Skocz do zawartości

Ranking

  1. ostry2407

    ostry2407

    Użytkownik


    • Punkty

      2

    • Liczba zawartości

      526


  2. Lookas 46

    Lookas 46

    Mod Team


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      3 901


  3. adam00

    adam00

    Użytkownik


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      465


  4. MokryxD

    MokryxD

    Użytkownik


    • Punkty

      1

    • Liczba zawartości

      4 037


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.06.2013 uwzględniając wszystkie działy

  1. Do napisania tego bloga skłoniło mnie moje doświadczenie w nocowaniu na dziko, nocowaniu na kampingach a także wyzwanie jakim jest podróżowanie na lekko. Jednym z podstawowych problemów z jakimi codziennie musi się spotykać rowerowy turysta jest odpoczynek regeneracyjny w postaci snu. Oczywiście jeśli mamy zaklepany nocleg pod dachem to praktycznie nie musimy o nic się martwić. Jeśli jednak chcemy lub jesteśmy zmuszeni do biwakowania pod chmurką to warto tak się zabezpieczyć aby o poranku być w pełni sił i chęci do kontynuowania rowerowej włóczęgi a nie pośpiesznie rozglądać się za ratunkiem i opcją natychmiastowego powrotu do domu. Oto co według mnie jest ważne podczas nocowania pod chmurką zabezpieczenie osoby i bagażu przed warunkami atmosferycznymi w postaci wiatru i deszczu możliwość przygotowania posiłku w namiocie w tym także możliwość gotowania możliwość przebrania się w namiocie ochrona przed owadami, płazami i zwierzyną niska masa mała objętość po spakowaniu możliwość rozstawienia namiotu w ciężkim terenie czyli na piaskach czy na skale Przeglądając ofertę namiotów napotykamy na takie określenia jak tarp płachta biwakowa tropik sypialnia konstrukcja jednopowłokowa namiot typu igloo namiot typu tunel namiot geodezyjny Jak się w tym wszystkim poruszać...Jak dobrać właściwy namiot do odpowiednich warunków i jakie mają wady i zalety poszczególne produkty... Może poniższe wypociny to nieco ułatwią. A oto przegląd outdoorowych domków Tarp czyli zadaszenie. Prosty sposób na uzyskanie awaryjnego noclegu. Jest to konstrukcja jednopowłokowa rozpinana na kijkach trekingowych lub tego co mamy pod ręką czyli kije, drzewa, rower itp. Zalety niska masa ...od 0,5 do 1 kg mała objętość podstawowa ochrona przed deszczem możliwość przygotowania posiłku względna ochrona bagażu Wady brak ochrony przed wiatrem brak możliwości przebrania się w środku brak ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną Przykładowe produkty. Tarp / MARABUT Ork II / FJORD NANSEN E-Wing / MSR Płachta biwakowa. Jest to jeden z najmniejszych i najlżejszych sposobów na nocowanie. Nocowanie według mnie awaryjne. Płachty biwakowe to konstrukcje jednopowłokowe najczęściej wykonane z materiałów wodoodpornych i paro-przepuszczalnych. Nocując w płachcie biwakowej dobrze jest wykorzystać także tarpa. Zalety niska masa około 0,5 kg mała objętość ochrona przed wiatrem Wady brak ochrony przed deszczem brak możliwości przebrania się w środku brak możliwości przygotowania posiłku brak ochrony bagażu brak ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną Przykładowe produkty. Bivi Bag / MILO Shelter I / DEUTER Gemini Single / ORTOVOX Namiot tunelowy 1 osobowy bez przedsionka. Jest to swego rodzaju płachta biwakowa ze zintegrowanym zadaszeniem. Jest to konstrukcja jednopowłokowa wykorzystująca elementy stelażu zarówno w układzie tunel jak i igloo Zalety niska masa około 1 kg mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną Wady brak możliwości przebrania się w środku brak możliwości przygotowania posiłku brak ochrony bagażu Przykładowe produkty. Minima I / CAMP JUPITER/TERRA NOVA Stratosphere 1 os. / SNUGPAK Namiot 1 osobowy tunelowy z przedsionkiem Przedstawicielem takiego namiotu jest produkt Fjord Nansena MUVANG1, którego używam w turystyce rowerowej oraz górskiej. Są to konstrukcje dwupowłokowe czyli posiadające tropik chroniący przed wiatrem i deszczem i sypialnię chroniącą przed owadami. Najczęściej są to namioty tunelowe z asymetrycznymi masztami ale także zdarzają się konstrukcje oparte o jeden maszt. Najczęściej posiada tylko jedno wejście. Zalety względnie niska masa od 1 do 1.8 kg względnie mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną Wady brak możliwości przebrania się w środku brak możliwości przygotowania posiłku niewystarczająca ochrona bagażu bardzo uciążliwe wyjście/wejście namiotu podczas deszczu Przykładowe produkty Mayo / MARABUT Fjord Nansen MUVANG1 Trailstar 1 / ROBENS Namiot 1 osobowy z przedsionkiem Moim zdaniem jest to pierwszy produkt, który spełnia wszystkie założenia. Jest to konstrukcja dwupowłokowa, tropik+sypialnia, oparta na jednym innowacyjnym systemie nośnym. Posiada tylko jedno wejście. Zalety względnie niska masa od 1 do 1.8 kg względnie mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwość gotowania posiłku ochrona bagażu możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale Wady wysoka cena za innowacyjny system stelażu Przykładowe produkty. Hubba 1 / MSR Tordis I / FJORD NANSEN Reflex 1 / MSR Namiot 2 osobowy z dwoma przedsionkami Namiot w wersji dwuosobowej. Jest to konstrukcja dwupowłokowa, tropik+sypialnia, oparta na jednym innowacyjnym systemie nośnym. Ten typ namiotu posiadam i przetestowałem go w turystyce górskiej. Posiada 2 wejścia i 2 bardzo duże przedsionki. Zalety względnie niska masa od 1,8 do 2,5 kg względnie mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwość gotowania posiłku ochrona bagażu możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale Wady wysoka cena za innowacyjny system stelażu Przykładowe produkty. Hubba Hubba/MSR Tordis II / FJORD NANSEN Namiot 2 osobowy typu igloo Jest to jeden z najbardziej popularnych i najczęściej kupowanych namiotów. Dlaczego... tego nie wiem. W przypadku podróżowania w pojedynkę to ów namiot jest ok ale dla 2 osobowego teamu staje się uciążliwy. Najczęściej są to konstrukcje dwupowłokowe ale także zdarzają się konstrukcje jednopowłokowe. Konstrukcja nośna składa się z dwóch identycznych długości masztów z włókna szklanego lub z aluminium, które krzyżują się w najwyższym punkcie. Najczęściej posiada tylko jedno wejście. Zalety względnie mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale Wady dość wysoka masa około 3 kg ograniczona możliwość gotowania posiłku brak ochrony bagażu Przykładowe produkty. Crestline 2 / COLEMAN Meteor 300 / EASY CAMP Poligon 2 / MARABUT Bret / HUSKY Lacuna II / SPOKEY Trzeba jednak dodać, że owa konstrukcja jest najczęściej modyfikowana przez dołożenie zadaszenia nad wejściem dokładanie przedsionku o różnej pojemności dołożenie dwóch przedsionków o różnej pojemności dołożenie drugiego wejścia Namiot 2 osobowy tunelowy z przedsionkiem Jest to typ namiotu bardzo popularny wśród rowerzystów, który jest kompromisem pod każdym względem zarówno dla 1 osoby jak i dla 2 osobowego teamu. Jest to konstrukcja dwupowłokowa oparta o dwa asymetrycznej długości maszty wykonane z włókna szklanego lub aluminium. Ten namiocik, Sumatra/Marabut, wiernie mi służył na wyprawach rowerowych przez ponad 10 lat. Zalety względnie mała objętość względnie mała masa ok 2,2 kg ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwość gotowania posiłku ochrony bagażu Wady słaba możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale Przykładowe produkty. Cobra 2 / COLEMAN Spitfire Duo / EUREKA! Murcia II / FJORD NANSEN Narvik 2 / TATONKA Moonshine Duo / EUREKA! Namiot typu chinka Jest to swego rodzaju Tarp ale łączący funkcję klasycznego namiotu gdyż oprócz tropiku posiada także sypialnię. Namiot jest rozstawiany na kijkach trekingowych lub wszystkiego co się znajduje pod ręką czyli gałęzi, drzew czy roweru. Ten typ namiotu swobodnie używam w turystyce górskiej, rowerowej a także kajakowej. Zalety niska masa 1,8 kg mała objętość ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwości przygotowania posiłku ochrona bagażu Wady ograniczona możliwość rozstawienia w trudnym terenie tzn na piaskach czy skale Przykładowe produkty. Twin Sisters / MSR Faroe out/Fjord Nansen Namiot geodezyjny 2 osobowy z przedsionkiem. Namiot dedykowany ro rozbijania w trudnym terenie i na ciężkie warunki atmosferyczne. Jest konstrukcja dwupowłokowa a system nośny składa się z co najmniej 3 masztów wykonanych z włókna szklanego lub aluminium. Owe namioty posiadają jedno lub dwa przedsionki a także jedno lud dwa wejścia. Zalety ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną możliwość przebrania się w środku możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale możliwość gotowania posiłku ochrona bagażu Wady wysoka masa około 3,5 kg duża objętość po spakowaniu Przykładowe produkty. Khumbu / MARABUT Quito / MARABUT Phad X2 / COLEMAN Flame 2 / HUSKY Namiot tunelowy 2 osobowy z dużym przedsionkiem Na koniec prezentuję typ namiot, który mogę polecać do rodzinnej komfortowej turystyki. Są konstrukcje dwupowłokowe oparte na 3 masztach wykonanych z włókna szklanego lub aluminium. Namiot posiada ogromny przedsionek często wymiarami zbliżonymi do wymiarów sypialni, a ilość wyjść waha się od 1 do 3. Zalety ochrona przed wiatrem ochrona przed deszczem ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną swobodne przebrania się w środku swobodne gotowania posiłku bardzo dobra ochrona bagażu możliwość ochrony roweru po ich częściowym rozmontowaniu Wady duża masa około 4,5 kg duża objętość po spakowaniu słaba możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale Przykładowe produkty. Atacama / MARABUT Coastline 2 Plus / COLEMAN Bastia II / FJORD NANSEN Namiot Bikamper Namiot rozbijany na rowerze. Prezentuję go jako ciekawostkę bo korzystanie z niego moim zdaniem jest bardzo uciążliwe. Jest to konstrukcja dwupowłokowa, nie posiadająca przedsionka. http://www.topeak.com/products/Bike-Tent/Bikamper Zalety mała masa ochrony przed owadami i wszelką zwierzyną mała objętość po spakowaniu Wada brak możliwości gotowania posiłku słaba ochrona przed wiatrem słaba ochrona przed deszczem brak możliwości przebrania się w środku konieczność częściowego demontażu roweru w celu rozbicia namiotu słaba możliwość rozstawienia na nie przyjaznym podłożu czyli na piasku czy na skale słaba ochrona bagażu brak możliwości jazdy rowerem po rozbiciu namiotu Trzeba jeszcze wspomnieć iż praktycznie każda wyżej opisana konstrukcja może mieć stelaż zewnętrzny bądź wewnętrzny. Zalety stelaża zewnętrznego to szybkie rozbijanie gdyż tropik rozkłada się razem z sypialnią możliwość rozbijania podczas deszczu możliwość rozbijania w pojedynkę podczas silnego wiatru bardzo dobra wodoodporność gdyż tropik nie ma bezpośredniego styku ze stelażem. Wady stelaża wewnętrznego nieco wyższa waga Zdaje sobie sprawę, że temat ten nie jest wyczerpany a tylko może być zalążkiem do dyskusji w poszukiwaniu najlepszego namiotu jakiego potrzebujemy. Mając już dach nad głową należałoby wybrać coś pod tyłek i plecy. Tu także mamy dużą rozbieżność produktów. Alu mata. Jedno z najlżejszych łóżeczek dostępna w wersji jedno i dwuosobowej. O ile używanie alu maty w okresie letnim jest dyskusyjne to w okresie zimowym jest zalecana zwłaszcza jako izolacja od śniegu czy lodu. Zalety niska masa niska cena stosunkowo małe wymiary po spakowaniu bardzo dobra izolacja termiczna od podłoża wady znikomy komfort bardzo słaba odporność na uszkodzenia mechaniczne Karimata To najbardziej popularny produkt w każdej formie turystyki. Mamy karimaty jednowarstwowe, karimaty z aluminiową warstwą izolacyjną a także karimaty kilku warstwowe, Jednak ja bym polecił karimatę karbowaną. Zalety stosunkowo niska masa bardo dobra izolacja termiczna stosunkowo lekka niewrażliwe na uszkodzenia mechaniczne Wady stosunkowo niewielki komfort stosunkowo dużo miejsca zajmuje po spakowaniu modele zaawansowane są drogie Tekst i wybrane zdjęcia Robert Ostrowski
    1 punkt
  2. 08.06.2013 udaliśmy się z kolegą z pracy ( Błażejem ) na poszukiwanie ruin fabryki paliw syntetycznych w Policach. Zachęceni sporą ilością zdjęć na Google Earth postanowiliśmy sami sprawdzić jak to wygląda na żywo. Trochę zabrakło nam czasu i nie wszystko udało nam się zobaczyć. Planujemy drugą wycieczkę niebawem. Przedstawiam krótką relację fotograficzną z tego co udało nam się znaleźć na miejscu. Jadąc jedną z pobliskich ulic dojechaliśmy do pierwszej budowli... Trochę dalej musieliśmy przestawić się na spacer. Ilość błota i dziwnych odpadów syntetycznych uniemożliwiła nam dalszą jazdę. Wzdłuż drogi napotykamy wiele ciekawych konstrukcji żelbetonowych. Dziwne piwnice, bunkry i mnóstwo betonowych placów porośnietych krzewami. Non stop ma się wrażenie jak by się stąpało po gigantycznym dachu jednej z piwnic. Lecim dalej! Buty oblepione dziwną mazią, która szybko schnie. Klniemy, śmiejąc się za razem z siebie na wzajem. Do tego ogromna ilość komarów! Na końcu drogi widać ludzkie posiadłości a za nimi pierwsze ruiny budynku. Dwie kondygnacje. Wszystko z żelbetonu. Szkoda tracić czas. Rowery na bark i do góry na dach! Może będzie widać młyn węglowy! Piwnice oczywiście zalane. Piętro pierwsze. Wszędzie pełno szkła. Trzeba też uważać żeby nie wpaść w dziury w podłodze. Brak poręczy na wąskich schodach prosi o wzmożoną ostrożność. Wchodzimy wyżej zastanawiając się co tutaj kiedyś było. Z dachu nie za wiele widać. W około sama zieleń, która skrywa setki tajemnic. Wiele z nich pewnie nigdy nie zostanie odkrytych. I to co zaparło nasz dech w piersiach. Widok, dla którego warto było tutaj przyjechać! Przez moment poczuliśmy się jak w jakiejś grze komputerowej. Jest jeden wniosek! Trzeba w przyszłym roku udać się na wycieczkę do Czarnobyla! Jedziemy dalej! A dalej mamy młyn węglowy. Szkoda, że nie można wejść na górę ( bez sprzętu do wspinaczki ). Budowla budzi podziw kiedy stoi się u podnóży. Jadąc dalej ukazują nam się ruiny kolejnego budynku. Zgodnie z tym co jest napisane na tablicy informacyjnej był to największy budynek fabryki i miał wymiary 165 x 120 metrów ( składał się z dwóch odrębnych modułów 25 i 30 metrów ) Mała przerwa. Sporo trzeba się nakręcić żeby zobaczyć to co się chce. Czasu coraz mniej. Tutaj chyba byłą brama wjazdowa albo jakaś podpora pod "coś" Jest i zawalony 120 metrowy komin, którego szukaliśmy. Uuuuu... chyba nikt nas nie widział... Kawałek dalej za znakami znajduje się wierzyczka obronna. Umiejscowiona przy zbiornikach. Czego miała bronić? Jej ściany mają 1,50 metra grubości a dach w kształcie stożka w najgrubszym miejscu 3,60m grubości. W takiej wierzy przetrwać można było chyba każdy atak powietrzny. Jadąc dalej jest polana. W sumie to już więcej tej trawy widać niż zabudowań. Ciągnę jeszcze Błażeja dalej. Jeszcze ten jeden kilometr i wracamy. Z polany w oddali widać zakłady chemiczne w Policach. Zapach w powietrzu jest conajmniej nieprzyjemny Bardzo się nakręciliśmy na ponowny wypad w te rejony. Potrzeba jednak więcej niż 3 godziny żeby to wszystko ogarnąć. Może za tydzień będzie kolejna relacja
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...