Skocz do zawartości

[ 9587g] Trek Elite 9.9 SSL by Sławek


Sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

oto mój sprzęcik na obecny sezon. Zdjęcia dodam jak tylko będę miał możliwość je zrobić. Topcap wliczony w stery, gwiazdka wliczona w amor. Rogów brak. Wszystko przedstawia się tak jak poniżej :

 

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy)- Bontrager - 6g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Bontrager Race X Lite carbon - 37g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 5 (alu śrubki + dartmoor nano 160mm) - 255g + 82g + 12g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 5 (alu śrubki + alligator windcutter 140mm) - 260g + 62g + 12g

Cables: (Pancerze i linki) - Alligator I-Link - 55g

Cassette: (Kaseta) - XT CS-M770 - 265g

Chain: (łanńuch)- XTR CN-7701 - 270g

Crankset: (Korby) - SLX (alu śrubki, 22T alu) - 856g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - sram 7.0 - 118g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - XTR Shadow 183g

Fork: (Widelec) - Fox F80RLC - 1560g

Frame: (Rama) - Trek Elite 9.9 SSL 19.5" - 1429g

Grips: (Gripy) - Bontrager race XXX Lite - 15g

Handlebar: (Kierownica) -= Bontrager Race XXX Lite - 109g

Headset: (Stery) - ITM Millenium - 93g

Pedals: (Pedały) - Crank eggbeater SL - 266g

Seat: (Siodło) - SLR TT - 149g

Seatpost: (Sztyca) - Bontrager Race X Lite ACC 31.6x400mm - 258g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Bontrager - 22g

Shifters: (Manetki) - XT M770 (slu śrubki) - 228g

Skewers: (Zaciski koł) - KCNC - 46g

Stem: (Mostek) - Bontrager Race X Lite 100mm x 31.8- 124g

Tire (Front): (Opona przednia) - IRC Mibro For Marathon 2.1 - 505g

Tire (Rear): (Opona tylna)- IRC Mibro For Marathon 2.1 - 501g

Tubes: (Dętki) - Bontrager race XXX Lite - 184g

Wheel Front: (Koło przednie) - Bontrager Race X Lite - 711g

-Rim tape: (Opaska)- power tape - 3g

Wheel Rear: (Koło tylne) Bontrager Race X Lite - 858g

-Rim tape: (Opaska) - power tape - 3g

Misc : (Inne) adapter tył + stalowe śrubki 6szt i podkładki. - 50g

 

Razem - 9587g

 

Jak o czymś zapomniałem piszcie. Wg. mnie wszystko jest. Czasem zakładam na koła opaski tubeless i opony serac xc , ale tylko kilka razy w roku w góry na ciężkie kamienie :sorcerer:

Sprzęt jak na razie mnie nie zawiódł, małe problemy miałem z pedałami - są obecnie do wyrzucenia - luzy i samoistne wypinanie, Ale na pewno kupie takie same, na sezon wystarczą. Poza tym wszystko działa jak należy i ze sprzętu jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c08349b8066f359cm.jpg

c6238662802e45a1m.jpg

4292c66114d8c982m.jpg

 

 

Na zdjęciach trek stoi w konfiguracji maratonowej, opony tubeless i 2 koszyki.

 

Na przyszłość do wymiany obręcze na ZTR olympic, żółta taśma i rocket rony na płynie stana. Będzie jakieś 400g mniej. Ale to dopiero na przyszły sezon, jeśli będę się jeszcze ścigać.

Edytowane przez Sławek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru :D Faktycznie wyszło to ładnie ale brałem to co akurat było a nie to co pasowało kolorem. Wolałbym mieć np. ramę czarną ale bez piwotów, niestety trafił mi się taki egzemplarz, do tego chyba najcięższa sztuka jaka wyjechała z fabryki treka. Podstawka jest pod polara S725X. Na kierownicy jest lakier, poniszczył się trochę od przestawiania co chwile klamek, zaczepiania na zipy nr startowych itp. Jest mało trwały ale to tylko żeby kiera ładnie wyglądała, po 2 sezonach ma prawo się delikatnie podrapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru :P Faktycznie wyszło to ładnie ale brałem to co akurat było a nie to co pasowało kolorem. Wolałbym mieć np. ramę czarną ale bez piwotów, niestety trafił mi się taki egzemplarz, do tego chyba najcięższa sztuka jaka wyjechała z fabryki treka.

Nareszcie ktoś trzeźwo myślący. Rower z reguły służy do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Ty Kubuś nie trzeźwo myślisz. Jedni mają takie podejście a inni myślą o tym samym całkiem co innego.

Pewnie jak kupisz samochód to też Ci nie będzie zależało na tym jak wygląda w jakim jest kolorze i jak się prezentuje ?!

Dla mnie wygląd i funkcja muszą iść w parze ze sobą, estetyka jest u mnie ważna, ale rozumiem, że są ludzie dla których rower, samochód, hulajnoga czy motor to - tylko - pojazd do przemieszczania się...

 

Wracając do roweru to ja bym tu widział białego Nokona - mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gustach się nie dyskutuje, zgadzam się z tym co piszesz, ale wg. mnie lepiej wygląda sprzęt dograny kolorystycznie, zrobiony ze smakiem niż "szarak"...i tu nie ma nic do tego czy się ktoś ściga czy nie. Armstrong się ściga a jego rower wygląda co najmniej bardzo dobrze, tak samo Scott Mai Włoszczowskiej w Pekinie czy Absalona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wygląd to rzecz drugorzędna, czy rower czy samochód. Ma sprawiać przyjemność zjazdy czy być niezawodny, niż ładnie wyglądać :)

 

Kwestia sporna, ale osobiście wolałbym mieć część mniej pasującą stylistycznie do roweru, niż dopłacać xxx złotych do takiej komponującej się z rowerem... no chyba, ze rower byłby jedynym wydatkiem w życiu!

 

No racja tu nie ma nic do rzeczy czy ktoś się ściga czy nie... ale do rzeczy ma czy ktos ma sponsora czy też go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że waxowi chodzi o to że jeżeli możesz do czarno białej ramy kupić np białe albo czerwone nokony to głupota jest kupowanie zielonych :)

No tak. Niektórzy lubią się wyróżnić, mając jedną część kompletnie inną niż pozostałe :) ot taki kaprys może mieli.

 

Jeśli to miał na myśli, to jednak nijak się to ma do zacytowanego posta Sławka przez Kubę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze to kolorystyka mnie nie interesuje kompletnie. Dla mnie rower może nie mieć żadnego koloru :)

To jestes szczesciarzem mozesz w takim badz razie bez niemalze zadnych nakladow finansowych lekko zbubic 100g?

Szlifiera + papier scierny ewentualnie chemia i jazda z lakierem na ramie i amorze :D

 

To chyba oczywiste ze walory funkcjonalne nad estetyka ale jak potrafisz polaczyc te dwa elementy to jest to!

 

Kontynuujac temat kolorystyki fajnie wygladalyby czerwone naklejki i pokretla na amorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Ty Kubuś nie trzeźwo myślisz. Jedni mają takie podejście a inni myślą o tym samym całkiem co innego.

Pewnie jak kupisz samochód to też Ci nie będzie zależało na tym jak wygląda w jakim jest kolorze i jak się prezentuje ?!

Dla mnie wygląd i funkcja muszą iść w parze ze sobą, estetyka jest u mnie ważna, ale rozumiem, że są ludzie dla których rower, samochód, hulajnoga czy motor to - tylko - pojazd do przemieszczania się...

 

Wracając do roweru to ja bym tu widział białego Nokona - mimo wszystko.

Parafrazując Jeanne Moreau, uroda roweru tkwi w jego sukcesach :D Życzę każdemu pięknego roweru.

 

Pozdrawiam

 

P.S.Wax, nie mam zamiaru się z tobą kłócić, do zobaczenia na trasie lub maratonie(choć sądząc po twoich postach jest jeszcze na to za ciężki, pocieszę Cię mój waży jakieś 2 kg więcej i niestety też trzeba kręcić :) )

Edytowane przez Kubus18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pocieszę Cię mój waży jakieś 2 kg więcej i niestety też trzeba kręcić

Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg :D

 

A tak całkiem przypadkiem wracając do roweru...patrząc na części coś ciężkawo wyszedł :/ Ale świetnie zgrany kolorystycznie, białe siodło by pasowało ale jak mniemam względy praktyczne wzięły górę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg :D

 

A tak całkiem przypadkiem wracając do roweru...patrząc na części coś ciężkawo wyszedł :/ Ale świetnie zgrany kolorystycznie, białe siodło by pasowało ale jak mniemam względy praktyczne wzięły górę :rolleyes:

Ziarnko do ziarnka...

Zdemontujesz tylny hamulec, no bo po co ci dwa, to już masz z 1.65kg.

 

Taki lekki/ciężki rowerek.

Dużo nie ma na czym zbić, tak sensownie. Ja tu tylko widzę korbe i heble do zmiany- a to wraz ze zużyciem się wymieni. Wymiana pedałów, amora czy opon to już byłby, jak to się mówi: "przerost formy nad treścią", bo Sławek pewnie w niejednym rocznie maratonie startuje, więc lekki zapas musi być:)

Choć przy tym konfigu ja bym widział oponki bezdętkowe bardziej :voodoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jestes szczesciarzem mozesz w takim badz razie bez niemalze zadnych nakladow finansowych lekko zbubic 100g?

Szlifiera + papier scierny ewentualnie chemia i jazda z lakierem na ramie i amorze ;)

 

To chyba oczywiste ze walory funkcjonalne nad estetyka ale jak potrafisz polaczyc te dwa elementy to jest to!

 

Kontynuujac temat kolorystyki fajnie wygladalyby czerwone naklejki i pokretla na amorze.

 

Rama po sezonie pojedzie do luxtech'a na zdjęcie lakieru i wywalenie piwotów. Jednak napis trek musi zostać ze względów oczywistych. Lakier na tym treku jest bardzo gruby i myślę że po tej całej operacji zejdzie conajmniej 150g. Pozatym rama będzie miała już 2 sezony i trzeba będzie się jej przyjrzeć pod lupą czy nie ma żadnych mikropęknięć a wiadomo że przez lakier jest to niewykonalne.

Lakieru z foxa nie ruszam, jest cienki i poza tym golnie są magnezowe więc bardzo podatne na korozję.

arek_wro - nowy trek jest idealny, co do ceny to niestety sprzęt tej klasy musi kosztować. To rower który mimo że jest bardzo lekki przejedzie w całości cały sezon i raczej nic się nie złamie.

Hamulce to obecnie wersja przejściowa, miały być tylko na chwilę (xtr'y umarły) ale są tak fajne że te kilka gramów więcej mi nie przeszkadza. Skoro hamują bardzo dobrze, do tego twarda klamka co bardzo lubię to na razie ich nie wymieniam, dopóki nie pojawi się dobra okazja kupienia czegoś dużo lżejszego i równie dobrego. Obecnie wyleczyłem się z super lekkich hamulców po przygodach z martą SL i xtr'em.

Korby raczej zostaną, jedynie założe inne blaty, pewnie bedą lżejsze bo oryginalne slx lekiie nie są. Same ramiona korby z osią ważą dokładnie tyle samo co XT 770 więc wolałem dać 200zł mniej za korby bo i tak blaty padną tak samo szybko. Wystarczyło dołożyć mała zębatkę alu (16zł) i alu śrubki i już wagowo wyszło tyle samo co xt. A parę zł zostało w kieszeni.

Co do opon UST to faktycznie są dużo lepsze ale w moim przypadku to dodatkowe 250g masy rotacyjnej. Na moje koła muszę założyć oryginalne opaski bontragera które ważą razem 110g. Do tego opony 660g sztuka. Lekko nie jest i po takiej zmianie od razu czuje jak rower robi się mułowaty. Oczywiście są trasy na które zakładam UST (xc szczawno, xc mp kielce - kto był wie o co chodzi) ponieważ nie wyobrażam sobie jazdy na w/w trasach z dętką w kole.

To by było chyba na tyle, na koniec jeszcze muszę dodać że posty typu załóż białe nokony albo kolorowe naklejki można sobie darować w tym temacie. To jest naprawdę żałosne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz zatrzaski z jednej strony będzie tylko 1.95kg ;)

 

Tośmy pożartowali... usiądź po turecku i czekaj aż napiszę, że wkręcam 2 stronę.

 

 

Zabawne to jest to, że wystawia się projekt w którym nie można nic napisać, a dwa że zdzieranie lakieru przy wadze 9,5kg to chyba nie porozumienie... .

Nie wiem czemu ma to służyć - pretekstem jest sprawdzenie mikropęknięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzieranie lakieru przy wadze 9,5kg to chyba nie porozumienie... .

Nie wiem czemu ma to służyć - pretekstem jest sprawdzenie mikropęknięć ?

 

To nie pretekst, rama w kilku miejscach jest dość sponiewierana, przeżyła kilka porządnych gleb, lakier jest na tyle trwały że nie odpadł, ma jednak w kilku miejscach nieciekawe rysy. Spec, który siedzi kilkanaście lat w budowaniu różnych rzeczy z carbonu stwierdził, że obejrzenie ramy pod lakierem jest konieczne, żeby się upewnić czy dalej można na niej bezpiecznie jeździć. To nie stalowy rumak, którego po glebie można wyklepać młotkiem i jeździć dalej. Podejrzewam tylko, że ten zabieg może obniżyć wagę roweru, gdyż lakier jest bardzo gruby i odporny. Gdyby było mnie stać na nową ramę carbonową to tą po prostu wyrzuciłbym na śmietnik i nie bawił się w takie rzeczy.

 

Tak sformulowanymi odpowiedziami to raczej nie zachecasz do zagladania tutaj a na pewno do pisania w tym temacie.

 

To temat o wadze roweru a nie o wyglądzie. Proponuję założyć osobny dział forum o nazwie "wasze piękne rowery" i tam będzie można dyskutować na temat kolorowych dodatków, naklejek, różowych śrubek, zielonych nypli itp.

 

Niedługo będzie trochę lżej, jedzie już do mnie tylna obręcz UFO. Na samej obręczy zejdzie jakieś 40g, założe jakąś lekką oponę na płynie stana, ale jeszcze nie wiem dokładnie co. Jak wszystko skompletuje, poważe i poskładam zaktualizuje projekt.

Edytowane przez Sławek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sunrims UFO już na pokładzie, 376g. CO do opon jeszcze się wstrzymam, więc na razie zeszło 37g. Reszta bez zmian. Niestety obręcz słabo się nadaje do uszczelnienia zwykłej opony z płynem na żółtej taśmie notubes'a. Opona bardzo luźno siedzi na obręczy i przy niskim ciśnieniu przy naciskaniu na ścianki boczne ucieka powietrze i chlapie płynem. Przetestuje jeszcze w boju, jak na razie dętka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...