Nemo7 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Według obecnego cennika rama Blur LT kosztuje 5.800zł i chciałem zapytać czy była by szans złożyć w miarę przyzwoitego BLur'a do tej kwoty, bardziej kierował bym się w kierunku Srama poza przednią przerzutką i kaseta. Przeliczałem to wszystko tak na oko wyszło mi 9.700zł Jak wam się wydaje da rade zmieścić się w 9.000zł z w miarę dobrym osprzętem ? Rama: 5.800zł Przerzutki i Manetki 400zł Kaseta, Korba z suportem, Łańcuch 400zł Koła z oponami 600zł Hamulce 700zł Widelec 1.500zł Kierownica, Mostek , Gripy, Siodełko, Sztyca, Pedały 300zł Mam dwa fulle na uwadze SC Blur LT i Giant Regina 1 wole SC tylko problem w tym czy się zmieszczę w 9tyś. no i czy dostane jakiś rabat na Gianta kumpel dostał 15% na Regine 2 ale nie wiem co on tam im powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 400zł jak na kasetę, korbę z suportem i łańcuch to chyba trochę mało, chyba że na poczatek myślisz o sprzęcie używanym, by tylko zasiąść na rowerze. Tak samo 300zł jak na kierownice, mostek, gripy... i resztę tych gratów to nie wielki fundusz. Za 600zł to te kółka będziesz mógł wykorzystać do jazdy po mieście.. Nie da rady dozbierać troszkę ? Może kupił Reigna w promocji zimowej albo jakiejś wyprzedaży... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 do ramy za prawie 6 kafli chcesz wsadzić taki badziewny osprzęt? może lepiej jakaś tańsza ramkę i lepszy osprzęt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Potem z czasem bym sprzęt podciągał. Co miesiąc lub dwa w zależności od przedmiotu podmieniać na coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukashs Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 aaa no to chyba ze tak planujesz... zainwestuj w podstawowe rzeczy na początku.... Rama - ok amor (za 1500 coś kupisz fajnego) koła- może zrób tak... jeżeli planujesz zmieniać co miesiąc coś to kup od razu dobre koła a resztę osprzętu kup używaną lud bardzo podstawową, będziesz miał dobrą baze do dalszego ulepszania bajka:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sp0q Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Wg mnie bardzo rozsądna kolejność, w końcu rama to podstawa każdego roweru. Wymiana części to nie problem, a gdy kupisz tańszą ramkę będziesz pluł sobie w brodę, że źle zrobiłeś. Szczególnie, że skoro wymyśliłeś taki sposób to prawdopodobnie znaczy, że Blur śni Ci się po nocach ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Ja osobiście to bym kupił tą ramę do tego jakiegoś amorka dobrego i jak Ci zostanie to wydać na maxa. Dopiero potem dokupował po kolei kolejne części. Jak go złożysz na bele czym na początku to nawet na nim nie poszalejesz... IMO lepiej nie jeździć od razu, a w kolejno kompletować lepszej jakości sprzęt niż 2x wydawać na części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Jest jeszcze taka opcja. W moim obecnym rowerze mam Manetki Sram X7; Przerzutki przód 3.0 tył X5; Kasetę, Łańcuch, Korbę Deore w systemie Hallowteh 2, Miał bym jeszcze Gripy i samo siodełko bo sztyca zniszczona. Z tego planowałem złożyć rower mojej dziewczynie ale w takiej sytuacji bym wziął na raty jakiś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 troszeczkę bezcelowe... bo osprżęt jej klasy co rama to przynajmniej 5tyś albo drugie tyle, mówię o kołach etc. Ja bym się skłaniał ku ofertom z allegro, jakiś używany? naprawdę odpuśc tak drogą ramę i sprzęt klasy deore. Chyba że kupisz używane części chociaż widelec i koła, no to można pomyśleć. http://www.allegro.pl/item556590921_marin_...id.html#gallery extra cena dołożysz lepsze koła i miód malina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Tu się muszę zgodzić, że kupno całego roweu prawie zawsze będzie tańszym rozwiązaniem. Tym bardziej, że teraz można jeszcze trafić na przecenione rowery z poprzedniego sezonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 co racja to racja. Co innego jak trafisz ramę po innej cenie max w okolicach 3k to jest się sens bawić a teraz to taki wybór jak mercedes C 63 AMG vs E-klasa z dieslem 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Z tym że ja przeglądałem cały rynek od dość długiego czasu bo prawie rok czasu. Na początku była Merida AM 400D, ONE FIVE ZERO; Hai Bike, Felt, Kona, Iron Hors w pewnym momencie stanęło pomiędzy Specami i dość długi czas brałem pod uwagę tylko Pitch Comp 2008 i Enduro SL Comp 2008. No jednak stwierdziłem że Spece są zbyt drogie mają słaby osprzęt i dampery swojej produkcji mają różne opinie na długi czas nie miałem żadnego pomysły i zostawiłem sprawę na jakiś czas. W grudniu zasiadłem do komputera i katalogów. Znalazłem wtedy Mondrakera Dune i byłem pewny że go wezmę jednak porozmawiałem z osobami które mają większe pojęcie o tym i odradzili mi go. I tak po prawie całorocznej pogoni za fullem ostatecznie zostaje Giant Regin 1 2009, Santa Cruz BLur LT i Nomad. Jednak rama Nomada jest zbyt drogą opcją i na chwile obecną poza moimi możliwościami. Chciałem zobaczyć czy może uda się złożyć Blur LT myślę że na dzień dzisiejszy był by to idealny full dla mnie. Teraz stoję przed dylematem: Blur LT na słabszym osprzęcie i rozwijać go z czasem mając już podstawę do wymarzonego roweru. Czy Giant za mniejsze pieniądze i na lepszym osprzęcie i będący najlepsza alternatywą dla Santy. Do Blura bardziej przekonuje mnie możliwość osiągnięcia dosyć niskiej wagi mając przy tym bardo dobra konstrukcje, łatwiej jest z nim "przynajmniej tak mnie poinformowano" na podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 na blurze lt jeździ królik - to chyba jedyny ale obiektywny uzytkownik tej ramy którego znam. z nim pokonwersuj jak to jeździ. rama reigna 2008/9 będzie w bardzo podobnej wadze co blura, bo chyba znacznie schudła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Z tym że ja przeglądałem cały rynek od dość długiego czasu bo prawie rok czasu. Na początku była Merida AM 400D, ONE FIVE ZERO; Hai Bike, Felt, Kona, Iron Hors w pewnym momencie stanęło pomiędzy Specami i dość długi czas brałem pod uwagę tylko Pitch Comp 2008 i Enduro SL Comp 2008.No jednak stwierdziłem że Spece są zbyt drogie mają słaby osprzęt i dampery swojej produkcji mają różne opinie na długi czas nie miałem żadnego pomysły i zostawiłem sprawę na jakiś czas. W grudniu zasiadłem do komputera i katalogów. Znalazłem wtedy Mondrakera Dune i byłem pewny że go wezmę jednak porozmawiałem z osobami które mają większe pojęcie o tym i odradzili mi go. I tak po prawie całorocznej pogoni za fullem ostatecznie zostaje Giant Regin 1 2009, Santa Cruz BLur LT i Nomad. Jednak rama Nomada jest zbyt drogą opcją i na chwile obecną poza moimi możliwościami. Chciałem zobaczyć czy może uda się złożyć Blur LT myślę że na dzień dzisiejszy był by to idealny full dla mnie. Teraz stoję przed dylematem: Blur LT na słabszym osprzęcie i rozwijać go z czasem mając już podstawę do wymarzonego roweru. Czy Giant za mniejsze pieniądze i na lepszym osprzęcie i będący najlepsza alternatywą dla Santy. Do Blura bardziej przekonuje mnie możliwość osiągnięcia dosyć niskiej wagi mając przy tym bardo dobra konstrukcje, łatwiej jest z nim "przynajmniej tak mnie poinformowano" na podjazdach. Blur LT jest po prostu drogi przy obecnym kursie dolara. Czy jest wart tej ceny? Nie wiem, bo nie jeździłem. Ale na pewno można znaleźc coś tańszego (np. cały rower), co będzie jeździć równie dobrze. Ja bym to ujął w ten sposób - jeśli po zakupie Gianta masz czuć niedosyt i żałować, że jednak nie wziąłeś Santy, no to bierz Santę Jeśli nie zależy Ci od razu na najwyższej klasy osprzęcie i nie szkoda tyle kasy na samą ramę (czy cały Giant Reign nie kosztuje czasem porównywalnie do samej ramy Santy?), to też Blur. A jeśli jednak chcesz zaoczszędzić trochę grosza (weź pod uwagę, że np. Shimano poszło w górę), to lepiej będzie rozejrzeć się za czymś innym. PS. Czy my czasem nie jeździliśmy razem w zeszłym roku w Beskidzie Śląskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 ja napomknę do rabatu 15% do Giant-a, a więc wszystkie Giant-y na koniec lipca są przeceniane o 15% i niczego nie trzeba mówić sprzedawcom. ze swojej strony mogę polecić Reign-a ale niestety nie mam porównania do Blura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 PS. Czy my czasem nie jeździliśmy razem w zeszłym roku w Beskidzie Śląskim? Raczej nie, ale wiem że przeglądałem kilka razy twoją stronkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 A ja twierdzę, że marzenia trzeba realizować Nie wiem, jak się jeździ Blurem LT, ale jeśli tak samo zajébiście, jak na Blurze XC, tylko z większym skokiem, to rower musi być zaiste boski Możesz zrobić tak, że kupisz ramę, sensowne koła ~1k zł i amor za 1,5k, a z resztą pójdziesz po bandzie i kupisz używane, jak najtaniej. A potem sukcesywnie, zaczynając od napędu (albo nawet zostaw ten co masz, dziewczyna poczeka ;P) wymienisz na jakieś normalne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 hmm koła za 300zł amor jakiś używany za 800.... i da radę pytanie czy ma sens i czy będziesz miał kolejne 5k w krótkim czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Nie no tak jak mówicie jednak w koła i amorka trzeba by odrazy zainwestować. No muszę wziąć osobiście zobaczyć te rowery i je wypróbować. Jednak ten Blur mnie intryguje. Ciekawy też jest ten Mondraker Dune w MR pisali że jest naprawdę rewelacyjny natomiast od ludzi którzy mają jakieś pojęcie o zawieszeniach słyszę pic na wodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 wiesz koła tej klasy co rama to np slr za 3000zł albo dt xd1480 albo 1540 np.... amor np jakiś fox to już ok 1800zł więc jak sam widzisz nie da rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Kto ładuje slr'a czy ogólnie koła ~1500g do enduro ze 150mm skoku?!? Chyba, że ma ochotę je wymieniać co sezon. Lub częściej. Musisz też wiedzieć ile chcesz sumarycznie w rower wpakować. No i szukaj okazji :} Ja nowego f100 rlc wyrwałem za 1000 albo 1200 zł (nie pamiętam już), więc float'a czy talasa (czy RS, manita na poziomie, czy co tam chcesz wpakować) też byś dał radę <1500, jak znajdziesz okazję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Jest możliwość kupić Marzocchi AM 1 z 2007 za 1500zł. Skok 160mm. Koła bym złożył jakieś. Ciągle myślę na razie staram się wybrać taki który ma najwięcej plusów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca_Sopot Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 bierz tego blura! przyzwoite koła z piastami dt to ok 750zł, amortyzator lyrik, powiedzmy 1400 a na reszte spokojnie starczy! nie na napędzie sie jeździ, tylko na przyzwoitym zawieszeniu. w blurze zawieszenie z pewnością jest przyzwoite. no i to jest solidna rama, na której chłopaki w 4x śmigają! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy84 Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Osobiście jestem zwolennikiem tego co Nemo chyba planował od początku, a co poparł m.in. Dornif - kupić porządną ramkę, amora i jak styknie kasy to kółka też. Napęd przełożyć ze starego bike'a dokupić potrzebne części i śmigać na takim rowerku, a w trakcie użytkowania wymieniać osprzęt na lepszy. Będziesz miał dodatkową satysfakcję jak z każdym krokiem będziesz się zbliżał do ideału swojego roweru. Sam tak robiłem i miło jest później spojrzeć wstecz i przypomnieć sobie jak rowerek wyglądał kiedyś, a jak wygląda teraz. Poza tym dobra rama to podstawa, jak już ktoś wspomniał, więc nie godziłbym się na jakieś kompromisy czy półśrodki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Ja kupiłem w tamtym roku Manetki X7, przerzutkę tył X5, Kasete i łańcuch Deore, Korba Deore Hallowteh 2. W sumie przejechałem na tym około 1500km. Miał bym wtedy do sprzedania kilka części i może by sie uzbierało co dodatkowo. Prześpię się z tym bo już zaczynam mieć tego dość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.