rObO87 Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 Gdy zdejmę koło i spróbuję zakręcić kasetą w lewo to powinna się ona kręcić lekko i bez większych oporów. Niestety u mnie tak nie jest, czuje wyraźny opór pry próbie obrotu. Co zrobić?
KuLa2030 Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 Miałem tak po zimie... próbowałem rozkręcić ją i w jakiś możliwy sposób nasmarować , jednak pomagało tylko na krótki czas, podejrzewam że może być to bębenek.
canar Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 wydaje mi sie, ze w mojej sram 5.0 jest to samo, tylko nie mam porownania jak powina sie krecic. jednak nie mozna rozkrecic jej 'palcem' aby krecila sie wiecej niz te 2 sekundy czy przyczyna może byc np. zbyt mocne dokręcenie kasety?
black rider Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 Hmm gdyby koło byłoby załozone to ośka moglaby być ściśnieta. Jaką masz piaste? napisz też po czym to sie zaczęło, może wystarczy miemienić łożyska po prostu
Schwefel Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 Rozbierz bębenek, wyczyść i przesmaruj. Tu nie ma bardzo co zepsuć, więc nawet niezbyt doświadczony biker da sobie radę. Okręca się go przeważnie imbusem 10mm
Maciek764 Napisano 13 Października 2007 Napisano 13 Października 2007 Ja się podpinam pod temat. Chodzi o to samo - opór przy kręceniu do tyłu ale tu chodzi o wolnobieg. To znaczy ze trzeba odjąć jedną z podkładek? I ważne pytanie czy ten opór jest tylko do tyłu i czy to musi być usunięte i czy ciężej się z tym jeździ pedałując albo szybciej zwalnia nie pedałując? Jeżeli ktoś mnie zrozumiał proszę o odpowiedź
kuhru87 Napisano 14 Października 2007 Napisano 14 Października 2007 Spotkałem się z czymś podobnym. Opór na piaście. Pomogło poluzowanie śrub.
nikodem Napisano 14 Października 2007 Napisano 14 Października 2007 po deszczu miałem to samo po rozkręceniu okazało się, że w systemie zapadkowym jest full piachu i innego syfu :/
kabanosdg Napisano 18 Października 2007 Napisano 18 Października 2007 Jeżeli jest opór podczas toczenia to wina leży w 99% przypadków po stronie łożyskowania. A w przypadku kasety wina leży w bębenku. Zabrudzony i tyle
rObO87 Napisano 28 Stycznia 2008 Autor Napisano 28 Stycznia 2008 Koło w serwisie, mam nadzieję, że to nic poważnego Piszecie, że to od syfu tylko skąd niby ten syf, jeżeli jeżdżę głównie po szosie?
rObO87 Napisano 21 Maja 2008 Autor Napisano 21 Maja 2008 Zleciłem wymiane szprychy po stronie kasety - musiała zozstać odkręcona. Odbieram koło i co? Lekki opór ponownie się pojawił Mam rozumieć, że za mocno jest dokręcona ta kaseta?
pudeleQ Napisano 22 Maja 2008 Napisano 22 Maja 2008 Kaseta jest przykręcona do bębenka, więc za mocne przykręcenie nie może tak skutkować. Raczej sprzęgło Ci się psuje.
rObO87 Napisano 23 Maja 2008 Autor Napisano 23 Maja 2008 Napęd ma ledwo 5k km. Dodam, ze oprócz oporu napęd sporadycznie przeskakuje. Chyba musze rozebrać to samodzielnie...
lukasw8 Napisano 23 Czerwca 2008 Napisano 23 Czerwca 2008 Witam, tez podlacze sie pod temat. Mianowicie sprawa jest tego typu: po paru jezdzeniach i sprawdzeniu kasety zauwazylem ze ma ona lekkie luzy tzn. jesli ja zlape i probuje poroszac to czuje sie luzy. Wiec aby temu zaradzic dokrecilem ja mocniej bo myslalem ze to od tego efekt jest taki, ze kaseta ma wieksze opory przy kreceniu nia do tylu, a luzy wcale nie ustaly. Jak mozna temu zaradzic?? Osprzet to: piasta:shimano m 475 kaseta:shimano deore
lukasw8 Napisano 25 Czerwca 2008 Napisano 25 Czerwca 2008 Wielkie dzieki za odpowiedzi. Wydaje mi sie, ze to luz kasety a nie bebenka. Konkretnie to kasety wzgledem bebenka. Uchmanek - bardzo uspokoiła mnie twoja wiadomość, takie mniej wiecej luzy bym mial, zalezy od polozenia kasety wzgledem bebenka od ok 1,5 do prawie 0 sie waha. Czemu tak sie dzieje, czy nie powinny te czesci ze soba wspolgrac i pasowac jak nalezy i czy nie wplywa to ujemnie na naped??
uchmanek Napisano 25 Czerwca 2008 Napisano 25 Czerwca 2008 1. kwestia pasowania i dokladnosci obrobki 2. dzieki temu biegi lepiej wchodza. zauwaz, ze kolko prowadzace (gorne) przerzutki tez ma luz jak bedziesz mial chwile podejdz do rowerowego i zobacz jak to wyglada w nowych rowerach, pozbedziesz sie watpliwosci .
lukasw8 Napisano 29 Czerwca 2008 Napisano 29 Czerwca 2008 Ok, podejdę bo i tak muszę. Wielkie dzięki za info.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.