marky5 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 (edytowane) Chciałbym przedstawić wszem i wobec mojego pomykacza na obecny sezon.Projekt roweru praktycznie zakończony z jakże prozaicznego powodu czyli braku funduszy na dalszy tuning.Mimo to jestem bardzo zadowolony i tak,że i tyle udało mi się zmienić i ulepszyć. Rameczkę posiadam teraz już trzeci sezon tak samo amorek,ale jako jedno jak i drugie bardzo mi odpowiadają i podobają dlatego zostały,a upgrade dosięgnął kilka komponentów.Na pierwszy ogień poszły hamulce.Magury zastąpiły XTR dual-e do tego oczywiście musiały dojsć manetki.(się szarpnąłem) Nastąpiła wymiana mostka i kiery oraz siodełka.Toczydła otrzymały nowe gumy i obręcze.Do tego parę jeszcze drobiazgów.Suma sumarum w końcu coś z tego się sensownego mam nadzieję wykluło. Oczywiście marzy mi się już nowa ramka i amorek,ale to gruby,oj gruby wydatek i w tym roku nic z tych rzeczy. Wagowo udało mi się zejść poniżej dychy,ale dało by radę hyba jeszcze coś niecoś. Kolorystycznie coś tam wymodziłem,pewnie niektórym wyda się za kolorowo,ale tak wyszło i tyle. Wszelkie pochwały oraz nagany jak najbardziej pożądane. Bottle Cage (koszyk na bidon):Author-57g Brakes (hamulce):Magura Marta SL Carbon-505g(przewody stalowy oplot) Cables (pancerze):Nokon-58g Cassette (kaseta):SLX-273g Chain (łańcuch):KMC X 9.73-273g Chain protector(Osłona pod łańcuch):Author Protector-18g Crankset (korby):SLX 2008(suport)-888g Derlr Front (przerzutka przednia):XT-123g Derlr Rear (przerzutka tylna):XTR Shadow Carbon GS-183g Fork (widelec):RS SID Race 2007-1328g (z gwiazdką i bieżnią sterów) Frame (rama):Gary Fisher Marlin Genesis(17,5)2007-1534g z hakiem(srebrna część pozbawiona lakieru) Grips (chwyty):KCNC EVA-15g Handlebar (kierownica):CON-TEC Race SL Carbon (585mm)-138g Headset (stery):Accent Airplane Profesional-75g(bez bieżni) Pedals (pedały):Crank Brothers Candy C-307g Rotors (tarcze):XTR-248g Seat (siodło):Fizik Aliante-247g Seatpost (sztyca):Kore Lite 370mm-232g Seatpost clamp (zacisk sztycy):Gary Fisher-20g Shifters (manetki):XTR-235g z linkami Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 67 g Spacers (podkładki pod mostek):8g Stem (mostek):Ritchey WCS 4 Axis(31,8)100mm-123g Tire Front (opona przednia):Ritchey Z-min WCS 2.20-437 Tire Rear (opona tylna):Ritchey Z-min WCS 2.20-435 Tubes (dętki):Maxxis Flyweight-192g Wheels(koła):1618g hubs(piasty):XT CL-532g Nipples (nyple): Dartmoor-20 g rims(obręcze):780g rim tapes (opaski):Maxxis-10g spokes(szprychy):Dt revo.-282g Misc(Inne):śrubki alu-12g Total: 9678g Nie uwzględniłem licznika bezprzewodowego Sigma Mój GARY F. Część lakieru została zdarta nie dlatego żeby zyskać na wadze,ale z powodu pocharatania i paskudnego wyglądu.Ponadto czerwony przód został poprawiony kilkoma warstwami lakieru więc się wagowo wyrównało. Na koniec dodam,że śmiga mi się na moim GF bardzo fajnie,rameczka jest długa,niska,a amorek pracuje milusińsko.Zapraszam do komentowania. Edytowane 30 Maja 2011 przez Lookas 46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Przyjemny rowerek, ładnie się prezentuje. Ogólnie podobają mi się ramki GFa z geometrią Genesis, rower wtedy prezentuje się bardzo rasowo. Nie mówię, że na innych ramach nie Jak Ci się śmiga na tych oponkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Jedna uwaga - popraw prowadzenie przedniego przewodu hamulcowego, bo długo anodą na goleni się nie pocieszysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 (edytowane) Dziękuję za uwagi,celne zresztą! Co do opon to w ogóle obawiałem się ich przed zakupem,ale że chciałem mieć grubsze kapcie od poprzednich(RoRo 2.10 825g),ale jednocześnie nie stracić zabardzo na masie więc się zdecydowałem.Na żywo miło mnie zaskoczyły wyglądem,klocki okazały się jakby większe i wyższe potem na trasie wykazały się swietną przyczepnością zarówno na asfalcie jak i w terenie niezaciężkim oczywiście.Nie chcę ich przechwalić ,ale na szutry i inne polne drogi i piasek są poprostu boskie i to do tego bardzo szybkie. W cięższy teren nie polecam,scianki wydają się jednak dość delikatne.Zdarzyło mi się przelecieć również i po kamienistych miejscach nic się nie stało na szczęście,na razie. Dość spore balony dają już niezły komfort szczególnie przy sztywnym tyle poczułem różnicę. Gothic oczywiście masz rację.Ten przewód z przodu strasznie mnie grzeje,bo za holewcię nie chce lepiej się ułożyć,jak go puszcze z boku to z kolei mi dolną goleń harata i odstaje że boję się nim zahaczyć o coś i może powinienem go skrócić.Pozatym ten do tyłu hyba też nieco zadługi. Edytowane 30 Maja 2011 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Bardzo ładny, kocham rowery " z duszą" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Te żółte chwyty fajnie się komponują z resztą kolorów. Może więcej takich dodatków, ew. złote? No i srebrna sztyca z ramą. Bardzo fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 (edytowane) Dziękuję za pochwały. Rower z duszą pięknie powiedziane,ale myślę,że każdy z nas oddaje sporo pasji i serca w swoje rowerki które w jakimś tam stopniu stają się częścią nas,a na pewno sporą częścią naszego życia. Co do tych chwytów,to faktycznie jakby tak jeszcze jakiś żółty akcent z tyłu dodać toby się lepiej uzupełniało,tylko co?Bagażnika raczej nie założę. Najlepiej to hyba by siodełko z takim dodatkiem wyglądało. Jak będę wymieniał to wezmę to pod uwagę. Edytowane 30 Maja 2011 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 (edytowane) Witam po rocznej przerwie w mani lekkości. Jako,że w obecnym sezonie w końcu zaszły pewne zmiany w rowerku,więc aby zaspokoić swoją próżność postanowiłem przypomnieć się z moim złomikiem. Zmiany niewielkie,ale zawsze. No,więc najpierw na odstrzał poszły kapcie czyli Z-miny,które dość mocno dostały po grzbiecie zostały zastąpione przez RaRa Evo 2.10.Przy zakupie mocno poprosiłem o wybranie jak najlżejszych egzemplarzy no i takowe otrzymałem(428g oraz 433g). Dzięki temu sprytnemu zabiegowi zyskałem na gumeczkach oszałamiające 12 gramów. "Z-miny" muszę jednak przy okazji pochwalić,przy dość żadkim i niewysokim bieżniku przez rok nie zaliczyły ani jednego kapcia(ok.6tys.km)! Co do RaRa oponki są po prostu znakomite.Pewne trzymanie boczne,bez dwoch zdań lepsze w terenie i cichsze na asfalcie przy naprawdę niewielkich oporach toczenia. Nowe oparcie zawitało również pod cztery litery.Przy jednoczesnej obniżce masy musiały być również zachowane standardy śliczności,więc nie było łatwo.Udało się jednak w końcu wyhaczyć fajoskiego Selle Italia Flite(208g)w serii limitowanej "Troy Lee Designe". Czy pasi do bike'a oceńcie sami. Nastąpiła również zmiana sterów.Niestety przy tej sztuczce dostałem w plecy 10g. Opatrzność jednak zrekompensowała mi tę niepowetowaną stratę zaawansowanym oczopląsem ilekroć tylko looknę na tę oczorypną czerwień. Natomiast żeby było jeszcze śliczniej korbę SLX-a zwieńczyła srebrzysta korona 44 T(82g)(SLX 85g) zajumana ze starego LX-a FC-572. Kaseta została zregenerowana,a łańcuch został wymieniony na identyczny i skrócony na tę samą długość. Ubyła również jedna podkładka spod mostka.-3g. na razie to wszystko,może w niedługim czasie coś drobnego jeszcze się zmieni. Aktualna rozpiska po zmianach; Bottle Cage (koszyk na bidon):Author-57g Brakes (hamulce):Magura Marta SL Carbon-505g(przewody stalowy oplot) Cables (pancerze):Nokon-58g Cassette (kaseta):SLX-273g Chain (łańcuch):KMC X 9.73-273g Chain protector(Osłona pod łańcuch):Author Protector-18g Crankset(korby+suport)):SLX 2008(koronka LX-44T)-885g Derlr Front (przerzutka przednia):XT-123g Derlr Rear (przerzutka tylna):XTR Shadow Carbon GS-183g Fork (widelec):RS SID Race 2007-1328g (z gwiazdką i bieżnią sterów) Frame (rama):Gary Fisher Marlin Genesis(17,5)2007-1534g z hakiem(srebrna część pozbawiona lakieru) Grips (chwyty):KCNC EVA-15g Handlebar (kierownica):CON-TEC Race SL Carbon (585mm)-138g Headset (stery):VP Comp(bez bieżni)-85g Pedals (pedały):Crank Brothers Candy C-307g Rotors (tarcze):XTR-248g Seat (siodło):Selle Italia Flite-208g Seatpost (sztyca):Kore Lite 375mm-232g Seatpost clamp (zacisk sztycy):Gary Fisher-20g Shifters (manetki):XTR-235g z linkami Skewers (zaciski koł): Dartmoor - 67g Spacers (podkładki pod mostek):5g Stem (mostek):Ritchey WCS 4 Axis(31,8)100mm-123g Tire Front (opona przednia):Racing Ralph(26x2.10)428g Tire Rear (opona tylna): Racing Ralph(26x2.10)433g Tubes (dętki):Maxxis Flyweight-192g Wheels(koła):1618g hubs(piasty):XT CL-532g nipples (nyple): Dartmoor-20g rims(obręcze):780gRim spokes(szprychy):Dt revo.-282g Tapes (opaski):Maxxis-10g Misc(Inne):śrubki alu-12g Total: 9632g a tutaj słit focie na Picasie https://picasaweb.go...CLa118mJ1oCGgwE Edytowane 1 Czerwca 2012 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 Co do zasady rower jest OK. Nie podoba mi się jednak niekonsekwencja kolorystyczna: chwyty, jakies niebieskawe śrubki no i to siodło. Osobiście pozostałbym przy trzech kolorach i zmienił tę kanapę na coś mniej krzykliwego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 Siodełko tu definitywnie nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid95 Napisano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 Rowerek super , lecz siodło na które zmieniłeś w ogóle tu nie pasuje, sztyca wizualnie troszkę mi się nie podoba, również mógłbyś odwrócić mostek (dla agresywnego wyglądu ) A przy okazji chciałbym zapytać jak się sid spisuje i jak z jego sztywnością oraz czułością? Bo mam zamiar kupić właśnie takiego oto oldschoolowego sida race'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 (edytowane) Jeden z ładniejszych na forum, oprócz mojego oczywiście Siodełko o chwyty pasują idealnie. No i masa niezła przy niezbyt lekkich kołach. Edytowane 30 Czerwca 2012 przez nieborak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 (edytowane) No to się flajcikowi dostało ,terefere,a mi się tam podoba .Spoko spoko krytyka tez potrzebna ,a gusta są różne. chciałem koniecznie nieco zrównoważyć ten jaskrawy przód roweru i raczej chyba przesady nie ma. Gothic te niebieskawe śrubki też mnie drażnią,ale wciąż odkładam ich wymianę na potem,na razie nastawiłem się na ważniejsze elementy. dawid95 co do mostka to czasem go odwracam,ale zawsze wracam do tego ustawienia ponieważ i tak jestem mocno pochylony,bo rama jest długa,a amorek nie za wysoki plus ugięcie po wejściu na bike'a.Obiecuję,że następne fotki będą z odwróconym wspornikiem .Jeśli idzie o amorka,to ja nie nażekam na sztywność,może dlatego,że ciężki nie jestem ok.70kg,a podobno limit dla tego widelca to 85kg.Jeśli idzie o pracę,to dzięki dwum komorom powietrznym,a właściwie nawet trzem i hydraulicznej regulacji tłumienia można ustawić go jak się tylko żewnie podoba.Może tylko brakuje trochę więcej skoku. nieborak masz plusa Co do sztycki mi też się już przejadła więc zdecydowałem się na wymianę.Kore poszła w inny rower.a tutaj będzie ,a właściwie już jest coś ultralekkiego i ....czarnego,ot tak dla odmiany. do tego może jakieś drobiazgi.Focie nie bawem.Narka Edytowane 2 Lipca 2012 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Znalazłwszy w końcu nieco czasu cyknąłem kilka nowych zdjątek toczydłu.Jak wspomniałem wcześniej nastąpiła wymiana sztycy czyli wysłużoną srebrno -białą Kore zastępuje czarna KCNC Ti Pro Lite 8000 Scandium (135 gr.)Zysk na masie sporaśny jak na taki komponent,bo nowa rurka lżejsza jest od poprzedniej niemalże o sto gramów. Osobiście bardzo cieszę się z tej zmiany także ze względu na kolor,jest teraz tak jakby bardziej do kompletu jeśli idzie o rurki. W odstawkę poszedł także stary koszyk w jego miejsce wpakował się tymczasowo inny zwyczajny aluminiaczek za to lżejszy o niebywałe 5 gr. Na razie zmian tyle,większych raczej już w tym sezonie raczej nie będzie,co najwyżej kosmetyczne,jakieś tam śrubki czy koszyk. Aha,korona widelca z powrotem jest w oryginalnej barwie czyli czarna,a mostek odwrócony. Podsumowując zmiany; -Sztyca KCNC Ti Pro Lite 8000 Scandium - 135 g.-zysk wagowy 97 g. -Koszyk na bidon alu - 52 g.-zysk 5 g. Total bike weight:9530g Foty;https://picasaweb.go...CNjf36q5rbPqvwE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 9 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Zawsze mnie te SID'y fascynowały 80 lub 100 mm skoku, a wygląda jak 120 Naprawdę fajny rowerek. Siodło boskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Hahaha 120mm,no przydało by się,bo te w sumie niecałe 80,to troszkę przymało gdy teren robi się trudniejszy.No,ale takie robi złudzenie.Już raz w tym roku zupełnie zieloni w temacie pewni kolesie gdy oglądali mój rower,byli właśnie przekonani,że ma 120 mm skoku.Trochę się żdziwili,ze tylko 80. Jest to spowodowane tym,że dolne golenie są sporo krótsze od ogólnie standardowo stosowanych,a górne przez to więcej wystają.Cierpi zapewne na tym sztywność,ale coś za coś,bo te widelce z założenia były nastawione na jak najniższą masę jako że dolne lagi z podkową wykonane są ze stopu magnezu,a ten jak wiadomo,jest jeszcze lżejszy od stopów alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2012 Jako że opętanie manią lekkości w tym sezonie nie ustępuje,musiał dokonać się kolejny akt sprzeniewierzenia ciężko uciułanych złociszy.Tym razem czas przyszedł na kółka,a właściwie na razie tylko na jedno.W grę wchodziło przede wszystkim wysiudanie tylnej piasty i zastąpienie czymś znacznie lżejszym i lepszejszym. .XT FH-M775 owszem nie jest najgorsza,ale niezalekka(355gr.)Chciałem też pozostać przy mocowaniu tarczy na centerlock.Wybór zatem nie za wielki XTR albo DT Swiss 240s.Przyczaiłem się i udało się wyhaczyć używaną "szwajcarkę" za rozsądną kaskę.Piasta praktycznie w idealnym stanie,więc micha się cieszy . W taki to sprytny sposób tylne kółko zrzuciło z wagi dokładnie 100 gramów,bowiem mój nowy nabytek waży 255gr BTW.Fajnie i głośno bębenek terkocze Aktualna masa tylnego koła-794gr. Obręcz -Ritchey WCS OCR-385gr Piasta-DT Swiss 240s-255gr. Szprychy-DT Revolution-142gr. Nyple-Dartmoor-12gr. Total bike weight-9430 Picasa Web Albums - Marek Kacprowski - DT Swiss 240s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 (edytowane) Do masy koła brakuje jeszcze zacisku i opaski. Piasta zacna. Jak z wytrzymałością Twoich obręczy ? Edytowane 29 Lipca 2012 przez medik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 Obręcze są według mnie bardzo dobre,sztywne,łączenie spawane.Nie są jakoś specjalnie wylajtowane.Myślę,że przy tej masie można być spokojnym o wytrzymałość. Co do opaski i zacisku,te mam w rozpisce wyszczególnione osobno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid95 Napisano 31 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2012 No to piastę masz teraz super, z nową sztycą rower wygląda świetnie, jedynie jeszcze te siodło mi tu nie pasuje, może jakiś używany slr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Fajna ta piasta. Ogólnie całość sprawa dobre wrażenie. Waga zacna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Fajny ten rowerek, taki niepozorny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.