tictac Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Chwyty (+ zatyczki do kierownicy): Accent Lite - 24 g Dętki: Continental Supersonic - 195 g Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód+płyn): XTR BR-M965+ST-M965 - 812 g Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 256 g Kierownica: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Scandium OS - 124 g Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2131 g Korba: XTR FC-M960 - 812 g Łańcuch: XT HG-93 - 271 g Mostek: PRO XCR Star Series Bart Brentjens OS 100mm - 123 g Opony: Continental SpeedKing Supersonic - 805 g Pancerze i linki: Accent Supreme + Clarks Teflon - 86 g Pedały: Crank Brothers EggBeaters SL - 263 g Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 151 g Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 194 g Rama (+ zacisk sztycy): Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1497 g Rogi: PRO SL - 64 g Siodełko: Selle San Marco Aspide FX - 139 g Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 88 g Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 231 g Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1682 g SUMA: 9948g g Neopren: Accent Cirrus - 15 g Licznik: VDO C15 - 62 g Koszyk na bidon: Accent Vigo Carbon - 26 g SUMA: 10051 g Wiem, że niektórzy w tym dziale podają wagi projektów bez akcesoriów, w takim przypadku waga całości (bez koszyczka, licznika i neoprenu) wynosi: 9948 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Nie podałeś wagi pancerzy i linek oraz osłonki na tylne widełki. Nie wiem, czy to wszystko waży aż 600 g - ale kto wie, może właśnie tutaj (a na pewno przynajmniej częściowo tutaj) leży przyczyna różnicy między realem a teorią... Pozdrówko prawdopodobne ... PS. Podstawka na licznik też swoje waży... a jeśli ważyłeś rower razem z licznikiem - to już może być komplet brakujących gramów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Nie podałeś wagi pancerzy i linek oraz osłonki na tylne widełki. Nie wiem, czy to wszystko waży aż 600 g - ale kto wie, może właśnie tutaj (a na pewno przynajmniej częściowo tutaj) leży przyczyna różnicy między realem a teorią...Pozdrówko prawdopodobne ... PS. Podstawka na licznik też swoje waży... a jeśli ważyłeś rower razem z licznikiem - to już może być komplet brakujących gramów Faktycznie nie uwzględniłem pancerzy (linki były zamontowane w DC podczas ważenia), osłonki na tylne widły, a licznik był z podstawką, za to bez nadajnika i magnesu Dzięki za wyszukanie uchybień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Fajny rowerek ale te kółka mimo że fajnie wyglądają to sporo ciążą. Projekt 11 500 przy takiej lekkiej ramie i amorze powinien się kierować bardziej w stronę < 11kg. Bike super, ma u mnie dużego plusa za oryginalność - o tej ramce nawet nie słyszałem PS. Detki chyba jakieś dobre, ale ważą sporo. - Spokojnie można z 2 dętek urwać 100g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rmk_90 Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 na sztycy mozna urwać duzo... i tanio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Dzięki za sugestie, oczywiście plan obniżenia wagi już jest, tylko na razie finanse się skończyły - większość części przełożona z mojego poprzedniego bike'a. W najbliższym czasie wymiana Sztycy, mostka i kierownicy, potem koła (o dętkach też pomyślę). Docelowo chciałbym zejść w okolice 10,5 kg i to nie powinno być aż takie trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Właśnie zacznij od dętek a skończ na sztycy mostku i kierownicy {koła jak wiadomo to drogi zakup także lepiej to sobie odłożyć w czasie na później}. Twoja Tioga i Accent są lekkie, wymiana miałaby sens przy braku pasującej ci pozycji na biku {mostek} lub przy zmianie kiery na 31.8 {mostek + kiera}... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 9 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 Plany na najbliższą przyszłość to: - dętki Maxxis Fly Weight, - koła (piasty Shimano Deore XT Centerlock 08 770 32 otw, obręcze DT swiss XR 4.2D 32 otw., szprychy DT swiss Revolution Black), - kierownica, mostek, sztyca i rogi PRO XC-R Star Series Bart Brentjens. Na tych zmianach powinienem zyskać ok. 800 g, także waga zejdzie poniżej 11 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roge Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Waga DC jest chyba podana bez tarcz. Chociaż bardziej prawdopodobne jest, że waga trochę zaniża podawane wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2008 No i modyfikacje dokonane, poniżej rozpiska. Waga z rozpiski (10620 g) jest prawie taka sama jak zważona całego roweru (10,6 kg), więc jest OK. Wszystkie części w rozpisce ważone tak jak poprzednio na wadze z dokładnością do 5 g. Chwyty: Accent Lite - 25 g Dętki: Maxxis Ultra Light - 250 g Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód): XTR BR-M965+ST-M965 - 815 g Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 255 g Kierownica: Accent Flatbar (25,4 mm) - 160 g Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g Korba: XTR FC-M960 - 795 g Koszyk na bidon: Kellys Squad Black - 50 g Łańcuch: XT HG-93 - 290 g Licznik: VDO C15 - 50 g Mostek: KBIX Pro Race 100 mm - 125 g Neopren: Accent Cirrus - 15 g Opony: IRC Mythos XC II Kevlar 2.1 - 1090 g Pedały: Author A-comp 03 - 340 g Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 195 g Rama: Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1500 g Rogi: Smica - 65 g Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 90 g Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 230 g Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1680 g SUMA: 10620 g Większość zmian dokonana z nastawieniem na obniżenie masy, pozostałe (licznik, mostek) w celach estetycznych Zdjęcia dorzucę w przeciągu 2 dni. --- 27.03.08.: A oto obiecane zdjęcia - poniżej link do galerii: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Wyszlo kowadlo na carbonowej ramie...dziwnie to poskladales :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Wyszlo kowadlo na carbonowej ramie...dziwnie to poskladales :/ Co rozumiesz prze "kowadło", bo nie bardzo rozumiem? I co wg Ciebie jest w nim dziwnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Chocby rama 1.5kg w carbonie, kola xt ladnie wygladaja ale waza duzo, po za tym elementy takie jak pedaly, kierownica, mostek, siodlo, koszyk na bidon. Ogolnie nie pasuje to do niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Hmmmm kwestia gustu, mnie pasuje, a co do wagi ramy i kół to nie jest z nimi tak źle chyba Ale jeśli uważasz, że niektóre komponenty nie pasują, to zaproponuj inne - może się skuszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Chwyty: Accent Lite - 25 g -> pianki authora Kierownica: Accent Flatbar (25,4 mm) - 160 g -> chocby Tioga taskforce Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g -> cos skladanego, zobacz na www.notubes.com(hope +ztr) Koszyk na bidon: Kellys Squad Black - 50 g -> nie mam teraz pomyslu Mostek: KBIX Pro Race 100 mm - 125 g -> smica light Pedały: Author A-comp 03 - 340 g -> 540, lzej nie bedzie ale pewniej Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g -> starsze LX, XT, XTR lub szosowe, urwiesz od 20 do 50gr Rogi: Smica - 65 g Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g -> Velo carbon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Dzięki, za propozycje, ale z większości nie skorzystam - już wyjaśniam dlaczego: - chwyty, które mam to też pianki, więc jaki byłby sens ich zmiany, - za Tiogę Taskforce dziękuję bardzo - leży mi taka w komórce, mogę oddać za friko, wg mnie to totalny szajs zrobiony z papieru, a nie aluminium, - koła XT po pierwsze bardzo mi się podobają, po drugie nie są jakoś tragicznie ciężkie, a po trzecie dostałem je w takiej cenie, że grzechem było nie kupić, - mostek w specyfikacji jest już nieaktualny (co widać na fotkach) - wróciłem do Tiogi O-Bone, - pedały jeżdżą już ze mna dwa sezony (zaczynają trzeci) i jestem z nich bardzo zadowolony, - przerzutka przód - zostaje, w końcu to XTR - siodło wyjątkowo mi pasuje do moich 4 liter, a waży tylko 10g więcej niż to Velo, które proponujesz, dodatkowo moim zdaniem wygląda o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Sa pianki i pianki, moje siodlo velo carbon wazy 189gr, tioga taskforce jest konkretna i nie wazy duzo zatem chetnie przyjme Twoja ktora masz w komorce. Mostek Tiogi jest dosc ciezki, smica przy 100mm ma ok 104gr, XTR z przodu to straszny kloc, moj lx z przed 5 lat wazy ~130gr Na wymianie ramy juz mozesz lekko 400gr urwac, na kolach min 100gr(docelowo 200gr), na detalach po 10-20gr nie wydajac fortuny, lacznie nazbiera sie sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 - za Tiogę Taskforce dziękuję bardzo - leży mi taka w komórce, mogę oddać za friko, wg mnie to totalny szajs zrobiony z papieru, a nie aluminium, Adres podać na priva? serio pytam. Na SPDkach można sporo urwać, to mi się rzuciło momentalnie. Koszyk karbonowy też by ładnie wyglądał. Oponki też nie super lekkie (sam mam, dobre nawet ale ciężkie) - można pokusić się o coś lekkiego i w miarę wytrzymałego np. Conti Supersonic i model zależnie od gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 27 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 10,6 to jak na bika (pełnowartościowego ) na tarczach ładny wynik Nie popadajmy w skrajności, zrobiłem update w rankingu i tematu. Pierwszej specyfikacji nie będę chyba więcej podmieniał tak będzie chyba lepiej - widać zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Panowie, co do kiery Tiogi, to faktycznie chętni mogą podać adres na priva - kto pierwszy ten lepszy. Gwoli ścisłości kiera jest przycięta - ma 53 cm. Wysyłam za pobraniem w celu pokrycia kosztów przesyłki (wg cennika Poczty to chyba 10 zł). Opon raczej nie zmienię głównie ze względu na sposób użytkowania bike'a - oprócz maratonów lubię sobie pojeździć po górach, w Beskidy mam niedaleko, a na takich wycieczkach wolę mieć oponki cięższe, ale pewne. Pedały wymienię, ale dopiero jak te Authory szlag trafi, a koszyk karbonowy byłby super, gdyby nie kosztował tak dużo - za swojego KBIXa zapłaciłem 17 zeta Propozycji wymiany ramy i kół nie będę komentował - dopiero co poskładałem sprzęt, poza tym w pełni zgadzam się z Lookasem - 10,6 mnie w pełni satysfakcjonuje, a jak się coś uda jeszcze zbić niewielkim kosztem, to super, ale szaleć nie zamierzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 27 Marca 2008 Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Szkoda, że 53 cm bo bym w pieruńskim tempie napisał PMa No w sumie to jak patrzę to ciężko coś urwać z wagi nie wymieniając dopiero co zakupionej, nowej części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2008 Sprawa kiery już nieaktualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2008 Rowerek w najbliższych dniach dostanie nową kierę (Tioga Carbon) i koszyk na bidon (też karbon, ale jeszcze nie wiem do końca jaki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 Nastąpiły kolejne modyfikacje - dzięki nim waga spadła do 10215g Aktualna specyfikacja: Chwyty: Accent Lite - 25 g Dętki: Continental Supersonic - 195 g Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód): XTR BR-M965+ST-M965 - 815 g Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 255 g Kierownica: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Scandium OS - 125 g Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g Korba: XTR FC-M960 - 795 g Koszyk na bidon: Accent Vigo Carbon - 25 g Łańcuch: XT HG-93 - 290 g Licznik: VDO C15 - 50 g Mostek: PRO XCR Star Series Bart Brentjens OS 100mm - 120 g Neopren: Accent Cirrus - 15 g Opony: Continental SpeedKing Supersonic - 805 g Pedały: Author A-comp 03 - 340 g Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 195 g Rama: Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1500 g Rogi: PRO SL - 65 g Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 90 g Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 230 g Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1680 g SUMA: 10215 g Proszę o uaktualnienie tematu i rankingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2008 ładnie ładnie, waga spada coraz bardziej Jak pojeździsz trochę to podziel się wrażeniami z używania bidonu (on jest na te inne wymiarowo bidony bodajże, dlatego sprzedałem go jak miałem). O Speed Kingach też możesz napisać kilka słów bo ciekawy jestem jak się sprawują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.