BONUS Napisano 4 Lipca 2006 Napisano 4 Lipca 2006 Pytanie może banalne, ale ja nie znam się na temacie, a już raz miałem nieprzyjemną przygodę i musiałem po pomoc (samochód) dzwonić. Podobno zmiana koła (dętki) to nie jest szczególna filozofia. Czy są może gdzieś w sieci instrukcje zmiany dętki? Jakie narzędzia kupić? Podobno potrzeba jest łyżka do zakładania/zdejmowania opony. Kupować to, czy można sobie bez tego poradzić? Mam hamulce V-ki Avida. Jak je wypiąć w celu zdemontowania koła? Na co zwrócić uwagę w czasie wymiany dętki? Cytuj
Radoslav Napisano 4 Lipca 2006 Napisano 4 Lipca 2006 Ja robiłem to juz wielokrotnie i nie używałem łyżki tylko śrubokretu jednak trzeba uważać żeby nic nie uszkodzić. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego artykułu o tym a troche skrobania jest. No wiec.... 1. Najpierw spuszczasz powietrze całkowicie z detki. 2. Musisz odgiąć jedną stronę opony... tutaj używam właśnie śrubokretu. Musisz go wsadzić w miejsce miedzy oponą a obręczą i podważyć tak aby jedna strona opony wyszła poza obrecz. 3.Wyciągasz cała jedną stronę opony a nie tylko w miejscu gdzie wsadziłeś śrubokręt. Nie zdejmuj opony (ja tak nie robie) bo mozesz mieć problemy z załorzeniem jej. 4. Wyciągasz detke... 5. Wkładasz nową... wiadomo wentyl do odpowiedniego otworu i jak ją włorzysz to wkładasz z powrotem oponę (tą krawedź która odginałeś) i tu musisz uważać czy czasem detka nie wystaje poza oponę po jej załorzeniu. 6. Pompujesz trochę.. tak zeby się i potem ugniatasz... chodzi oto żeby dętka sie równomiernie rozłorzyła w oponie. Robi sie to przez delikatne podrzucanie koła i dociskanie do ziemi. (kurde niewiem jak to obrazowo napisać) 7. Spuszczasz powietrze i pompujesz juz normlanie. To chyba wszytko. Mam nadzieje, że wszystko jest jasne... Wiem, że nie którzy ściagają cała opone, ale ja sobie radze bez tego i jezdze bez awaryjnie wiec poco sie męczyć. Cytuj