Jako posiadacz Epica Experta ( fulla ), który posiadał w momencie kupna taki sam osprzęt jak rower, który Cię interesuje napiszę jak następuje:
1. Cena jest spora w porównaniu do innych marek ale czasem jest tak, że dany model nam się podoba i może nie ma tutaj sensu skupiać się na tych kilku tysiącach złoty różnicy w porównaniu do innych marek. Ja mam kolor czarny ( jest to goły karbon z naturalnymi przebarwieniami, takie lekkie plamy ale to zupełnie normalne ). Zakochałem się w jego wyglądzie od pierwszego wejrzenia. Po prostu. Kupiłem w tym roku rocznik 2019 z dużym rabatem za niecałe 19 tys. Obecna cena to chyba 30 tys , to faktycznie bardzo dużo. Niemniej to nie kupno domu czy auta za pół bańki - jak nawet dasz te 10 tys więcej niz za inną markę to co? Nie masz 80 lat i jesteś na emeryturze. Taki wydatek nie wiążę się z kredytem na 30 lat i byciem niewolnikiem dla banku. Więc kupuj - tyle jeśli chodzi o cenę.
2. Koła są karbonowe ale: piasty tanie, zdaje się dt 370 i podstawowe szprychy dt swiss. Warto je upgradować na dt 240 i dt swiss competition race/areolite. Same koła bez opon, tarcz wazą 1850 g - ważyłem swoje przed upgradem. Po nim mam 1400 g i to jest już fajnie ale ponad 2 tys trzeba na to wyłożyć.
Obręcze wyglądają pięknie, są masywne, wysokie - wiem co mówię bo kiedyś zamawiałem z polskiej firmy koła karbonowe do mtb - małe to skromne, wyglądające niejako. Obręcze mają naklejki Roval , które możesz usunąć ( ja to zrobiłem ) , piasty dt swiss bez naklejek i mam koła całkowicie anonimowe - bez idiotycznych dt swiss ileś tam, pstrokatych z hitlerowskimi oponami schwalbe na których jeszcze brakuje swastyki i innych takich. Opony Fast Traki nie rzucają się w oczy - białe małe skromne napisy. ( nie ma to jak żółty maxxis, szkoda, że nie różowo fioletowy ). Resumując - duży plus za wygląd kół.
3. Kierownicę, sztycę masz aluminium, siodło podstawowe. Na tym możesz zbić 400 g ale jak kupisz karbon s-worksa co znowu będzie kosztować kolejne 2500 tys. Plus bez napisów i pstrokacizny - wszystko piękne czarne i anonimowe.
4. Napęd - nie mogę złego słowa powiedzieć o tym napędzie. Zależy jak jeździsz i ile to szybciej lub wolniej będzie do wymiany. To zawsze zużyjesz i możesz upgradować o grupę wyżej X0 lub XX1 lub jakiś mix. Jak wymieniłem korbę na karbonową stylo ( xx1 mi się po prostu nie podoba ) kasetę X0 ( bo jest czarna bez największej zębatki ), czarny łańcuch xx1, manetka i przerzutka xx1.
5. Hamulce - Level TL tu największe zaskoczenie ponieważ w drugim rowerze mam XTR 9100 i nie ma pomiędzy nimi większej różnicy, w obu klocki żywiczne. Na polskich forach rowerowych panuje opinia - tylko shimano - sram to opóźniacze - tak nie jest. Planuję wymianę na Level Ultimate o których prawie ni ema jakichkolwiek opinii na polskich forach.
6. Sid z brainem. Mogę porównać tylko do reby skok ten sam 100 mm, 29 - sid pracuje płynniej i bardziej komfortowo od Reby - oczywiście jak go sobie tak ustawisz. Na blokowanie braina jak do tej pory nie narzekam. Bez nalepek jest cały czarny i anonimowy. Tu również plus - nie masz dodatkowego przewodu do blokady widelca - wiele fulli przykładowo ma blokadę i przód i tył - rezultat przód to wieszak do suszenia gaci za przeproszeniem.
Nic nie powiem na temat ciężkiej eksploatacji na zawodach czy wyścigach, rowery za spore pieniądze służą mi do rekreacji bo tak mi się podoba po prostu. W przypadku zawodów o pietruszkę szkoda byłoby mi i zdrowia ( w robocie muszę być również bardzo sprawny fizycznie ) i kasy na dla mnie bezmyślne eksploatowanie sprzętu. Słowem - przy jeździe rekreacyjnej, jak jest ładna pogoda, sucho fajna trasa i widoki - mając Epica Experta będziesz Pan zadowolony.