sly1984 Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 Witam wszystkich. Wiem, że to straszne pytanie ale poczytalem w necie wiele o regulacji przerzutek a i tak niezbyt mi to wyszlo. Może wy mi podsuniecie jakąś skuteczną metode regulacji tej przerzutki? Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Zapomnialem dodac że chodzi mi o regulacje tylnej przerzutki :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotBehemot Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 Jest tak: przy przerzutce wykręć śrubę regulacyjną do połowy (to jest to coś na lince przy przerzutce) - dzięki temu będziesz mógł później ustawić przerzutkę. Potem na przerzutce masz dwie śruby. Jedna odpowiada za maksymalne wychylenie przerzutki w jedną stronę, druga, za wychylenie w drugą stronę. Ustaw je tak, żeby przerzutka nie mogła zrzucić łańcucha poza kasetę. A potem zrzuć łańcuch na najmniejszy tryb kasety, i po kolei ustawiaj go przerzutką na następnych trybach, gdyby coś nie grało to kręć śrubą regulacyjną i patrz co się dzieje. I jeszcze jedno: Reguluj przerzutki nie odwracając roweru "do góry nogami(kołami?)". Jak odwrócisz to potem i tak nie będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riker Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 no to macie. mam nadzieje, ze jasno. no to sprobujmy. regulacja przerzutki tylnej [ najpierw tylna, przednia potem ]. 1. odczepic linke od automatu przerzutki. sila sprezyny przesunie go na najmniejsza zebatke wielotrybu. automat przerzutki ma 3 srubki regulacyjne i regulowana "barylke" w ktora wchodzi linka z pancerzem. 2. dwie male srubki regulacynjne maja z reguly oznaczenie H- biegi "wysokie=szybkie" i L- dla niskich. te 2 srubki umieszczone jedna nad druga, to ograniczniki przesuwu automatu przerzutki. regulacje zaczynamy od ustawienia ogranicznika H- biegow szybkich. automat przerzutki po odczepieniu linki juz jest na najmniejszej koronce wielortybu. krecac srubka H, ustawiamy wozek tylego automatu dokladnie pod najmniejsza zebatka. [ lancuch opuszczajac kasete ma pionowo w dol trafiac na wozek ]. odchylenie automatu w srtone biegow niskich i regulacja ogranicznika - srubki L przeprowadzimy potem. 3. Nalezy zrzucic biegi w prawej manetce na polozenie odpowiadajace najszybszemu przelozeniu tylnego wielotrybu [7, 8 lub 9 bieg ]. Wkrecic barylke regulacyjna [w ktora wchodzi linka z pancerzem ] do konca, po czym wykrecic ja ok 2 obrotow. Da nam to pozniejsza mozliwosc dokladnego dostrojenia - wkrecenia jej badz wykrecenia o ok. pol obrotu. 4. Przerzutka jest na najszybszym przelozeniu. Barylka w przerzutce, tak jak w manetce powinna byc lekko wykrecona . Manetka tez wskazuje najwyzszy bieg . Naciagamy linke na max I dokrecamy srubke. Linka jest napieta.. Krecimy pedalami I zmieniamy przeozenia. przerzutka powinna wrzucac lancuch na kolejne przelozenia bez problemu. Jezli lancuch nietrafia idealnie w zadane przelozenie I np. Na biegu 4 nie jest idealnie pod 4-ta zebatka, mozna wyregulowac polozenie automatu bardziej precyzyjnie korzystajac z “barylek” manetki I przerzutki. W sumie daja one cakiem spory zakres regulacji. Z reguly, dobre naciagniecie linki jest wystarczajace I uklad dziala dobrze. ! Regulacja “barylkami”, zwlaszcza ta przy manetce, jest mozliwa rowniez podczas jazdy.....nalezy jednak trzymac barylki jak najmniej wykrecone. Jesli do poprawnego dzialania ukladu musimy wykrecic znacznie obie barylki, znaczy to iz linka nie byla napieta wystarczajaco mocno. Lepiej wkrecic baryly niemal do konca I napiac linke od nowa. Linka rozciaga sie z czasem wiec taka mikroregulacja barylkami to norma. 5. Regulacja srubki- ogranicznika L. Wprowadzamy przerzutke tylna na bieg najwolniejszy, 1, I probujemy napiac linke jeszcze bardziej, uzywajac manetki....jakbysmy chcieli wrzucic na nizszy niz 1 bieg......jesli automat przerzutki bedac na biegu 1 przesuwa sie w strone szprych, badz nawet spada pomiedzy wielotryb a szprychy [ co grozi ich przecieciem ] dokrecamy srobke L do momentu, gdy przerzutka wchodzi na bieg 1 I nie dalej. Czasem srubka jest wkrecona tak ze nie pozwala nawet na zalaczenie biegu 1. Wtedy nalezy ja poluzowac. 6. 3 cia srubka odpowiada za dystans pomiedzy gornym koleczkiem wozka przerzutki a zebatkami wielortybu. Ustawiamy ja tak aby ten dystans byl jak najmniejszy. Jest ona umieszczona przy korpusie przerzutki I “zapiera” sie o wypustke w haku tylnym ramy. Przerzutki tylne powinny dzialac ok. Teraz przednie. 1. Odczepiamy linke, lancuch spada na najmniejsza tarcze korbowodu. Z tylu wybieramy bieg najwolniejszy, czyli 1. Mamy wiec przelozenie 1 z tylu I 1 z przodu. Przednia przerzutka ma rowniez srobki-ograniczniki H oraz L. 2. Ogranicznik L przesuwa prowadnice od- I do-ramy. Krecac ustawiamy prowadnice tak, aby na kombinacji biegow 1-1 nie ocierala o lancuch, a byla ok 1-1,5 mm od niego. !przerzutka przednia nie ma barylki wiec wkrecamy na max barylke przedniej manetki I wykrecamy 2 obroty. ! Istotna jest tez wysokosc I kat zamocownia przedniej przerzutki. Prowadnica [ jej dolna krawedz ] powinna byc na wysokosci ok 2-3 mm ponad zebami najwiekszej tarczy korbowodu przy wlaczonym biegu 3 z przodu. Patrzac z gory na tarcza korbowodu I prowadnice, elementy te powinny byc wzgledem siebie rownolegle. Kat I wysokosc regulujemy luzujac srubke obejmy mocujacej przerz. Przedniej na rurze ramy. Napinamy linke. Wrzucajac biegi po kolei dochodzimy do drugiej skrajnej kombinacji: z przodu 3 I z tylu 6,7, 8 badz 9 bieg [ zaleznie od systemu 18, 21, 24 czy 27 biegowego- zawsze najszybszy ]. Wtenczas regulujemy ogranicznik H przedniej przerzutki. Prowadnica nie powina wychylac sie poza najwieksza tarcze korbowodu I wyrzucac lancuch poza uklad - na zewnatrz. Prawidlowe ustawienie pozwala wrzucic bieg 3 w polaczeniu z najszybszym z tylu I praca przy tej kombinacji nie powinna powodowac ocierania lancucha o prowadnice przerz. Przedniej. Zawsze jest jeszcze barylka przy manetce....... Praca przedniej przerzutki czasem nie przebiega ladnie. Bo to jej kompatybilnosc [ tzw. Pojemnosc ] jest inna, bo to linia lancucha jest niepoprawna....zawsze mozna jednak troszke nagiac prowadnice kombinerkami, w mysl izraelskiej zasady “co sie nie da sila, da sie wieksza sila” regulacje najlepiej dokonac na stojaku rowerowym............bez niego dobrze miec kogos kto potrzyma rower a my bedziemy mogli krecic pedalami I dostrajac uklad. Samemu to troszke upierdliwe, ale do zrobienia. Dr. Zahn-rad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly1984 Napisano 26 Lipca 2004 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 Dzięki Riker. Tego mi było trzeba. Jeszcze tylko jedno? przy regulacji tylnej przerzutki na której zebatce powinien znajdować sie łańcuch z przodu? a może to bez znaczenia?? Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 Dzięki Riker. Tego mi było trzeba. Jeszcze tylko jedno? przy regulacji tylnej przerzutki na której zebatce powinien znajdować sie łańcuch z przodu? a może to bez znaczenia?? Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. chyba powinienes przetestowac dzialanie przerzutki na wszytkich tarczach z przodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riker Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 ja trzymam go na srodkowej........zaden naped nie jest zaprojektowany mysla o pracy na wszyskich kombinacjach. wiec nigdy nie uzywamy 3X9=27 biegow. zuzywa to lancuch i sam naped, a w wielu przypadkach jest niewykonalne. lancuch ociera o prowadnice........szimano nie zaleca stosowania wszystkich kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly1984 Napisano 26 Lipca 2004 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 To żeby przetestować ją na wszystkich z przodu to wiem ale zastanawiałem się czy przy ustawianiu tylu ma to znaczenie na ktorej zebatce łańcuch jest z przodu? Jutro będe walczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 ja trzymam go na srodkowej........zaden naped nie jest zaprojektowany mysla o pracy na wszyskich kombinacjach. wiec nigdy nie uzywamy 3X9=27 biegow. zuzywa to lancuch i sam naped, a w wielu przypadkach jest niewykonalne. lancuch ociera o prowadnice........szimano nie zaleca stosowania wszystkich kombinacji. tyle to ja wiem, ale chyba np. na najwiekszej z przodu i najmniejszej z tylu oraz najmniejszej z przodu i najwiekszej z tylu napewd powinien bzykac bezproblemowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
riker Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotBehemot Napisano 26 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2004 No to ja się biorę chyba za regulację swojej przerzutki - najwyższa pora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jankes Napisano 29 Lipca 2004 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 riker :mrgreen: :!: :!: :!: .......super tego mi było trzeba :mrgreen: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacu Napisano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 regulowałem swoją przednia i nawet dobry efekt osiągąłem. Pieknie działą, ale mam wrażenie, że sprężyna słabo przyciąga na najmniejszym trybie. Moge wkręcic śrubke L do oporu a i tak nie blokuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duckbill Napisano 27 Maja 2005 Udostępnij Napisano 27 Maja 2005 riker tak ladnie opisales ta regulacje a powiedz mi czy w tylnem XT z odwrotna sprezyna to analogicznie amm regulowac ja tylko ze zaczynajac od najwiekszej zebatki czy jakos "inaczej" bys radzil ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żaba Napisano 29 Maja 2005 Udostępnij Napisano 29 Maja 2005 Myślę , że zaczynać trza od największej , ponieważ wyczepiasz linkę i sprężyna powraca bardzo blisko punktu swojego spoczynku (wielki trybik). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinSZ0 Napisano 16 Maja 2006 Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 a ja mam problem z ustawieniem przerzutki alivio na odpowiedniej wysokości .. ! Istotna jest tez wysokosc I kat zamocownia przedniej przerzutki. Prowadnica [ jej dolna krawedz ] powinna byc na wysokosci ok 2-3 mm ponad zebami najwiekszej tarczy korbowodu przy wlaczonym biegu 3 z przodu. gdy ją tak ustawie na wysokosci 2-3mm,wówczas przy przerzucaniu na srodkową tarczę z przodu jeden z konców wodzika przerzutki zachacza mi o największą tarczę teraz mam ustawione tak ze na 3 tarczy z przodu koniec wodzika jest oddalony o ok 6mm od ząbków tarczy i przy przerzuceniu na srodkową tarcze wyglada to tak : czy zamontowanie 3mm wyzej przerzutki moze spowodowac problemu z biegami ?? teraz wszystkie tarcze dobrze wchodzą tylko najmniejsza troche "skrobie" zanim załapie a srubke ogranicznika mam juz mocno odkręconą .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toosh Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 no wlasnie, tez mam taki sam problem mam ustawiona przerzutke 3mm nad najwieksza tarcza i przy wrzucaniu na najwiekszy blat lewa strona wodzika zachacza 7mm o drugą tarcze, najw. tarcza ma 48zebow nie moge wrzucac na blat, a 2 tarcza z przodu i 14'to zębowa kaseta z tyłu daje mi mozliwosc jazdy z max 30km/h~, potem to juz krece nogami z predkoscia swiatla ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzy misie Napisano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2006 A czy Twoja przerzutka obsługuje tarcze 48 zębów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toosh Napisano 6 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2006 na aukcji http://www.allegro.pl/item101324803_101324803.html nic o tym nie pisalo, wiec myslalem ze to nie ma znaczenia, czyli pozostaje mi zmienic korby na 44? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzy misie Napisano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2006 Coś w tym stylu. Nie dam sobie za to ręki uciąć, ale niestety wydaje się bardzo prawdopodobne, że Twoja przerzutka nie obsłuży blatu o 48 zębach. Raczej jest przystosowana do mniejszej średnicy i 44 zębów. Jeżeli zerkniesz w podwieszony post w tym dziale (o kompatybilności różnych części napędu), znajdziesz potwierdzenie moich słów. Zdaje mi się, że również kiedyś coś czytałem o tym na Forum. Ponieważ jednak nie mam pewności, radziłbym Ci napisać prywatną wiadomość do kogoś, kto powie to na pewno. Myślę, że ktokolwiek z modów chętnie odpowie, a o ich znajomość tematu nie musisz się martwić. Być może nie zaglądają do tego tematu ludzie lepiej niż ja zorientowani, bo w takich "odgrzewanych" wątkach sprzed roku czasami tylko bije się pianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2006 Witam Nie chce zakładać nowego tematu więc spytam tutaj. Nowy napęd (prócz przerzutek) i sprawa która trochę denerwuje lecz nie sprawia problemu. Podczas regulacji tylnej Acery zauważyłem przy pedałowania do tyłu haczący lekko łańcuch o 6 koronkę (podczas gdy łańcuch jest na siódmej). Czy przyczyną może być acera z luzami 1 cm na boki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 12 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2006 ja mam podobny problem :/ mam srama 3.0 i po wrzuceniu na tryb mniejszy niż 3 i zakręceniu korbami do tył łańcuch spada z wózka (górnego kółka przerzutki). Podejrzewam, że jest to wina haka. Wg. mnie jest prosty ale ta usterka jes od czasu gdy mi kumpela w niego wleciała :/ Kolego zajrzyj czasem do słownika przed napisaniem posta. Odi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hudy Napisano 12 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2006 MarcinSZO - ta przerzutka alivio obsługuje tylko blaty 42-zębowe, z 44 już sobie nie radzi. Toosh - jeśli masz taką samą przerzutkę jak wyżej to już wiesz o co chodzi a jak nie to sprawdź na stronie producenta jakie tarcze obsługuje. TocaS - spróbuj oddalić nieco przerzutkę od koronek - ta śrubka z tyłu przerzutki do tego służy. A Ty Nikodem - spróbuj na odwrót - nieco ją zbliżyć i dokładnie wyregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzadzar Napisano 8 Września 2007 Udostępnij Napisano 8 Września 2007 a czy w przerzutkach sram też jest taka baryłka? bo ja mam sram 5.0 i takiego bajeru nie ma:| co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 8 Września 2007 Udostępnij Napisano 8 Września 2007 W sramowskich przerzutkach śruba baryłkowa nie występuje-tj znajduje się w ich systemach przy manetce, a nie przy przerzutce[zresztą dużo lepsze rozwiązanie] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karnaś Napisano 8 Września 2007 Udostępnij Napisano 8 Września 2007 W SRAMie baryłka jest przy gripach albo trigerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.