. Do wyboru, do koloru. W starym Muirwoodzie 2.2 wchodzi już na wcisk, w nowym pewnie podobnie, bo domyślnie dalej wychodzi na 42c.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...