Skocz do zawartości

[łożyska, amortyzacja] problem z zawiasami Gianta


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

To mój pierwszy post na tym forum wiec, jeśli będzie źle umieszczony to proszę o wybaczenie.

 

A wiec jak w temacie mam problem z łożyskami w moim Giancie NRS a mianowicie 2-wa problemy.

 

1. Rozpadło mi się łożysko w wahaczu łączącym damper z tylnym trójkątem. Problemem jest to, że w wahaczu został zewnętrzny pierścień łożyska i nie wiem jak to wyciągnąć wiec proszę o pomoc (poniżej link ze zdjęciami do podanego problemu)

 

http://img151.imageshack.us/gal.php?g=38727535.jpg

 

2. Rozwalone łożysko przyśpieszyło odkładaną jak dotąd decyzje o wysłaniu ramy do piaskowania i malowania, ale podczas rozbierania ramy wyszła kolejna sprawa z łożyskami, dla większości może prosta ale dla mnie nie bardzo a mianowicie jak wyciągnąć łożyska z ramy (siedzą tam makabrycznie ciasno).

 

http://img527.imageshack.us/gal.php?g=67296703.jpg

 

Pozdrawiam.

Napisano

Nigdy nie wybijaj łożysk śrubokrętem lub czymś podobnym. Tylko jak napisał lajtspid tuleje i imadło lub w ostateczności tuleje i młotek ale bardzo z czuciem, bo bieżnie są osadzone w miękkim materiale.

Pozdrawaim

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ja się dołączę z moim problemem. W Cubie ams trzeszczy coś na połączeniu tego małego trójkąta z ramą przy przejeżdżaniu przez głębokie, płynne nierówności.

Nie bardzo wiem jak to rozmontować. Wiem jak odłączyć ten trójkąt od wahacza ale nie wiem jak go zdjąć z dampera i tam gdzie łączy się z ramą.

1. Jak to zrobić żeby niczego nie zniszczyć i nie porysować?

2. Co mnie czeka potem, do tych łożysk, które tam będą da się podejść imadłem i tulejkami? Jeżeli nie to jak inaczej?

3. I co z nimi robić nakładać jakiegoś smaru do środka?

4. Czy powinny być osadzone w ramie w smarze?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Jeszcze parę zdjęć problemu.

 

 

ams3.th.jpg

ams2l.th.jpg

amsion.th.jpg

Napisano

żeby odłączyć od dampera wkręć długą śrubę w gwint który jest w otworze po tej śrubie którą wykręciłeś(wkręć jak najwięcej, żeby nie uszkodzić gwintu), i poprostu stukaj w nią młotkiem aż tulejka wyjdzie ( z przeciwnej strony warto coś przyłożyć do łącznika żeby nie sprężynowało. Podobnie spróbuj wybić tulejkę która mocuje łącznik do ramy.

Napisano

Czyli cała ta srebrna część łącząca mały trójkąt z ramą to jedna długa tulejka którą muszę wybić tak?

Da się te łożyska potem wyjąć imadłem albo ściskiem stolarskim czy potrzebny będzie jakiś ściągacz?

Czy powinienem jakoś je czyścić, dać smaru i czy w ramie osadzać je w smarze (bo tak twierdzi książka Zinna) ?

Napisano

Tulejka na 99,9% jest przez całą długość, łożyska nie są bardzo mocno wciskane, powinny stosunkowo łatwo wyść (do wybijania najlepiej stosować drewno), przy montażu można je bardzo delikatnie posmarować z zewnątrz ( są kryte więc wewnątrz niczego nie ruszać), gdyby po wyjęciu okazało się że mają luzy , wymienić na nowe.

Napisano

To już chyba wszystko wiem, za parę dni się za to wezmę. Jak będą problemy to napiszę. Wielkie dzięki.

I jeszcze pytanie czy jazda z tym trzeszczeniem może prowadzić do dalszych usterek? Jeżeli tak to jak szybko coś się może rozlecieć?

Napisano

Raczej nie powinno się nic rozlecieć, może poprostu trą o siebie elementy łącznika i ramy/tylnego wahacza/tulejki dampera, polej wszystkie miejscs styku olejem i sprawdź efekt.

Przy montażu możesz to posmarować smarem grafitowym.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

wracając do NRS czy ktoś wie gdzie kupić łożysko tylne L-1910RS 10x19x7, zdaje sie taki wymiar, a jeszcze lepiej jak by to było łożysko hybrydowe, bo wydaje mi sie że akurat to łożysko jest najbardziej narazone na czynniki takie jak woda,

pzdr,

Napisano

Jeśli nie masz w okolicy sklepu z takimi artykułami popytaj na allegro sprzedających łożyska.

W razie czego pewno kupisz w SKF-ie> W 63800-2Z (inne oznaczenie) Tylko nie wiem czy wysyłają, ale próbować można.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...