Skocz do zawartości

[10778g] Centurion BackFire 100 by Worms


worms

Rekomendowane odpowiedzi

Z Centuriona pozostało już naprawdę mało bo raptem mostek, stery i rama.

Mostek jeszcze w tym roku zmienię na 120mm Syntace F99, rama jak już wyzionie ducha.

Ale do rzeczy.

 

Rama –Centurio BF100 MTB Basic, AL 7005 46rozmiar - 2000g

Amortyzator - Rock Shox Reba Race 100mm + gwiazdka + piwoty - 1710g

Dętki - Maxxis Utralight 26x 1,9/2,125 - 250g

Opony - Opona Schwalbe Nobby NIC Evolution 26 x 2.1 Racing Ralph 26 x 2.1- 960g

Hamulce - Avid Speed Dial 7+ linki - 540g

Przerzutka przód - Shimano XTFDM761- 179g

Przerzutka tył - Shimano Deore XT RD-M771 GS - 230g

Łańcuch - Shimano CN-HG-93 - 280g

Kaseta - Shimono XT CSM760 11/32- 264g

Korby - Shimano XT FCM760 -22/32/44 z wkładem suportu- 860g

Manetki - Shimano Deore XT Rapid Fire Plus + linki - 290g

Pancerze - Shimano XTR - 100g

Sztyca - KCNC Ti prolite 31,6mm- 165g

Siodełko - Salle Italia SLR TT- 135g

Zasicki kół - Shimano Deore XT - 124g

Stery - TH No.10 Aheadset- 100g

Mostek - Procraft - 200g

Kierownica - KCNC SC Bone scandium 25,4mm- 114g

Rogi - BOPlight - 58g

Podkładka dystansujące - No-name - 5g + 7g + 10g

Gripy - ACCENT Uchwyt kierownicy Lite 130mm- 20g

Pedały - Shimano PD-M540 - 352g

Koło przednie + piasta + opaska - Deore XT- Mavic xc717-DT - 770g

Koło tylne + opaska + piasta - Deore XT- Mavic xc717-DT - 995g

Inne – 60g

 

Całość = 10778g

 

img6570gk3.jpg

img6572xg1.jpg

img6595nv2zn9.th.jpg

 

Wszelkie propozycje i komentarze mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniej przepraszam, moja skucha. Myślałem ze same się pomniejszą do wymaganego rozmiaru.

Proszę o usunięcie fotek, wstawie linki, ewentualnie mniejsze zdjęcia, zresztą wszystko jest w podpisie.

Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o wybaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syntace F99 -120mm 25.4 już w drodze, ciekaw jestem czy poczuję różnice, podmieniając mostki, ponieważ są sprzeczne opinie na temat aktualnego. Są osoby które uważają że ma w tej chwili 110, mi to wygląda na prawie 120. Zobaczymy jak już podmienie.

 

Co sądzicie żeby jeszcze skrócić rurę sterową i pozbyć się podkładek, które zajmują 2cm, rura wtedy miałaby 19cm. Poprawiłaby mi się zwrotność, czy coś jeszcze by się zmieniło?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między innymi dlatego boje sie zmieniać ramę, inna geometria, nie wiedziałbym jaką wybrać, o podobnej geometrii, wytrzymałą i lekką.

Co do wagi to taka wagę podawało jedno z czasopism, które testowało centuriona z tą ramą. Zresztą to jedyna część której nie ważyłem i tyle właśnie mi brakuję do wagi całościowej.

Czyli rura sterowa 190mm, może być za krótka już przy odsprzedaży. A moglibyście mi napisać ile mogę zyskać na skróceniu tej rury o 2cm z wagi i co się zmieni w geometrii, jak by się zachowywał rower? Czy wyjdzie na to samo jak sobie przełożę podkładki nad mostek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, miło się robi na duszy jak nie tylko mi sie podoba rowerek.

Jak tylko wymienię mostek to zaktualizuje fotki w galerii i dam znać. Już nie mogę się doczekać.

W takim razie już nic nie tnę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sensownie złożony rower. Oprócz mostka, ja pomyślałbym jeszcze nad:

 

pedały, może cranki sl? ca 85 g zysku

zaciski, jeśli sie nie ścigasz co bolt on, 60g zysku za śmieszne pieniądze

wywalenie monitorkow z manetek, i wstawienie tam alu śrub da około 30g zysku

 

zawsze coś :) waga leci w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba szybciej ramę zmienię, ale dzięki za sugestie.

Ubijaczki zawsze mi się podobały, ale do tanich nie należą, może w przyszłym roku. Ewentualnie można jeszcze coś takiego założyć Exustar E-PM 25- 268gram 155zł.

Zaciski faktycznie można wymienić, bo dużo nie kosztują.

Co do mostka, to który jest taki tandetny ten co mam, czy ten co założę, w drodze Syntace F99?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarł mostek, więc warto zaktualizować galerie, dodatkowo byłem zmuszony skrócić rurę sterową o 6mm, główka mostka jest mniejszych wymiarów od poprzedniej, pozbyłem się jednej podkładki.

Muszę się zaopatrzyć w lepszą wagę, ale nie chce wydać na nią fortuny. Myślę o czymś do 50 max 100zł, może mi coś zasugerujecie. Najlepiej dostępnego w Warszawie z odbiorem osobistym?

 

Po zmianie mniej mi się podoba sam kokpit, wolałem wygląd z mostkiem skierowanym do dołu, teraz nawet nie widać tego że mostek jest odwrócony.

Waga oczywiście poleciała w dół.

 

 

Bar ends (rogi ) ? BOPlight - 58g

Brakes (Front&Rear)): (Hamulec przedni i tylny) - Avid Speed Dial 7 - 550g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - incl.

Cables: (Pancerze i linki ) - 100g

Cassette: (Kaseta) - Shimono XT CSM760 11/32 - 264g

Chain: (Lancuch) - Shimano XT - 280g

Crankset: (Korby) - Shimano XT FCM760 22/32/44 z wkładem suportu - 860g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTFDM761 - 179g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT RD-M771 GS - 230g

Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba Race 100mm ( gwiazdka, piwoty ) - 1705g

Frame: (Rama) - Centurio BF100 MTB Basic AL 7005 46 rozmiar - 2000g

Grips: (Gripy) - Accent Lite 130mm - 20g

 

Handlebar: (Kierownica) - KCNC SC Bone Scandium - 114g

Headset: (Stery) - Cane Creek Aheadset waga z rama

 

Misc option ( inne ) - smar, zipy, przewody, prędkościomierz, cadence, osłonka neopren - 31g

Pedals: (Pedaly) - Shimano PD M540 - 352g

Rim tape ( opaski ) - tasma izolacyjna ?

Seat: (Siodlo) - Salle Italia SLR TT- 135g

Seatpost: (Sztyca) - KCNC Ti prolite - 165g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) ? noname - 40g

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT Rapid Fire Plus - 290g

Shifters: (Manetki) ? Poploc Rock Shox Reba - 50

Skewers: (Zaciski kol) -xt - 124g

Spacers: (Podkladki pod mostek) - 20mm - 18g

Starnut: (Gwiazdka) ? waga z amortyzatorem

Stem: (Mostek) ? Syntace F99 - 114g

Tire (Front): (Opona przednia) - schwalbe nobby nic - 495g

Tire (Rear): (Opona tylna) - schwalbe racing raplh - 465g

Top Cap: (Top cap) ?

Tubes: (Detki) - Maxxis ultra light ? 250g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 765g

-Hub: (Piasta) - xt

-Rim: (Obrecz) - Mavic XC717

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss Revolution Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

Wheel Rear: (Kolo tylne) - 990g

-Hub: (Piasta) - xt

-Rim: (Obrecz) - Mavic XC717

-Spokes: (Szprychy) - 32x DT swiss Revolution Black

-Nipples: (Nyple) - DT swiss aluminium

 

total: 10644g

 

Rower gotowy do jazdy.

 

Licznik - sigma 1106 , Oswietlenie , Torba podsiodłowa, Klucze, Pompka, Nawigacja.

 

total: 11740g

 

Fotki można zobaczyć w mojej galerii, zapraszam.

W tygodniu lepsze zdjęcia całego roweru.

Następne w planach pedały, ale już myślę o czymś większym. Rama, hamulce tarczowe, piasty, może koła.

Jaka jest szansa by osiągnąć 9kg, niskie 10, osprzęt ma być lekki, ale nie kruchy. Plan co najmniej na rok, zamierzam z 7 klocków na to odłożyć ale nigdy nie wiadomo jak to się uda.

Rama No Saint MaxAri, hamulce Juicy Ultimate, co do piast i kół się jeszcze nie zastanawiałem, ale coś na XTR DT Swiss, może coś takiego Zestaw kół XTR centerlock DT XR 4.2d super comp 1560gr.

Trochę się spieszę wiec chaotycznie to wszystko opisałem, mam nadzieję że się zbytnio nie pogubiłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie piszę i wyszło na to że będę miał trzy wypowiedzi jedna pod drugą, bo edytować nie mogę.

 

Panowie kto mi doradzi co lepiej zrobić, bo złapałem nową zajawkę na odchudzanie swojego bike, jednak nie wiem co będzie się bardziej opłacało.

 

Zakup ramy lekkiej wytrzymałej do 1400gram, najlepiej z carbonu, za tą wymianą pociągnąłbym jeszcze hamulce na tarczówki avida 7, bądź ultimate, ewentualnie xtr-a. Koła też pewnie poszłyby do wymiany na obrecze mavica, reszta dt swiss, bądź xtr. Rębę też bym podmienił na Sida 32mm, ale to w późniejszym terminie.

 

Mam nadzieję że te podmiany zaowocowałyby lżejszą wagą, oraz poprawą geometrii, krótsza rura górna. Koszty nie więcej jak 8 tysięcy.

Jednak do 10 tysięcy mogę kupić Rocky Mountain Vertex 70, bądź Giant XTC C 1Disc, panowie co lepiej jest zrobić? Sprzedać własny rower i kupić nowy, co w sumie bardziej mi się widzi, zawsze mogę się przejechać przed zakupem i szukać czegoś innego , czy dalej modernizować to co mam?

Poniżej linki do tych dwóch rowerków.

 

Rocky Mountain Vertex 70 http://rowery.onet.pl/4,35,155290,11334,ro..._70,sprzet.html

 

Giant XtC C 1 Disc

http://rowery.onet.pl/4,35,136854,15220,gi...isc,sprzet.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...