kopaczus Napisano 22 Listopada 2007 Napisano 22 Listopada 2007 Mam pytanko: czy wie ktoś gdzie można w Polsce dostać płyn Stan's tire sealant? Takie coś: http://www.notubes.com/product_info.php/cP.../products_id/44 Jeździ ktoś z forumowiczów z tym patentem? Chcę kupić opony Kenda Karma i zrobić z nich bezdętkowce Teraz moje UST ważą razem ok. 1400 gram, a takie dwie Karmy to może z 1000 łącznie z tym płynem. Myślę, że warto spróbować.
rszturo Napisano 23 Listopada 2007 Napisano 23 Listopada 2007 W ostatnim BB piszą o podobnym zabiegu ale środkiem Joes sealant. Chwalą takie rozwiązanie. Napisali że Team Halls stosuje taki trick. Po tym artykule stwierdziłem, że warto byłoby się pobawić w coś takiego.
kopaczus Napisano 23 Listopada 2007 Autor Napisano 23 Listopada 2007 No właśnie. A napisali gdzie takie coś dorwać? Nie miałem tego BB w dłoni...
Orzech89 Napisano 23 Listopada 2007 Napisano 23 Listopada 2007 Możesz spróbować z tym systemem uszczelniania z Cult-bikes.pl się pobawić. Ja mam opony tubeless zalane tym płynem w razie przebicia. Ale w przyszłym roku zrobię sobie z dętkowych bezdętkowe tym właśnie systemem. Jak zalałem płynem Hutchinson'a ( chyba tak się pisze ) to w Ustroniu na maratonie mała dziurka i nie załatało więc kupiłem ten z cult-bikes.pl Spróbuj, może akurat Jak coś uda Ci się ustalić jak to się sprawuje to napisz na forum.
ChuckNorris1 Napisano 25 Listopada 2007 Napisano 25 Listopada 2007 http://bikechip.pl/ i napisz jak ci poszła konwersja. Ja też bede na czymś takim jeździł na swoim 29erze biorę poprostu wersję rawek 622mm.
kopaczus Napisano 25 Listopada 2007 Autor Napisano 25 Listopada 2007 Wypas, dzięki za linka! Zdaje się, że to może działać, to jest chyba odpowiednik Stan's Tire Sealant, bo jak piszą "FRM's Tubeless Sealant - Converts tube tyres into Tubeless". Teraz zastanawiam się jak ten płyn zaaplikować - na stronce jest pełno jakichś strzykawek czy buteleczek do aplikacji. No ale tak kombinuję że to przecież niepotrzebne, nie będę tego wlewać przez wentyl, ale normalnie wleję te 60ml do opony, założę, wtłoczę trochę powietrza (tu muszę znaleźć warsztat samochodowy z pompą wysokociśnieniową), zakręcę kółkiem parę razy żeby się rozeszło i dopompuję do 4 atmosfer. Dobrze kombinuję? No i jeszcze żeby gdzieś się dało nabyć drogą kupna dwie Kendy Karma. Nigdzie nie mogę znaleźć. Tzn znalazłem tu: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=351&l=pl ale jest tam informacja że będą je mieć na początku 2008, a ja to chcę zrobić TERAZ! Grrrr. Ma ktoś namiary na te opony?
ChuckNorris1 Napisano 26 Listopada 2007 Napisano 26 Listopada 2007 Ma ktoś namiary na te opony? Wiesz, ja juz mam taka zasadę, że w Polsce to można jeździć, a kupować to w rozdąnych krajach. Spisz zk umplami co wam potrzeba i zróbcie sobie zamówienie dostawa to 10Euro i wsyztsko ci ściagną co tylko sobie zamarzysz. Ten sklep ma bardzo dobre opinie. http://bike-components.de/catalog/default.php A i do stan's no tubes też tam wszystko znajdziesz chyba nawet taniej, a jak nie to wbijasz na maila i jesteś ustawiony. Enjoy
kopaczus Napisano 3 Grudnia 2007 Autor Napisano 3 Grudnia 2007 Update: Ok, udało mi się kupić Joe's Sealant w Sosnowieckim MK Bike, gdzie właściciel jest bardzo sympatycznym gawędziarzem Cena specyfiku 79pln za opakowanie 500ml. Teraz jeszcze muszę znaleźć kajś te Kendy, albo w ostateczności Schwalbe Nobby Nic. Dam znać jak to poskładam do kupy
harry-peek Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 Zrobilem sobie ostatnio wlasnie bezdetkowki ze zwyklych schwalbe fat albert i ZWYKLYCH obreczy, wlasnie na tym plynie joego i opasce domowej roboty Kompresorem napompowalem bez problemu i nawet bez plynu trzymalo cisnienie! Cisnienie mam teraz ok2atm i jak na razie zero problemow Polecam.
grzegorz1974paszek Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 Ta opaska własnej roboty zrobiona z dętki? Wycięty pasek z wentylem ,trochę skrócony?
harry-peek Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 Tak, dokladnie. Musi byc odpowiednio szeroki, zeby nawet wystawal za krawedz obreczy. Skrocony na tyle by ciasno sie ukladal i sklejony cyjanopanem.
harry-peek Napisano 3 Grudnia 2007 Napisano 3 Grudnia 2007 ok 120ml, opona fat albert 2.35 i obrecz mavic 321.
kopaczus Napisano 4 Grudnia 2007 Autor Napisano 4 Grudnia 2007 Update 2 Dziś drogą kupna po zaniżonej cenie nabyłem oponę Kenda Komodo. Nie wiem co to i z czym to się je, ale jest 1.95 i waży 482gr Bieżnik taki nawet, nie za wysoki i w miarę gęsty, na przód powinno się nadać do testów tego systemu. Takoż, w okolicznym sklepie rowerowym zdemontowałem dotychczasową oponkę Maxxis Larsen TT UST, założyłem Kendę, wlałem 60ml płynu Joe's, po czym napompowałem. Powietrze jeszcze jakiś czas się ulatniało - pęcherzyki na styku obręczy z oponą - ale po półgodzinie zdaje się już być zaklejone. Mam lekkie bicie na boki, ale da się przeżyć, no i jak do jutra nie zejdzie powietrze to już to tak zostawię. Podsumowawszy Koło, składające się z: Obrecz Mavic XM819 Disc UST, 24 otwory Piasta Cannondale Omega Lefty Szprychy DT Swiss Competition Nyple DT Swiss Brass Tarcza Avid Juicy 160mm Opona Maxxis Larsen TT UST 2.0 (702gr) razem ważyło to 1672gr, teraz waży 1496gr Oszczędność 176gr na masie rotującej, i'm lovin' it
harry-peek Napisano 4 Grudnia 2007 Napisano 4 Grudnia 2007 Ja praktycznie na masie nie zaoszczedzilem, detka = opaska + plyn, ale znika mi calkowicie problem snejkow, ktory ostatnio zaczal byc upierdliwy... No i moge jezdzic na nizszym cisnieniu co daje fantastyczna trakcje
Deith Napisano 13 Grudnia 2007 Napisano 13 Grudnia 2007 Mam pytanie czy ktos przejechal na tym uszczelniaczu wiecej kilometrow? I czy to niszczy opone, obrecz? napisano, ze to na 12 miesiecy, a potem opona idzie na smetnik? link do polecanego w bb systemu: http://www.cult-bikes.com/NoFlats.htm
harry-peek Napisano 14 Grudnia 2007 Napisano 14 Grudnia 2007 NIe , nie idzie na smietnik, tylko musisz wlac nowy plyn a opone wyczyscic (podejzewam, ze nie bedzie z tym wiekszego problemu).
kopaczus Napisano 18 Grudnia 2007 Autor Napisano 18 Grudnia 2007 Update 3 Założyłem na tył Schwalbe Nobby Nic 2.1, zalałem płynem i oto rezultaty: Koło, składające się z: Obrecz Mavic XM819 Disc UST, 24 otwory Piasta DT Swiss XC Disc Szprychy DT Swiss Competition Nyple DT Swiss Brass Tarcza Avid Juicy 160mm Kaseta Shimano XT 11-34 Zacisk BBB Wheelfix (38gr) Opona Continental Explorer UST 2.1 (706gr) Całość ważyła 2206gr. Teraz z nową oponą i płynem Joe's waży 2086gr. Oszczędność 120gr jak w pysk strzelił. W sumie na obu oponach zaoszczędziłem 296gr, kosztem: Joe's Sealant 79pln Schwalbe Nobby Nic 109pln Kenda Komodo 45pln Suma 233pln. Warto było? Oczywiście
harry-peek Napisano 18 Grudnia 2007 Napisano 18 Grudnia 2007 A w zasadzie to do kosztow nawet opon nie musisz wrzucac, bo de' facto "zarabiasz" jeszcze na oponkach bo sa tansze niz ust.
black rider Napisano 12 Stycznia 2008 Napisano 12 Stycznia 2008 hmm bardzo mi się spodobał ten pomysł ale niestety nie mam kół do ust (obręcze DH22) czy jest jakis podobny trick to zwykłych dętek, mleczko czy cos w tym stylu zabezpieczajace przed przebiciem?
MarcinKowalczyk Napisano 12 Stycznia 2008 Napisano 12 Stycznia 2008 black rider Można zrobić tubeless ze zwykłych obręczy kupując gotowy zestaw, albo robiąc opaskę z taśmy, tudzież cieńsza ale pewniejsza wersja ze starej dętki...wtedy płyn i zwykła opona i już brak snejków
black rider Napisano 30 Stycznia 2008 Napisano 30 Stycznia 2008 Hmm nie coraz bardziej zaczyna mnie to kusić i chyba jak troche sobie uzbieram to ten płyn sobie sprawie. A czy zamiast przerabiać obręcze na UST, tworzyć jakieś opaski nie lepiej odkręcić wentylek i wlać te mleczko do dętki? te kilkadziesiąt gram jakoś bym przeżył a czuł bym sie chyba pewniej, ktoś tego próbował? Zastanawia mnie tylko jeszcze czy jeśłi (jak podaje producent) płyn zasycha po roku to czy przez ten cały rok w oponie/ dętce bedzie mi on chlupał cały czas? I czy zmienia to jakoś sprężystość opony i ilość pompowanego powietrza? Ech mam nadzieje że nie zamotałem i ktoś zdoła odpowiedzieć
kopaczus Napisano 30 Stycznia 2008 Autor Napisano 30 Stycznia 2008 Jak najbardziej możesz wlać do dętki, ale pod warunkiem oczywiście że masz odpowiedni wentyl Płyn teoretycznie powinno się zmieniać co pół roku - tak jest napisane na opakowaniu do Joe's. Nie wiem jak z tym będzie w praktyce, czas pokaże -- będę jeździć aż zacznie powietrze schodzić. Płyn nie chlupie bo jak jedziesz to rozchodzi się po całej oponie/dętce, sprężystość i ciśnienie - żadnych zmian. Powodzenia i daj znać jak poszło
goly33 Napisano 30 Stycznia 2008 Napisano 30 Stycznia 2008 wydaje mi sie ze powinno sie takze doliczyc mase plynu wlanego do oponki... pozdrower
gerus Napisano 30 Stycznia 2008 Napisano 30 Stycznia 2008 Jak najbardziej możesz wlać do dętki, ale pod warunkiem oczywiście że masz odpowiedni wentyl Płyn teoretycznie powinno się zmieniać co pół roku - tak jest napisane na opakowaniu do Joe's. Nie wiem jak z tym będzie w praktyce, czas pokaże -- będę jeździć aż zacznie powietrze schodzić. Płyn nie chlupie bo jak jedziesz to rozchodzi się po całej oponie/dętce, sprężystość i ciśnienie - żadnych zmian. Powodzenia i daj znać jak poszło w presta tez sie da odkrecac wentyl, wystarczy zainwestowac w schwalbe, on ma taki patent
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.