Kasumi Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Witam Zmieniałem łańcuch, kaseta została stara po przebiegu ok 800 km, od momentu wymiany oprócz przeskakiwania, czego akurat mogłem się spodziewać (ok 70 km) jest problem z wrzucaniem 2ki, kiedy chcę zrzucić z 3 na 2 łańcuch przeskakuje mi na 1 od razu i przechodzi na zmianę z 1 na 2. Kiedy przełączę na 1 pracuje na 1 bez problemów. Próbowałem podkręcać przy manetce, próbowałem przy przerzutce śrubą baryłkową..nie ma różnicy co najwyżej pogarszam pracę na 3... GDzie szukać przyczyny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Moim zdaniem musisz po prostu dłużej posiedzieć przy wyregulowaniu przerzutki, masz to dokładnie opisane w jednym z przyklejonych tematów w tym dziale, ewentualnie wymień kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Collery Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 No, ja mam podobny problem, koleś mi w serwiesie wyregulował, ale z góry powiedział, że trzeba jeszcze linki wymienić bo są trochę przerdzewiałe. Może masz ten sam problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 hmm a mogą linki w ciągu niecałego roku zardzewieć i przebiegu 800 km...?? Jeśli tak muszę sprawdzić jak się sprawy mają pod pancerzami,bo pomiędzy nimi jest wporzo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 wystarczy ze rower stał na deszczu czy sniegu, dostała sie woda do pancerzy, została na jakis czas i juz linka moze zardzewiec, choc ja sie jeszcze nie spotkałem z zardzewiałymi linkami w miejscach gdzie sa okryte pancerzami, nawet w rowerze mamy gdzie linki i pancerze nie były wymieniane przez jakies 7-8lat kropnąć jakiegos smaru i odrazu lepiej bedzie, ja zawsze wlewam FinishLine CC i linki odrazu lepiej chodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dualowiec Joe Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 tutaj są przynajmniej 3 możliwości: 1. możesz mieć zdarte ząbki na kasetce. 2. zardzewiały pancerzyk (o tym jeszcze nikt nie wspominał) 3. zardzewiała linka od przerzutki. metody naprawy: smarowanie linek pancerzyków, regulacja przerzutki, wymiana 2-go blatu kasetki. powodzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasumi Napisano 20 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Linka do przerzutki w stanie dobrym pancerza nie sprawdzę w środku bez endoskopu:) Jak wygląda zużyty blat kasety, ząbki są zaostrzone? Drugi blat jest nie do wymiany:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 <ściana> <głową w mur> <zabijcie mnie> Powiedzcie mi jak to się dzieje: Reguluję tylną przerzutkę: ustawiam min wychylenie przerzutki na największej koronce (1) śrubką L ustawiam max wychylenie przerzutki na najmniejszej koronce (9) śrubką H ustawiam przerzutkę na średniej koronce (5) śrubką baryłkową. Wszystko ładnie pięknie, zjeżdżam manetką do koronki 1 sprawdzam: 1. dobrze 2. dobrze 3. dobrze 4. dobrze 5. dobrze 6 leciutko przechyla się w stronę 7 (dosłownie odrobinę) 7 znowu leciutko w stronę 8 (odrobinkę więcej niż poprzednio) 8 to już jest przeszło połowa odległości między 8 a 9 a na 9 w ogole nie wskakuje. No to jeszcze raz. Tym razem najpierw ustawiłem 9 i w dół. Po dojechaniu do 1 okazało się że linka z 2 na 1 zeskoczyła zupełnie luźno a przerzutka już kiedy na manetce było 2, znajdowała się w pozycji 1... Stwierdziłem że sram wszystko i zrobię jutro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Wiesz co, mam taki pomysł, weź usiądź z tyłu rowerku, wrzuć np. bieg 5 na manetkach i żeby z tyłu tez była 5 i spróbuj ustawic tak przerzutkę żeby górne kółeczko przerzutki było w jednej linii z 5 biegiem przerzutki, nie ma bata, muszą potem wszystkie biegi działac, a jak nie działają, to ja nie wiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 no właśnie tak robię i jak widać jest bat:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 No to nie wiem co mozna jeszcze zrobic ... Może zbyt ostre łuki pancerzy od przerzutki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 nie zmieniły się więc nie wiem jak miałyby być zbyt ostre... poszukam nowych pancerzy, moze coś pomoże:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Mam taki problem. Nie mogę wyregulować swojej XT (tylnej). To znaczy jak by była dobrze wyregulowana nic nie ociera lecz ma problemy by wskoczył łańcuch na większe koronki musze jej dopomóc lekko naciskając manetkę. W odwrotnym kierunku tego nie ma ładnie spada na mniejsze koronki. Mam kasetę, manetki, łańcuch i przerzutkę XT. Przejechane ma to wszystko niewiele 3000km. Moje domysły mogą być takie: a) Luzy przerzutki krzywy hak prze. Co o tym myślicie. --- 06.05.07.: pomoże ktoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Jakie masz pancerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Te http://allegro.pl/item190821340_pancerz_ca..._koncowek_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 A kiedy zaczęły się Twoje problemy? Nie po tym jak wymieniłeś pancerze? Powinieneś mieć specjalny pancerz biegowy, z drutami biegnącymi wzdłużnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Dawno je zakładałeś? Może się zabrudziły? Najlepiej idź do sklepu kup nowe pancerze i powinno być wszystko dobrze, o ile z regulacją przerzutki nie masz problemu Ewentualnie wersja oszczędnościowa - daj kropelkę smaru do wnętrza pancerza, poruszaj linką żeby się dobrze rozprowadził a następnie wytrzyj pozostałości. Powinno być dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merdok Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 czy można jakoś ręcznie regulować przerzutki ?? bo coś jak zmienię na największą z przodu to skrzypi, coś podkręcić można, mam rower od paru dni dopiero !! proszę o pomoc !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Hmm pancerze nie są nowe lecz ostatnio czyściłem i smarowałem i nic nie dało. Problem zaczął się po 5 miesiącach użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 merdok: http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=3668. Pozdrówko kurierskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Regulować to ja umie Ecia. Nie jedną przerzutkę wyregulowałem a mojej za chiny nie da rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Maki, to nie do ciebie było... czytaj uważniej. Pozdrówko korygujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozo Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Ja od ponad roku walcze z ustawieniem tylnej przerzutki w moim fullu, problem jest taki: w jedna strone przerzuca sie bez problemow (1->8) w druga jednak mam "opozninenie" o jeden bieg: musze przerzuc z 8 na 6, zeby weszlo z 8 na 7. Oczywiscie moge ustawic tak, ze dziala w druga strone (8->1), ale wtedy jest opozninie z 1 na 2... Przed zima zastosowalem sie do rady znajomego i kupilem jakies bardzo dobre pancerze teflonowe, chyba Clarksa, i oczywiscie specjalna linke. Zalozylem, ustawilem i smigalo prawie idealnie, ale ostatnio znowu zaczal sie problem, wiec linke przeczyscilem, nasmarowalem odrobinka oleju, ale to nic nie dalo. Czy moze ktos uporal sie z tym problemem i moze mi pomoc, bo mnie cholera juz bierze! W kazdym z moich 5 poprzednich gorali bez tylnego zawieszenia udawalo mi sie ustawic przerzutki idealnie... Moze daloby sie skrocic (lub wymienic na twardsza) sprezyne, ktora naciaga tylna przerzutke, ktos juz tak robil? Rozo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 sprawdź czy masz prostą przerzutkę i hak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 8 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 Możesz masz za duże gięcia pancerzy? Prawdopodobnie jest gdzieś za mocny kąt i linka ma straszne opory. Ustaw sobie na pierwszej (największej koronce) na kasecie i następnie bez kręcenia pedałami zrzuć na niższy bieg. Podejdź teraz na tył roweru i pociągnij linkę od przerzutki. Sprawdzisz tym sposobem czy możesz ją lekko wyciągnąć. Skoro tak to wina leży w pancerzach. Stara ta przerzutka? Może sprężyna też już troszkę osłabła przez lata użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.