pso Napisano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Hej, Jakieś 3 lata temu postanowiłem wyremontować stary rower - Univega Alpina 500. Był w dość opłakanym stanie, ale stwierdziłem, że szkoda pieniędzy i wszystko zrobię sam. Suport się wysypał więc trzeba go było wykręcić. Był tak zapieczony w ramie, że połamał się przy próbie wykręcenia. Ramę spisałem na straty i kupiłem nową firmy Poison. Problem w tym, że wszystkie stare części nie pasowały do ramy. Musiałem więc wszystko dokupić osobno. I tak 3 lata później rower jest gotowy. Zajeło to tyle czasu, bo albo brakowało budżetu, albo czasu. Niektóre części to dosłownie najtańsze jakie się dało dostać, niektóre z wyższej półki. Plan na przyszłość to sukcesywne udoskonalanie i zchodzenie z wagi. Docelowo powinno być poniżej 9kg. Oto stan początkowy: Bar plugs (korki) - 4 g Bottle Cage (koszyk na bidon) - Blackburn - 22 g Bottom Bracket (suport) - Shimano SM BB70 - 93 g Brake front (hamulec przód) - Shimano LX V-Brake - 149 g Brake rear (hamulec tył) - Shimano LX V-Brake - 149 g Brake lever front (klamki przód) - Shimano XT BL-M770 - 80 g Brake lever rear (klamki tył) - Shimano XT BL-M770 - 80 g Brake pads front klocki przód) - 59 g Brake pads rear (klocki tył) - 59 g Cables (pancerze i linki) - 164 g Cassette (kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11-32T - 263 g Chain (łańcuch) - Shimano XTR - 256 g Crankset (korby) - Shimano SLX FC-M660 44/32/22T - 801 g Derlr front (przerzutka przód) - Shimano XT FD-M771 - 161 g Derlr rear (przerzutka tył) - Shimano XT RD-M772 GS - 225 g Fork (widelec) - Suntour XCR LO - 2310 g Frame (rama + miski sterów + hak) - Poison Zyankali 18'' - 1780 g Grips (gripy) - 102 g Handlebar (kierownica) - Ritchey Pro - 171 g Headset (stery bez misek) - 36 g Pedals (pedały) - Shimano Deore XT PD-M780 - 338 g Seat (siedzenie) - Selle Italia Filante FLOW - 182 g Seatpost (sztyca) - 335 g Seatpost clamp (zacisk sztycy) - 42 g Shifters front (manetki przód) - Shimano XT SL M770 - 115 g Shifters rear (manetki tył) - Shimano XT SL M770 - 132 g Skewer front (zacisk przód) - 59 g Skewer rear (zacisk tył) - 65 g Spacers (podkładki) - Bontrager - 17 g Stem (mostek Ritchey WCS) - 117 g Tire front (opona przód) - Schwalbe Racing Ralph HT 26 x 2.25 - 580 g Tire rear (opona tył) - Schwalbe Racing Ralph HT 26 x 2.25 - 542 g Top cap (top cap) - Bontrager - 17 g Tubes (dętki) - Continental - 403 g Wheel front (koło przód) - 844 g (taniocha z allegro) - Hub (Piasta) - Novatec - Rim (Obręcz) - ? - Spokes (Szprychy) - ? - Skewer (Zacisk koła) - ? - Rim tape (Opaska) - ? Wheel rear (koło tył) - 1112 g (taniocha z allegro) - Hub (Piasta) - Novatec - Rim (Obręcz) - ? - Spokes (Szprychy) - ? - Skewer (Zacisk koła) - ? - Rim tape (Opaska) - ? Total - 11864 g zdjęcia: Piorytet to funkcjonalność, odchudzanie to drugorzędna sprawa. Nie zamierzam też przesadzać z budżetem i kupować części, która jest kilka razy droższa tylko dlatego, że ma pare gram mniej. Pierwsze zakupy w ciągu następnych kilku miesięcy to hamulce tarczowe i koła. Głównym kryterium to cena - za wszystko ok. 2000 pln. Plan to kupić: - Hamulce - Shimano XT M785, - Koła - Shimano XT M785 (etap przejściowy, kiedyś coś droższego i lepszego). - przejście na opony bezdętkowe (może Schwalbe Rocket Ron) Kolejne zakupy to: - amortyzator (chyba Magura Durin SL), - sztyca, - przejście na 2x10 a może kiedyś też: - rama Scott Scale 899 marzyć zawsze można dzięki za uwagę i komentarze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jokulus25 Napisano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 No i można śmigać najcięższy to tu jest amortyzator a przy wymienianiu to bym najpierw koła a potem powoli i dołożył do hamulców ale jeździć można a nawet śmigać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.