Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 10.10.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Naprawiłem łańcuch, zrobilem 140km przez trójmiasto o 3 w nocy. No i w sumie to mi się nic nie chce.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Szamani mówią, że dobre. Muchomor czerwony – niesamowite właściwości muscymolu (wyszedlzdomu.pl)1 punkt
-
1 punkt
-
Rób z nimi co chcesz. Założyłeś temat, dostałeś na samym starcie od 3 różnych osób poradę - kup camelback podium a i tak zrobiłeś po swojemu i sobie pozamawiałeś jakieś badziewie. Bidony 350 są do dziecięcych rowerków gdzie się większy nie mieści a nie dla starych chłopów1 punkt
-
Dzięki za te zdjęcia. Niektóre elementy są inne, ale już mam nieco światła na ich kolejność. Po pracy ciąg dalszy. PS. Zegarmistrzowie to muszą być naprawdę cierpliwi ludzie.1 punkt
-
Inny model, ale być może film będzie pomocny: I jeszcze to: Right 6400 STI overhaul - Imgur1 punkt
-
J.w., na niemieckiej stronie jest inaczej sforumowane to najważniejsze zdanie: The TLE tire is specially made for tubeless use and thus offers the very best performance. TLE tires must always be run with sealant. vs Der TLE-Reifen ist speziell für die Tubeless-Anwendung ohne Schlauch konzipiert und bietet so die mit Abstand beste Performance. Trzymałbym się niemieckiego opisu tj. opona zaprojektowana została pod Tubeless i wtedy oferuje najlepszą wydajność. Wygląda na to, że ktoś uważa rynki poza DE bardziej podatne na marketingowy bełkot. Ad.2) Transparent czyli bok opony nie ma nałożonej warstwy czarnej gumy. W Continentalu i Pirelli jest to kolor brązowy - nie beżowy. Edit: a co do Doc Blue - na pudełku widnieje napis Made in USA by Stans NoTubes, czy coś takiego 😉1 punkt
-
Zgłaszam się Jeżdżę, mój rekord to -23 °C było fajnie słońce świeciło, śnieg chrupał pod kołami bardzo głośno, a ja opatulony cieplutko, tylko trzeba było uważać by ciepłe wilgotne powietrze z nosa nie dostało się na okulary, bo zamarzały i w sumie dobrze je zabezpieczyć, bo jak nie to po drucikach przejdzie mróz tak, że aż bolą gdy dotykają ciała.1 punkt
-
9 dni 271 km W sumie 5300. Latem bywało 40 km dziennie albo i nawet 50 (tylko gdy byłem sam). Dobry czas na wypady rodzinne sie kończy. Będę się cieszył jak uda mieć średnią 15km/dzień (solo + z rodziną), a w grudniu 150 km w sumie. Ciekawe są tacy co jeżdża nawet przy -20.1 punkt
-
1 punkt
-
Niniejszym uprzejmię donoszę że uchwyt sigmy okazał się idealnym kompromisem. Licznik niezbyt wysunięty do przodu, a jeszcze spokojnie można obserwować ekran. Do samej jakosci wykonania też nie można się przyczepić1 punkt
-
Może to ci w czymś pomoże, bo ja moje RSXy reanimowałem na podstawie tego filmu, a one są chyba bliźniaczą konstrukcją do RX1001 punkt
-
Breezer Radar na gumach 650x2.2 w zaawansowanej fazie (kierownik, pedały, stery i hamulce do podmianki). Fiolety dostałem w spadku od Córki Jedynej, która w swojej stalówce wolała czerń. PS. Przy okazji w/w "oddam" z upustem świeże pedały MKS SylvanTouring https://cech.bike/pl/pedaly/513-pedaly-mks-sylvan-touring-next-silver.html i stery DiaCompe (fiolet i białe) https://cech.bike/pl/stery/316-stery-dia-compe-cb-2-1-18-ahed.html1 punkt
-
1 punkt
-
Ale co? Mam "ominąć kwestię ceny" i napisać, że ten rower jest badziewny zamiast drogi i badziewny? Żebyś zrozumiał. Istnieje 6 grup szosowych shimano (pomijając elektroniczne), w kolejności od najgorszych: Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace W tym treku masz nagorszego/najtańszego clarisa, do tego korbę na kwadrat (spoza tej grupy) co jest lekkim absurdem ale sobie producent kilka dolców zaoszczędził. Tak naprawdę jedynym technicznym plusem tego roweru są sztywne osie. Płacisz za napis na ramie i tyle Dla porównania triban 520, o którym ci juz napisałem 2 tygodnie temu jest droższy tylko o 5 stów a ma grupę 105 (czyli 2x11 zamiast 2x8), korbę HT2 i hybrydowe hamulce. Jedyny minus względem treka to brak sztywnych osi. Ba, triban 500 jest tańszy od treka o 6 stów a i tak ma wyższą grupę napędu + korbę ht21 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Smar nałożony na gwint spełnia kilka funkcji. Po pierwsze zapobiega zapiekaniu (odcina dostęp powietrza i wilgoci do gwintu). Każdy kto naprawiał stary rower wie co znaczy zapieczony gwint. Poradników typu "jak odkręcic zapieczony suport" jest pełno. Ale jest też inny powód. Nieraz wykręcając nawet nową śrubę, idzie ona jakoś dziwnie "tępo", cały czas trzeba nieźle ciągnąć za klucz. Po wykręceniu gwint śruby wygląda jakoś niespecjalnie: On się zatarł, Nie zerwał, bo zwoje są na swoim miejscu, ale naciski zniszczyły powierzchnie gwintu. Próba dokręcenia zatartego gwintu kluczem dynamometrycznym da taki efekt, że klucz kliknie a połączenie może być kompletnie luźne. Smar zapobiega temu zmniejszając tarcie między zwojami przy wkręcaniu. Szczególnie śruby nierdzewne wkręcane w nierdzewny materiał są podatne na zatarcie (ale to raczej przy dużych gwintach, tak od M24 w górę). Trzeci powód stosowania smarowideł to zmniejszenie siły tarcia. Przy wkręcaniu powierchnie trą o siebie. Czyli część naszej siły idzie na pokonanie tych sił a tylko reszta na odpowiednie naprężenie śruby (czyli to co potrzebujemy i co jest powodem, że w ogóle tę śrubę wkręcamy). Wkręcając zardzewiałą śrubęw palcach czuć jaki stawia opór. Kręcąc kluczem dynamometrycznym przykładamy konkretny moment. Ale jaka część tego momentu idzie na pokonanie sił tarcia a jaka na napięcie śruby? Tu trochę o tym jest napisane: https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html Zastosowanie smaru grafitowego zmniejsza wymagany moment kręcenia w stosunku do suchego połączenia o połowę! A oprócz stopnia zskorodowania powierzchni wpływ na moment ma też rodzaj wykończenia powierzchni zwoju czyli cynkowanie, kadmowanie, gwint walcowany (typowy, tani) czy toczony itd. No i rodzaj materiału, jak producent daje śrubę klasy 12.9 zamiast 4.6 to robi to zapewne nie bez powodu i chciałby aby tę śrubę dociągnąć mocniej. Czyli, żeby okreslic optymalny moment dokręcania musimy znać średnicę sruby, skok gwintu, wytrzymałość śruby, rodzaj wykończenia powierchni, rodzaj smarowania itd. To cała wiedza, ale jak pislem wyżej tak bawić się trzeba jak montujemy prom kosmiczny. Przy rowerze typu Ukraina wystarczy, że posmarujemy lekko gwint i dociągniemy momentem podanym w ogólnie dostępnych tabelach. Ten rower chyba nigdy nie widział klucza dynamometrycznego, prędzej "ruski klucz" (młotek i przecinak) To jest symbol oliwiarki, ogólnie stosowany jako miejsce nanoszenia oleju. Tak nawiasem mówiąc, to kleje do gwintów też sa zwykle na bazie lekkich olejów (np. Loctite), więc w chwili dokręcania pracują jak olej, dopiero potem zamieniają się w klej. Czyli z punktu widzenia klucza dynamometrycznego nie ma różnicy, czy stosujemy lekki olej czy Loctite. Nie jestem ekspertem od ram weglowych, ale w tych które widziałem nie wkręcało się śruby w gwint nacięty w laminacie, tylko w ramę była wklejona metalowa gwintowana wkładka (insert) i w nią wkręcało się śrubę. Czyli mamy kontakt metal-metal i to możemy lekko posmarować a nie włókno weglowe/żywica-metal. Mówie oczywiście o połaczenia gwintowanych a nie sztycy sidła czy kierownicy na styku z mostkiem.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00