Skocz do zawartości

[9547g] Masterpiece XTC


verul

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends -- (rogi) -- BOPlight -- 58

Brake (Front) -- (hamulec przedni) -- Magura Marta SL -- 252 (razem z adapterem)

Brake (Rear) -- (hamulec tylny) -- Magura Marta SL -- 242

Rotors -- (tarcze hamulcowe) -- Marta SL 180mm + 160mm -- 259

Cables -- (linki i pancerze) -- Clark's Clim 8 -- 79

Cassette -- (kaseta) -- Shimano XTR 07' 11-32 -- 223

Chain -- (lancuch) -- Wippermann ConneX 910 -- 292

Crank Set -- (mechanizm korbowy) -- Shimano XT 08' 175mm 22-32-44 -- 867

Derlr (Front) -- (przerzutka przod) -- Shimano Deore 510 -- 127

Derlr (Rear) -- (przerzutka tyl) -- SRAM X-0 06' dlugi wozek -- 212

Fork -- (amortyzator) -- Manitou R7 Platinum SPV 80mm NB -- 1443 (waga z gwiazdka i dolna czescia sterow)

Frame -- (rama) -- Giant XTC 06' -- 1697 -- (waga ze sterami, bez piwotow)

Grips -- (gripy) -- Author (cut) -- 20

Handlebar -- (kierownica) -- Easton EA70 580mm -- 150

Headset -- (stery) -- FSA -- waga z rama

Pedals -- (pedaly) -- Look Quartz -- 261

Seat -- (siodlo) -- Selle Italia SLR XC Gel Flow -- 176

Seatpost -- (sztyca) -- Thomson Masterpiece 350mm -- 190

Seatpost clamp -- (zacisk sztycy) -- Kalloy -- 23

Shifters -- (manetki) -- SRAM Gripshift X-0 -- 172

Skewers -- (zaciski kol) -- BBB -- 72

Spacers -- (podkladki pod mostek) -- Giant carbon OEM -- 4

Starnut -- (gwiazdka)-- No name -- waga razem z amortyzatorem

Stem -- (mostek) -- Smica Lite Pro 110mm -- 104

Tire (Front) -- (opona przednia) -- Schwalbe Nobby Nic 08' 2.1 -- 467

Tire (Rear) -- (opona tylna) -- Schwalbe Racing Ralph 08' 2.1 -- 483

Top Cap -- (top cap) -- Giant carbon OEM -- 16

Tubes -- (detki) -- Maxxis Flyweight -- 191

Wheel front -- (kolo przednie) -- 700

- Hub -- (piasta) -- DT Swiss 240s IS (6-holes)

- Rim -- (obrecz) -- DT Swiss XR 4.2d

- Spokes -- (szprychy) -- DT Swiss Revolution 2.0-1.5

- Nipples -- (nyple) -- DT Swiss alu 32szt

- Rim tape -- (opaska na obrecz) -- tasma izolacyjna

Wheel Rear -- (kolo tylne) -- 815

- Hub -- (piasta) -- DT Swiss 240s IS (6-holes)

- Rim -- (obrecz) -- DT Swiss XR 4.2d

- Spokes -- (szprychy) -- DT Swiss Revolution 2.0-1.5

- Nipples -- (nyple) -- DT Swiss alu 32szt

- Rim tape -- (opaska na obrecz) -- tasma izolacyjna

 

Razem: 9595

 

Wszystkie srubki stalowe. W przyszlosci czesc bedzie aluminiowa (top cap, manetki, klamki hamulcowe, przerzutka przednia). W tytanowe nie bede wchodzil bo mi szkoda pieniedzy. Poza tym pewnie zmienie tasme izolacyjna na klejaca PowerTape ale to detal. No i bejsbola - pardon - sztyce wymienie na cos normalnego bo ta waga razi w oczy. Konkretnie na Thomsona Masterpiece. Aha, lancuch trzeba bedzie tez o jedno pelne ogniwo skrocic bo jest za dlugi. Obecnie ma 110 a 108 to jest max co moze miec, moze nawet 106 by dalo rade.

 

Hamulce dzialaja choc tylny juz zaczal niebezpiecznie blisko kierownicy sie zblizac, bede obserwowal i najwyzej reklamacja :/ Przedni bez zarzutu, sila ladna jak i modulacja. Poki co zrobilem testowo kilkanascie km po szosie bo nie mam zbyt wiele czasu (sesja). Powiem tylko ze te kola prowokuja do przyspieszania pod gorke :P

 

Fotki w najblizszym czasie.

Edytowane przez Schwefel
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
... Poki co zrobilem testowo kilkanascie km po szosie bo nie mam zbyt wiele czasu (sesja). Powiem tylko ze te kola prowokuja do przyspieszania pod gorke :P

 

Fotki w najblizszym czasie.

niczym slry :P ładne kolka :) Mam jednak pytanie odnośnie tego łańcucha, podejrzewam, że sprzęt nowy jednak mam ytanie jak się sprawuje ten łańcuch... ? Przykładowo względem xtr,xt, 9.0, 5.0 - nie wiem czego używałeś wcześniej :P

Waga poniżej 10kg z tarczami i na konkretnym sprzęcie i bez sida - mi się podoba :) - teraz tylko pozostało czekać na fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej jezdzilem na lancuchu ktory byl oemowo w rowerze czyli HG53 a to raczej niezbybt porownanie :P Ale musze powiedziec ze nie jest zbyt glosny. Tylko zauwazylem ze lubi przeskakiwac na twardszych biegach ale to pewnie kwestia ulozenia. Tak w ogole wczoraj zrobilem ponad 50km w ramach testow w tym troche w terenie. Jezdzi sie swietnie choc niestety czuc wyraznie to ze wiele miesiecy czekalem na sprzet i nie mialem na czym jezdzic... No i oczywiscie zeby nie bylo za lukrowo pewnie bede musial wyslac tylny hamulec na reklamacje :/

 

No i wiem ze mi kaseta przypasuje. Wczesniej mialem 11-34 i ta tarcza 34 byla za lekka a mniejsza 30 ni w 5 ni w 9. Na 32 mozna pojezdzic i jest lekko a jednoczesnie nie wloke sie jak slimak.

 

aha - mam problem maly z wpinaniem sie w pedaly. Mysle ze jest to spowodowane tym ze pedal ma sie opierac o boczny bieznik buta zeby bylo stabilniej i przez to troche trudnioej go wyczuc. Albo bieznik sie wyrobi, albo ja mu w tym pomoge albo zrobie tak by sie nie opieral choc to bedzie wbrew instrukcji.

 

Jeszcze tylko trzeba usunac tasme izolacyjna z ramy i w zamian nakleic nalepki ochronne Clarks'a No i niby co z z prowadzeniem przewodu od tylnego hamulca ale w sumie skoro i tak bede go zdejmowal to nie ma sensu.

 

dsc00382qh8.th.jpgdsc00383el7.th.jpgdsc00384hs3.th.jpgdsc00385ah6.th.jpgdsc00386it4.th.jpgdsc00387ox2.th.jpg

 

ea70fc7.th.jpgdsc00034rp1.th.jpgdsc00033um7.th.jpgdsc00241di4.th.jpgdsc00030dl0.th.jpgdsc00031vb1.th.jpgdsc00032tt1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka dobija do kierownicy i w zwiazku z tym prawie nie hamuje. W serwisie nie wiedza co to jest. Byl odpowietrzony, zalany i znowu sie to stalo. Dodam ze niby w autoryzowanym serwisie magury. I raczej dobrze odpowietrzaja bo przod dziala bez zarzutu. Gdzies jest pewnie nieszczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowe fotki. Jeszcze przed zdemontowaniem tylnego hamulca.

 

dsc00400vl9.th.jpg dsc00399so6.th.jpg dsc00405wc3.th.jpg dsc00401yz9.th.jpg

 

dsc00402sl3.th.jpg dsc00403mt5.th.jpg dsc00404ju7.th.jpg

 

Niebawem powinna sie pojawic nowa sztyca i zacisk sztycy. Niebawem tzn jak Arnik dostanie i mi wysle :P A hamulec tylny juz wyslany do CR. Teraz czekac... W sumie to chwilowo rower jest przez to znacznie lzejszy :P A hamuje sie samym przednim rewelacyjnie :) Nie trzeba sie obawiac o zablokowanie tylnego kola (i o starcie cennej opony) tylko sie wciska hampel na maxa jak trzeba i rower staje idealnie. Swoja droga nie wiem co trzeba zrobic by przy hamowaniu przednim hamulcem zrobic OTB. Chyba trzebaby hamowac stojac na pedalach bo inaczej sobie tego nie wyobrazam.

 

Aha - revo jak widac daja rade :)

 

 

Ps: Powietrze w detkach wazy 11 gram na kolo :P Sprawdzone przed pompowaniem i po. I tak samo jest na slickach jak i na terenowym balonie. Wszak do slicka wchodzi 7 bar a do balona 4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o update rozpiski:

 

[b]Seatpost[/b] -- (sztyca) -- Thomson Masterpiece 350mm -- [b]190[/b]
[b]Seatpost clamp[/b] -- (zacisk sztycy) -- Kalloy -- [b]23[/b]

 

Waga razem:

 

9595 gram.

 

 

No to by bylo na tyle zmian w rowerze :D Ta masa mnie w pelni satysfakcjonuje i moze kiedys jak mi sie bedzie chcialo to kilka srubek pojdzie na alu ale jak pisze nie jest to konieczne.

 

Na marginesie dodam, ze w zwiazku z reklamacja hamulca jezdze tylko z przednim, wiec chwilowo realna waga roweru to 9234 gramy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :D

 

A Looki calkiem dobrze, tylko caly czas mam lekki problem z tym wpinaniem sie. Nie zawsze mi sie uda trafic albo dostatecznie mocno wcisnac. Moze to wina zle ulozonych podkladek a moze musze sie przyzwyczaic. Maja w koncu troche inny mechanizm niz moje wczesniejsze 520tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Szkoda ze z hamulcem jest coś nie tak ale tak jak ktoś pisał na LB.. Marty zaczynają dobrze działać po 2-3 wizytach w serwisie :\

Chociaż sam kiedyś byłem na nie podpalony, to mam XT zero problemów.. Choć mam nadzieje dorobić sie juicy ultimate...

Rowerek świetny, choć widzę pewną niekonsekwencję.. Np bardzo lekkie hamulce tarczowe marta sl.. A przy tym np komponenty xt ktore demonami lekkości nie są. Nie żebym sie czepiał ale jest tak trochę nie-spójnie.

Poza tym bez uwag, do mocnych stron roweru należy bardzo dobra i niezawodna rama, amorek z spv i świetne koła no i x.o :D Chociaż przy przypływie gotówki za parę lat pokusiłbym sie na twoim miejscu revo wymienić na cx-ray. Ale mimo wszystko rower powinien służyć dłuugo i niezawodnie.

Wyglądowo bardzo fajny, jest na czym oko zawiesić.

Również jestem ciekaw jak sprawują się opony, co prawda mam te same ale w szerokości 1,8 :D

 

Edit:

Tak teraz sie przyjrzałem i dopiero widzę ze NN masz tylko jedną a z tyłu RR.. Ale czemu nie odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na tyl RR dla mniejszych oporow toczenia a NN na przod dla lepszej przyczepnosci. Niby buksowanie kola nie jest dobra rzecza (jak straci przyczepnosc) ale mimo wszystko lepsza niz uslizg kola przedniego na jakims zakrecie.

 

Co bys proponowal zamiast korby XT? to jedyna rzecz XT tutaj :) XTR jest dla mnie zbyt zboczenie drogi a poza tym mniej mi sie podoba wizualnie :D

Co do szprych to jesli kiedys na cos bede wymienial (i to tylko gdyby sie w razie revo nie sprawdzily) to na aerolite tez DT. Wiekszym zaufaniem daze ich produkty :D

 

Jesli chodzi o Marte to CR ma ja wyslac do Niemiec wiec troche trzeba bedzie czekac. No ale przedni mi wystarcza w 90% i w zasadzie moznaby jezdzic bez tylnego ;) Zdecydowanie gorzej bylo jak jezdzilem z tylnym bez przedniego :P

 

Natomiast co do wygladu to dzieki :D Nie byl dla mnie priorytetem, raczej sprawa uboczna a wyszlo calkiem ladnie i kolorki sa niezle zgrane. Dodatkowo nie bede sie bawil w zadne kolorowe srubki bo nic nie bedzie tu pasowac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja za swojego XTR dałem 70zł więcej niż za nowe XT na allegro.. oczywiście nowego i powiedz mi że ładny nie jest? :D Zgrzeszyłbyś :D

Ja ze swoich oponek jestem w 100% zadowolony, natomiast jak jechałem na RR 2.1 z przodu i z tyłu to miałem wrażenie ze mam ciągle hamulec naciśnięty o.O

Szkoda ze hamulec za 1200-1500zł (nie wiem ile teraz dokładnie stoi) jeszcze trzeba wysyłać do serwisu :/ za tą kasę powinno śmigać bez mrugnięcia okiem.

Aha z tymi lookami może być tak że jak wytrze Ci sie protektor w bucie który opiera sie na pedale to będziesz miał luzy (góra dół) ;) ja zauważyłem podobne zjawisko w shimano... w nowych butach nie dało się w ogóle wpiąć bo miały za dużo protektora o.O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle ze jak protektor sie wyrobi to bedzie latwiej.

 

Ladna okazje trafiles w takim razie z tym XTRem. Niemniej jednak co do wygladu - coz, o gustach sie nie dyskutuje :) Poza tym sam przyznasz ze kolorystycznie bardziej mi do roweru pasuje srebrno czarny niz taki grafitowy :>

 

1200-1500 jest za komplet Mart a nie za sztuke :) W zasadzie to jest 1299. Z tym ze musialem wymieniac zacisk w przednim no i jak wliczyc wszelkie skrocenia, odpowietrzanai itd to troche wyjdzie niestety.

 

Jak zajade koronki w XTku to moze wymienie na jakies lekkie. Na pewno nie bede wymienial na oryginalne (koszt nowej korby). Wtedy bedzie lzej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby ktorys z modow w przyplywie wolnego czasu zmienial w rankingu i pierwszym poscie wage roweru to prosilbym i bylbym wielce zobowiazany by zmienic rowniez temat topiku z

 

[9595] XTC by verul

 

na

 

[9588] Masterpiece XTC

 

I tak samo w rankingu zeby bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Bez dodatkow tyle wazy ;) No i bez powietrza w kolach :P Bo ono wazy ok 11 gram na kolo. Ale nie widze potrzeby dodawac do wagi czegos czego nikt nie dodaje.

 

A zeby nie bylo tak sucho to troche fotek z wypadu do Norwegii. Jechalem samochodem a rower na dachu. Mocowanie za rame z tym ze zabezpieczylem rame tasma izolacyjna przed przetarciami i karimata przed zgnieceniem. Zdalo egzamin celujaco. Dodatkowo (w sumie to prawie 5000km!!!) folia sniadaniowa zabezpieczone siodelko, golenie amora i gripy. Cmentarz owadow mam wszedzie tylko nie tam gdzie byla folia :P Ciesze sie ze z goleni nie musze ich szorowac. Aha - bagaznik trzymal nawet przy predkosci ponad 160km/h :)

A teraz o Norwegii... brakowalo mi tam kompana do jazdy. Samemu to tak cienko. Widoczki... szkoda gadac. Po prostu bomba. I zaliczylem podjazd o przewyzszeniu ponad 1000m. Fakt ze z przerwami (na robienie fotek) ale jednak. A zjazd z tego... miodzio. Waze ok 80kg, tarcza z przodu 180mm, szprychy revo 2.0-1.5-2.0 i przy zjazdach daly rade. A gorka ostra, serpentyny i bywalo ze z ponad 70km/h musialem sie zatrzymac na krotkim odcinku. Marta SL tez sie wybornie spisala. Zatrzymywala mnie bezblednie. Ale uzywalem tylko przedniego hamulca. Tylny robil za spowalniacz. Tzn jak przednim wyhamowalem z tych 60-70 do 15-20 to zeby na zakrecie nie przyspieszac lekko wciskalem klamke od tylnego. Po prostu przy tych predkosciach, takim nachyleniu drogi hamowanie tylnym kolem jest niemozliwe. Blokuje sie prawie od razu. Tzn nie tak od razu ale po prostu to hamowanie nic nie daje :P

 

No, to teraz fotki z podjazdu na fiord Geiranger:

 

1000zn3.th.jpg

Tutaj po wjechaniu na 1000m npm. Ale poniewaz od 0 nie startowalem tylko gdzies od 7m to jechalem dalej i efektywnie pokonalem roznice ok 1015m npm a lacznie przewyzszen ok 1060. Aha, licznik Sigmy z wysokosciomierzem mialem :)

 

 

p1010017qf1.th.jpg

Pierwszy punkt widokowy na podjezdzie i pierwszy niedlugi postoj. Wysokosc ok 250m npm

 

p1010018jl9.th.jpg

widoczek :)

 

p1010019ub5.th.jpg

A z gory ten fragment podjazdu wyglada tak niewinnie B)

 

p1010032gy9.th.jpg

Za polowa drogi. Fiord widac juz coraz gorzej.

 

p1010034xy9.th.jpg

Kolejna przerwa na fotki, batona i krzaczki.

 

p1010061om2.th.jpg

Krajobraz na 1000m npm troche inny B)

 

 

A tu fotki roweru na bagazniku samochodu podczas postoju (autorstwa mojej wspanialej dziewczyny :* All rights reserved):

1001088kz3.th.jpg

1001092nh8.th.jpg

1001098dz3.th.jpg

1001099bk4.th.jpg

1001103jp6.th.jpg

 

I na koniec troche nierowerowo, ale nawet w Norwegii nie samym rowerem czlowiek zyje. 3,85 kg dorszyk zlowiony na mojego niezawodnego pikera :P

1001236qm5.th.jpg

 

Fotek jest wiecej, jak ktos by chcial to zamieszcze jeszcze troche :)

Aha - na podjazd nie zdjalem uchwytow do lampek. I tak wiozlem z soba tyle towaru w plecaku, ze te kilka gram by mnie nie zbawilo, a nie chcialo mi sie zdejmowac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...