bodziekk Napisano 22 Grudnia 2007 Napisano 22 Grudnia 2007 Jako że na górnym prawym korku pojawiają mi się ślady oleju, postanowiłem wymienić uszczelki w tłumiku MC. Mam jednak problem z rozkręceniem go. Dolny zawór ściągnąłem bez problemu. Poza tym pokrętło regulacji tłumienia i Floodgate - wiadomo. Pod pokrętłem Floodgate zznalazłem mały o-ring, ale to raczej nie on jest przyczyną wycieków. Kłopot mam z oddzieleniem reszty - tj. czerwonego korpusu, korka i wewnętrznych części regulatorów. Jest to w ogóle rozbieralne i czy są tam jakieś uszczelnienia, które mógłbym wymienić? Nie chcę nic robić na siłę, bo może rozkręcenie tego jest banalne, tylko np. znajduje się tam prawy gwint, lub inne "pułapki"?
Gardor Napisano 23 Grudnia 2007 Napisano 23 Grudnia 2007 Wg mnie niepotrzebnie go rozbierałeś to jest norma ze czasami poci sie kolo korka kuzyn ma pike 409 i tez czasami ma tam troszkę wilgotne podobno to jest normalne i sie to dzieje jak np go dobijesz itp Pozdrower sorry że nic nie wniosłem do tematu
dezerter Napisano 23 Grudnia 2007 Napisano 23 Grudnia 2007 Może to Ci pomoże: Instrukcja wprawdzie do Sida ale MC te same Wiele tam nie ma ale widać początek rozbierania.
bodziekk Napisano 23 Grudnia 2007 Autor Napisano 23 Grudnia 2007 No nie do końca o to chodzi, bo tłumik to ja miałem już wyjęty i częściowo rozłożony, a on tam tylko zdejmuje pokrętła
uchmanek Napisano 23 Grudnia 2007 Napisano 23 Grudnia 2007 Instrukcja wprawdzie do Sida ale MC te same niestety nie. inna budowa regulatora: pike ma sprezynapowrotu wew. tlumika, a sid pod pokretlem.
bodziekk Napisano 26 Grudnia 2007 Autor Napisano 26 Grudnia 2007 Znalazłem odpowiedź na swoje pytanie. Gdyby kogoś interesowało: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=33...control+leaking (chyba trzeba się zalogować, żeby obejrzeć załączone zdjęcia). Pewnie w najbliższym czasie wezmę się za to, więc postaram się wtedy podzielić swoimi uwagami.
bodziekk Napisano 28 Grudnia 2007 Autor Napisano 28 Grudnia 2007 No więc naprawione. Zrobiłem z tego małą relację na stronie internetowej. Adres - w podpisie. ^^^^^^^^^^^^^ żeby adres nie zginął Serwis Motion Control http://www.zbuk.net/~bodziek/zdjecia/g25/index.html
Schwefel Napisano 28 Grudnia 2007 Napisano 28 Grudnia 2007 Świetna robota Wszystko łopatologicznie napisane i na pewno przyda się wielu forumowiczom.
uchmanek Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 moze by gdzies przykleic, zeby nie zginelo? taki poczatek tamtu z fotorelacjami z serwisiow amorkow.
bodziekk Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Napisano 30 Grudnia 2007 Jeśli o mnie chodzi, to mam jeszcze na dysku stare fotki z serwisu Bombera MX Pro, więc mógłbym przygotować opis i dorzucić całość.
kuczy Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 bodziek! Świetna robota no i muszę Ci podziękować, bo byłem pewny, że trochę niżej wypływa mi olej. A teraz poszedłem do pokoju z papierowym ręcznikiem, no i okazało się, że z tego samego miejsca wypływa olej co u ciebie. Teraz tylko będzie trzeba uzbierać odpowiednie uszczelki i ten pierścień sagera na w razie czego, namówić znajomego żeby sobie obadał rokszoka i wziąć się do roboty, bo denerwuje mnie to przecieranie amorka A tak to trochę się bałbym go rozkręcać a kasy na serwis to nie ma za bardzo. Mam tylko pytanie na jakiej zasadzie działa ten pierścień sagera bo jakoś po tych zdjęciach nie mogłem się za bardzo zorientować. U mnie zamiast floodgate'a jest jakaś plastikowa zaślepka to by się ją jakoś wydłubało, tylko ten pierścień mnie irytuje. I jak myślisz czy założenie tylko tych dwóch górnych o-ringów (ten mały pod pokrętłem + ten zakładany przedostatni na samym końcu) spełniłoby rolę, czy jednak trzeba rozebrać całkowicie tłumik? A, no i jaki właściwie olej do tego wlać, w moim przypadku - tory?
bodziekk Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Napisano 30 Grudnia 2007 Ten oring pod pokrętłem pewnie zda egzamin, z tym, że tylko będzie blokował olej przed wypływaniem - tzn. olej wypłynie pod tą stożkową uszczelką, ale na zewnątrz nie powinien się wydostać - więc to tylko taki półśrodek. No i jeszcze jedno - to pokrętło z oringiem chodzi jednak ciężej, jak jest wilgotny z oleju to nie widać różnicy, ale później już niestety jest. Więc zobaczę co będzie dalej, może jednak trzeba będzie się go pozbyć i wprowadzić zmiany w opisie. Ewentualnie można kupić taki o mniejszym przekroju, jeśli się dostanie. Co do przedostatniego oringa to za bardzo nie wiem o który chodzi? O ten z nr 3? Jesli tak, to on też przeszkadza, napisałem na stronie w czym jest problem. Także najlepiej by było mimo wszystko rozkręcić tłumik i założyć ten oring z numerem 2. W sumie żeby to zrobić nie trzeba rozkręcać całego tłumika, ja to zrobiłem tylko w celach edukacyjnych Żeby dostać się w to miejsce nie trzeba wyciągać dolnego zaworu. Co do oleju to chyba jest 5W, ale teraz nie pamiętam - trzebaby sprawdzić w manualu na stronie Rock Shoxa. Żeby ściągnąć pierścień Segera najlepiej mieć takie szczypce http://www.allegro.pl/item288204494_szczyp...cena_od_ss.html Tylko jakieś małe, bo ten pierścień jest malutki. W tłumiku jest zewnętrzny pierścień, po prostu wkłada się końcówki szczypiec rozwiernych w otwory, rozszerza i zdejmuje pierścień (jeszcze są wewnętrzne, które trzeba ścisnąć).
kuczy Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 Co do przedostatniego oringa to za bardzo nie wiem o który chodzi? O ten: http://www.zbuk.net/~bodziek/zdjecia/g25/images/P1050951.JPG No i będę bacznie obserwował co wymyślisz z tym ringiem pod pokrętłem
Blizzard Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 Jeśli o mnie chodzi, to mam jeszcze na dysku stare fotki z serwisu Bombera MX Pro, więc mógłbym przygotować opis i dorzucić całość. Ja bym poprosił Mam mx pro 2007 ale może to nie duża różnica konstrukcyjna
bodziekk Napisano 30 Grudnia 2007 Autor Napisano 30 Grudnia 2007 O ten: http://www.zbuk.net/~bodziek/zdjecia/g25/images/P1050951.JPG No to to jest ten z numerem 3 Czyli on niestety odpada. Ja bym poprosił Mam mx pro 2007 ale może to nie duża różnica konstrukcyjna Ciężko mi powiedzieć, mój był z 2003, sprężynowy i z innym tłumieniem (SSVF), ale podejrzewam, że w przypadku tłumienia to zmienił się tylko wygląd niektórych elementów, a ogólna budowa i zasada działania będzie taka sama. Chyba że RV to już zamknięty kartusz. No ale zrobię coś takiego, może faktycznie komuś się przyda. Tylko nie wiem kiedy, bo zaczyna się gorący okres na uczelni
tobo Napisano 30 Grudnia 2007 Napisano 30 Grudnia 2007 RV nie jest zamknietym kartuszem (wg mechanika z gregorio). widelec z kartuszami marcoka serwisuje sie jeszcze prosciej jako ze sprzezyny sa zamontowane na tlumikach i po odkreceniu dolnych i gornych srub mocujacych wyciaga sie ze srodka cale dwa wklady ze sprezynami. po wylaniu oleju z widelca wystarczy nacisnac pare razy tlumiki by wypompowac olej z kardridzy; pozniej dobrze umyc (jesli wogole jest to potrzebne ) a nastepnie wsadzic do srodka i wlac odpowiednie ilosci oleju.
Toosh Napisano 4 Stycznia 2008 Napisano 4 Stycznia 2008 szczypcami do pierścieni segera http://allegro.pl/search.php?string=segera&order=p
bodziekk Napisano 12 Kwietnia 2008 Autor Napisano 12 Kwietnia 2008 Prosiłbym o zaktualizowanie linka w moim poście. Teraz jest http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html i już się nie zmieni.
Rokos Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Przepraszam koledzy za odgrzanie starego tematu. Przeprowadziłem właśnie uszczelnienie reby sl 2008 wg instrukcji kolegi bodziekk. Wszystko ok ale okazuje się, że jak dokręcę mocno ten czarny korek gwintowany do czerwonego korpusu (lewy gwint) to nie mogę obrócić niebieskiego pokrętła blokady - dopiero jak go dość lekko przykręcę to pokrętło chodzi. Przed rozmontowywaniem był przykręcony mocno bo musiałem użyć klucza a pokrętło chodziło ok. Teraz muszę lekko przykręcić palcami i to wręcz nie dokręcić, żeby pokrętło chodziło. Problem polega na tym, że w wyniku tego ten kawałek plastiku nad niebieskim pokrętłem wówczas za mało wystaje żeby pierścień siegera wlazł w swój rowek i docisnął niebieski pokrętło...Trochę zamąciłem ale ci co są w temacie będą wiedzieli o co chodzi. Aha jeszcze jedno pytanie - bo nie zauważyłem tego przed rozkręceniem tłumika. Sprężyna, żeby działała to muszę ją osadzić w dziurce a następnie obrócić żeby się napięła i dopiero wówczas przykręcić korek. Czy tak? Nie obrócona i tym samym nie napięta sprężyna po prostu nie powoduje powracania niebieskiego pokrętła....Sory za przynudzanie ale chciałbym to dziadostwo wreszcie złożyć do kupy...dzięki.
cyklista Napisano 24 Lipca 2009 Napisano 24 Lipca 2009 Tak jak się domyślasz czarny korek powinien być dokręcony do oporu. U mnie przy skręcaniu tłumika taki problem nie wystąpił, więc trudno mi ocenić co robisz nie tak. Co do sprężyny to musi być wstępnie naprężona, żeby poprawnie działała.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.