Skocz do zawartości

Ranking

  1. DK064

    DK064

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      109


  2. WaGiant

    WaGiant

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      2 430


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      10 642


  4. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 596


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 27.09.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo jak wiedziesz to musisz zjechać
    10 punktów
  2. ...bo Iron Curtain Trail (Szlak Żelaznej Kurtyny) poleca się.. https://en.eurovelo.com/ev13
    10 punktów
  3. 10 punktów
  4. 9 punktów
  5. Rowerowy objazd mojej ulubionej nieruchomości o świcie.
    8 punktów
  6. Bo dziś od rana leje bez przerwy, ale w weekend porobiłem zapas fotek
    5 punktów
  7. 5 punktów
  8. Bo juz za chwileczkę juz za momencik będzie takli krajobraz na Łapszance.
    4 punkty
  9. Bo przed poniedziałkiem uciekam w las
    4 punkty
  10. Bo ja wiedziałem, że tak będzie ...
    3 punkty
  11. Pewnie jeden z ostatnich takich słonecznych dni w roku
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. Bo... pusto i cicho na plaży w lesie.
    3 punkty
  14. Bo na chwilę przestało padać 😁 ale i tak wracałem w deszczu ☹️
    2 punkty
  15. Pelagia Hanka dla Długiego https://www.olx.pl/d/oferta/pelago-wyprawowy-deore-dt-545-crmo-CID767-IDR4knp.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7
    2 punkty
  16. Zakładając ze zaczynamy od zera, to ja na serwisie zazwyczaj robię tak: - taśma na obręcz. W zależności jakie to koło, taką dobieramy taśmę. Np koło szosowe nie może być na taśmie e13 do enduro bo jest miękka i 8 bar ją wystrzeli. Zakładając ze nie będziemy pompować więcej jak 2.5 bara, miękka taśma jest optymalna. Łatwo się nakłada i wytrzyma ile trzeba. Najlepiej lubię nakładać taśmę jak obręcz jest w rowerze. Rower wieszam, jak nie macie stojaka, można do góry kołami. Lekko hamuje koło, tak by sie kręciło z oporem. Taśmę ładnie naciągam, obręcz się nie obraca bo jest na hamulcu, ładnie układam, następnie chwytam za nią obracam, i jadę dalej. - otwór wycinam nowym nożykiem to taper, delikatnie powoli i na okrągło. - Wentyl dobieramy do kształtu obręczy. Stożkowy jest uniwersalny. - Opony. W zasadzie tylko z continentalem der keisser miałem problemy żeby to uszczelnić. Opona sztywna jak nie powiem co i po czym. Jak się ma butle kompresora 500L i nabita na 12 bar, to jako tako, my mamy malutkie kompresorki i był problem. Oponę polecam smarować z obu stron mydłem. Ślizg zapewni łatwe uszczelnianie opon. Oczywiście pamiętamy, że zamykanie opony uprzedzamy zepchnięciem już zamkniętej części opony z rantu. To jest krytycznie ważne jeżeli wstawiamy insert okrągły w dużym rozmiarze np taki andreani. Jak ktoś chce mogę dokładnie opisać wstawianie dużych insertów, choć tego nie lubię robić, a już na pewno nie lubię tego otwierać. - Strzykawka. My używamy 50ml strzykawki, może być dowolna. Jako wężyk ja osobiście wyinżynierowałem ( bo debilstwo zgubiło oryginalny wężyk) wężyk z koszulki termokurczliwej. Ma to swoje plusy, jak będzie za duży można podgrzać i będzie w sam raz. Jest to na tyle dobre ze używamy tego na serwisie od roku. Opony szosowe zalewamy ok 80ml, 29 2.6" ok 150ml. - Wstępne uszczelnianie. To jest ważne, pozwala zaoszczędzić sporo roboty i bałaganu. Pompujemy koło na dana wartość ja daję 2.0 bara i czekam jakaś chwile. Np Jeżeli napompujemy koło i czujemy jak ucieka przez wentyl, na 90 % uszkodziliście taśmę, lub była źle założona. O ile źle osadzony słupek mleko uszczelni z czasem, o tyle walnięta taśmę raczej nie. - Zalewanie. Ja wiadomo, najpierw pompuje koło, ona strzela czyli uszczelnia się. Powoli spuszczam powietrzę by opona nie spadła. Stawiam wentylem w górę, biorę strzykawkę zalaną do pełna, nakładam wężyk, pompuję, wyciągam powietrze z opony. Dziki temu nie robi się nadciśnienie i nic nie bryzga z wentyla, nic nie cieknie. Z odrobina wprawy nie uronicie ani kropli. Jedna z rzeczy jakich nie cierpię to sprzątanie rozlanego mleka. Zalewam tyle ile trzeba. Wycieram słupek, zakręcam wentyl i pompuje. Czyszczenie wentyla wewnątrz nie ma sensu tam i tak się nachlapie i tak. - Po zalaniu rozchlapujemy mleko wszędzie w oponie, równomiernie. Na koniec kładziemy na bok, tak by było poziomo, przekładając co parę min. Ten krok można pominąć jak się od razu koła montuje i jedzie na małą traskę. Plusy i minusy. Plusem jest samo uszczelnianie drobnych uszkodzeń. Niższe ciśnienie daje lepszą trakcje. Z odpowiednim insertem można zejść jeszcze z cienienia i nawet dobijać bezpiecznie, oczywiście z umiarem. Minusem jest konieczność posiadania dętki tak czy inaczej, jak rozetniesz oponę to lipa, rozszczelnisz oponę na trasie, lipa itd. Koło nie jest tak bezobsługowe jak dętka. Dętkę masz i zapominasz. Jak po 5 latach zejdzie ci powietrze, pompujesz i jedziesz. Na mleku po takim czasie może być różnie. Trzeba dbać by opona nie wyschła wewnątrz. Generalnie do kół które ciągnę jeżdżą.
    2 punkty
  17. ...bo mokro i błoto jak cholera... Więcej mycia i prania niż jeżdżenia 🙄
    2 punkty
  18. Bo klimat jak w "W lesie dziś nie zaśnie nikt".
    2 punkty
  19. Zostały mi klamkomanetki tiagry 9s a chodził mi po głowie damski 26'er na kołach 28", mieszczą się z oponą 42c Klekota znalazłem w polu dosłownie. Więc jak się uda między uda to się gravela skleci 😉 Pozdrow'er
    1 punkt
  20. Witam, koła złożone. Nastąpiło znaczące zbicie wagi, do tego udało mi się zdobyć kasetę XT CS-M771 o stopniowaniu 11-34T. Koła składają się z obręczy ZTR Crest 32h, piast Novatec 771 + 772 na 6 śrub, nypli aluminiowych polyax oraz szprych Sapim Laser. W trakcie nakładania opon, obecne dętki zostały przebite i zastosowałem jakieś no name które leżały zakurzone na półce. Zyski wagowe: -Koło przód: Mavic CrossRide 27.5 925g -> ZTR Crest 32h + Novatec 771 661g -264g -Koło tył: Giant CR70 27.5 1148g -> ZTR Crest 32h + Novatec 772 790g -358g -Kaseta: SLX CS-HG81-10 345g -> XT CS-M771 11-34T 309g -36g -Dętki: Schwalbe Light 27.5 404g -> noname 391g -13g Sumarycznie, udało się zaoszczędzić 671g Waga całości po zmianach: 10233 - 671 =9562g
    1 punkt
  21. Zależy jakie enduro będziesz jeździł. Jeżeli takie jak większość początkujących, to nie ma się co martwić. Patrząc na to co się wyprawia teraz na BTwinach z Decathlonu, to masz porządne, w miarę lekkie koła.
    1 punkt
  22. Bo wreszcie przestało padać i porobiłem trochę fotek.
    1 punkt
  23. Bo te stoczniowe klimaty mają coś w sobie.
    1 punkt
  24. Bo chwilę później było ciemno i błotniście
    1 punkt
  25. Bo granica, a może keine grenzen... 🤔
    1 punkt
  26. Żałoba po lecie będzie bardzo krótka. Wspomnienia zostaną z nami na długo (12.07). Na podwyższenie nastroju poszukajcie w OKULARACH : Pecos Hank How to Photograph Lightning . Filmik na YT. Podpisy z polskim tłumaczeniem. 9 minutowy popis natury i Grzechotnika.
    1 punkt
  27. Bo to dobre miejsce na kontemplację
    1 punkt
  28. Właściciel tego przybytku nie martwi się o niechciane ulotki i obsikiwanie murów przez cudze psy.......( to jest na środku Renu )
    1 punkt
  29. Tegoroczne rodzeństwo. Na ten widok w mojej Blondi odezwał się matczyny instynkt.
    1 punkt
  30. bo... Salzkammergut pięknym rejonem jest...
    1 punkt
  31. Bo teren zaminowany, czyli to musi być minotaur
    1 punkt
  32. Bo angielska budka telefoniczna u Niemca w ogródku
    1 punkt
  33. Kto o zmierzchu rządzi w wesołych bagniskach? Oczywiście moja Blondi.
    1 punkt
  34. Wywiało w tym roku kawałek od domu.
    1 punkt
  35. Bo tu zaczynał się najfajniejszy fragment wyjazdu po Szlaku Jezior w Szwajcarii: ... z którego mnóstwo fot wrzuciłem tu: Szy.
    1 punkt
  36. Serpentyna - kroję powietrze rowerem.
    1 punkt
  37. Bo most po wąskotorówce. Okolice Koronowa pod Bydgoszczą.
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Randkowanie we właściwych warunkach.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...