Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.10.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Oczywiście że jest sens. Nawet tanie produkty różnią się konstrukcją, materiałami, wagą, a wszystko to przekłada się na właściwości. Opona Rowerowa 26x1.95 M428 52-559 AWINA TREKKING - 32543365654 - 10579279724 - Allegro.pl OPONA KENDA 26" X1,95 K1118 KAPTURE 30TPI MTB - K1118 - 11458728445 - Allegro.pl Opona Deli Tire 26 x 1,95 62TPI ZWIJANA - 26x1,95 SA-257 - 12618794628 - Allegro.pl Opona Deli Tire 26 x 1,90 62TPI ZWIJANA - 26x1,90 SA-207 - 12618842266 - Allegro.pl Rowerowa Opona 26x1.95 52-559 M328 AWINA Trekking - 84444653 - 10973803960 - Allegro.pl OPONA ROWEROWA 26 X 1.95 M251 AWINA - OAR2605 - 12537345451 - Allegro.pl Różnice w cenie do 10 zł/szt, niektóre nawet wyglądają identycznie, a różnice we właściwościach tych powyższych opon na pewno występują. Nawet zwijane i z oplotem 62 TPI da się kupić (Deli to tania, indyjska marka, ale za te 39 zł to bym zaryzykował). Miałem dwie pierwsze w rękach i choćby sama waga różniła się o około 200 g/szt. (Kenda w granicach 650 g). Ścianka boczna w Kendzie również dużo bardziej elastyczna, co wróży nieco lepsze układanie się do nawierzchni i komfort (no i stąd głównie różnica w masie). Zapach też przyjemniejszy. Opony Kenda były też zadziwiająco równe i miały spory balon jak na budżetowe 1.95 (tu około 48-49 mm, a często takie tanie opony mają ledwie 42 mm. a ważą nawet 900 g). Jeśli już miałbym bardzo ograniczone środki to wolałbym mieć tanią, dość lekką oponę z elastyczną ścianką boczną (skinwall), stosunkowo dużym balonem i bieżnikiem podobnym do Kapture (dużo drobnych klocków) zamiast np. ciężkiego, sztywnego semislicka z grubą wkładką antyprzebiciową, bo na mokrej nawierzchni, gdy trudno liczyć na dobrą mieszankę, pozostaje jeszcze przyczepność generowana przez układanie się elastycznego karkasu i mechaniczną interakcję klocków z chropowatością asfaltu. Taka opona zapewni przynajmniej bardziej progresywną utratę przyczepności i będzie po prostu bezpieczniejsza. Nawet w zimie zapewni jakąś przyczepność Nie przesadzajmy też z tym znaczeniem przyczepności na mokrym w zwyczajnej, codziennej jeździe na rowerze. Bez problemu można dostosować styl jazdy do nieco gorszej przyczepności na mokrym. Gdy ktoś nie jeździ 70 km/h po górskich serpentynach w deszczu to naprawdę nie jest to parametr krytyczny. Osobiście w takim codziennym rowerze bardziej by mi przeszkadzała wyższa masa, większe opory niż słabsza przyczepność na mokrym. Myślę, że Michau_ taką oponę wciąż uznaje za szajs. Musiałbyś pewnie dorzucić jeszcze ze stówkę.3 punkty
-
3 punkty
-
auTHOR roNINTM przeszedł kurację po której będzie gruby i gładki. Koła to jakiś budżetowy ulep z OLX, więc nie urywa niczego. Idea była taka, żeby spróbować 650B po taniości, ale bardziej na miejsko i na poważnie. Jeśli pomysł się uda, to pójdą dalsze inwestycje. Co do Ronina, to po 4 latach jak go mam widzę, że zabezpieczenia antykorozyjne kładzione fabrycznie pod jego piękny lakier to dramatyczny żart. O ile rama nie koroduje od środka bo sam ją tam zabezpieczałem, to na każdym zagięciu ramy, oryginalny lakier odpada całymi płatkami. Za rok-dwa rower pójdzie w piasek, bo nie jestem już w stanie policzyć ile zaprawek lakierniczych na nim zrobiłem. Ogumienie na zdjęciach to WTB ThickSlick 27.5x1.95. Z przodu weszły bez problemu. tylko w tylnych widełkach u góry mają jak na moje trochę ciasno. Opony te nie mają bieżnika, ale nie przeszkadza im to zbierać ogromnych ilości kamieni i błota. Testowałem je dziś na skropionych deszczem ulicach Bydgoszczy. Pięknie amortyzują i rower stał się o wiele żwawszy. Przyspiesza o wiele lepiej niż na poprzednich Schwalbe Citizen 28x1.6. Co do przyczepności opon bez bieżnika, to: mokra jezdnia --> bardzo dobra przyczepność mokra kostka brukowa --> dobra przyczepność szuter --> bardzo dobra przyczepność las i trawa --> jaka przyczepność ??3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Wczoraj i dziś ganialiśmy z córką po Enduro Trails w Bielsku. Było suuuper. Szło nam znacznie lepiej niż rok temu. To, co rok temu było trudne, teraz było przyjemne. Straty - jeden siniak i zacinający się droper. Zyski - piękny weekend w górach.2 punkty
-
Z tym nylonem to jest jakiś powielany mit. Napis NYLON na oponie dotyczy materiału użytego do budowy karkasu opony i nie ma nic wspólnego z samą mieszanką gumy. Zdecydowana większość opon ma właśnie cały szkielet wykonany z pasów utkanych z włókien nylonowych (różnej grubości - im większe TPI, tym więcej cienkich nitek na cal). W rowerowych oponach wyższe modele mają czasem oplot z bawełny lub jedwabiu. Jako warstwę antyprzebiciową stosuje się też włókno kevlarowe. W stopce opon zwijanych, zamiast drutu jest linka z kevlaru czy aramidu. Jako wypełniacz w mieszance gumowej stosuje się głównie węgiel (pochodzący z sadzy będącej produktem ubocznym spalania paliw kopalnych) i krzemionkę. W różnych proporcjach. W oponach samochodowych praktycznie zawsze jest węgiel (stąd są czarne, około 25% masy opony to właśnie węgiel). Jeśli opona nie jest czarna, to musi mieć krzemionkę. To tak ogólnie. Szczegółów musisz sobie poszukać. W każdym razie właściwości mieszanki zależą głównie od tych dwóch dodatków, a pewnie i jeszcze jakichś, ale to już pewnie producenci trzymają w tajemnicy. Jeśli nowa opona się błyszczy to nie musi oznaczać nic złego, bo może to być pozostałość po preparacie którym spryskuje się formę w fabryce, aby opona się nie przyklejała do ścianek. Ale trzeba na początku uważać, bo taka opona musi się dotrzeć. Chyba żadna opona nie uzyska od razu nominalnych parametrów przyczepności i wymaga niewielkiego przebiegu, by tą wierzchnią warstwę zetrzeć. Rozumiem, że może też chodzić o takie wrażenia dotykowe i tu faktycznie te najtańsze opony wydają się twarde i plastikowe, a te droższe takie bardziej lepiące i gumowe. Twardość gumy można zmierzyć specjalnym przyrządem i podaje się ją w skali Shore'a. Poniżej trzy filmy edukacyjne:2 punkty
-
Będzie kompatybilny. 9 mm to średnica osi, a 5 mm to średnica szpilki szybkozamykacza. Generalnie standard ten sam.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Przyglądając się światu przez dziurkę od klucza. Dopóki jechałem rowerem - stały. Gdy stanąłem spanikowały. Fociłem przez dziurkę o średnicy 20cm w gęstych krzakach. Stojąc w odległości 10 metrów od niej. A i tak mnie zauważyły. Żurawie stały w odległości 30 metrów z jej drugiej strony. Edytując: Z mojego zdjęcia o wielkości 1.8 mb FR zrobiło plik 30x mniejszy - 57 kb. Tak zabija się jakość.2 punkty
-
1 punkt
-
Co do wyższych modeli zaczynajac od Axona to tam masz tłumik rozbieralny gdzie możesz lac olej o odpowiedniej gęstości natomiast w Raidonach sa tłumiki nierozberalne i tam nie wlejesz lepszego oleju Ponadto Zrób mu prosty przegląd i uzyj odpowiedniego smaru1 punkt
-
1 punkt
-
Lakier bezbarwny jest porowaty, dlatego Ronin rdzewieje. Trzeba nałożyć albo absurdalnie dużo warstw, albo kombinować z zabezpieczaniem przed malowaniem (np. czernienie stali na zimno), ale to już nie będzie takie całkiem RAW. To nie jest wina Authora (no, nie bezpośrednio w każdym razie, bo ktoś u nich tę decyzję podjął) tylko natura stali w klarze. Mnie osobiście te rdzawe pajączki pod lakierem w Roninach się całkiem podobają Dużo wody w Wełtawie upłynie zanim to przerdzewieje na sposób zagrażający konstrukcji, zwłaszcza jeśli ramiak jest zabezpieczony od środka.1 punkt
-
Paczcie jakie ładne sześćdziesiątki z Polski🤗 https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-black1-26x2-35-60-559-antyprzebicie-123093370921 punkt
-
Nic to nie pokazuje, poza tym, że człowiek fiknął.1 punkt
-
Slicki na asfalcie mają lepsze trzymanie w każdych warunkach niż opony z bieznikiem. Poza tym oponą prawdziwego mężczyzny jest Kenda K-Rad. @marvelo Miałem kilka opon Deli i nie mam do nich jakichś specjalnych zastrzeżeń. Do wyścigowego krosiwa czy ędurófki bym nie dał, ale do włóczęgi lub dojazdów do roboty - jak znalazł. Ale ogólnie to uważam, że opony dirtowe ( typu K-Rad ) - tzn duży balon i niskie klocki - są idealne dla każdego kto nie jeździ po RTV/AGD. Zresztą świat się ze mną zgadza i wysokiej klasy opony do szutrówek to takie opony dirtowe, tylko z ideologią.1 punkt
-
"Zapomniałem" czy się nie chciało? Oczywiste jest to że jak ma się pytanie to się pytanie owo zadaje, a nie oczekuje od ludzi żeby się domyślali.1 punkt
-
Ale jakieś pytanie w związku z tym masz, czy tak tylko wpadłeś nam to pokazać?1 punkt
-
1 punkt
-
Wychodzi na to ze największy gniew wzbudzają w rowerzyście inni rowerzyści, którzy mają inne zdanie1 punkt
-
Możesz sobie śmieszkować, ale odpowiednie ubieranie się "na rower" do danego dnia to nie jest taka "prosta sprawa", wymaga sporo doświadczenia i świadomości swojego ciała.1 punkt
-
Bo chmury, które Sobek wywróżył, wczoraj straszyły cały dzień, ale na wieczór jednak popadało.1 punkt
-
1 punkt
-
@przemeg Wiem, wiem. Ale wtedy musiałbym zapuścić piwny brzuch, wyhodować brodę i zakupić flanelową odzież 😉1 punkt
-
1 punkt
-
https://www.olx.pl/d/oferta/29er-single-speed-stal-reynolds-waga-ok-10kg-cross-unplugged-CID767-IDRiil7.html1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ostatno na OLX mignął taki frameset za 650, jeszcze tego samego dnia się sprzedał, za długo się zastanawiałem... Chyba nawet forumowy, przemalowany cały na kolor dość podobny do oryginału, gdzieś mi mignął jak szukałem o nim info w tym wątku.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00