djmiki Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Jestem tu nowy a więc witam Mam pewien problemik ze swoimi mechanikami deore.Tydzień temu kupiłem sobie rowerek na takich właśnie hamulcach i wczoraj postanowiłem troszkę poszaleć.Padało strasznie i błotka trochę było ale się nie przejmowałem przecież do tego były mi potrzebne tarczówki.Ale dziś kiedy wsiadłem na rowerek i wcisnąłem klamkę to jakoś dziwnie ciężko mi się wcisnęła(mam dual control deore).Po rozpędzeniu i próbie zatrzymania maszyny próba zakończyła się porażką Poprostu kiedy wciskam klamkę to nic prawie nie hamuje a wcześniej koło stawało w miejscu na zawołanie.Dodam że problem dotyczy tylnego hamulca a w przednim coś piszczy jak hamuje a wcześniej nie piszczało.Nie wiem co tu zawiniło.Chciałem nawet najpierw rozkręcić hamulec ale gdy się przyjrzałem to wolę jednak was najpierw zapytać bo nawet nie bardzo wiem jak to rozkręcić i wyjąć te klocki Podkreślam że to moje pierwsze tarczówki także się nie śmiejcie Pozdrawiam i z góry dzięki za poświęcony czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Witam na forum ! Prawdopodobną przyczyną będą zmoczone klocki hamulcowe, jak boisz się rozkręcać to suszarkę w dłoń i dmuchaj na zacisk hamulca pzdr. Bartez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Ew. lekko przetrzeć klocki papierem ściernym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 tylko jak te klocki wyjąć.... tam jest jakaś dziwna sprężyna włożona i nie da się jej odczepić...a mokre to raczej nie są bo to dawno było to chyba wysechły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Nie wiem jaki masz dokładnie model tych tarczówek, jeśli to BR-M545 to w linku: http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs...69830604067.pdf masz wszystko pięknie napisane co i jak ... zapraszam do lektury. pzdr. Bartez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Mam taki rowerek i właśnie takie tarczówki... http://www.allegro.pl/item202097667__kenze...gwarancja_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Twoje hamulce to BR-M465, aby wyjąć klocki musisz zdjąć koło , wyciągnąć zawleczkę umieszczoną na górze zacisku, wyciągnąć klocki razem ze sprężynką rozpierającą. Najlepszym sposobem na "przywrócenie właściwośći hamujących" klockom, jest wrzucenie ich na 15 minut do...piekarnika:-) ps. nie rób tego w domu:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Też mam taki problem, dzisiaj wracając z przejażdżki zauważyłem, że skuteczność tylnego hamulca zdecydowanie spadła... myślicie że gdy klocki wyschną wszystko wróci do normy? Inna sprawa że to tego dochodzi takie szuranie, jakby dostał się tam piach... cóż, mam nadzieję że przetarcie wystarczy bo klocki wymieniałem w zeszłym tygodniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Wysusz i przetrzyj papierem ściernym klocki i przemyj tarcze benzyną ekstrakcyjną. PS: spojrzał ktoś na cenę roweru i oferowany za nią osprzęt ? Przeceniony z 2100 na 1800zł i amortyzator Suntour XCR :glare: :eek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Czyli to zły osprzęt za tą cenę??Mi był bardzo potrzebny rowerek już przygotowany do tarczówek (bo myślałem nad A6)...I tak od początku myślałem nad wymianą W A6 musiałbym się bawić z piastami itd Ale i wygląd mnie przekonał Jak dla mnie sprzęt jest I klasa jak za tą kasę :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Witam ponownie...zrobiłem tak jak radziliście,czyli wyjąłem klocki,przetarłem je papierem ściernym,tarczę benzyną i...sobie nie pojeżdże teraz bo WCALE NIE HAMUJĄ Jak bym nie nacisnął to hamowania nie ma i taki straszny pisk...Wie może ktoś co teraz zrobić??Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Benzyną ekstrakcyjną? czy zwykłą? Jak zwykłą to zrobiłeś błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 jak ci klocki piszcze to jest taki sposob do piekarnika (300*) na 15 min i bedzie git Ogolnie mowia to slaby hamule wiec moze wymienisz na deore hydrauliczny?, jest o wiele lepszy. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 No właśnie zwykłą benzyną...myślałem że to nie ma większej różnicy.Ehh...da się jakoś ten błąd naprawić??A z tym piekarnikiem to zrobię jutro Mam nadzieję że za dużo dymu nie zrobię Co do wymiany to planuję dopiero w środku wakacji bo teraz brak funduszy (jak już kupować to konkretnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avat Napisano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Może klocki masz za daleko po prostu i nie dociskają dosyć mocno tarczy. Ja tak w moich Avidach BB5 czasem mam (miałem właściwie), że kiedy nacisnę odpowiednio lekko klamkę to klocki ocierają lekko o tarczę, strasznie piszcząc. Można nawet ludzi straszyć że autobus jedzie Wyreguluj od nowa hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrkv Napisano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Ja mam taki zacisk z przodu i mi hamuje wyśmienicie Lecz jak jest deszcz błotko to muszę trochę przejechać na zaciśniętym hamplu i działa z powrotem. A co do siły hamowania to u mnie jest bardzo duża ( Mam klocki żywiczne może to dlatego) Jeśli piszczą to może tarcza jest tłusta. Gdy mi piszczało umyłem tarcze ludwikiem bo nie miałem niczego innego i działało poprawnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmiki Napisano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Ja chyba na piszczenie też wezmę płyn do naczyń i nie będę się bawił z benzyną A co do klocków to spróbuję wyregulować ale jeśli nic nie da to kupię jakieś lepsze od tych w standardzie.Dzięki wielkie za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2007 Do czyszczenia (odtłuszczania) lepszy jest alkohol - denaturat "daje radę". Jeżeli nie ma nic lepszego pod ręką to spirytus salicylowy też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 djmiki - trochę zawaliłeś sprawę. WYmyj jeszcze raz benzyną ekstarkcyjną bo dobrze odtłuszcza i nie pozostawia osadu. Potem wysusz i przetrzyj klocki jeszcze raz papierem ściernym Powinno trochę pomóc - choć pewnie klocki już na wylot przesiąkły benzyną PS: nie twierdzę że jest na słabym osprzęcie. Twierdzę natomiast że ktoś kto dobierał do niego komponenty chyba się kompletnie na tym nie znał. Cały rower jest w klasie DEORE a tu nagle masz Dual Controle - pytam po co, czy zwykły klamka deor jest za słaba jak na zwykłą przerzutkę deore? :glare: - no i to oszczędzanie na amorze na zwykłego XCR . DLa mnie to trochę jakby do Golfa 3 wpakować spinnery za 10tyś i z braku funduszy przyoszczędzić na silniku czyli włożyć np. od Seiciento. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Jakoś dziwnie chłopakowi doradziliście :/ Zanim się zacznie zabawę z benzyną ekstrakcyjną i piłowaniem klocków, najpierw należy sprawdzić czy hamulec jest dobrze wyregulowany, może wydawać się to śmieszne, ale czasem tak jest, że się linka poluzuje albo coś. Czyli przede wszystkim sprawdzić napięcie linki, i odległość klocków od tarczy, jak jest za duża(czyli klocki nie dotykają tarczy po zaciśnięciu, albo hamowanie nie daje efektu) trzeba się pobawić ustawianiem, czyli przybliżyć klocek od strony wewnętrznej i zewnętrznej, dopiero potem patrzeć czy tarcza jest zatłuszczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.