Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 564


  2. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      7 537


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      931


  4. pablo23

    pablo23

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      177


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 10.10.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo piękne kaczątko (Szczotecznica szarawka) :
    9 punktów
  2. Bo nie dziś ale z synowcem było jeżdżone
    7 punktów
  3. 5 punktów
  4. 5 punktów
  5. Bo tak jak @bazzzchciałem upolować jakiegoś ptasiora, ale one tylko latały, latały, aż się...
    5 punktów
  6. 4 punkty
  7. Bo z Westerplatte jest ładny widok na 3City
    4 punkty
  8. Bo... słonko zaszło a księżyc wita. Zdjęcie zrobione z siodełka roweru.
    4 punkty
  9. Bo... Stare Czarnowo - parking na rowery w czasie deszczu, ciekawe jak długo będzie w takim ładnym stanie.
    3 punkty
  10. Bo słońce zachodzi między drzewami.
    3 punkty
  11. Naprawiłem łańcuch, zrobilem 140km przez trójmiasto o 3 w nocy. No i w sumie to mi się nic nie chce.
    3 punkty
  12. Dobra, teraz już odpadam definitywnie z twoich tematów
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. Bo kolorów więcej ale wciąż uważam że zielone ładniejsze.
    2 punkty
  15. Niwy rumak na starych gratach czyli NS Bikes Eccentric Alu evo 29” Mieszanka gratów GX 1x11 oraz NX Eagle 1x12,mykmyk od Limotec Alpha 1
    1 punkt
  16. Szamani mówią, że dobre. Muchomor czerwony – niesamowite właściwości muscymolu (wyszedlzdomu.pl)
    1 punkt
  17. Jest to jak najbardziej realne, żeby złożyć lekki rower dla dziecka, nawet w stalowej ramie. Rower mojego syna na 26 calowych kołach i super fajnej 14 calowej ramie Alpinestars T 100 waży 9.8kg.e
    1 punkt
  18. Rób z nimi co chcesz. Założyłeś temat, dostałeś na samym starcie od 3 różnych osób poradę - kup camelback podium a i tak zrobiłeś po swojemu i sobie pozamawiałeś jakieś badziewie. Bidony 350 są do dziecięcych rowerków gdzie się większy nie mieści a nie dla starych chłopów
    1 punkt
  19. Dzięki za te zdjęcia. Niektóre elementy są inne, ale już mam nieco światła na ich kolejność. Po pracy ciąg dalszy. PS. Zegarmistrzowie to muszą być naprawdę cierpliwi ludzie.
    1 punkt
  20. Inny model, ale być może film będzie pomocny: I jeszcze to: Right 6400 STI overhaul - Imgur
    1 punkt
  21. J.w., na niemieckiej stronie jest inaczej sforumowane to najważniejsze zdanie: The TLE tire is specially made for tubeless use and thus offers the very best performance. TLE tires must always be run with sealant. vs Der TLE-Reifen ist speziell für die Tubeless-Anwendung ohne Schlauch konzipiert und bietet so die mit Abstand beste Performance. Trzymałbym się niemieckiego opisu tj. opona zaprojektowana została pod Tubeless i wtedy oferuje najlepszą wydajność. Wygląda na to, że ktoś uważa rynki poza DE bardziej podatne na marketingowy bełkot. Ad.2) Transparent czyli bok opony nie ma nałożonej warstwy czarnej gumy. W Continentalu i Pirelli jest to kolor brązowy - nie beżowy. Edit: a co do Doc Blue - na pudełku widnieje napis Made in USA by Stans NoTubes, czy coś takiego 😉
    1 punkt
  22. Zgłaszam się Jeżdżę, mój rekord to -23 °C było fajnie słońce świeciło, śnieg chrupał pod kołami bardzo głośno, a ja opatulony cieplutko, tylko trzeba było uważać by ciepłe wilgotne powietrze z nosa nie dostało się na okulary, bo zamarzały i w sumie dobrze je zabezpieczyć, bo jak nie to po drucikach przejdzie mróz tak, że aż bolą gdy dotykają ciała.
    1 punkt
  23. 9 dni 271 km W sumie 5300. Latem bywało 40 km dziennie albo i nawet 50 (tylko gdy byłem sam). Dobry czas na wypady rodzinne sie kończy. Będę się cieszył jak uda mieć średnią 15km/dzień (solo + z rodziną), a w grudniu 150 km w sumie. Ciekawe są tacy co jeżdża nawet przy -20.
    1 punkt
  24. 1 punkt
  25. Niniejszym uprzejmię donoszę że uchwyt sigmy okazał się idealnym kompromisem. Licznik niezbyt wysunięty do przodu, a jeszcze spokojnie można obserwować ekran. Do samej jakosci wykonania też nie można się przyczepić
    1 punkt
  26. Może to ci w czymś pomoże, bo ja moje RSXy reanimowałem na podstawie tego filmu, a one są chyba bliźniaczą konstrukcją do RX100
    1 punkt
  27. Breezer Radar na gumach 650x2.2 w zaawansowanej fazie (kierownik, pedały, stery i hamulce do podmianki). Fiolety dostałem w spadku od Córki Jedynej, która w swojej stalówce wolała czerń. PS. Przy okazji w/w "oddam" z upustem świeże pedały MKS SylvanTouring https://cech.bike/pl/pedaly/513-pedaly-mks-sylvan-touring-next-silver.html i stery DiaCompe (fiolet i białe) https://cech.bike/pl/stery/316-stery-dia-compe-cb-2-1-18-ahed.html
    1 punkt
  28. Bo... chyba polubiłem wieczorno - nocne jazdy.
    1 punkt
  29. Ale co? Mam "ominąć kwestię ceny" i napisać, że ten rower jest badziewny zamiast drogi i badziewny? Żebyś zrozumiał. Istnieje 6 grup szosowych shimano (pomijając elektroniczne), w kolejności od najgorszych: Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace W tym treku masz nagorszego/najtańszego clarisa, do tego korbę na kwadrat (spoza tej grupy) co jest lekkim absurdem ale sobie producent kilka dolców zaoszczędził. Tak naprawdę jedynym technicznym plusem tego roweru są sztywne osie. Płacisz za napis na ramie i tyle Dla porównania triban 520, o którym ci juz napisałem 2 tygodnie temu jest droższy tylko o 5 stów a ma grupę 105 (czyli 2x11 zamiast 2x8), korbę HT2 i hybrydowe hamulce. Jedyny minus względem treka to brak sztywnych osi. Ba, triban 500 jest tańszy od treka o 6 stów a i tak ma wyższą grupę napędu + korbę ht2
    1 punkt
  30. @Sobek82: bo stosunek korbienia do prowadzenia wyniósł 1:6 i był niejako przy okazji innych okazji 😉
    1 punkt
  31. 1 punkt
  32. Bo ponoć dużo grzybów w lasach, a ja zauważyłem tylko jednego.
    1 punkt
  33. Bo tym razem fotka z? no właśnie gdzie to jest?
    1 punkt
  34. Sobota. Tour de Shanghai 400/24 ukończony Czas brutto 20:14h, netto 17:27h Dzisiaj zamleczylem koła do Ulepa 2.0
    1 punkt
  35. Będziemy chcieli przejechać. Przepuszczą nas czy zadziobią ?
    1 punkt
  36. Bo teren zaminowany, czyli to musi być minotaur
    1 punkt
  37. Smar nałożony na gwint spełnia kilka funkcji. Po pierwsze zapobiega zapiekaniu (odcina dostęp powietrza i wilgoci do gwintu). Każdy kto naprawiał stary rower wie co znaczy zapieczony gwint. Poradników typu "jak odkręcic zapieczony suport" jest pełno. Ale jest też inny powód. Nieraz wykręcając nawet nową śrubę, idzie ona jakoś dziwnie "tępo", cały czas trzeba nieźle ciągnąć za klucz. Po wykręceniu gwint śruby wygląda jakoś niespecjalnie: On się zatarł, Nie zerwał, bo zwoje są na swoim miejscu, ale naciski zniszczyły powierzchnie gwintu. Próba dokręcenia zatartego gwintu kluczem dynamometrycznym da taki efekt, że klucz kliknie a połączenie może być kompletnie luźne. Smar zapobiega temu zmniejszając tarcie między zwojami przy wkręcaniu. Szczególnie śruby nierdzewne wkręcane w nierdzewny materiał są podatne na zatarcie (ale to raczej przy dużych gwintach, tak od M24 w górę). Trzeci powód stosowania smarowideł to zmniejszenie siły tarcia. Przy wkręcaniu powierchnie trą o siebie. Czyli część naszej siły idzie na pokonanie tych sił a tylko reszta na odpowiednie naprężenie śruby (czyli to co potrzebujemy i co jest powodem, że w ogóle tę śrubę wkręcamy). Wkręcając zardzewiałą śrubęw palcach czuć jaki stawia opór. Kręcąc kluczem dynamometrycznym przykładamy konkretny moment. Ale jaka część tego momentu idzie na pokonanie sił tarcia a jaka na napięcie śruby? Tu trochę o tym jest napisane: https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html Zastosowanie smaru grafitowego zmniejsza wymagany moment kręcenia w stosunku do suchego połączenia o połowę! A oprócz stopnia zskorodowania powierzchni wpływ na moment ma też rodzaj wykończenia powierzchni zwoju czyli cynkowanie, kadmowanie, gwint walcowany (typowy, tani) czy toczony itd. No i rodzaj materiału, jak producent daje śrubę klasy 12.9 zamiast 4.6 to robi to zapewne nie bez powodu i chciałby aby tę śrubę dociągnąć mocniej. Czyli, żeby okreslic optymalny moment dokręcania musimy znać średnicę sruby, skok gwintu, wytrzymałość śruby, rodzaj wykończenia powierchni, rodzaj smarowania itd. To cała wiedza, ale jak pislem wyżej tak bawić się trzeba jak montujemy prom kosmiczny. Przy rowerze typu Ukraina wystarczy, że posmarujemy lekko gwint i dociągniemy momentem podanym w ogólnie dostępnych tabelach. Ten rower chyba nigdy nie widział klucza dynamometrycznego, prędzej "ruski klucz" (młotek i przecinak) To jest symbol oliwiarki, ogólnie stosowany jako miejsce nanoszenia oleju. Tak nawiasem mówiąc, to kleje do gwintów też sa zwykle na bazie lekkich olejów (np. Loctite), więc w chwili dokręcania pracują jak olej, dopiero potem zamieniają się w klej. Czyli z punktu widzenia klucza dynamometrycznego nie ma różnicy, czy stosujemy lekki olej czy Loctite. Nie jestem ekspertem od ram weglowych, ale w tych które widziałem nie wkręcało się śruby w gwint nacięty w laminacie, tylko w ramę była wklejona metalowa gwintowana wkładka (insert) i w nią wkręcało się śrubę. Czyli mamy kontakt metal-metal i to możemy lekko posmarować a nie włókno weglowe/żywica-metal. Mówie oczywiście o połaczenia gwintowanych a nie sztycy sidła czy kierownicy na styku z mostkiem.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...