Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.07.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Powitoł Dętka wybuchła na słońcu a jeździć się chce Dętka 26x2.1+nóż+3 supły+2 trytytki. Mierzenie, test szczelności i w pole Po trzech godzinach trochę zeszło ale dłużej niż godzinę i tak nie jeździ5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Zapewne korba kompaktowa została sprzedana na olx, bo chodzą w dobrej cenie, a sprzedający wstawił taką jaką miał. Olx to nie tylko miejsce fajnych okazji, ale miejsce gdzie sprzedawane są rowery kradzione, rowerowy złom, podróbki i naciągacze. Jak ktos sie nie zna i chce kupić rower używany za wiekszą kase, to powinnien zwrocić uwagę na: -rower roczny max 2letni. -odbiór osobisty. -właściciel powinien mieć dowód zakupu w sklepie.2 punkty
-
Wiadomo, ja trochę pod kątem posiadania amortyzatora - nie powiem, na trasie Gdańsk Sobieszewo przydał się na stare płyty Pobaw się ciśnieniem, na tych szerszych oponach spróbuj zejść poniżej 3 bar. Będzie czuć opór ale drogi powinny się wygładzić. Na asfaltowe >100km sensu nie ma ale może na krótsze poszerzy zakres dostępności dróg. Grave, cross, HT to obecne trio uniwersalnych rowerów, oczywiście jeżeli nie mówimy o sporcie i jeździe na wyniki. Każdy z nich da radę po asfalcie, szutrach, w terenie kwestia jak dobrze sobie poradzą. Gravel po korzeniach i kamieniach kiepsko ale bez ekstremalnych tras da radę przejechać. MTB po asfalcie spokojnie idzie, choć nie tak szybko. Kwestia czego się oczekuje, czego szuka: - głównie asfalt ale z możliwością wjechania na gruntowe - gravel powinien się najlepiej sprawić - powiedzmy 50/50 szosy i teren - cross - przewaga terenu, raczej polne drogi niż asfaltowe - HT XC Reszta to już zacięcie i umiejętności jeźdźca. Jak ktoś umie, to i szosą po lesie pojedzie, byle opony wytrzymały. Jak ktoś ma nogę, to góralem objedzie niedzielnego szosowca. Swojego grossa (gravel + cross = gross, tak naprawdę cross z barankiem) składałe pod kątem możliwości terenowych i jakiejś odmiany od górala. Trochę taki fun bike, coś mniej masywnego niż full, trochę nostalgia i powrót do korzeni jazdy crossem. Super lekki nie wyszedł, bo z pełnym osprzętem w okolicach 15kg, no ale nie myślałem o wynikach i rwaniu sekund. To był sprzęt do szwendania się po drogach i bezdrożach, w tej roli się sprawdził. Jak swoje masz poskładane pod kątem szosy, to po lesie nie poszalejesz ale nadal masz możliwość spokojnego przejechania, nie rozleci się jak typowa szosówka2 punkty
-
Jak dla o wyborze czy gravel czy cross powinno zadecydować jakie trasy i nawierzchnie w tych jazdach przeważają. Im więcej będzie terenu leśnego, polnych dróżek, nierówności itp tym komfort staje się istotniejszy i ten cross staje się sensowniejszym wyborem, a może i nawet mtb. W takich terenowych warunkach baranek nie daje żadnej przewagi, a przy trudniejszych odcinkach wręcz utrudnia. Ale gdy w tych jazdach jest też i sporo asfaltów, a odcinki terenowe są urozmaiceniem to gravel ma sens. Subiektywnie gravel dla mnie nie jest rowerem do jazdy stricte terenowej, na pewno nie w niskim budżecie, tu trzeba by już poszukać czegoś z wyższej półki z odpowiednią geometrią i rozwiązaniami ułatwiającymi jazdę terenową.2 punkty
-
2 punkty
-
Do czyszczenia wszelkich łańcuchów, przekładni, zębatek i generalnie innych mechanizmów oraz elementów wykonanych ze stali, zawsze używam ropy, nafty i benzyny ekstrakcyjnej. Tania, prosta metoda stosowana od zawsze. Po co wyważać otwarte drzwi. Rozumiem oczywiście specyfikę rynku rowerowego i cały marketing, miejsce na chemię, narzędzia czy akcesoria dedykowane specjalnie do rowerów z adekwatną marżą typu zwykłe smary łożyskowe czy montażowe po kilkaset złotych za kg czy oleje przekładniowe po tyle samo za litr. Sky is the limit.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Jeden mi zastąpił szosę, lubię nim czasem pojechać szybko (jak na moje możliwości), myślę o nim też pod kątem ultra dystansów, bo chciałbym się zmierzyć z tematem. Drugi bardziej wyprawowy, chociaż Cortina to jest mix gravela z przełajówką - maiła oponę 35 na grubym, miękkim klocku ale zmieniłem na gładszą 40). Bez bagażnika pewnie pośmigałby po gorszych trasach czy jakichś prostych singlach. Trzeci - retro MTB - odbiorę go za 2 tygodnie - stalowy Scott Impulse 3x21 na kole 26" - pobawię się trochę z nim. Myślę też nad HT albo FS - mam pagórki za domem, kawałeczek dalej - góry, byłoby więc gdzie pojeździć. Dodatkowo myślałem też o turystyce gorszymi drogami albo nawet o jeździe zimowej. Z tym, że będę musiał jakoś to poukładać i chyba któregoś gravela wymienię, tak żeby pozostać przy 2 rowerach (retro MTB nie liczę ale kto wie). Przepraszam Autora wątku za swoje dywagacje ale mam nadzieję że coś wniosą do tematu.1 punkt
-
Przyjmie się od razu, byle była do wyciśnięcia z folii a'la żel...1 punkt
-
Jasne, że każdy patrzy przez pryzmat własnych doświadczeń i roweru, jaki posiada Jeśli chodzi o ciśnienie, to okolice 4 barów - ciut mniej dla roweru na oponie 40 i ciut więcej dla 30; powiedzmy że po pół bara odchyłu; W mojej ocenie i w oparciu o moje doświadczenia, moje rowery bardziej zastępują szosę ale są wygodniejsze. Miałem rok szosę endurance - na gładkim była świetna, na dziurawym asfalcie jazda przypominała atak epilepsji. Na gravelach jest lepiej ale przy dłuższej jeździe albo większych dziurach w końcu da się to odczuć, że rower ma wąską oponę a karbonowy widelce najlepiej wybiera w opisie producenta. Na MTB nie jeździłem więc nie mam porównania w tę stronę. Nie twierdzę, że gravel jest zły, jest fajnym rowerem ale nie ma rowerów uniwersalnych. BTW, Koleżanka @Sziva zamieściła fajny wpis o ultra Wisełka 500 - są tam dylematy odnośnie wyboru roweru. Jest też film z pierwszej setki. Warto zobaczyć @zekker dla mnie wszystkie płyty są ujchowe Bruki się często zostawia po wioskach, żeby auta spowolnić. Wiesz, że 200 - 300 m i się skończą. Ale płyty... Płyty zastępują asfalt...1 punkt
-
Dogadajcie na jakich ciśnieniach jeździcie i wtedy porównujcie komfort Jak jeden jeździ na okolicach 2,5bar, drugi 4bar to nie ma co porównywać. No i płyty betonowe płytom betonowym nierówne. Są duże i gładkie, więc tylko krawędzie sprawiają problemy. Są dziurawe, które na dłuższą metę dają nieprzyjemne drgania. Tutaj jeszcze kwestia ułożenia, typowe mają te otwory jajowate, więc jak są położone w poprzek, to jest całkiem ok, jak wzdłuż to znacznie gorzej. Są stare wykruszone, pozapadane itp. Są też meby, gdzie nawet full nie da komfortu1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
W locusie pro (teraz classic) wchodzisz w Menedżer śladów i tras->moje ślady, klikasz na ten który chcesz i na dole jest ikona udostępnienia, wybierasz udostępnij jako GPX i wybierasz sposób w jaki wysłać. Polecam olać wersję 4 z ich bezsensownym pomysłem na zdzieranie kasy i kupno wersji classic raz, dożywotnio.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00