Skocz do zawartości

[10859g] Rotwild R.C1 HT by WojteK#


WojteK#

Rekomendowane odpowiedzi

Bottle Cage: NoName - 58g

Brake (Front): Shimano XT M775 - 338g

Brake (Rear): Shimano XT M775 - 318g

Brake Levers: j.w.

Cables: ~50g

Cassette: Shimano XT 11-32 - 260g

Chain: Shimano XT - 266g

Crankset: Shimano LX - 908g

Derlr (Front): Jakieś Shimano - 142g

Derlr (Rear): Shimano XT 07' - 264g

Fork: Fox F80 RL - 1592g

Frame: Rotwild R.C1 HT - 1752g

Grips: Accent - 130g

Handlebar: Ritchey Forcelite - 178

Headset: Acros - masa wliczona w ramę

Pedals: Exustar e-pm25 - 280g

Seat: SKN - 260g

Seatpost: Rotwild P220 350mm - 265g

Seatpost clamp: BBB - 22g

Shifters: Shimano LX - 224g - bez telewizorków

Skewers: XT - 125g

Starnut: wliczona w masę ramy

Stem: Tranz-x - 184g

Tire (Front): Hutchinson Pirahna Tubeless - 656g

Tire (Rear): Hutchinson Pirahna Tubeless - 654g

Top Cap: Rotwild - 14g

Wheels: Shimano XT - 1702g

 

 

Jest już nowy mostek 134g, muszę tylko kupić kierownice po 31.8.

Gripy też idą do wymiany.

 

http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/38506/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rotwild to klasa sama w sobie. Rama piękna, siodełko mam nadzieję wygodne w tym ustawieniu. Wyczytałem,że będzie inny mostek- ten obecny w tym ustawieniu jest trochę z innej bajki- i bardzo nie pasuje do tej ramy. Poza tym ,jakbyś nie miał co z ramą zrobić- przygarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy już odpowiadam:)

1. Waga ramy troszkę niższa... :) zawsze coś ale mi już waga poniżej 11 kg pasuje w 100% bo jest sztywno i mocno.

2. Rama jest większa. Na meridzie już się trochę źle czułem bo mam 189cm. Geometria jest lepsza.

3. Teraz jest naprawdę sztywno.

4. Za ramę mało zapłaciłem w porównaniu do cen z katalogów, a nawet z ebay'a (ostatnio taka poszła na ebay.com za 999$, a ja dałem za nówkę 650 zł)

5. Zawsze chciałem mieć coś co nie jest popularne jak Merida, Scott, Cube itp. itd...

6. Jeszcze raz sztywność...

7. Rotwild to Rotwild:D

8. Merida ma już prawie 3 lata i chciałem coś nowego, czyli też z powodu zwykłej zachcianki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy już odpowiadam:)

Rozumiem:)

Siwy już odpowiadam:)

 

2. Rama jest większa. Na meridzie już się trochę źle czułem bo mam 189cm. Geometria jest lepsza.

Rośniesz...hehe:) To wyjaśnia sprawę - dawno Cię nie widziałem;p

 

Siwy już odpowiadam:)

3. Teraz jest naprawdę sztywno.

 

 

A merida nie była sztywna? Bo aż tyle chyba nie ważysz, żeby odczuć różnice pomiędzy dosyć sztywną meridką a Rotwildem:)

 

 

4. Za ramę mało zapłaciłem w porównaniu do cen z katalogów, a nawet z ebay'a (ostatnio taka poszła na ebay.com za 999$, a ja dałem za nówkę 650 zł)

 

 

To ładna cena, nie dziwię się że kupiłeś:)

 

 

5. Zawsze chciałem mieć coś co nie jest popularne jak Merida, Scott, Cube itp. itd...

 

 

Skąd ja to znam...:laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz przejść na Pythony Tubeless Ready z mleczkiem?

Oszczędziś jakieś 200 gr.

Zostajesz z hutchinsonem:)

Wydatek pewnie w granicach 300 PLN.

 

Możesz pomyśleć o zaciskach Soul Kozak koszt w granicach 75 PLN a Waga ok 71 gram.

Zysk ok 50 gr.

 

Do tego bottle cage na carbon w wadze 20 gr - koszt 70 PLN.

zysk 35 gram

 

Pomyśl nad sztycą.

Można wyrwac coś w granicach 180-190 gram w dobrej cenie.

 

W sumie jakieś 360 gram w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hample - no i tu jest pole do popisu, przy Elixirach R zysk koło 180g

 

Nie wiem, skąd ty tutaj taką wielką różnice obliczyłeś ?

 

Porównując wagi z wagarowerowa.pl wychodzi 100 gram różnicy przy Elixirach RSLC, czyli przy zwykłych R lub CR różnica myślę była by nie warta świeczki. Po pierwsze to trochę ponad 50 gram za sporą kasę jest nie opłacalne. Po drugie awaryjność i wykonanie Elixirów odrzuca je na starcie ;) Wolę mieć trochę cięższe, ale pewniejsze hamulce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kół nie chcę zmieniać. Za bardzo polubiłem tubeless, a nie widzi mi się kombinowanie z mleczkiem i opaskami np. frm. Wiec jeżeli chodzi o koła to zostają mi tylko slr, xtr, fulcrum zero lub ewentualnie gdybym się przekonał do opasek tubeless to wtedy ztr-240-revo. No ale koła póki co zostają bo to jest dość duży wydatek, a z tych jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości najpierw chciałbym zwrócić uwagę na błędy w projekcie (zanim przejdziemy do odchudzania):

 

* "Cables: ~50g" Nie ma szans, nawet nokony tyle nie ważą minimum 120g.

* "Grips: Accent - 130g" Wątpię żeby tyle ważyły, obstawiam maksymalnie 100g

* No i reszta tych wag taka jakaś pozaokrąglana dziwnie (ale wszystko blisko realnej wagi, wiec sie nie czepiam, może faktycznie tyle waży)

 

A więc jeśli chodzi o zmiany, tanim kosztem-dużo do zbicia to proponuje:

 

* przede wszystkim chwyty!

* Sztyca, chociażby zwykła smica/WCS są o 40-50g lżejsze.

* Zaciski kół, możesz zmienić bo z tego co wiem to się nie ścigasz, wiec na szybko odkręcać nie musisz koszt 40zł i można zmienić na imbusa i zbijasz ok. 60g.

* Tak jak ktoś wyżej już chyba wspomniał siodło, teraz SLR'a używanego 130g, można dostać za ok 150-200zł. i schodzisz z wagą ponad 100g.

 

No i już nic nie mówię o mostku i kierownicy którą wymieniasz...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy, gripy tyle ważą naprawdę. Co do kabli... z moich obliczeń tyle wychodzi w przybliżeniu, to jest dolny ciąg i są tu tylko 3 krótkie odcinki pancerza (razem ok 60 cm, a 1m pancerza shimano sis waży 33g). Sztyca tu ma 31.6mm wiec zmiana na jakaś Smice niewiele mi da. Zacisków też nie zmienię na imbusy. Siwy źle wiesz, w tym sezonie mam zamiar przejechać (oraz pościgać się ;)) całego Powerade'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...