thunder24 Napisano 11 Listopada 2008 Napisano 11 Listopada 2008 Witam. Nurtuje mnie kilka pytań a mianowicie : 1. Który hamulec jest lepszy, bardziej niezawodny i do którego łatwiej znaleźć części (bo siłę maja porównywalną) Formula Oro czy Extreme (dziwną ma klamkę) ? 2. Jaka jest różnica między K18 a K24? 3. Ktoś wie kiedy wyjdzie R1?
tobo Napisano 11 Listopada 2008 Napisano 11 Listopada 2008 extreme to hamulec na wylocie - moze byc problem z czesciami. k18 nie ma regulacji wartosci skoku klamki- system fcs - czyli regulacja przy dzwigni kierownicy. r1 zapowiadane byly na koniec tego roku, w cubach sa uzywane wrecz "masowo" w kilku wersjach kolorystycznych i kompletacyjnych. w polsce ceny formuli są chore - chcesz taniej to szukaj w necie w anglii lub na ebay'ach. zakladajac ze oro puro (najwyzszy model oro) kosztowal u nas ok 1100 zl za sztuke bez tarczy to regularna cena w polsce powinna wyniesc mysle ze ok 1500 za sztuke bez tarczy, bo opcji tarczy do r1 jest chyba dwie czyli plus tarcza zwykla lub na nosniku alu to jakies 150 do 500 zl wiecej. mysle sobie ze w najwyzszej wersji r1 komplet bedzie u nas kosztowal jakies 2000 zl - zakladajac ze r1 jest topowym hamplem formuli, wyzszym hierarchicznie od puro, ktory posiadal tytanowe i karbonowe czesci plus najwyzszy model klockow. oczywiscie moze sie okazac ze r1 zastąpi w palecie topowego oro puro i wtedy cena nie bedzie tak ekstremalna. r1 wypchnie z rynku na pewno tez i oro bianco i puro wiec ich ceny powinny zacząć spadac. w polsce 1100 zl za puro w crc - w wlk brytanie 149 funtow, wiec nawet regularna cena byla zupelnie inna.
1415chris Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Co do r1: W uk maja byc dostepne styczen/luty, cena £200 + tarcze od £20 do £60 z aluminiowym pajakiem (160,180,200,220), tarcze wspolpracujace ze wszystkimi modelami formula, jak sie nie myle jak to wyglada http://img162.imageshack.us/img162/7306/formular13jj7.jpg http://img162.imageshack.us/img162/7402/formular12mk4.jpg http://img162.imageshack.us/img162/1360/formular11mw5.jpg Nie wiem jak to bedzie z kolorem i mozliwoscia wyboru klamki (magnesium, carbon), czy wogole bedzie jakis wybor..... 240g + mocniejsze od puro to naprawde robi wrazenie Cena dosyc wysoka, no ale coz.....raz sie zyje, czekam kiedy beda dostepne. Jak pojawia sie na moim bike dam znac, ale to moze potrwac bo kiedy je kupie to powiesze je na scianie i bed sie w nie wpatrywal przez min miesiac pozdrawiam
tobo Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 czy są mocniejsze - to da sie powiedziec patrząc na zdjęcie?
got3n Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 http://got3n.internetdsl.pl/bike_test_ham.pdf tutaj wrzucilem test hamulców tarczowych z niemieckiego czasopisma Są miedzy inny mi R1 i Elixiry CR i nowe 4 tłoczkowe Hayesy Stroker ACE i Shimano SAINT a na końcu tabelka z wynikami hamulców testowanych dotychczas przez gazetę
tobo Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 czyli wyglada ze r1 sa przecietne - raczej nie mozna sie spodziewac czegos lepszego po dosyc wątłej konstrukcji. ten test przestudiuje jeszcze szczegolowo.
Jaca_Sopot Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 tobo, niemcy stawiają tam gwiazdki w poszczególnych kategoriach, możesz to przetłumaczyć? nie wiem co jest siła, co jest modulacja
1415chris Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 tak tobo patrzac na zdjecie np. http://www.bikeradar.com/gear/category/com...brake-09--32765 i http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=417405
Bikorexia Napisano 17 Grudnia 2008 Napisano 17 Grudnia 2008 Gewicht - wiadomo Dosierbarkeit - modulacja Standfestigkeit - wytrzymałość (domyślam się że terminczna?)(fading) Bremskraft - siła hamowania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.