Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      20

    • Liczba zawartości

      4 597


  2. Zbyszek.K

    Zbyszek.K

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      309


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      1 957


  4. bazzz

    bazzz

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      759


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01.05.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. W tygodniu wykorbiłem na RANDKĘ z foką. Ale tego dnia wpadła mi w oko INNA ciekawa babka. Tym razem : Babka Bycza.
    14 punktów
  2. Bo, stare drzewo i młoda trawa, ot natura
    12 punktów
  3. 11 punktów
  4. 11 punktów
  5. Bo... wczorajsze słońce nad Jeziorem Dąbie i droga (po Wałach Przeciwpowodziowych) która miała być gotowa już w 2018 r. 🤣 a ukończenie całości przesunięte na 2023 r. prawdopodobnie kwiecień.
    11 punktów
  6. 10 punktów
  7. Samotne drzewo, w oddali pagórek, ktorego nazwy nie znam.
    9 punktów
  8. 9 punktów
  9. Bo ławeczka na trasie (Masyw Śnieżnika dziś)
    9 punktów
  10. Bo... w kalendarzu zaznaczyć, druga w tym roku jazda z żoną...
    8 punktów
  11. 8 punktów
  12. Bo warunki do jazdy były dziś najlepsze, jakie mogę sobie wyobrazić
    7 punktów
  13. Góry Izerskie mogłyby się równie dobrze nazywać Górami Szutrowymi.
    5 punktów
  14. 3 punkty
  15. 3 punkty
  16. 3 punkty
  17. Że z 3-blatowej korby zrobiłeś 1-blatową z osłoną, to rozumiem... Ale za cholerę nie ogarniam, jak z drugiej za pomocą diaksa zrobiłeś rowerek biegowy. 🤯
    3 punkty
  18. Z praktyki serwisowej: jeśli mam wybierać żywotność układu mechanicznego a hydraulicznego, łatwość obsługi, prostotę czynności serwisowych czy konserwacyjnych obu opcji to , niestety hydraulika rowerowa to porażka. Mam na myśli tylko aspekty obsługowe, nie samo działanie czyli modulacja czy siła. W kwietniu miałem 3 szosy, jedna z ultegrą, dwie ze 105. W ultegrze zawieszający się jeden tłoczek. Metoda rewitalizacji zacisku czyli serwis, rozbiórka, smarowane dedykowanym środkiem do tłoczków, inne czary, które z reguły pomagają (włącznie z wymianą uszczelek czy tłoczków) skończyły się wymianą zacisku. W 105tkach, próba odpowietrzania jednego z nich skończyła się rzucaniem mięsem a i tak skok klamki był inny niż drugiego. Po 6 podejściach różnymi metodami i narzędziami przy 6tej próbie mimo że nie wygrzebałem ze środka ani bąbla nagle hamulec zaczął działać. Bo tak. W sumie z półtorej godziny. Drugi miał wpadającą klamkę, zacisk wymagał rozbiórki. (Rower 1 z 3 tego właściciela używany kilkanaście razy w roku). Próba odpowietrzania układu objęła 4 podejścia a i tak efekt nie był satysfakcjonujący. Na stanie mam 12 zacisków zapasowych, 3 komplety tłoków. W tym czasie (2 lata działalności) założyłem 4 zaciski mechaniczne. W każdym przypadku z powodu kiepskiej siły hamowania, nie z przyczyn materiałowych. Zakładamy że tarcza w w hamulcu mechanicznym się wygina. Pytanie o ile, jeśli zacisk jest ustawiony prawidłowo? 0.5 mm? Co w przypadku systemów hydro gdzie często tłoczki nie pracują równo. Tarcza nie jest wyginana? Od 2-3 lat ilość szos na tarczowych dramatycznie wzrosła. Praktycznie żaden hebel nie działa po kilku miesiącach poprawnie. Zakładając że rower jest do jeżdżenia (większość ludzi kupuje rowery do przyziemnych zastosowań, bez miziania się z nimi) to kultura pracy tych produktów jest ....irytująca. Mam kilkunastu klientów którzy mają szosy na mechanicznych heblach. Niektórzy z nich mają destrukcyjne podejście do eksploatacji. Ponieważ wracają tylko do mnie więc mam szansę ocenić jaka degradacja czy destrukcja miała miejsce od ostatniej wizyty. Zauważyłem że muszę zadbać o to by regulator(y) odległości klocków od tarczy nie przypiekły się między serwisami. Zaciski są różne, głównie tektro, Hayes i trp spyre. To jedyna czynność konieczna do zrobienia prewencyjnie. Moim zdaniem, moja subiektywna perspektywa, systemy hydro są wybitnie kiepskie jeśli chodzi o bezobsłuowość. Często pada argument, co się czepiasz, ilość problemów jest proporcjonalna do ilości produktów, żeby porównywać to trzeba widzieć ile jest awarii w porównaniu do ilości używanych. Można tak, oczywiście. Z mojego punktu widzenia jednak niekoniecznie. Jeśli jedynym punktem odniesienia do zrobienia porównania miałaby być skala osobistych doświadczeń to w moim przypadku statystyka byłaby również raczej kiepska. Ale, co dziwne, im starsze produkty tym wyższa była ich jakość. Od 2001 Do 2008 roku miałem 8 sztuk shimano i mimo braku czynności serwisowych innych niż wymiana klocków nie "zaliczyłem" ani jednego wycieku czy problemów z niecofającymi się tłoczkami. W 4 sztukach deore poza wstępnym zalaniem przy montażu nie doświadczyły one żadnych czynności serwisowych. W przypadku wypustów po 2012 te proporcje są dramatycznie inne. Przy czym sposób eksploatacji zdecydowanie stawia od tego momentu dużo niższe wymagania tymże hamulcom. Więc, gdyby o awaryjności decydował sposób użycia to przez ostatnie 10 lat miałbym zero problemów. Od 2017 roku miałem bądź mam też 3 sztuki sramów guide. Kupiłem je jako eksperyment, cztery tłoki, tanie jak przysłowiowy barszcz. Wymieniłem w guide r tłoki i uszczelki, jeden tłok w klamce. W guide re (klamka guide, zacisk code) wymieniłem komplet nieruchawych tłoczków. Efekt taki że w R klamka nadal puchnie a w obu mimo serwisu zacisku jedna strona pracuje nadal gorzej niż druga. Do tego chimeryczne klamki które po kilkunastu jazdach mają większy skok dźwigni, który przestaje się zwiększać po osiągnięciu magicznych 35 mm. Ktoś może oczywiście powiedzieć że: mam pecha; nie umiem obsłużyć serwisowo systemów hydraulicznych. Może podać jeszcze jakiś inny argument. Jednak, wg mnie, nie jest to kwestia czynnika ludzkiego. W przypadku gdybym nie przesiadł się na heble czterotłoczkowe pobiłbym się z myślami czy nie założyć avidów bb7 do roweru "do tyrania". Od 2009 roku gdy pracuję jako mechanik pamiętam tylko jeden przypadek gdy zacisk wymagał wymiany. To oczywiście moje osobiste preferencje klienci takiego wyboru nie mają bo ich szosy chodzą na systemach hydro. Na koniec tej przydługiej tyrady: prostota obsługi oraz bezobsłuowość to miażdżąca przewaga systemów mechanicznych. Wg mnie.
    2 punkty
  19. 2 punkty
  20. Bo nie ważne czy rower za 500 czy 35000 liczy się frajda...
    2 punkty
  21. Zakładaj. Wszystko będzie ok. Miałem kpl napęd M8100 w starszej ramie z kołem 142x12. Zmieniasz podkładkę na korbie na stronę nienapędową i po kłopocie.
    1 punkt
  22. @KrissDeValnorzgadzam się z Tobą że takie ustawienie nie ma sensu. Dlatego wszędzie tam gdzie spotykamy innych użytkowników powinniśmy używać lampek z odcięciem. Zwłaszcza w takich miejscach jak las gdzie nie ma oświetlenia zewnętrznego jest to wyjątkowo dokuczliwe. Oślepianie się nawzajem nie jest przyjemne ani bezpieczne. Tak na marginesie. Pytałem kiedyś znajomych czy przy zakupie lampki ktoś zadał sobie trud żeby ją położyć na przykład na ladzie w sklepie, odjeść na kilka metrów i spojrzeć jak to widzą inni. Praktycznie nikt tego nie zrobił. Każdy tylko patrzył czy jemu dobrze oświetla i czy nie powinien kupić więcej lumenów. Na szczęście to się zmienia i prawie wszyscy już wymienili je na modele z odcięciem. Ci którzy jeszcze tego nie zrobili używają ich wyłącznie w trybie sygnalizacyjnym. Mam nadzieję że będzie presja środowiska rowerowego na "oślepiaczy" albo wzorem Niemiec wejdą przepisy z polską normą StVZO które zabronią używania lampek nie spełniającej jej. Rowerzystów przybywa i trzeba się wzajemnie szanować.
    1 punkt
  23. @Nil W przypadku B01 wygląda to tak: (runtime się nie sugeruj bo to wynik z kiepskim ogniwem 18650, z 5kAh 21700 można przekroczyć 10h w trybie Med)
    1 punkt
  24. @Nil Tu masz bardzo wyczerpujący wątek na temat lampek z odcięciem. Na jego drugiej stronie: https://forum.szajbajk.pl/topic/3768-lampki/page/2/ użytkownik "lombard" wkleił zdjęcie jak trzeba ustawić lampkę która nie posiada odcięcia żeby nie oślepiała. Świeciła głównie na koło i 2 metry przed nim. Zresztą możesz pójść do sklepu rowerowego i popatrzeć na włączoną lampkę od strony pieszego/rowerzysty z naprzeciwka. I tu dochodzimy do lumenów. Lampka z odcięciem wymaga ich o mniej więcej połowę mniej bo cały strumień światła idzie w drogę. Polecana przez mnie Spanninga Axendo 60 USB ma 60 luxów czyli jakieś 300 lumenów. Pomimo tego oświetla drogę na odległość około 50-70 metrów. Gdyby chcieć ją oświetlić tak samo lampką "tradycyjną" potrzeba by tych lumenów co najmniej 600 a i tak byłaby pewnie połowa tego zasięgu. Natomiast jej oślepianie dla użytkowników z naprzeciwka jest na poziomie lampki "tradycyjnej" o mocy około 50 lumenów. Nie wiem gdzie mieszkasz ale w Warszawie jest coraz więcej awantur z użytkownikami mocnych lampek bez odcięcia. Z drugiej strony coraz więcej osób wyposaża się w nie żeby nie utrudniać życia innym, przede wszystkim pieszym i rowerzystom. W Niemczech jest natomiast norma StVZO która całkowicie zakazuje używania lampek bez odcięcia na drogach publicznych. I jest to słuszne. Takie lampki były dobre kiedy miały 50-100 lumenów. Wraz ze wzrostem mocy odcięcie stało się koniecznością. Odnośnie lampki Lumintop B01. Producent pisze że to odcięcie ma ale tak naprawdę działa ono w niej bardzo słabo. Znów polecam lampkę włączyć a potem stanąć vis a vis i samemu zobaczyć.
    1 punkt
  25. Bez ekstrawagancji w okolicach 400 -tu, choć na upartego ze słabszymi też da radę (zresztą można sobie zmieniać tryby wedle uznania).
    1 punkt
  26. Obręcze i opony UST były już kilka lat temu i się nie przyjęły. Ludzie tego nie kupowali.
    1 punkt
  27. PRO LT, 27,2 bez offsetu. Będzie bikefitting dynamiczny, podczas jazdy. Ciężki kloc, jak się sprawdzi "rozmiar" to sobie carbon zafunduję
    1 punkt
  28. Bo "...droga, którą idę biegnie śladem ludzkich spraw. Szukam swego czasu, jasnych słów, prostych prawd..."
    1 punkt
  29. Its redy to goł aj biliw. Trochę mnie zeszło na ustawienie precyzyjne tyłrzutki, fascynacje, masturbacje, perturbacje. Wleciały jeszcze dynksy, hamuj teraz, zaraz, już. W świetle dziennym, łonie na turze, winno być gites. Wyszło fajnie, może być, jest OK. Pozdrow'er
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. Osuszacz pach, z kategorii "wyślij sms do przedniego koła o treści Skręcam jeśli zamierzasz wykonać taki manewr w niedalekiej przyszłości". 🤡
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...