Skocz do zawartości

[hydrauliczne] juicy3 - tłoczki nie zaciskają się równo


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Od ponad tygodnia walczę z różnymi usterkami w rowerze. Najnowszy hit, to nierówno zaciskające się tłoczki. Po naciśnięciu klamki tłoczek wewnętrzny (od strony koła) przesuwa się zdecydowanie bardziej niż zewnętrzny. W hamulcu tylnym oba tłoczku przesuwają się tak samo daleko.

Wyjąłem okładziny i nacisnąłem kilkukrotni klamkę - efekt widoczny zdecydowanie mocniej - klocek zewnętrzny prawie się nie porusza podczas gdy wewnętrzny idzie bez problemu. Zablokowałem tłoczek wewnętrzny i wypchnąłem (naciskając klamkę) tłoczek zewnętrzny na ok 5mm, po czym oczyściłem jego krawędź i nasmarowałem olejem. Niestety nie ma żadnej poprawy.

 

O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No skoro sie nie poruszaja rowno znaczy jeden ciezej poprostu chodzi. Nalezy rozebrać zacisk a przynajmniej wyciągnąc ten tłoczek co jest "zatarty" i zobaczyc co sie w srodku dzieje.

 

Mozliwe ze pod uszczelke czy w jej obrebie dostał sie syf i go spowalnia. wyczyścić złozyc i powinno działać o ile nie ma innych niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęło kilka dni przepełnionych walką i brak rezultatów.

Kilkukrotnie czyściłem brunoxem, a następnie oliwiłem tłoczki. Rezultat jest "lepszy" od oczekiwanego, bo teraz to tłoczek, który się zacinał chodzi lżej (już po pierwszym czyszczeniu). Niestety powtórzenie (kilkukrotne) operacji na drugim tłoczku nie wyrównało ich pracy i nadal mam nierówną pracę.

2-krotne odpowietrzenie (podejrzewałem powietrze w okładzie za przyczynę) nie dało efektów.

 

Jestem teraz w punkcie wyjścia, tzn tłoczki nadal pracują nierówno, a skończyły mi się pomysły. Jedyne co teraz mi pozostaje to rozebranie zacisku, lub serwis. :rolleyes:

 

Czy macie inne pomysły?

 

No i jeszcze pytania o rozbieranie zacisku.

Czy ktoś rozbierał zacisk od tego hampla?

Czy jest to trudne? Czy warto się za to brać?

Czy potrzeba specjalnych narzędzi?

Jak jest z zalewaniem pustego (po złożeniu) zacisku?

Jakieś uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zacisk został rozebrany,przeczyszczony i złożony ponownie, bez żadnych problemów. Po 3 krotnym (i solidnym !) odpowietrzeniu układu tłoczki zdają się pracować równo. Problem jednak polega na tym, że tłoczki poruszają się w małym zakresie, co powoduje, że przestrzeń pomiędzy klockami a tarczą jest minimalna - zdecydowanie mniejsza niż w tylnym hamulcu. To z kolei powoduje bardzo duże problemy w regulacji zacisku. Właściwie nie da się ustawić zacisku tak, aby klocki nie ocierały o tarczę.

Czy problemem może być zbyt duża / zbyt mała ilość płynu w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina leży w zbyt dużej ilości płynu hamulcowego.Wykręć śrube odpowietrznika na klamce,jeżeli posiadasz to wkręć w to miejsce końcówke zestawu do odpowietrzania i po odkręceniu zacisku włóż miedzy klocki coś,co je rozepchnie(moze byc śrubokręt lub taka plastikowa płytka dodawana przez producenta hamulców).Zanim wyjmiesz narzedzie spomiedzy klocków zakręć śrube na odpowietrzniku na klamce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...