Skocz do zawartości

[tarczówki hydrauliczne] tylny hamulec działa jak ABS


pawel1315

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu w moich Avidach trójkach tylny hamulec zaczął dziwnie chodzić... Na początku było dobrze, a teraz przy mocniejszym hamowaniu hamulec szarpie i jest to nawet bardzo dobrze słyszalne. Zastanawiam się co z nimi nie tak ?? Może zacisk źle wyregulowany (chociaż już kilka razy go poprawiałem), może klocki są wadliwe?? Jak słyszę ten dźwięk to się boję że moja tarcza bardzo szybko się zużyje. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz zuzytych klocków, sprawdź czy nie masz krzywej tarczy, wyreguluj dobrze. Jeśli to niec nie pomoże to weź cytryne, pokrój w plasterki, przetrzyj plasterkami tarczę, obkręć koło hamując, wytrzyj papierowym ręcznikiem syf, znów przetrzyj tarczę świerzą cytryną, znów wytrzyj, przetrzyj, wyczyść, zostaw do wyschnięcia. Za 3-4 godziny jedź do lasu i jak najwięcej hamuj tyłem. Uwaga! będzie bardzo hałasowało, więc wybierz odosobnione miejsce:P hamulec na początku będzie raczej mało skuteczny, ale jak kilka razy zjedziesz z większej góki używając tylnego hamulca, wszystko się wytrze i powinno wrócić do normy. Jeśli to nie pomoże, to nie mam pojęcia co z twoim hamulcem jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam jeszcze pytanie: czy to odgłos w stylu "bulgotania" gotującej się wody? Mialem Avidy 5 i hamując ostro na asfalcie właśnie taki odgłos miałem ( a ta pofalowaną tarczą). Zmieniłem same tarcze na hayesa, ale po doatraciu się znów było to samo. W końcu wymieniłem cały hamulec na Hayesa i nic się nie poprawiło. Doszedłem do wniosku że to luzy na widelcu, więc zmieniłem widelec ale na nowym jest to samo. W terenie nic nie słychać, ale na betonie/ asfalcie mocno hamując przodem słychać "bulgotanie".

Ja tak mam w przednim hamulcu i nie mam pojęcia co to może być. Wina koła?! Tylko koło nie było zmieniane. Mam Mavica Crossride

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest prosta, nikt w nią nie przywalił ani nic takiego, klocki nie ocierają i chyba nie są zużyte bo jeżdżę na nich 2 tygodnie ;) Dodam, że na początku było wszystko dobrze i wszystko zaczęło się po przejażdżce w deszczu. W tedy hamulce zaczęły piszczeć i potem dopiero zaczął tak szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niewiem w ajkim stopniu u ciebie "abs'uje" hamulec ale moja magura delikatnie czasemm da sie wyczuc przy hamownaiu ze tak lekko skokowo hamuje, co prawda na skutecznosci nie stracila, powodem jest lekko krzywa tarcza bądź piasta tego nie doszedłem, wycentrowałem jak najlepiej umialem i prawie tego nie czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem zacisk hamulca i co się okazało :P Jeden tłoczek jest wysunięty z 2 milimetry i nie da go się cofnąć. Cały zacisk jest przez to krzywo przymocowany (tarcza prawie dotyka ścianek hamulca, brakuje z 0,5 mm). Klocki się krzywo zużywają i chyba przez to ta tarcza tak szarpie, bo mam tarcze Avid G2 i tam są dziury, w które ten klocek wpada... Jutro jadę do serwisu niech chłopaki działają, bo wydaje mi się ze tak nie powinno być ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie to abs'owanie występuje z tyłu. Postanowiłem zamienić klocki tył na przód i na odwrót. W tedy oba hamulce mi pulsowały, ponownie zamieniłem klocki i tylko tył abs'uje, co może być nie tak i o co chodzi z tą cytryną jedrekxc ?? ma to wyczyścić tarczę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurcze, po kilkuset km jazdy, abs'owanie znowu wróciło ... Wszystko było dobrze po wymianie ramy. Tarcze odtłuściłem, klocki nie są zużyte. Nawet wyciągnąłem je z zacisku i na drobnym papierze ściernym lekko je starłem. Dodatkowo początek klocków lekko spiłowałem, aby nie miały ostrych krawędzi, ale to nic nie pomogło...

Wie ktoś o co chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie bo dostałem rower i już chodzi dobrze ale patrze a jeden tłoczek dalej wysunięty ... Czy da się zrobić tak aby ten tłoczek trochę wcisnąć i żeby drugi wyszedł tak aby były mniej więcej równo wysunięte ??

W swoich slx-ach w trakcie zalewania olejem po prostu wcisnąłem tłoczek paluchem, też z jednej strony wystawał bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie chodzi o to, że przy oryginalnym mocowaniu zacisku do adaptera (mówię o mocowaniu IS), ten siedział za głęboko przez co klocki nachodziły na ramiona tarczy. Przeniosłem podkładki (są one na samej górze, tuż przy główce śrubki) pod zacisk i teraz zacisk siedzi ok :D Od razu na tarczy widać, że ramiona mają spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę odkopie temacik...mam podobny problem tyle,że wibracje występują w trakcie blokowania tylnego koła i jest dosyć,poważne ponieważ te wibracje,skakanie czy abs'owanie koła przenosi się na cały rower ;) .

zacisk - przykręcony

adapter - przykręcony

piasta - brak luzów (jestem pewien tak na 80%)

 

może za słabo naciągnięte szprychy??? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie identyczny problem jak obaj panowie powyżej. Tyle, że ja jeżdżę na tym rowerze od trzech dni i nie przejechałem zbyt wiele. Myślałem, że to kwestia dotarcia, bo właśnie w tej fazie one są (może kilkanaście, kilkadziesiąt km do dziś przejechały), ale z tego co piszecie to chyba tak nie jest..? Mam Elixiry R, występuje to z tyłu, mam podobne odgłosy bulgotania (z przodu czasem też występują), tarcza jest prosta, nic nie trze (koło kręci się swobodnie), czasami cała rama się trzęsie, wystąpiło to właśnie chyba zaraz po moim pierwszym przejechaniu przez wodę. Na takich hamulcach na razie się nie znam za bardzo, bo to moje pierwsze tarczówki. Takie mocne przytrzymanie występuje co 1 obrót koła, w efekcie wala mnie do tyłu i do przodu i ciężko wyczuć tylny hamulec... Na pierwszy przegląd pojadę prawdopodobnie dopiero za jakiś tydzień. No i o co tu chodzi..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czajnik twoja wiadomość mnie bardzo ucieszyła,ponieważ kiedy kupowałem swoje pierwsze tarczówki to zakupiłem także koła ale sam dobierałem części więc serwisant musiał je złożyć ( wniosek - może za lekko ponaciągał szprychy i dlatego koło skacze)

 

aha... widzę,że problem dotyczy w większości hamulców avida (?) a ja posiadam shimano slx,wiec problem może być rzeczywiście z szprychami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moj gust masz skrzywiona tarcze, jesli przed wjazdem do wody uzywales hamulca, to tarcza byla rozgrzana i w momencie wjechania do wody nastapilo za szybkie jej studzenie i material sie odkształcił.

 

A w przypadku pawel1315 to wydaje sie mi ze klocki zostaly potraktowane olejem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj szprychy i wyglądają na dobrze dociągnięte, nie da się ich ręcznie odkrzywić. A tarcza jest idealnie prosta, dlatego właśnie tak bardzo mnie to dziwi. Gdyby była krzywa to ocierałaby cały czas, ale koło kręci się swobodnie pomimo tak niewielkich odległości klocków od tarczy. Jak lekko zaciskam to też nie widać różnicy... Bardzo dużo dzisiaj hamowałem próbowałem je to rozgrzać to na zimno, ale ciągle to samo - mniej lub bardziej.

 

Z przodu bardziej mi klocki o tarczę ocierają bo jest to zauważalne, ale przy hamowaniu jest OK. Z tyłu na odwrót, nie ociera ani trochę, nie da się tego zauważyć a przy hamowaniu jest ABS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...