Skocz do zawartości

[9347g] Orbea Alma Carbon


szymel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Rower w trakcie kompletowania części, będzie używany do ścigania jak i na co dzień.

Nie ukrywam że budżet mam trochę ograniczony wiec części częściowo używane, cześć po starym rowerze a reszta nowe.

 

Części pogrubione już mam:

 

Bar Ends: (Rogi) WCS Ritchey Ergo 73g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) ELITE Custom Race 43g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Ultimate

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Ultimate

Cables: (Pancerze i linki) Swiss-Comp

Cassette: (Kaseta) Sram 990 275g

Chain: (łanńuch) KMC 9SL Gold 255g

Crankset: (Korby) XTR m970 780g(jeszcze bez tarcz)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR M971 145g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X0 200g

Fork: (Widelec) Rockshox SID WorldCup 1541g

Frame: (Rama) Orbea Alma Carbon 1250g (waga z miskami sterów)

Grips: KCNC 12g

Handlebar: (Kierownica) FSA K-force Carbon 130g

Headset: (Stery) ???

Pedals: (Pedały) ???

Seat: (Siodło) ???

Seatpost: (Sztyca) ???

Shifters: (Manetki) Sram X.9 240g

Skewers: (Zaciski koł) Mavic 95g

Spacers: (Podkładki pod mostek) ???

Stem: (Mostek) ???

Tire (Front): (Opona przednia) Hutchinson Python 2.0 552g

Tire (Rear): (Opona tylna) Hutchinson Python 2.0 545g

Wheel Front: (Koło przednie) Mavic CrossMax SLR 728g

Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic CrossMax SLR 864g

 

Chciałbym żeby rower finalnie wyszedł max 9,5kg gotowy do jazdy.

 

No i teraz parę pytań może pomożecie w wyborze.

Przede wszystkim blaty do korby, kupować XTR'y(strasznie drogie) czy może coś innego przeglądałem polskie sklepy ale wybór mizerny.

Miał ktoś te tarcze http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=1160 wygląd fajny ale ciekawy jestem jak z działaniem i trwałością, szczególnie za taka cenę(niewiele tańsze od XTR). A może coś innego lekkiego trwałego i nie tak drogiego.

Jakieś stery pół-zintegrowane. Warto kupować Accenty cena przyjemna a i waga niezła?

Zaciski pewnie zmienię na swiss-comp 43g.

Sztyca myśle nad http://extremebike.pl/sztyca-cycle-king-carbon-delux-316350mm-p-48.html może ktoś coś o niej powiedzieć?

 

Siodło, mostek(dł. dobiore po kupnie sztycy), pedały nie mam pojęcia.

 

Pozdr Rafał

 

 

 

Edit Lookas

Specyfikacja

Edytowane przez Lookas 46
Update + przeniesienie tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj korbę i kup nową :) Dobre blaty robi Blackspire http://www.chainreactioncycles.com/Brands.aspx?BrandID=350

Stery Accenta są w porządku, ew. możesz dołożyć do FSA.

A sztyca ciekawa, firma ta ma produkty bliźniacze z Ritcheyem. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8257 o ile dobrze pamiętam 31.6/350 waży koło 180g :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cynamon - lżejszego nie koniecznie rozglądam się za czymś w okolicy 200g tyle ze chce białe siodło, taka wizja roweru :D

 

1415chris możesz podać jakiś przykład tej sztycy tokena?

 

goldbloom no właśnie z ta waga wyjdzie mi więcej niż oryginał XTR'a :icon_confused:

 

miskov17 a wiesz może jak wagowo wychodzą zębatki Blackspire Super Pro ?

 

A i co do tych FRM gdzie je można dostać już w paru tematach o nich czytałem, ale nie widzę ich nigdzie. Podobno był jakiś przedstawiciel u nas ale nawet nie ma nic na stronie o nich :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goldbloom no właśnie z ta waga wyjdzie mi więcej niż oryginał XTR'a :icon_confused:

Racja, ale lepiej "działających" nie znam, a miałem starszy, niższy model. Do tego są TRWAŁE.

Np Specialites TA Chinook są wyraźnie bardziej wiotkie, i to w 42z. Co prawda, na oryginalnym XTR przejechałem tylko 3km (ale męczyłem jak mogłem :wallbash: ) i różnicy w porównaniu do mojego RF Race nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do koronek Far Near - miałem je ale niestety nie jeździłem. Wagowo prezentują się tak http://www.forumrowerowe.org/gallery/category/45-chainrings-koronki/ wyglądają bajecznie na żywo. Cena w lemonie jest z kosmosu w fwb zapłaciłem jakieś 450zl http://fairwheelbikes.com/chainrings-c-8.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link sztycy :)

 

O siodełkach speca już myślałem spodobało mi się Toupe, tylko słyszałem że lubi się złamać. Niedaleko mnie jest Airbike podobno tam można zmierzyć 4 litery i maja te siodła. Ale to na razie odkładam, chce najpierw cały napęd zebrać.

 

Właśnie w tych Nar Fear ta anoda mi się podoba :) . Cena już przystępniejsza ale i tak wychodzi 510 ;)

 

Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.mowabike.com/products/detail.php?Key=1&cID=1 Wagowo ciekawe może trochę za dużo anody za to cena 108$ z wysyłką. Tylko to jest "made in Taiwan" ciekawe czy nie bubel jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toupe jest fajny, ale dla lżejszych zawodników. Używałem wersji Gel 143mm Ti, siodełko wytrzymało kilkanaście maratonów. Później nieodwracalnie się skrzywiło, a po jakimś czasie pękła skorupa. Ogólnie fajnie się na nim jeździło, ale plastikowe wstawki z przodu i tyłu siodełka z ostrymi krawędziami lubią się zahaczać o spodenki:/ I wg mnie nie ma sensu brać wersji Gel - różnica w komforcie znikoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link sztycy :confused:

 

O siodełkach speca już myślałem spodobało mi się Toupe, tylko słyszałem że lubi się złamać. Niedaleko mnie jest Airbike podobno tam można zmierzyć 4 litery i maja te siodła. Ale to na razie odkładam, chce najpierw cały napęd zebrać.

 

Właśnie w tych Nar Fear ta anoda mi się podoba :) . Cena już przystępniejsza ale i tak wychodzi 510 :)

 

Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.mowabike.com/products/detail.php?Key=1&cID=1 Wagowo ciekawe może trochę za dużo anody za to cena 108$ z wysyłką. Tylko to jest "made in Taiwan" ciekawe czy nie bubel jakiś.

 

Toupe jest raczej siodłem szosowym, nie polecanym do MTB. Phenom jednak będzie zdecydowanie lepszym wyborem :) Co do dostępności w Airbike, to w tej chwili nie mają zbytniego wyboru. Na przełomie roku powinna się pokazać kolekcja 2011 z niewielkimi zmianami w budowie. Poza tym na KEN-ie podobno mają maszynkę do ustawień tzw. Body Geometry. Warto podjechać z rowerem przed zakupem, żeby ustalili optymalną pozycję.

Edytowane przez pomirot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre te koronki mocno oczoje%%%e :)

Dokładnie :icon_confused:

 

 

Co do sztycy będzie na 90% Bontrager Race XXX Lite Carbon cięższy od Tokena jakieś 20g ale ma

setback, na czym mi zależało. I tu pytanie sztyce mogę mieć w rozmiarze 31.6x400mm ale nie

potrzeba mi aż 40cm sztycy warto ja skracać? nigdy nie przycinałem karbonu nie wiem jak się zachowa.

I czy warto się w coś takiego bawić 5cm ....

 

pomirot chodzi o zmierzenie jaka ma być szerokość siodła czy jak?

W sumie mogę tam skoczyć z rowerem mam jakiś 1km :)

 

Tomciox a jaką masz wagę?

 

Oglądałem jeszcze siodło ROTOR SD1 tylko cena trochę duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :)

 

 

Co do sztycy będzie na 90% Bontrager Race XXX Lite Carbon cięższy od Tokena jakieś 20g ale ma

setback, na czym mi zależało. I tu pytanie sztyce mogę mieć w rozmiarze 31.6x400mm ale nie

potrzeba mi aż 40cm sztycy warto ja skracać? nigdy nie przycinałem karbonu nie wiem jak się zachowa.

I czy warto się w coś takiego bawić 5cm ....

 

pomirot chodzi o zmierzenie jaka ma być szerokość siodła czy jak?

W sumie mogę tam skoczyć z rowerem mam jakiś 1km :D

 

Tomciox a jaką masz wagę?

 

Oglądałem jeszcze siodło ROTOR SD1 tylko cena trochę duża.

 

Nie tylko. Odległość od kierownicy, wysokość sztycy, ustawienie kierownicy/mostka- generalnie optymalizacja pozycji na rowerze. Nie wiem niestety czy i ile to kosztuje.

Na stronie Airbike jest filmik na ten temat, strona Speca też ma sporo informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość od kierownicy, wysokość sztycy, ustawienie kierownicy/mostka- generalnie optymalizacja pozycji na rowerze. Nie wiem niestety czy i ile to kosztuje.

Kosztuje. Jedyne 6 stówek :D

 

"1. BG Fit jest kompleksowym systemem dopasowania roweru. Specjaliści od techniki BG Fit szkoleni są w Specialized przez ekspertów i konsultantów medycznych pod kątem oceny charakterystycznych cech anatomicznych poszczególnych zawodników. Na podstawie danych uzyskanych w czasie testu optymalizują oni ustawienia roweru i komponentów, aby zgrać je z profilem biomechanicznym zawodnika.

 

2. BG Fit to w skrócie dostosowanie roweru do ciała, nigdy odwrotnie. Dzięki właściwemu dopasowaniu pozycji na rowerze można osiągnąć pełną satysfakcję z jazdy na rowerze.

 

Pełna usługa zawiera :

 

- ocenę elastyczności ciała i jego budowę anatomiczną

 

- analizę budowy stóp i dobór wkładek

 

- regulację siodełka i kierownicy w próbie dynamicznej

 

- ocenę i regulację liniowości pracy nóg

 

- regulacje bloków

 

- dopasowanie właściwego siodełka

 

- wszystkie inne niezbędne regulacje

 

Dzięki tym ustawieniom jazda na rowerze będzie bardziej efektywna i jednocześnie wygodna."

http://www.airbike.pl/1/75/76/BG-Fit-Studio-Wi%C4%99cej-o-ustawieniu-w-BG-Fit-Studio

 

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że do S-worksów jest już w cenie... Niewielkie pocieszenie, co prawda :D

Tak sobie myślę, że choć cena BOLI, to może jednak kiedyś się szarpnę na to :)

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztuje. Jedyne 6 stówek :D[

uuu ;)

W takim razie pass, 6 stówek za ustawienia roweru przy moim amatorskim śmiganiu to lekka przesada. Może kiedyś jak stanieje, teraz jeszcze mam trochę do wydania na rower.

 

Tak właśnie myślałem że może się karbon rozwarstwiać czy coś. Na razie nic z nią nie będę robił, zobaczę jaka będzie realna waga.

 

Jak zdecydował bym się na dwie tarcze w korbie to nic poza śrubami nie trzeba zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o 42-28. Z tego co zrozumiałem czytając inne tematy 42 na średni blat 28 na mały przerzutkę ograniczam śrubą regulacyjną i tyle?

Z tego co zauważyłem śruby też mogą być normalne(mam śruby MOWA alu, łapią jedną tarcze nie wystają)

 

 

Z ciekawości zamówiłem te "oczo je...bne" tarcze MOWA(co ciekawe doszły 5 dni z Tajwanu :P nasza poczta mogła by się uczyć). Wykonanie naprawdę przyzwoite, waga w galerii 132g, kolor no co by nie mówić widać je :) całe szczęście nie jest taki świecący jak na fotkach reklamowych bardziej coś w rodzaju złoty mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...