Skocz do zawartości

[rower] Składak do xc za około 2tys...


piotrCK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ze względu na to że mam duży problem ze zdecydowaniem się na jakiś rower, zastanawiam się nad złożeniem go do swoich potrzeb. Jeżdże raczej xc, z tym że lubie polatać "na gumie" - to apropo ramy której nie mam upatrzonej.

Zależy mi na jakimś fajnym amorze(myślę że 80mm powinno wystarczyć), wolałbym żeby to nie był suntour (lub jakiś naprawde fajny) bo o RST to już w ogóle nie ma co gadać :) .

Zależy mi na dobrych v-brakach, myślałem nawet nad jakimis avidami 7.

Także chciałbym jakieś fajne koła ( mocne obręcze i piasty).

Z kolei nie zalezy mi na dobrych przerzutkach, na tył starczyłaby mi alivio a na przód acera lub również alivio.

 

Fundusze to około 2 tysiące zł...

Czekam na pomoc czy konfiguracje z waszej strony.. :)

 

A do adminów, przeglądałem tematy o składaniu i nie znalazłem niczego dla siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowiek który chce sam składać rower powinien mieć w miarę sprecyzowane co chciałby w nim mieć

u Ciebie jest sprecyzowane że ma być "dobre i wytrzymałe" - to może jednak wybierz coś ze sklepu?

 

No ale jeżeli już składamy:

Rama: Accent El Nino 469 zł

Amortyzator: Manitou Axel albo nawet RS Pilot -370/400 zł

Hamulce: Avidy sd7 (115 zł) + klamki FR5 (60 zł) razem 175 zł

Koła hm... tutaj za bardzo nie mam pomysłu... znalezione na szybko: LX ale tutaj jeszcze musisz poszukać czegoś raczej...

Kaseta: sram 950 65 zł

Łańcuch sram 950 60 zł

Korba truvativ 125 zł - później se wymienisz

 

 

Coś mi się wydaje że i tak się zapędziłem

później dopisze resztę bo musze już lecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie w dwóch tysiach powinieneś się zmieścić ale łatwo nie będzie. Jeśli naprawdę chesz tower do XC to kup sobie chłopie za dwa tycie zeszłorocznego Levela A6 i będizesz miał sokój. Generalnie w rowerku ciężko się do czegoś przyczepić (za tą kasę)

 

Przerabiałem składanie roweru i powiem Ci że jeśli chcesz złożyć coś sensownego za 2k pln to się nieźle napracujesz.

 

Powiedzmy że na ramę musisz wydać około 500 pln np coś takeigo: http://www.allegro.pl/item192236942_rama_a...neoprenowa.html

 

Amor - jeśli nie suntour to licz 500 pln minumum,

 

Hamulce 200 pln (może z tańszymi kalmkami 50 pniej) http://www.allegro.pl/item191482104_klamki...a_xtrabike.html

 

Kaseta + łańcuch - deore 80 pln

 

Kiera i mostek - liczymy lekko 150 pln

 

koła - no ze 400 pln wydasz

 

korba - 200 - lekko licząc

 

linki i pancerze - powidzmy 50 pln na rowerek (lekko licząc najtańsze)

 

manetki - LX 2007 150, deore 100 pln

 

opony - 100 pln + dętki

 

pedały - rozumiem że SPD - 80 pln

 

przerzutki - przód LX tył LX - około 180

 

Siodełko - minimum 50 pln

 

Suport - 50 pln

 

Sztyca - 50 pln

 

+ pierdy, przesyłki itp - lekko 100 pln

 

Sam składasz? Jeśłi nie to 100pln

 

to tak lekko liczac wychodzi 2840. Owszem można z czegoś zrezygnować ale i tak nie zejdziesz poniżej 2500, chyba że rzeźba z częściami używanymi i kiepskiej jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeżeli już składamy:

Rama: Accent El Nino 469 zł

Amortyzator: Manitou Axel albo nawet RS Pilot -370/400 zł

Hamulce: Avidy sd7 (115 zł) + klamki FR5 (60 zł) razem 175 zł

Koła hm... tutaj za bardzo nie mam pomysłu... znalezione na szybko: LX ale tutaj jeszcze musisz poszukać czegoś raczej... 370 zł

Kaseta: deore 59 zł

Łańcuch deore 39 zł

Korba i suport truvativ 125 zł - później se wymienisz

 

łącznie 1637

 

reszta napędu:

przerzutka tył alivio 64 zł

przerzutka przód alivio 24 zł

manetki deore 90 zł

 

1815

 

pozostało:

kiera

mostek

sztyca

gripy

siodełko

linki

dętki

opony

pedały

 

 

No to zaczynamy oszczędzać bo ni bata się nie zmieścisz:

 

zamiast klamek (60) + manetek (90) klamkomanetki deore - 127 zł ( - oszczędzamy 23 zł

 

hamulce: zamiast sd7 - sd3 - oszczędzamy 46 zł

(łatwo je wymienić później, a same w sobie swój poziom trzymają)

 

korby: kiepski pomysł na oszczędzanie no ale co zrobić: Suntour - oszczędzamy 65 zł

 

Podsumowując: kup lvla a6:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. niech szuka jeszcze tańszej ramki, z lekkich na allegro są teraz m.i. unibike evolution (ponoć 1,75 kg) i czasem krossy (1,7-1,75) - obie do 350 zł. Lub ta Ruleza, tylko ile waży? wygląda na mocarną.

 

Generalnie jednak, w tej cenie zdecydowanie warto kupić nówke w promocji i potem zmieniać.

W przypadku A6 jesli waga ramy jest OK, osprzet OK, amor OK, to obręcze ważą w okolicy 520 g real (kat. 500).

Więc jak ktos jest lżejszy, to pewno by wolał takie 440-460 g, a za 2 kółka troszkę już zabuli :confused:

 

Ale jaki nowy rower do 2000 zł ma firmowo obręcze w okolicy 450 g? Raczej robi się rowerki dla wszystkich (dla cięższych bikerów też) i daje się obręcze 490-580 g z tego co tak śledze ten przedział cenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ew. niech szuka jeszcze tańszej ramki, z lekkich na allegro są teraz m.i. unibike evolution (ponoć 1,75 kg)

Wątpię w tą wagę , moja rama Unibike Flite w rozm 19" waży bez haka 1870 gr. a jest podwójnie cieniowana w przeciwieństwie do Evolution.

Ramka którą podałem ma takie wymiary jak Authory z 2006 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukać można także accenta el norte.

też jest tańszy el nino

pamiętajcie że piotrCK mówił o jakimś skakaniu z gumy. Nie mam pojęcia o co chodzi ale podejrzewam że piotr chce mieć "wszystko w jednym" i to za małe pieniądze. Na dodatek niewiele robiąc, bo jak dotąd w ogole nie skomentował nic z tego pomysłu... poczekajmy może za nim troszkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 2k zł to jest wybieranie miedzy slaba rama, a slabym amorem. Juz bym wolal lyknac np. Felta i pozniej inwestowac niz kupic niskobudzetowa rama z przecietnym amorem. Niestety w tym roku juz nie mozna za 500 stow wyrwac TFS`owskiej Meridy 17XXg (MMS, SE, Speed) i oplacalne skladanie rowerow juz sie pokonczylo. Bierz cos gotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

161ee4054a3a1922m.jpg

 

http://images21.fotosik.pl/267/161ee4054a3a1922.jpg

 

Kiedyś wspólnymi siłami ustaliliśmy budżetowy ale lekki rower przy opcji składania samemu.

By każda cześc była w miare lekka i tania wyszło około

3200 zł przy 10,8 kg.

(przy założeniu że prawie wszystko nowe)

 

Jak jeszcze lepszy amor (np: R7) i bardziej firmowa ramka (acz raczej nie lżejsza)

to wychodzi z 3800 zł (10,5 kg),

jak się dorwie sporo częsci lekko używanych to można to mieć i za 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mnie zastanawiają te aukcje nówek za pół ceny, to modele z 2002-2004 że tak tanio puszczają?

 

Nawet nie jeżdżone pewno od razu będą wymagały zmiany uszczelki :unsure: bo guma to guma.

 

ps. szkoda że Pilot ma golenie 28 mm i rura ze stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mnie zastanawiają te aukcje nówek za pół ceny, to modele z 2002-2004 że tak tanio puszczają?

Czerwone Duke`i to modele wlasnie z tych lat. Szczerze mowiac to juz troche muzeum, ale za to jakie lekkie ;)

 

 

ps. szkoda że Pilot ma golenie 28 mm i rura ze stali.

Jak ktos wazy umiarkowanie to chyba nie jest duzy problem, a rura ze stali to niestety standard w duzo drozszych modelach. Po przycieciu bedzie ~1820 wiec calkiem ok. W kazdym razie Axon za 6 stow to bardzo slaby wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biera chodziło mi o jeżdżeniu na kole ;). Właśnie porozglądałem się troche i podoba mi się Kross level A6 ( ma bardzo dobre opinie) oraz felt Q600 ( z wymienionym na starcie amorem na np taki jak jest w A6. Który według was lepszy by był do jazdy Xc, po lasach oraz lataniu na kole(sporadycznym, nie takim że dzień i noc tylko na jednym kółku:P)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecyduj się, albo XC albo latanie - to raczej dwie sprzeczne dyscypliny i ciężko będzie Ci to pogodzić.

 

u masz tegorocznego krossa http://www.allegro.pl/item192175211_nowy_k...r_rockshox.html ze znacznie lepszym widelcem niz zeszłoroczny. Tora 318 ma grube golenie, tłumienie motion control - jest wypas - sam na niej jeżdżę.

 

Generalnie jakbyś rozerał ten rowerek na cześci i próbował kupić takie same na allegro to wyjdzie co około 3k pln, jak nie więcej. Sam amor około 800 pln na allegro.

 

Albo masz zesżłorocznego krossa: http://www.allegro.pl/item191797218_kross_..._exportowa.html - cena nei do rpzebicia. Kumpekl kupił jakis miesiąc temu - jeździłem i mogę powiedzieć że to naprawdę fajny i w miarę lekki rowerek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A lepszy byłby Kross 06 czy felt Q600, właśnie zapytałem pana z allegro czy mógłby mi sprzedać felta na hamulcach avid 5 oraz deore lx z tyłu w ramach upustu.. zobaczymy co odpisze.

 

A co jest lepsze pod względem ramy, co wy byście wybrali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówię że rama krosa jest super płciowa ale też czarna nie wygląda źle (kwestia gustu) a Felt co? ma fajny napis? Sloping? Fajnie ale zobaczcie że właściwie na każdym elemencie ma gorszy osprzęt

 

porównanie wziąłem stąd: http://www.feltbicycles.com/index.php?id=1193,3036,0,0,1,0

 

 

 

• Fork: RST Gila TnL Lockout, Aluminium lower, 80mm travel, preload adjust vs Suntorur powietrzny - moim zdaniem wygrywa suntour

 

• Headset: Semi- intergrated 1 1/8" to samo prawie

 

• Rear Derailleur: Shimano Deore, top normal vx XT - wiadomo co

 

• Front Derailleur: Shimano Alivio - to samo

 

• Shifters: Shimano Alivio vs LX dual Control - chyba nie musze mówić co lepsze

 

• Brake Levers: Shimano Alivio, integrated with shifters - zintegrowane klamkomanetki alivio vs Dual contol LX

 

• Brakes: Avid Single Digit 3, V-brakes - vs Avid SD 7 chyba wiadomo :P

 

• Crankset: Truvativ X-Flow, 42/34/24T - vs znacznie lepszy i sztywniejszy Firex ze zintegrowanym suportem

 

• Bottom Bracket: TH Industries cartridge

 

• Cassette: Shimano 8 speed, 11-30T - kross 9sp

 

• Front Hub: Felt

 

• Rear Hub: Shimano

 

• Rims: WTB Dual Duty XC, doublewall, with CNC machined sidewalls - porównywale chyba

 

• Tires: HFR Rocky Wolf, 26 x 2,1 - w krossie mamy jedne z najlepszych i najlżejszych opon do XC

 

• Saddle: Felt “Facade” Comfort

 

to takie pobieżne porównanie - ja bym się nie zastanawiał. Zwłaszcza że ramy muszą być porónywale.

 

Felt to rower do turystyki a kross rowerek przeznaczony do ścigania

 

a tak przy okazji ile kosztuje felt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...