Skocz do zawartości

[9948g] Bottecchia FX590 by TicTac


tictac

Rekomendowane odpowiedzi

Chwyty (+ zatyczki do kierownicy): Accent Lite - 24 g

Dętki: Continental Supersonic - 195 g

Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód+płyn): XTR BR-M965+ST-M965 - 812 g

Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 256 g

Kierownica: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Scandium OS - 124 g

Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2131 g

Korba: XTR FC-M960 - 812 g

Łańcuch: XT HG-93 - 271 g

Mostek: PRO XCR Star Series Bart Brentjens OS 100mm - 123 g

Opony: Continental SpeedKing Supersonic - 805 g

Pancerze i linki: Accent Supreme + Clarks Teflon - 86 g

Pedały: Crank Brothers EggBeaters SL - 263 g

Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 151 g

Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 194 g

Rama (+ zacisk sztycy): Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1497 g

Rogi: PRO SL - 64 g

Siodełko: Selle San Marco Aspide FX - 139 g

Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 88 g

Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 231 g

Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1682 g

SUMA: 9948g g

 

Neopren: Accent Cirrus - 15 g

Licznik: VDO C15 - 62 g

Koszyk na bidon: Accent Vigo Carbon - 26 g

 

SUMA: 10051 g

 

Wiem, że niektórzy w tym dziale podają wagi projektów bez akcesoriów, w takim przypadku waga całości (bez koszyczka, licznika i neoprenu) wynosi: 9948 g

 

p3071813dp2.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś wagi pancerzy i linek oraz osłonki na tylne widełki. Nie wiem, czy to wszystko waży aż 600 g - ale kto wie, może właśnie tutaj (a na pewno przynajmniej częściowo tutaj) leży przyczyna różnicy między realem a teorią...

Pozdrówko prawdopodobne :) ...

 

PS. Podstawka na licznik też swoje waży... a jeśli ważyłeś rower razem z licznikiem - to już może być komplet brakujących gramów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś wagi pancerzy i linek oraz osłonki na tylne widełki. Nie wiem, czy to wszystko waży aż 600 g - ale kto wie, może właśnie tutaj (a na pewno przynajmniej częściowo tutaj) leży przyczyna różnicy między realem a teorią...

Pozdrówko prawdopodobne :) ...

 

PS. Podstawka na licznik też swoje waży... a jeśli ważyłeś rower razem z licznikiem - to już może być komplet brakujących gramów :)

 

 

Faktycznie nie uwzględniłem pancerzy (linki były zamontowane w DC podczas ważenia), osłonki na tylne widły, a licznik był z podstawką, za to bez nadajnika i magnesu :)

Dzięki za wyszukanie uchybień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rowerek ale te kółka mimo że fajnie wyglądają to sporo ciążą. Projekt 11 500 przy takiej lekkiej ramie i amorze powinien się kierować bardziej w stronę < 11kg.

Bike super, ma u mnie dużego plusa za oryginalność - o tej ramce nawet nie słyszałem :)

PS. Detki chyba jakieś dobre, ale ważą sporo. - Spokojnie można z 2 dętek urwać 100g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, oczywiście plan obniżenia wagi już jest, tylko na razie finanse się skończyły - większość części przełożona z mojego poprzedniego bike'a. W najbliższym czasie wymiana Sztycy, mostka i kierownicy, potem koła (o dętkach też pomyślę). Docelowo chciałbym zejść w okolice 10,5 kg i to nie powinno być aż takie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zacznij od dętek a skończ na sztycy mostku i kierownicy {koła jak wiadomo to drogi zakup także lepiej to sobie odłożyć w czasie na później}.

Twoja Tioga i Accent są lekkie, wymiana miałaby sens przy braku pasującej ci pozycji na biku {mostek} lub przy zmianie kiery na 31.8 {mostek + kiera}...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany na najbliższą przyszłość to:

- dętki Maxxis Fly Weight,

- koła (piasty Shimano Deore XT Centerlock 08 770 32 otw, obręcze DT swiss XR 4.2D 32 otw., szprychy DT swiss Revolution Black),

- kierownica, mostek, sztyca i rogi PRO XC-R Star Series Bart Brentjens.

Na tych zmianach powinienem zyskać ok. 800 g, także waga zejdzie poniżej 11 kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i modyfikacje dokonane, poniżej rozpiska. Waga z rozpiski (10620 g) jest prawie taka sama jak zważona całego roweru (10,6 kg), więc jest OK. Wszystkie części w rozpisce ważone tak jak poprzednio na wadze z dokładnością do 5 g.

 

Chwyty: Accent Lite - 25 g

Dętki: Maxxis Ultra Light - 250 g

Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód): XTR BR-M965+ST-M965 - 815 g

Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 255 g

Kierownica: Accent Flatbar (25,4 mm) - 160 g

Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g

Korba: XTR FC-M960 - 795 g

Koszyk na bidon: Kellys Squad Black - 50 g

Łańcuch: XT HG-93 - 290 g

Licznik: VDO C15 - 50 g

Mostek: KBIX Pro Race 100 mm - 125 g

Neopren: Accent Cirrus - 15 g

Opony: IRC Mythos XC II Kevlar 2.1 - 1090 g

Pedały: Author A-comp 03 - 340 g

Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g

Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 195 g

Rama: Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1500 g

Rogi: Smica - 65 g

Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g

Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 90 g

Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 230 g

Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1680 g

SUMA: 10620 g

 

Większość zmian dokonana z nastawieniem na obniżenie masy, pozostałe (licznik, mostek) w celach estetycznych :rolleyes:

 

Zdjęcia dorzucę w przeciągu 2 dni.

 

--- 27.03.08.:

 

A oto obiecane zdjęcia - poniżej link do galerii:

 

P3271818.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwyty: Accent Lite - 25 g -> pianki authora

Kierownica: Accent Flatbar (25,4 mm) - 160 g -> chocby Tioga taskforce

Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g -> cos skladanego, zobacz na www.notubes.com(hope +ztr)

Koszyk na bidon: Kellys Squad Black - 50 g -> nie mam teraz pomyslu

Mostek: KBIX Pro Race 100 mm - 125 g -> smica light

Pedały: Author A-comp 03 - 340 g -> 540, lzej nie bedzie ale pewniej

Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g -> starsze LX, XT, XTR lub szosowe, urwiesz od 20 do 50gr

Rogi: Smica - 65 g

Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g -> Velo carbon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za propozycje, ale z większości nie skorzystam - już wyjaśniam dlaczego:

- chwyty, które mam to też pianki, więc jaki byłby sens ich zmiany,

- za Tiogę Taskforce dziękuję bardzo - leży mi taka w komórce, mogę oddać za friko, wg mnie to totalny szajs zrobiony z papieru, a nie aluminium,

- koła XT po pierwsze bardzo mi się podobają, po drugie nie są jakoś tragicznie ciężkie, a po trzecie dostałem je w takiej cenie, że grzechem było nie kupić,

- mostek w specyfikacji jest już nieaktualny (co widać na fotkach) - wróciłem do Tiogi O-Bone,

- pedały jeżdżą już ze mna dwa sezony (zaczynają trzeci) i jestem z nich bardzo zadowolony,

- przerzutka przód - zostaje, w końcu to XTR :rolleyes:

- siodło wyjątkowo mi pasuje do moich 4 liter, a waży tylko 10g więcej niż to Velo, które proponujesz, dodatkowo moim zdaniem wygląda o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa pianki i pianki, moje siodlo velo carbon wazy 189gr, tioga taskforce jest konkretna i nie wazy duzo zatem chetnie przyjme Twoja ktora masz w komorce.

Mostek Tiogi jest dosc ciezki, smica przy 100mm ma ok 104gr, XTR z przodu to straszny kloc, moj lx z przed 5 lat wazy ~130gr :rolleyes:

 

Na wymianie ramy juz mozesz lekko 400gr urwac, na kolach min 100gr(docelowo 200gr), na detalach po 10-20gr nie wydajac fortuny, lacznie nazbiera sie sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- za Tiogę Taskforce dziękuję bardzo - leży mi taka w komórce, mogę oddać za friko, wg mnie to totalny szajs zrobiony z papieru, a nie aluminium,

 

Adres podać na priva? serio pytam.

 

 

Na SPDkach można sporo urwać, to mi się rzuciło momentalnie. Koszyk karbonowy też by ładnie wyglądał. Oponki też nie super lekkie (sam mam, dobre nawet ale ciężkie) - można pokusić się o coś lekkiego i w miarę wytrzymałego np. Conti Supersonic i model zależnie od gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co do kiery Tiogi, to faktycznie chętni mogą podać adres na priva - kto pierwszy ten lepszy. Gwoli ścisłości kiera jest przycięta - ma 53 cm. Wysyłam za pobraniem w celu pokrycia kosztów przesyłki (wg cennika Poczty to chyba 10 zł).

 

Opon raczej nie zmienię głównie ze względu na sposób użytkowania bike'a - oprócz maratonów lubię sobie pojeździć po górach, w Beskidy mam niedaleko, a na takich wycieczkach wolę mieć oponki cięższe, ale pewne. Pedały wymienię, ale dopiero jak te Authory szlag trafi, a koszyk karbonowy byłby super, gdyby nie kosztował tak dużo - za swojego KBIXa zapłaciłem 17 zeta :)

Propozycji wymiany ramy i kół nie będę komentował - dopiero co poskładałem sprzęt, poza tym w pełni zgadzam się z Lookasem - 10,6 mnie w pełni satysfakcjonuje, a jak się coś uda jeszcze zbić niewielkim kosztem, to super, ale szaleć nie zamierzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastąpiły kolejne modyfikacje - dzięki nim waga spadła do 10215g :P

 

Aktualna specyfikacja:

Chwyty: Accent Lite - 25 g

Dętki: Continental Supersonic - 195 g

Hamulce P+T (DC+zacisk+przewód): XTR BR-M965+ST-M965 - 815 g

Kaseta: XT CS-M770 (11-32) - 255 g

Kierownica: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Scandium OS - 125 g

Koła P+T (z zaciskami i tarczami): Shimano XT WHM-775 + SM-RT77 160 mm - 2220 g

Korba: XTR FC-M960 - 795 g

Koszyk na bidon: Accent Vigo Carbon - 25 g

Łańcuch: XT HG-93 - 290 g

Licznik: VDO C15 - 50 g

Mostek: PRO XCR Star Series Bart Brentjens OS 100mm - 120 g

Neopren: Accent Cirrus - 15 g

Opony: Continental SpeedKing Supersonic - 805 g

Pedały: Author A-comp 03 - 340 g

Przerzutka przód: XTR FD-M971 - 150 g

Przerzutka tył: XTR RD-M970 GS - 195 g

Rama: Bottecchia FX590 Carbon Monocoque - 1500 g

Rogi: PRO SL - 65 g

Siodełko: Selle Italia SLK Gel Flow - 230 g

Stery: Accent Airplane+podkładki karbon (2 szt.) - 90 g

Sztyca: PRO XCR Star Series Bart Brentjens Carbon 31,6mm 400 mm - 230 g

Widelec: Rock Shox Reba SL + Poplock - 1680 g

SUMA: 10215 g

 

Proszę o uaktualnienie tematu i rankingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie ładnie, waga spada coraz bardziej :P

Jak pojeździsz trochę to podziel się wrażeniami z używania bidonu (on jest na te inne wymiarowo bidony bodajże, dlatego sprzedałem go jak miałem).

O Speed Kingach też możesz napisać kilka słów bo ciekawy jestem jak się sprawują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...