Skocz do zawartości

[rower] Trek 6300 Disc vs Kross Level A6 Disc vs Checker pig Mighty Pig


Qbat

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę was o opinię co byście wybraki gdyż ja mało znam się na tym nie wiem co z rama i czy np. warto dopłacić czy jest to nie opłacalne.

 

A oto one:

 

http://www.freesport.pl/rowery/gorskie/row...-6300-disc.html cena 3300

 

http://www.t-bike.pl/p/pl/121/level+a6+disc+2009.html cena 2500

 

http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/2019/foto:1/ cena 3100

 

No i który byście wybrali???

Pomocy!!! bo ja mam kompletny mętlik w głowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mam wyraźic swoje zdanie to Trek,Trek i jeszcze raz trek! Ja miałem juz dwa treki pare dni temu kupiłem trzeciego który jeszcze do mnie nie dotarł,ale nie o tym mowa.

Z każdego jaki miałem czerpałem 100% przyjemnisci z jazdy i kompletny brak problemów ze sprzetem!!! POlecam jak najbardziej!!!

 

Pozdro

Nextassy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te same przezycia co kolega wyzej tyle ze z marka Kross, a zamiast wydawac 3300zl na treka z gorszym osprzetem Deore i podobna jakosciowo rama do Krossa, to wybralbym Krossa A8 na tarczach, albo A6 i dokupil pare fajnych czesci. Tego Checkera mighty pig daruj sobie.

 

Jesli zdecydujesz sie na Krossa, to na allegro mozna jeszcze wyrwac modele 2008 na lepszym osprzecie za 2000-2300zl albo super okazje http://www.allegro.pl/item677859597_kross_...owy_krakow.html

 

2009 rama nie jest zbytnio sprawdzona, ale juz widzialem w necie test, podobno tez jest sztywna, ale przy wadze bikera 80kg+ pedalujac na stojaco troche sztywnosci brakuje, ALE TYLKO NA STOJACO!

 

Trek, drogi i niczym w tej klasie sie nie wyroznia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opinie

 

a co do treka to tak macie racje gorszy osprzet tylko własnie nie wiem czy nie ma najlepszej ramy bo trek daje dożywotnią gwarancje na ramę i właśnie o to chodzi czy kupić treka z gorszym osprzętem czy krossa z lepszym osprzetem i własnie nie wiem co do ramy czy jest różnica czy nie bo to dziwne aby 1000 zł rożnicy nie wime co myslec na ten temat

 

Artro a co jest nie tak z tym chceker pigiem nie tak ze mowisz abym sobie go darował??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kazdego najlepsza w przypadku ramy moze oznaczac cos innego. Rama treka ma fajna geometrie, brzydka nie jest, z wytrzymaloscia nie powinno byc problemow, no i ma dobra gwarancje. Czy to oznacza ze jest najlepsza? Dla jednego tak, dla innego nie. Faktem jest natomiast, ze osprzetowo trek wypada slabo. Sam musisz zdecydowac na czym ci najbardziej zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na tym aby rama sie nie rozpadła nie jeżdżę jakoś narwanie nie skacze raczej szanuje rower co prawda na prostych lubię przycisnąć w pedał a i nie chciał bym przepłacać za osprzęt po prostu nie wiem jak tam z ramą u innych i tylko o to chodzi a kross ma mocowani na vki i to jest fajne tylko nie wiem co z ramą bo ja jakbym kupował to z roku 2009 bo nie lubie dual controla:P

 

Artro jeszcze raz sie pytam co z tym pigiem nie tak ze mowisz zebym go sobie odpuścił typ mi napisał ze rama jest podwÓjnie cieniowana i na jakies podwÓjne spawy czy główce czy cos takiego wiec o co chodzi miałes jakies do_czynienia z pigiem czy cos słyszałes??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem parę testów A6 i ludzie którzy opisywali cały rower nie marudzili na temat ramy, wręcz przeciwnie chwalili geometrię i sztywność.

Ja ważę około 90kg (lekkie wahania, trochę macham żelazem) i rama jest sztywna, mi rowerek odpowiada, nie chwalę go dlatego, że kupiłem i nie mam wyjścia, ale naprawdę jestem z niego zadowolony i śmiało mogę polecić, ale widzę, że ciągnie Cię do treka i już masz problem rozwiązany kupuj treka, ważne jest żebyś był zadowolony, ja się wahałem między giantem, moongosem i krossem, też chciałem kupić coś innego, ale zdecydowałem się na A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę i może ciągnie mnie do tego Treka ale tez nie do końca minus taki ze nie można v-brake zamontować natomiast w krosie mozna taki jak i w pigu ale przeczytałem ten oto artykuł i nie wie co myśleć o krosie bo gdybym kupował to model 2009 http://forum.mtbikes.info/kross-a6-2009-br...-eh-t-1942.html i tak wychodzi ze pig ale nie jestem co do niego przekonany bo w ogóle nie znam tego

 

Wiem ze wygląda to tak straszne dziecinnie i głupio ale naprawdę rozmawiałem mailowo z typami na temat tych 3 rowerów i którys jeszcze mi dał do rozważenie bullsa :PP

 

teraz to juz rollercoaster

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbat

Bierz krossa z 2008 nie z 2009, dużo ludzi twierdzi, że jest lepsza. Ja swojego kupowałem miesiąc temu i jak już padło, że kross to nie wiedziałem który z 2008 czy z 2009 na v-kach czy dyskach, dostałem parę odpowiedzi na tym forum i na tym do którego link podesłałeś, bo tez się zastanawiałem i :głoś ludu" pomógł mi w wyborze z którego jestem zadowolony.

Albo... bierz treka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale o to chodzi ze w każdym mi coś nie pasuje kurcze ma juz tego po dziurki w nosie

wie ze to nie są jakies zawrotne sumy ale zawsze cos

w tym krosie z 2008 nie pasuja mi dual control manetki nie znoszę ich ( a i ponoc 2009 jest bardzej sztywny i z jakiejs hydro cos zrobiony )

natomiast w treku to ze ma taki słaby osprzet

a w pigu to ze nie wiem co to jest tak samo jak bulls

 

i myśle i mysle który by mi pasował najbardzej ale nie umiem nadac wagi tym minusom który jest nagorszy a z ktorym da sie zyc i problem ze nie polega na tym ze nie wiem czego chce bo pewnie jak by ktos mi kupił rower to klamka by zapadła i by został ze mną a ja bym mu kase odda i bym był zadowolony z roweru bo pewnie z kazdego ktorego bym kupił był bym zadowolony ale.. musze go kupic sam i sam wbrac a to jest dla mnie najgorsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek albo Kross 08... Zauwaz ze w tym linku http://forum.mtbikes.info/kross-a6-2009-br...-eh-t-1942.html, koles zlego slowa nie powiedzial o ramie Krossa 09r. A podejrzewam, ze jak kupil tego Krossa w "super promocji" za 2000zl to sprzedawca dobrze wiedzial ze jest to jakas seria wadliwa :/

 

Kross Level A6 za 2000zl? Tak, ale model 08 rok temu i na allegro.

Pozdrawiam,

Artro

 

P.S nie wiem czemu ten koles narzeka na Krossa jako calosc, skoro posypaly mu sie komponenty, a nie rama!!! Ludzie, o bebenek to do shimano pretensje. Koles nawet nie wie, ze joytech i novatec to to samo pod innym szyldem! Bo mu hamulce w blocie nie dzialaja!!! Mi po 10 minutach w extremalnym blocie zniknely okladziny i to nie jest zadna tajemnica!!! A ze montowane Rim Wranglery do Avidow zzeraja obrecz tez wiadomo od dawna! PRETENSJE DO AVIDA! Ten koles wogole nie wie co (przepraszam za wyrazenie) PIEPRZY! Nie ma bladego pojecia o rowerach, a to ze kiedys jezdzil za mlodu w teamie absolutnie NIC nie znaczy

Moim zdaniem marka Kross ucierpiala nieslusznie :/

W kazdej partii rowerow moze sie trafic czarna owca z wadami fabrycznymi i niedorobkami, ale czy to powod zeby od razu skreslac cala firme?

I nie ze bronie marki Kross, bo gdyby to byl rower innej marki tez stanalbym w jej obronie bo

1. tester byl niekompetenty i nie mial bladego pojecia o rowerze. Jakis totalny emeryt nie na czasie. Mysli chyba ze jeszcze dzis sie robi puszki do konserw z blachy opancerzenia czolgow!!! Czlowieku jest kryzys gospodarczy!!! Wszystko drozeje a jakosc komponentow spada na leb na szyje, bo firmy tna koszty. Moze bys to wzial pod uwage :) Juz wiesz dlaczego ludzie polecaja Krossa 08?

2. posypal sie osprzet na ktory firma (w tym przypadku Kross) nie ma najmniejszego wplywu!

 

Uff, ale sie wzburzylem :D Unioslem... wręcz :)

Zmieszany nie wstrzasniety :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Qbat. Jeździłeś na którymkolwiek z tych rowerów? Ew masz wiedzę i doświadczenie na tyle duże by je oceniać bez chciażby najkrótszej przejażdżki? Jak tak i kazdy ci pasuje to bierz ten z najlepszymi gratami i się nie zastanawiaj. Jak nie to rusz tyłek i się poprzymierzaj i wybierz najwygodniejszy.

 

Nad rama w tej cenie nie ma co dywagowac, albo geo pasuje, albo nie. Cieniowanie, hydroforming czy inne szmery bajery i tak nic nie wnoszą, w porównaniu do różnic w geometrri czy tez np lżejszych lepiej toczących się kół. Te ramy i tak nie nadają się na docelówki sportowe, a w turystyce ich waga i zaawansowanie technologiczne aż tak ważne nie są. Ważniejsze by rower był wygodny.

 

Pomijam względy czysto estetyczne, ale jak to wazne to tym też nalezy się kierować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Te ramy i tak nie nadają się na docelówki sportowe, a w turystyce ich waga i zaawansowanie technologiczne aż tak ważne nie są. Ważniejsze by rower był wygodny.

 

Co jest takiego zlego w Geometrii a6? Katy 71/73 dlugosci rur tez raczej w porzadku.

Nie wiem czemu przypisujecie Levele do turystyki? O innych ramach sie nie wypowiadam bo nie znam ich geometrii

 

Bo jak Scott/Giant/Trek8i9/Spec/KTM/GT to zawsze ma super sportowa? :) Nie rozumiem :)

 

Dziwi mnie ze jak Scotty sa krotkie to jest ok, a jak jakistam GO Sport byl troche krotszy to juz zly i na smietnik. Wrecz turystyczne geo juz :D Co prawda nie wiem o jakie tam dlugosci sie rozchodzilo w tej ramie GO Sportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo geometria jest w zasadzie turystyczna, moze sportowo - turystyczna. jak chcesz ścigałke to kupujesz rame typowo racingową, a do zwyczajnej jazdy ta wystarczy.

 

Porównaj sobie długości topowych np. scottów scale, treków czy innych rowerów to zobaczysz, ze sa jednak inne. W tej cenie najwazniejsza jest taka geo by jeźdźcowi było wygodnie. Zaawansowanie techniczne ramy, jej wielka sztywnośc sa potrzebne w rowerach do ścigania, a te różnią sie od Krossów Leveli czy tańszych rowerów wielkich marek.

 

Level jest dobrym turystyczno sportowym rowerem i nic więcej. Jezeli geo pasuje kupującem to powinien go brać, a jesli nie to na cholerę się meczyć. O to tylko mi chodzi.

 

Docelowa rama sportowa kosztuje duzo i w tej cenie nie nalezy jej oczekiwać po prostu.

 

Chodzi przede wszystkim o efektywna długośc górnej rury, bo ona robi róznice przy niemalże identycznych kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie myle, ale jest masa super sportowych ram, ktore sztywnoscia po prostu... nie grzesza :/ Mowimy oczywiscie o tych super wylightowanych. To co komus po super geometrii, technologiach jak takie wielkie G sie po prostu gnie na boki i masa enegrii ucieka. A nie daj bog jak jeszcze tarcze czy vki na tylnym trojkacie tra o tarcze/obrecz... Tragedia :)

 

Bron nas Boze przed takimi wynalazkami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huhu a lepiej jak górna rura jest dłuższa czy krótsza ??

 

a co do ruszenia sie do sklepow to siedziałem na treku tylko ale np fokus i pig mają podobną geometrie tylko własnie różnica najwieksza jest w górnej rURZe wiem jedynie ze jak jest dłuższa to bardziej sie leży a jak krótsza to bardziej wyprostowana ale nie wiem jaka lepsza aby plecy nie bolały:P

 

a co do tego czemu na wiekszej ilosci nie siedziałem bo fokus pig i bulls nie w warszawie a na krosie jezdziłem i tak sobie wsiesie troche plecy bolą w odcinku ledzwiowym jak dluzej sie jezdzi ale moze na złym rozmiarze jezdziłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje, że Pig wcale nie taki krótszy niż Trek, co do pozycji to sam musisz wybrać , trudno żeby za ciebie decydować.

Pig przy 17" horyzontalnie 585 mm , Trek 17,5" 588 mm .

Pig przy 19" horyzontalnie 605 mm, Trek 18,5" 607 mm.

Kąty takie same 73*/71* .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...