Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.09.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
14 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Ludzie to mają zajawki : klik - mam wrażenie, że przygotowanie tego w skali mikro było bardziej pracochłonne... Składanie tego roweru też imponuje (coś dla Sobka, tylko kawa zamiast piwa ) :2 punkty
-
Właśnie to napisałem Ale teraz przynajmniej będę mógł przeprowadzić precyzyjne BWB* jak przebiega zużycie 3 nowych łańcuchów SRAM X01 12rz wraz ze wzrostem kilometrażu *BWB - bardzo ważne badania2 punkty
-
Podobna sytuacja. https://www.wykop.pl/link/6809887/kiedy-lubisz-prowadzic-bez-trzymanki/ Widząc manewrujące auto bezpiecznie jest już zawczasu zwolnić, a nawet zatrzymać się. Czy tacy rowerzyści cenią swoje zdrowie mniej niż te kilka zaoszczędzonych sekund?2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@Semtexto mój sprzęt, sprawdza się w PL doskonale więc nie żałuję że go ze sobą zabrałem.1 punkt
-
Mam dokładnie te same spostrzeżenia. Mam przymiar P. Bronisława , jakiś chiński i bitula i z 8 łańcuchów 10-12rz w użyciu. Wiedziałem że te dwa ostatnie pokazują głupty, ale żeby aż tak. Jeżdżę na 3 łańcuchy i dojeżdżam napędy do końca, więc na szczęście nigdy nie wyrzuciłem dobrego łańcucha opierając się na tych pomiarach W sumie w moim przypadku przymiar zawsze był mi zbędny, ale fajnie mieć precyzyjne narzędzie. Do tego wystarczy poczytać elaboraty o łańcuchach z tego forum i można doktorat pisać Szacun panowie1 punkt
-
Dokładnie...kup gravela, albo szosę road+ w stylu giant contend ar, giant defy, wsadziśz tam 33,35 lub nawet 38c (w przypadku contenda) i będziesz zadowolony. A jeśli chcesz coś rzeźbić z szosą to wsadź opony 28c, a jeśli obręcz pozwala to tubulessy, zalej mlekiem, zejdź z ciśnieniem na 4bary i będzie lepiej. Ostatnie lata jeździłem na 25 lub 28c i ciśnieniu 6-7bar. Ten sezon zacząłem z zestawem 28c-6-7barów (conti gp4000 25c, realnie wychodzi pod 28) , a kończę z setem 25c i tubuless na 4-4,5bara (conti gp5000). Komfort o niebo lepszy, opona ma realnie 25,5 i jedzie się dużo bardziej komfortowo. Opory...jak opona tubuless to żadne opory Tobie nie spadną. A nawet jeśli to minimalnie czego na kiepskich asfaltach nie odczujesz. Jak z takim zestawem będzie Tobie źle tzn. że szosa nie jest dla Ciebie lub Twoich okolic i tyle.1 punkt
-
Ultra Sport to kiepskie opony. O ile rama pozwoli, to wsadź 28c. Najlepiej jakiś Topowy model, w rodzaju GP5000. Tyle że nie oczekuj cudów. To nadal szosa...1 punkt
-
@chudzinki Jeden guzik. Klikając raz, normalnie - zmieniasz tryb. Nie pamiętam nawet jakie, ale są 4 stopnie. Powiedzmy 10-30-50-100%. Włącza się lampkę poprzez przytrzymanie włącznika, tak samo się ją wyłącza. Jeśli jest włączona a Ty przytrzymasz włącznik dłużej niż do wyłączenia, to lampka na moment gaśnie i zaczyna walić stroboskopem 1800lm zmiennym. Lepsze toto niż klakson, dzwonek, syrena i trąbka razem wzięte.1 punkt
-
1 punkt
-
Bo zostawiłem ślad. BTW, drogi suche jak pieprz z warstwą prochu, prawie jak na pustyni...1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dla podziałki łańcucha luz na rolkach nie ma znaczenia, ale jednak dla samej pracy łańcucha na zębatkach i ich zużycie jakieś ma. No bo wyobraźmy sobie nawet nowy łańcuch opasujący zębatkę, ale z usuniętymi rolkami (czyli hipotetyczne skrajne ich zużycie - grubość wynosząca zero). Taki łańcuch będzie miał na zębatce olbrzymi luz. Przecież to rolki stykają się z zębami zębatek i w miarę ich ścierania się (które występuje zarówno od zewnątrz, czyli malejąca średnica, jak i od wewnątrz, czyli coraz większy luz na tulejce) pogarsza się kontakt z powierzchnią zęba i zwiększa się destrukcyjny wpływ dużego nacisku (odkształcenia plastyczne, czyli rozklepywanie zębów). A luz na rolkach to też wycieranie się zewnętrznej powierzchni tulei utworzonej poprzez przetłoczenia wewnętrznych ogniw (no bo współczesne łańcuchy są tzw. beztulejkowe, czyli nie ma w nich tulejek jako oddzielnych, wprasowanych w wewnętrzne ogniwa elementów, a tworzą je właśnie te przetłoczenia). Całkowite ignorowanie luzu na rolkach przy ocenie stanu łańcucha to moim zdaniem błędne podejście. Ja i tak jeżdżę na dwa, trzy łańcuchy z rotacją, więc przymiarów używam tylko do zgrubnej oceny szybkości zużywania się łańcucha.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00