Skocz do zawartości

[mechaniczne tarczówki] spadek wydajności tarczówki - problem :(


djmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu nowy a więc witam :P Mam pewien problemik ze swoimi mechanikami deore.Tydzień temu kupiłem sobie rowerek na takich właśnie hamulcach i wczoraj postanowiłem troszkę poszaleć.Padało strasznie i błotka trochę było ale się nie przejmowałem przecież do tego były mi potrzebne tarczówki.Ale dziś kiedy wsiadłem na rowerek i wcisnąłem klamkę to jakoś dziwnie ciężko mi się wcisnęła(mam dual control deore).Po rozpędzeniu i próbie zatrzymania maszyny próba zakończyła się porażką :D Poprostu kiedy wciskam klamkę to nic prawie nie hamuje a wcześniej koło stawało w miejscu na zawołanie.Dodam że problem dotyczy tylnego hamulca a w przednim coś piszczy jak hamuje a wcześniej nie piszczało.Nie wiem co tu zawiniło.Chciałem nawet najpierw rozkręcić hamulec ale gdy się przyjrzałem to wolę jednak was najpierw zapytać bo nawet nie bardzo wiem jak to rozkręcić i wyjąć te klocki :) Podkreślam że to moje pierwsze tarczówki także się nie śmiejcie :P Pozdrawiam i z góry dzięki za poświęcony czas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje hamulce to BR-M465, aby wyjąć klocki musisz zdjąć koło , wyciągnąć zawleczkę umieszczoną na górze zacisku, wyciągnąć klocki razem ze sprężynką rozpierającą. Najlepszym sposobem na "przywrócenie właściwośći hamujących" klockom, jest wrzucenie ich na 15 minut do...piekarnika:-) ps. nie rób tego w domu:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki problem, dzisiaj wracając z przejażdżki zauważyłem, że skuteczność tylnego hamulca zdecydowanie spadła... myślicie że gdy klocki wyschną wszystko wróci do normy? Inna sprawa że to tego dochodzi takie szuranie, jakby dostał się tam piach... cóż, mam nadzieję że przetarcie wystarczy bo klocki wymieniałem w zeszłym tygodniu... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to zły osprzęt za tą cenę??Mi był bardzo potrzebny rowerek już przygotowany do tarczówek (bo myślałem nad A6)...I tak od początku myślałem nad wymianą :P W A6 musiałbym się bawić z piastami itd :blink: Ale i wygląd mnie przekonał :P Jak dla mnie sprzęt jest I klasa jak za tą kasę :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie...zrobiłem tak jak radziliście,czyli wyjąłem klocki,przetarłem je papierem ściernym,tarczę benzyną i...sobie nie pojeżdże teraz bo WCALE NIE HAMUJĄ :) Jak bym nie nacisnął to hamowania nie ma i taki straszny pisk...Wie może ktoś co teraz zrobić??Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zwykłą benzyną...myślałem że to nie ma większej różnicy.Ehh...da się jakoś ten błąd naprawić??A z tym piekarnikiem to zrobię jutro :) Mam nadzieję że za dużo dymu nie zrobię :) Co do wymiany to planuję dopiero w środku wakacji bo teraz brak funduszy (jak już kupować to konkretnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może klocki masz za daleko po prostu i nie dociskają dosyć mocno tarczy.

 

Ja tak w moich Avidach BB5 czasem mam (miałem właściwie), że kiedy nacisnę odpowiednio lekko klamkę to klocki ocierają lekko o tarczę, strasznie piszcząc. Można nawet ludzi straszyć że autobus jedzie :)

Wyreguluj od nowa hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki zacisk z przodu i mi hamuje wyśmienicie :P Lecz jak jest deszcz błotko to muszę trochę przejechać na zaciśniętym hamplu i działa z powrotem. A co do siły hamowania to u mnie jest bardzo duża ( Mam klocki żywiczne może to dlatego) :P Jeśli piszczą to może tarcza jest tłusta. Gdy mi piszczało umyłem tarcze ludwikiem bo nie miałem niczego innego :P i działało poprawnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djmiki - trochę zawaliłeś sprawę. WYmyj jeszcze raz benzyną ekstarkcyjną bo dobrze odtłuszcza i nie pozostawia osadu. Potem wysusz i przetrzyj klocki jeszcze raz papierem ściernym :) Powinno trochę pomóc - choć pewnie klocki już na wylot przesiąkły benzyną :D

 

PS: nie twierdzę że jest na słabym osprzęcie. Twierdzę natomiast że ktoś kto dobierał do niego komponenty chyba się kompletnie na tym nie znał. Cały rower jest w klasie DEORE a tu nagle masz Dual Controle - pytam po co, czy zwykły klamka deor jest za słaba jak na zwykłą przerzutkę deore? :glare: - no i to oszczędzanie na amorze na zwykłego XCR :) . DLa mnie to trochę jakby do Golfa 3 wpakować spinnery za 10tyś i z braku funduszy przyoszczędzić na silniku czyli włożyć np. od Seiciento. :D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dziwnie chłopakowi doradziliście :/ Zanim się zacznie zabawę z benzyną ekstrakcyjną i piłowaniem klocków, najpierw należy sprawdzić czy hamulec jest dobrze wyregulowany, może wydawać się to śmieszne, ale czasem tak jest, że się linka poluzuje albo coś.

Czyli przede wszystkim sprawdzić napięcie linki, i odległość klocków od tarczy, jak jest za duża(czyli klocki nie dotykają tarczy po zaciśnięciu, albo hamowanie nie daje efektu) trzeba się pobawić ustawianiem, czyli przybliżyć klocek od strony wewnętrznej i zewnętrznej, dopiero potem patrzeć czy tarcza jest zatłuszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...