Skocz do zawartości

[Koła] Lekkie na obręczach Equalizer


Adik

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż mam na 2008 rok plan na nowe kółka do Xc pod Vki.

Kryteriami dla nowych kółek są: niska waga, odpornośc na centrowanie, dobre piasty. :)

Ważę 80 - 85kg i jeżdzę delikatne xc - w większosci szosą.

Obecnie mam Novatecki na 36 szprych {Ace18}- przód, i 32 szprych {Xm317}- tył

W obecnych kołach jest potencjał dośc spory na obnizenie wagi przedniego koła {walnięcie 32 szprych cieniowanych}

i na zapodanie lepszej obręczy na tył {cieniowanych szprych??}

Zamówiłem już 2 obręcze Alexrims Equalizer na 32 otw. i za cholerę nie mogłem znalezc W CAŁYM internecie konkretnej wagi obręczy {arnik ma 447g, a na LB nie ma ;)}

Wybór piast:

Przód - Co powiecie na Novateca Szosowego?? 82g za 105zł i fajny wygląd? Zakładamy wersję że nie lubię jezdzić w trudnych warunkach, na maratony nie jeżdzę a w błocie jestem raz na kupe lat :)

Tył - Mam novateca i nie narzekam no ale czy wrzucic go ponownie, czy też może odchudzic tylnią piastę {piasta ma być dobra i nie wylightowana}

Xt 2008? Biały 770?

Szprychy - Competition będą już wielkim wypieniężeniem się, do Revo jestem za ciężki i nie wiem czy Revo spełniłoby moje drugie kryterie kół {patrz 2 wers}

Nyple - Dt alu

Wagi znam Piasty przód i nypli :) Całkiem dobrze, hehe no ale ile orientacyjnie moze ważyc 64 Compet.?

Jeżeli ktoś na jakieś namiary na realne wagi Alex Equalizer i także Tylniej Piasty Xt 770 , albo też Xt 775 {centerlock} to prosze o zabranie głosu. :)

Aha, z zakupami mnie nie poganiajcie bo kurs prawka robię i czekają mnie koszmarne pieniądze do wydania na stomatologię {stracone zęby}.

Napisano

dlaczego na revo jestes za ciezki? jezdze na goralu w terenie waze z rowerem ponad 90 kilo i revo swietnie daja sobie rade. do tej pory nie centrowalem jeszcze kola chodziac mam dosyc lekkie maviki pod tarcze.

Napisano

Dlaczego na revo jestem za ciężki? Nie mam bladego pojęcia... Wiesz Tobo jakie są drogi w Wałbrzychu, a jeżdząc na Slickach i na sztywniaku/hardtailu nie raz musiałem oddawać tylnie koło do centrowania... Nie wiem czy to wina mojej du*y , czy też słabości obręczy Mavic Xm317, ale zaufałem teraz Equalizerowi i kupiłem 2 takie obręcze z myślą o ich wytrzymałosci i lekkiej wadze. Byłem nastawiony przedtem na Xt16 przód i Crossini tył Alexrmisa, lecz dorwałem okazję kupienia dwóch obręczy wymienionych w temacie za 200zł {katalogowo jedna za 170}. Dodatkowo Alexrimsowi ufam po przetestowaniu dośc podstawowego ich produktu - Ace18, a Equalizer mnie pociesza opisem "brak ograniczeń wagowych".

Revo + wałbrzyskie Koleiny + slicki + szosowa piasta novateca na przodzie = moja czarna wizja zniszczenia fajnego kółka. ;)

Może się mylę, ale twoja full S. maszyna, którą widziałem z 2 razy... :) Mająca szerokie kapcie to jest odporna maszyneria i revo tam przetrzymuje...

W każdym razie czekam jeszcze na sugestie - bo jak powtarzałem z zakupem mnie się nie spieszy {przed gwiazdką moze..} :)

Napisano

to czy kolo oberwie czy nie zalezy glownie od obreczy.

heh to ze mam szerokie kapcie to moze i prawda. ale cisnienie w oponach mam spoooro ponizej normy ;) wiec wychodzi na jedno. poza tym skoro revo dobrze daja sobie rade w terenie to jestem pewien ze znacznie mniejsze katusze spotkaja je na asfalcie - chocby byl bardzo wyboisty.

Napisano

Obręcze jeszcze do mnie nie przyszły, ale postaram się zrobić dobry uczynek i wrzucic ich fotkę na wadze...

Zakładając wariant jeżdzenia na szprychach Revo, prosze się wypowiedziec, najlepiej osoby ważące od 80kg wzwyż, jeżdzące na Hardtailach albo na sztywniakach, jaktam z ich wytrzymałoscią i czy szprychy revo 2.0/1.5/2.0 mają wpływ na decentrowywanie się obręczy {bicie boczne}.

Mam dylemat z tylnią piastą... Nowe Xt 770 http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...id=293&l=pl czy DM Bill http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3417 - bardzo ciekawa, waga mi odpowiada i podobno jakiś fajny 5 zapadkowy bębenek... http://www.allegro.pl/item262297300_piasta...tb_maraton.html

Lżejszej piasty do 160zł nie ma, a mi się rozchodzi też o bezawaryjnośc w dobrej wadze i cenie, dlatego wynalazki poniżej 350g i powyżej 200zł odpadają.

 

Albo tak sobie pomyślałem przeglądając fajne ramki, że znaczna większosc lekkich ram jest Disc Only... To by znaczyło, że trzeba się zaopatrzyć w wersję "awaryjną" tylniej piasty - pod tarcze, która jest tak lekka jak wersja pod V. Mam na myśli Xt 775 Centerlock http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4189

Jak myślicie? Dobre jest to rozwiązanie - kół nie będę już zmieniał a mam zamiar jezdzic na vkach, no chyba że trafi mi się ramka tylko pod tarcze....

Zestawcie nowego Xt'eka z tym Dm Bill, sam nie wiem co lepsze. :)

 

--- 31.10.07.:

 

Do rozmyślań nad tylnią piastą dorzucę także tą - http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2048 Woodman BILL LTC RSQ, w sumie waga nie jest duża a cena mieści się w normach. Zaciekawiło mnie że piasta ma wysoki kołnierz... Czy koła złożone na piastach z wysokim kołnierzem są w jakichś sposób lepsze czy sztywniejsze??

Ostatecznie krąg piast to:

Nowe xt 2008 - 775 Centerlock \ Plusy- dobre opinie o Xt, mała masa, sprawdzona konstrukcja ?

Dangerous Mike Bill - V brake \ Plusy- dobra waga, cena, 5 zapadek w bębenku ?

Woodman BILL LTC RSQ - 6 śrub \ Plusy- wysoki kołnierz, jak na 6 śrub waga w normie ?

Napisano

troche pokopałem - bo też koła zmieniam i szprychy jakie ja zamontuje to cn spoke.

 

Ponoć bardzo dobre a cena...........marzenie 1,20

Napisano

W wersji prawie ostatecznej zakładam taki set:

przód: szosowy novatec 82g

tył: woodman bill ltc rsq ok 440g

2 obręcze: alexrims equalizer ok 450g/sztuka - 900g/komplet

szprychy przód: 32 dt revo silver - nie wiem jaka długośc szprych... :blink:

szprychy tył: 32 dt comp silver {dla pewności, nie zaryzykuję z revo} - nie wiem jaka długość

nyple 64 dt alu 20g

doliczając do tego kasetę alivio, mieszczę się w 500zł za całe koła oprócz obręczy i rzecz jasna złożenia

w efekcie uzyskam bardzo lekkie i pewne koło przód, oraz średnie wagowo i teoretycznie dobre koło tył

wagi kół nie znam, ale liczę na ok 750g z przodu i ok 1050g z tyłu {bez zacisków}

Zakupy zrobię u Arnika, gdzies tak w okolicy świąt.

 

--- 06.11.07.:

 

Zmiana tylnej piasty na Xt775 + http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=32&l=pl

Oraz sklep na Centrum Rowerowe.

Tylnie kółko ma szanse zmiescic sie wagowo w 1000g

przednie bedzie lzejsze niz zakladalem - ok 700g

Napisano

Hurra hurra hurra. Obręcze doszły do mnie wreszcie.

Waga jednej obręczy Alexrims Equalizer waha się pomiędzy 445 a 450g - moje tyle własnie ważyły. Biorąc pod uwagę że nie jestem lekki i zapłaciłem 65% ceny za jedną to dobry zakup.

Obręcz ALEXRIMS EQUALIZER

Obręcz 26" czarna, kapslowana z bokiem CNC, spawana. Posiada jedną komorę, przeznaczona pod V-brake. Wersja 32 otwory.

Dane katalogowe: wysokość 19 mm, szerokość 22.6 mm Waga: 415g

Przeznaczenie:XC RACE,MARATON Bez ograniczeń wagowych. Cena katalogowa to 169.90zł

Ja zabuliłem 100zł i moje ważyły 445 i 450g.

Teraz tylko dobrać szprychy do niej i kupić piasty.

Wpadłem na pomysł zaplecenia przedniego koła {na szosowej piescie i szprychach Revo} "na słoneczko"

Jakie to daje korzysci?, bo wizualnie jest ekstra.

Z tyłu musi być zaplecione pod tarcze i na szprychach Competition.

Pomoże ktoś w doborze?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Wyhaczyłem tanio szosową piastę Rotaza {63g} na przód, tak że wizja przedniego koła na słoneczko jest bardzo bliska zrealizowania.

Oddala trochę ją trudność doboru szprych przy takim zaplocie... Wiem że muszą być krótsze, ale o ile??

Tylne kółko dalej w planach takie jak na początku, czyli na pieście Xt 08 CL. Rezygnuje z szprych Revolution i alu nypli w tylnym kole, ponieważ mam obawy na temat obciążenia tyłu {ważę 85kg} mimo że szaleństw na rowerze nie uprawiam... :P

Tylnia piasta Cl ma takie same kołnierze jak zwykła shimano pod Vki, także wybór szprych będzie tutaj dużo łatwiejszy {jeżeli ktoś mi podpowie jakiej mają one byc długości przy 19mm (h) obręczy} i standardowym zaplocie na 3 krzyże - pod tarcze.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Cholera, do złożenia kółek pozostało 3 dni a ja się waHam. Tzn podam wszystkie czesci składowe bo parę rzeczy mi nie pasuje

Piasta przód: rotaz 32H 65g {będzie ciężko z dobraniem zapasowych łożysk - jak się zużyją te}

piasta tył: Xt 775 {mogą być kłopoty z kulkami, koła się podobno aż tak mocno nie zaciska a ja nie chcę go mieć w tylnich widłach lekko luźnego}

Obręcz przód: Alexrims Equalizer - tu się nie martwię

Obręcz tył: Alexrims Equalizer - tu się martwię. Na stronie alexrimsa jest podane że to jest Front specific rim, czyli obręcz dedykowana "raczej" na przód.

Lekki nie jestem a z tyłu będzie tarczówka. Czy macie jakieś rady? Tzn czy pozbyć się tej obręczy jeszcze przed złożeniem kół i kupić obręcz disc only?

Pozatym Equalizer ma wysokośc 19mm a szprychy są już zamówione - musiała by być obręcz lekka, nie za droga i własnie o wysokości 18,8-19.2mm.

Nyple Pillar czerwone aluminium 20g 64szt.

Szprychy Competition, przednie koło na słoneczko u mnie wymaga rozmiaru szprych 256mm, revo nie są dostępne w tej długości.

Opaski na obręcz noname 10g sztuka.

Jeszcze nie miałem tyle wątpliwości co do jednego elementu w rowerze. mam nadzieję że wszystko będzie ok.

 

http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4227

Taka by mi pasowała co sądzicie o tym?

 

Anybody any ideas?

Napisano

piasta na przód również pod tarcze, to tak ode mnie.

Prędzej czy później założysz tarcze też z przodu , a piasta już będzie

Napisano

A tak odchodząc od dywagacji nad przednim kołem? Bo częsci składowe do niego mam wszystkie i koło się już "robi" w serwisie.

Co z tą tylnią obręczą tzn jakieś plusy wymiany na wspomniany przeze mnie model, lub innej tylko pod hample tarczowe o podobnej wysokości? Większa odpornośc/mniej kapci/ 8g mniejsza waga?

Napisano

Oj uwierzcie mi, świetne koła wyszły. Niby delikatne bo nyple alu i obręcz na tył wątpliwa ale po dzisiejszym ostrym Xc podchodzącym pod enduro, ze skokami, korzeniami kamieniami dziurami czyli wszystkim nie ma absolutnie żadnej centry :) Wszystko chodzi perfect a tylni Xt to klasa sama w sobie, bębenek ma zarąbisty i przy tym nie jest cięzka ta piasta. Wrzucam zdjęcia, rozjadą pewnie trochę forum ale myślę że mogę sobie na to pozwolić w moim temacie :)

dsc06588mj1.th.jpg

dsc06593dj4.th.jpg

dsc06597ai2.th.jpg

dsc06603iv0.th.jpg

dsc06610kv7.th.jpg

dsc06613gi0.th.jpg

dsc06638id6.th.jpg

dsc06652id6.th.jpg

dsc06654iw0.th.jpg

dsc06637vo1.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...