Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 22.04.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Ja wtedy nie wiedziałem, że rowerem da się jeździć w górach. Ale 1,5m schody na płasko już kleiłem. Edit: No i to też ma konsekwencje do dzisiaj. Dropy lecę wszystkie... długie, krótkie, różne... Ale hopy z najazdem ląduję bokiem. 😕 Wiek też już taki, że lepiej nie będzie. Kości nie są z gumy jak kiedyś.1 punkt
-
Szukaj, wrzucaj linki, a może ktoś coś doradzi, ale z używkami to ciężko na podstawie zdjęć. Z nowych popatrz na Lazaro i Kands. Odnośnie opinii o Riverside 500 - to jest chyba jedyny nowy rower z napędem 1x9 za 1500-1600 zł, a wielu oczekuje hamowania i zmiany biegów jak w rowerach z wyższej półki. Tak stwierdzam po przeczytaniu wielu komentarzy.1 punkt
-
Hej, to nie jest nic dziwnego że się tarcze prostuje... jest specjalny przyrząd do tego. Ustawia się i nic nie obciera1 punkt
-
https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-rock-4-6-czarno-czerwony-m2226?gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58cx_5pnmo8BVdYtkncUSbdO8LqvCfp11HfdL1Sm-vkF6_kK9oAFhv4oaAot2EALw_wcB Oczywiście to żart z tym linkiem! 🤣 Odpowiedź na pytanie o tylnym amortyzatorze to: nie, nie ma takiego, a dokładniej są, ale nie nadają się do jazdy. Jesteś pierwszą osobą, która pisze o takich problemach... Co do poprawnego działania przy odbiorze to sprawa sprzedawcy/serwisanta. A później to wujek Google z jego rodziną: https://www.google.com/search?client=opera&q=regulacja+hamulcow+tarczowych+mechanicznych&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-81 punkt
-
Przy odpowietrzaniu trzeba często też odpowiednio usytuować sam zacisk. W przednim przewód zawsze wychodzi w góre. Podobnie trzeba zrobić z tyłem.1 punkt
-
Przy 4 tłokach z przodu i 2 z tyłu i tych samych klamkach mamy ukady o różnych przełożeniach hydraulicznych, więc i skoki klamek będą różne. Ale różnica ~50% to jednak dużo. Powinna być ok 10%. Co do gumowatości klamki - przewód hydrauliczny nie jest nieskończenie sztywny, a pracuje bardziej jak pęcherz który się rozszerza przy przyłożeniu ciśnienia. Oczywiście - pęcherz dwukrotnie większy ( dłuższy przewód tylny ) będzie się rozszerzać dwukrotnie bardziej. Stąd tylny hamulec jest zawsze bardziej gumowy niż przedni. można by temu pewno zapobiec stosując sztywne, metalowe przewody hydrauliczne do tylnego hamulca, ale do tego producenci ram musieliby się wysilić. Analogiczna sytuacja jest w hamulcach mechanicznych. Zarządzać gumowością można właśnie za pomocą modyfikacji przełożenia układu hamulcowego. W hydraulice - 4-6 tłoków do przodu, 2 do tyłu. W mechanice - przy klamkach MTB, dajemy 'górski' zacisk do przodu i 'szosowy' do tyłu.1 punkt
-
1 punkt
-
Klamki są te same ale czy pojemność zacisków 4 tłoczkowych i 2 tłoczkowych jest ta sama? Jeżeli jest różna, a klamka pompuje tą samą ilość płynu, to nie dziwne, że przedni 4 tłoczkowy potrzebuje większego skoku.1 punkt
-
Jak idziesz na dziwki to ryzykujesz z chińską, wątpliwej jakości gumą?1 punkt
-
Moje doświadczenia co do innej pracy tyłu z powodu dłuższego przewodu są inne - moim zdaniem w przypadku rowerowego układu hamulcowego różnica długości przewodu najczęściej 50-60 cm nie ma wyczuwalnego wpływu na pracę dźwigni. Obie , w przypadku tego samego modelu przewodu, działają identycznie. Albo przynajmniej nie jest to wyczuwalne. W przypadku np sramów można zrobić "ślepą" próbę, założyć dźwignie odwrotnie i sprawdzić czy "pod palcem" różnica jest czy nie. Możesz pobawić się w zamianę przewodów i zacisków między hamulcami i zobaczyć który z elementów wplywa na opisany problem.1 punkt
-
https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-bcd.html https://www.wolftoothcomponents.com/pages/how-to-measure-bolt-circle-diameter-bcd Zmierz odległość pomiędzy otworami, w powyższych linkach znajdziesz tabelę.1 punkt
-
Przede wszystkim z długości przewodu a dopiero później jego większej elastyczności. Nawet gdybyś miał z tyłu bh90 to zawsze klamka będzie nieco bardziej gumowata przy mocnym gnieceniu hebli. No i z tym odpowietrzaniem też wcale nie jest tak kolorowo. Najczęściej trochę powietrza potrafi się zebrać w zacisku i trzeba się pomęczyć żeby to ogarnąć.1 punkt
-
Przesyłka dotarła, dwa zdjęcia na sucho + dwa odwrócone dla lepszej wizualizacji montażu pod kierownicą: - małe oczko: Sprawdzi się w szybkim rowerze. W drugim dam ramię - w mocowaniu górnym powinno sprawdzić się z torbą na kierownicę + śpiwór - będzie świeciło ponad bagażem: a na co dzień - może być w dolnym:1 punkt
-
To się nazywa płacz nad rozlanym mlekiem 🤣 Kupiłeś nowy rower i wałkowanie tematu nad tym co mogłeś zrobić innego jest totalnie bez sensu. Rower między nogi i do lasu !!!1 punkt
-
Może jeszcze pomyślisz o : https://allegro.pl/oferta/rower-cube-analog-l-20-kolo-29-grey-2022-11930526146 RS Judy, taper i chyba brak sztywnych osi (jeśli się nie mylę?)1 punkt
-
1 punkt
-
Świr rowerowy Natalia opowiada o początkach swojej przygody na rowerze ...1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00