Skocz do zawartości

[ 11230g ] Kross Level A4 by adpol


adpol

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: (Rogi) Boplight

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Accent Proxy

Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula ORO K-24 + Shimano Deore XT SM-RT76M 180mm

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula ORO K-24 + Shimano Deore XT SM-RT76M 180mm

Cassette: (Kaseta) Shimano Deore XT CS-M770 11-32T

Chain: (łanńuch) Shimano XTR CN-7701 + SRAM 9SPD

Crankset: (Korby) Shimano Deore XT FC-M770 170mm 44-32-22T

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M770

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT Shadow

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba SL 2009

Frame: (Rama) KROSS Level A4 Alu 6061 19"

Grips: (Gripy) Dartmoor Shadow

Handlebar: (Kierownica) ZZYZX Carbon 580/25.4mm

Headset: (Stery) Cane Creek VP-A41AC

Pedals: (Pedały) SPD Shimano PD-M520

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP

Seatpost: (Sztyca) Ritchey PRO 27,2x350mm

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent Light

Shifters: (Manetki) Shimano Deore XT SL-M770 Rapidfire Plus

Stem: (Mostek) Boplight Race 100/25.4mm

Tire (Front): (Opona przednia) Continental RACE KING Supersonic 2.2

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental RACE KING Supersonic 2.2

Top Cap: (Top cap) Cane Creek

Tubes: (Dętki) Schwalbe XXlight AV14A

Wheel Front: (Koło przednie) Fulcrum Red Metal 5

Wheel Rear: (Koło tylne) Fulcrum Red Metal 5

Misc : (Inne)

Neopren: Lizard Skins

Computer: Sigma BC 1606L

Fork Remote: Rock Shox Poplock

Rear Light: Smart SuperFlash RL-317R

 

Suma wagi roweru: 11230 gram (z lampką tylną i licznikiem).

 

Aktualne foto niebawem.

 

Wszelkie uwagi na czym mógłbym zejść z masą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... miałem przerabiać na coś podobnego (no, "troche" słabszy osprzęt)... szkoda że mi ukradli A4 bo naprawdę zacny rowerek był ..

Takie pytanko - to ta A4 z bikestats ? Widziałem tam jedną na K-24 :)

 

Co do masy roweru , na amorku można zejść, ale na razie to chyba nie ma sensu, skoro to '09.

Można też z kołami próbować coś zmienić, ale to też troche wyższy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od nowej ramy i amorka. Następnie zbierał bym kasę na lekkie koła. Na takim secie można później budować resztę. Ogólnie reszta części nie jest ciężka. Zastanawia mnie jedynie ta kierownica ZZYZX, ile waży ? Co do sztycy i pedałków nie mam wątpliwości, są ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

To nie obsesja :) I nic nie kwestionuję, tylko pytam :)

Kończę właśnie I etap zmiany na ten sezon swojego roweru i jest on według moich kalkulacji lżejszy od tego lżejszy od tego (~11070 gram, powinno wyjść), ale jak znam życie, to co pokazuje suma komponentów, zawsze jest lżejsze od tego, gdy się całościowo rower zważy.

Ubotek no nie oszukujmy się ramy Kross'a najlżejsze nie są i ciężko jest na nich budować lekki rower ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale jak schodzimy z wagą już do ~10kg, to możemy się pokusić o powiedzenie, że jest to dość lekki rower. Nie mówię tu już o rowerach totalnie wylajtowanych grubo poniżej 10kg, bo to wszystko niesie za sobą masakryczną kasę, a i redukcja wagi też jest na granicy wytrzymałości komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ramy krossa sa jak dla mnie ze swietnym stosunkiem ceny do jakosci i wagi. W 2007 roku moglem miec kazdy dowolny rozmiar levela za 160zl, wiec przy tej wadze to super wynik. Wiadomo, ze scale,hfs, xtc lzejsze, ale ile drozsze. To, ze sztywniejsze tez wiadomo.

 

Pozdrawiam

Ubotek : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ramy sprzed 2009 roku były chyba jednak lepsze niż obecne. Nie wiem jak jest z ich sztywnością, ale pod względem wagi Kross cofnął się z rowerami do neolitu. Może i flagowe modele wyglądają ładnie, szczególnie za sprawą szlifowanych spawów, ale podniesienie wagi o około 100-150gram jest totalną porażką. Dlatego też chyba już drugi raz Kross'a bym nie wybrał...

Scale, XTC, HFS... Nie to nie to ;) Bardziej ku Trek'owi 8500 się skłaniam albo jakieś włókno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ramy krossa sa jak dla mnie ze swietnym stosunkiem ceny do jakosci i wagi. W 2007 roku moglem miec kazdy dowolny rozmiar levela za 160zl, wiec przy tej wadze to super wynik. Wiadomo, ze scale,hfs, xtc lzejsze, ale ile drozsze. To, ze sztywniejsze tez wiadomo.

 

Pozdrawiam

Ubotek : )

 

Sam właśnie buduje teraz rowerek na ramie Kross Level 2008, i stosunek ceny do tego co otrzymujemy jest bardzo dobry.

 

No i chyba tylko tyle.

Nie można mieć super, zaj....tej ramy za 200pln, to po prostu nie realne.

...no ale pośród ram za 200pln - to jest całkiem fajny

Edytowane przez OKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie oszukujmy się ramy Kross'a najlżejsze nie są i ciężko jest na nich budować lekki rower ;)

Pewnie że nie są, ale tragicznie też nie jest. Zwłaszcza jak się popatrzy na masę przez pryzmat ceny. Moja levelowa rama (19", pivoty ucięte) wyjdzie delikatnie poniżej 1,7kg. Jak za 200zł uważam to za całkiem przyzwoity wynik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i to jest to co napisałem w drugim temacie. Level A6 20" 2009 waga ponad 1900 gram około 1910-1920 realnie. Rama, która jako następca poza nowszym designem, powinna też mniej ważyć albo chociaż już tyle samo i być bardziej trwała czy sztywna. A jest dokładnie odwrotnie, także to stawia w tym momencie Kross'a jak dla mnie na straconej pozycji. Podobnie się rzecz ma z tego co się tak na szybko zorientowałem z nowymi rowerami na 2011, ceny rowerów coraz wyższe, komponenty niższe klasowo co rok czy dwa lata wcześniej, nowe ramy tak samo wagowo nie zachwycają. Wyjątkiem może tylko są szczytowe model, które i tak są poza zasięgiem przeciętnego Kowalskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to wyglądała ona tak samo jak A6 z tych samych lat (różnica chyba tylko w kolorze A6 z bielą i czerwienią jest, a A4 szary i niebieski), szlifowane spawy, itd... Także powinna być identyczna do A6 czy też nawet A8, bo to też to samo. No może z 10 gram, lżejsza będzie, bo piwotów nie ma :D

Edytowane przez Fludi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ramy sprzed 2009 roku były chyba jednak lepsze niż obecne. Nie wiem jak jest z ich sztywnością, ale pod względem wagi Kross cofnął się z rowerami do neolitu.

Rama, która jako następca poza nowszym designem, powinna też mniej ważyć albo chociaż już tyle samo i być bardziej trwała czy sztywna. A jest dokładnie odwrotnie(...)

To jak w końcu jest z tą sztywnością? Nie wiesz jak jest, czy wiesz, że nie jest bardziej sztywna?

A może o 8:58 jeszcze nie wiedziałeś. A do 16:49 przeprowadziłeś jakieś testy i już miałeś dużą wiedzę na ten temat. Jeśli tak to się nią podziel. :icon_wink:

 

PS. Pozdrawiam wszystkich wyznawców Wagomira na świecie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak w końcu jest z tą sztywnością? Nie wiesz jak jest, czy wiesz, że nie jest bardziej sztywna?

A może o 8:58 jeszcze nie wiedziałeś. A do 16:49 przeprowadziłeś jakieś testy i już miałeś dużą wiedzę na ten temat. Jeśli tak to się nią podziel. :icon_wink:

A czy ja napisałem tam coś o konkretnej ramie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...