Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.03.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
13 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bo bym niedługo zapomniał jak wygląda rower. O tej porze roku jeszcze trzeba działać szybko. Przez opolskie nie jechałeś czasem? Płasko tak samo. Wygląda to jakbyśmy się na tej samej pipidówce minęli.4 punkty
-
2 punkty
-
Ponieważ wiele osób ma problemy z określeniem jaki rodzaj mocowania piasty do ramy mają u siebie, jak również nie są w stanie określić na jakie koła mogą sobie pozwolić. Zamieszczam krótki opis rodzai mocowania piasty do ramy. Jak ktoś znajdzie błąd to proszę sprostować, jak coś pominąłem to proszę o informację Jak by któryś z adminów mógł ten temat przypiąć, bo myślę ze wielu osobom się przyda 130mm/9mm Standardowe mocowanie piasty do ramy w rowerze szosowym Rama opiera się na końcówkach piasty Rozszerzanie ramy i montowanie na siłę piasty 135mm/9mm zazwyczaj prowadzi do pęknięcia tylnych widełek ramy 135mm/9mm Standardowe mocowanie piasty do ramy. Rama opiera się na końcówkach piast Zdjęcie piasty 135mm/10mm Thrubolt Sztywniejsze mocowanie piasty do ramy rowerowej ze standardowymi hakami. W pełni kompatybilne z każdą ramą do której pasuje piasta 135mm/9mm Wymaga stosowania specjalnego zacisku o średnicy 10mm, ponieważ rama opiera się na osi zacisku. Zdjęcie piasty: Zdjęcie zacisku 10mm Thrubolt 135mm/12mm Mocowanie niekompatybilne ze standardowymi hakami ramy. Tego typu mocowanie piasty wymaga specjalnej ramy która ma otwory o średnicy 12mm i szerokość tylnych widełek wynosi 135mm Mocowanie 142mm/12mm i 142+ Mocowanie to wymaga ramy przeznaczonej do tego rodzaju piast Rozstaw widełek wynosi 142mm, oś zacisku ma średnicę 12mm Zdjęcie piasty: 150mm/12mm Mocowanie używane w rowerach DH Wymaga specjalnej ramy przeznaczonej do tego rodzaju mocowania Rozstaw widełek wynosi 150mm Średnica zacisku wynosi 12mm1 punkt
-
Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się. Pomocny okazał się filmik - - pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane. Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r Fix Co będzie potrzebne ( w moim wypadku ) - wiertarka ( wkrętarka ) - wiertło 2 mm - olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki ) - strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml ) - Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy ) - do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar. - cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika ) - młotek- punktak -suwmiarka Tak w skrócie co robiłem . 1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji ) 2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju 3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku. a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji ) Do rzeczy - Dziurka numer 1 ( pkt a ) - nabijamy punktakiem odległość 8 mm, mozna 13, ale lepiej zrobić 8mm ( Dlaczego napisze później ). Mierzymy od ścianki jak na zdjęciu widać dokładnie co i jak. Nabijamy sobie punktakiem żeby wiertło nam nie spadało i wiercimy sobie spokojnie, aż się przebijemy do środka, wierćcie sobie spokojnie i powoli, nie ma się co spieszyć. Ok jedno za nami, Dziurka numer 2 ( pkt b ) - wiercimy ją w odległości 30 mm( patrz zdjęcie w pdf ), nabijamy punktakiem i wiercimy. Tu może wytrysnąć wam olej pod ciśnieniem, przynajmniej u mnie wywaliło na drugiej, na forach pisali ze i na 1. Jak przewiercicie, pompujecie tłumikiem, aż wywalicie cały olej ze środka, kilka ruchów i po sprawie Dziurka numer 3 ( pkt C ) - 12 mm od góry ( patrz zdjęcie ), to samo co z poprzednimi, nabijamy punktakiem i wiercimy. Wycieramy sobie wszystko ładnie, sprawdzamy czy olej wywalony w znacznym stopniu i teraz ważne. Tłumik dobijamy do końca, żeby był w jak najkrótszej pozycji, co zaowocuje ze jego środek miedzy uszczelkami znajdzie dokładnie na naszej dziurce numer 1 ( 8 mm ), jeśli mielibyśmy tą dziurkę na 13 mm, jak pisałem wcześniej była by ona mniej więcej na wysokości jego wierzchołka, ale to mniejsza o to. Gdy już go mamy tam gdzie trzeba, wiercimy dalej w tej dziurce numer 1 az przebijemy się przez tłumik i przez ściankę za nim ( na wylot ). Jeśli to zrobimy używamy druciku lub gwoździka aby zablokować go w tej pozycji. Ja użyłem małego gwoździa i zakrzywiłem go na końcu. Proste i skuteczne. W sumie to tyle, najgorszego. Tłumik wkładamy do amorka, przykręcamy go od dołu, od góry aplikujemy olej. Ja wlewałem sobie po 50 mml i sprawdzałem jak działa. Ostatecznie wlałem okolu 190 mml, oraz dopompowałem powietrze w prawej ladze do 1 bar i jak dla mnie amor nie do poznania. Napompujecie zwykła pompka rowerowa, ponieważ przynajmniej w moim jest wentyl samochodowy. Dobrze jest mieć pompkę z wskaźnikiem, wtedy widać mniej więcej ile macie. Ogólnie zajęło mi to coś koło godzinki. Dużo pracy nie ma. W razie pytań, PW lub tutaj. 55R Fix (Small).pdf1 punkt
-
1 punkt
-
W przypadku Foxa próg wejścia jest bardzo wysoki. Oleje, części, pompa. Dodatkowo musowo trzeba kupować sporo sprzętu u dystrybutora... Stąd wysoka kwota za serwis(choć wg mnie w tym przypadku za wysoka).1 punkt
-
Tutaj: https://www.justpedal.nl/en/multiposition-handlebar/594073-surly-corner-bar.html Aktualnie nie mają dostępnych, ale można złożyć zamówienie. Warto podpytać na kiedy będzie dostawa. Bardzo sprawnie i szybko odpowiadają, a przy okazji bardzo miło się z nimi rozmawia.1 punkt
-
Druciarstwo na najwyższym poziomie... https://www.olx.pl/d/oferta/rower-350w-bialy-CID767-IDOjW4c.html?reason=observed_search#6ec527ef58 Kto się odważy? 🤣1 punkt
-
Dokladnie jw. jakiś gravel ale delikatny albo jakiś taki tour, płaski bieżnik na środku na asfalt i bieznik po bokach przydatny przy zagłębianiu się w jakiś drobny piach/kamien itpco do szerokości można i szosowe 23c wstawiać ale nie o to chodzi ja bym celował w 32c skoro asfalt https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-pd5743/?v_Id=304211 punkt
-
Skoro rozbierałeś ten amortyzator to widziałeś co jest w środku. Jest tam taki tłumik czy coś innego? Jeśli masz ssvf to może za dużo oleju wlałeś. http://marzocchiworkshop.blogspot.com/p/oil-quantitys-and-levels_858.html tabela ilości oleju pokazuje że 55rs z 2009 jest smarowany smarem, co wskazuje że raczej siedzi tu tłumik suntoura.1 punkt
-
Przesiadłem się kilka lat temu z spd na platformy, tzn. w enduro, trail zacząłem jeździć na platformach a na innych rowerach np. XC cały czas w spd. Powód był podobny jak u innych - chciałem się nauczyć lepszej kontroli nad rowerem, i przestać "oszukiwać" tak jak w spd. Jak masz technikę i dobrze współgrającą kombinację but/pedał to nie widzę, żadnej różnicy w trzymaniu stopy w powietrzu czy na trailach. Oczywiście, trzeba trochę pojeździć i się przyzwyczaić. Sam już chyba nie będę wracał do spd w enduro. Co do butów, to testowałem przez ostatnie lata kilka modeli i nie znalazłem lepszych niż 5 10 (zwykły freerider).1 punkt
-
1 punkt
-
Pierwsza "sesja", bo od początku grudnia jakoś nie chciał się zatrzymać na zdjęcie : PS lekko się poświęciłem, żeby się tam znaleźć - nie ryzykowałem wjechania, bo mógłbym utknąć w błocie, więc przenosiłem rower przez niepewny grunt, a potem musiałem pójść na ustępstwo, bo wędkarz z kobitą nagle też zapragnęli się tam znaleźć ( widocznie za długo się czaiłem ), i nieudolne foto ( a ściślej kilkusekundowy filmik, z którego pochodzi klatka ) zrobiłem z bliska, bo nie mogłem się cofnąć, a nie wypadało przepraszać i wypraszać1 punkt
-
1 punkt
-
Będziemy dużo biedniejsi, natomiast moim zdaniem lepiej być biednym niż zbombardowanym. Decathlon, Auchan itp płacą podatki w Rosji, a więc pośrednio finansują rosyjskie działania wojenne. Moim zdaniem korzystanie z oferty firm, które traktują Rosję jak Państwo godne szacunku jest zakładaniem sobie samemu stryczka na szyję.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Czołem. Nagrałem o tym taki film, moze się przyda.1 punkt
-
1 punkt
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00