Skocz do zawartości

[11149g] Felt Q800 by Crazyk


Crazyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Powstał nowy projekt, zbudowany na ramie Felt Q800. Rower został złożony wczoraj, stoi jeszcze na slickach. Wygląd zaburza trochę nie przyczepiony przewód hydrauliki (niedługo przyjdą tam dwie plastikowe przelotki - muszę podbić do sklepu) i siodełko, które niedługo zostanie wymienione :)

 

ADAPTER KIT: (2 x Adapter + Śruby) Accent 180 mm./160 mm. 74 g.

BAR ENDS: (Rogi) BOPLIGHT 61 g.

BOTTOM BRACKET: (Suport) Shimano SM-BB51 94 g.

BRAKE (FRONT): (Hamulec Przedni) Tektro Auriga Comp 324 g.

BRAKE (REAR): (Hamulec Tylny) Tektro Auriga Comp 354 g.

CABLES: (Linki + Pancerze) NO NAME 81 g.

CASSETTE: (Kaseta) Shimano SLX CS-HG80 11-32 280 g.

CHAIN: (Łańcuch) Shimano LX CN-73 260 g.

CRANKSET: (Korba) Shimano Deore FC-M590 44/32/22 170 mm. 895 g.

DERLR (FRONT): (Przerzutka Przednia) Shimano SLX FD-M660 TS 147 g.

DERLR (REAR): (Przerzutka Tylna) Shimano SLX RD-M662 SGS 260 g.

FORK: (Widelec) Suntor Epicon LOD 2009 (Bieżnia + Gwiazdka) 1692 g.

FRAME: (Rama) Felt Q800 17.5" 1697 g.

GRIPS: (Gripy) KCNC EVA 13 g.

HANDLEBAR: (Kierownica) BOPLIGHT TEAM 560 mm./25.4 mm. 153 g.

HEADSET: (Stery) Cane Creek 69 g. + miski w ramie

PEDALS: (Pedały) Crank Brothers Candy X 299 g.

ROTOR (FRONT): (Tarcza Przednia) Accent FreeZer 180 mm. 156 g.

ROTOR (REAR): (Tarcza Tylna) Accent FreeZer 160 mm. 124 g.

ROTOR ADAPTER: (Adapter Tarcz) Ashima 46 g.

SEAT: (Siodło) BOPLIGHT TEAM 200 g.

SEATPOST: (Sztyca) BOPLIGHT TEAM 295 mm./27.2 mm. 215 g.

SEATPOST CLAMP: (Zacisk Sztycy) Accent Lite 31.8mm 23 g.

SHIFTERS: (Manetki) Shimano Deore SL-M590 270 g.

SKEWERS: (Zaciski Kół) Dartmoor Bolt-On 66 g.

SPACERS: (Podkładki) KCNC 2 x 3 mm. + 1 x 5 mm. 10 g.

STEM: (Mostek) BOPLIGHT TEAM 110 mm./25.4 mm. 128 g.

TIRE (FRONT): (Opona Przednia) Kenda Karma 26 x 2.0 487 g.

TIRE (REAR): (Opona Tylna) Kenda Karma 26 x 2.0 495 g.

TOP CAP: (Top Cap) KCNC 8 g.

TUBES: (Dętki) Maxxis UltraLight 26 x 1.75-2.125 255 g.

 

WHEEL (FRONT): (Koło Przednie) 857 g.

-HUB: (Piasta) Shimano SLX HB-M665

-RIM: (Obręcz) MAVIC XM317

-SPOKES: (Szprychy) Sapim RACE

-NIPPLES: (Nyple) DT Mosiężne

-RIM TAPE: (Opaska) Taśma Izolacyjna

 

WHEEL (REAR): (Koło Tylne) 1056 g.

-HUB: (Piasta) Shimano FH-M665

-RIM: (Obręcz) MAVIC XM317

-SPOKES: (Szprychy) Sapim RACE

-NIPPLES: (Nyple) DT Mosiężne

-RIM TAPE: (Opaska) Taśma Izolacyjna

 

Total: 11.149kg

 

MISC:

BIKE COMPUTER: (Licznik) Sigma Sport BC 1009 STS 52 g.

CHAINTSTAY PROTECTOR: (Osłona Ramy) FUTURA 15 g.

HEART RATE MONITOR: (Pulsometr) Sigma Sport PC-9 77 g.

PLASTIC BANDS: (Opaski Plastikowe) NO NAME 5 g.

 

736b1cb725a32f9em.jpgb1cf804cbbec9b11m.jpg33d41d380d2fdc41m.jpg 1325c5a0bf81ff51m.jpg

Edytowane przez Crazyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
piasty wybrałbym Novateca a korbę SLX-a do kompletu

Koła kupiłem jako zestaw w dość okazyjnej cenie, stąd takie piasty. Wymieniać ich nie mam już teraz zamiaru, ponieważ nie opłacałoby się pakować kasy przy tak ciężkich obręczach. Pewnie pojeżdżę na nich z dwa lata i złożę jakiś lżejszy zestaw :) Co do korby SLX to najtańsza 170mm 9sp na allegro kosztuje aktualnie 451zł z wysyłką. Szkoda mi trochę dokładać 200zł dla tych 100g przy tak ciężkim rowerze (co innego gdyby sprzęt ważył z 10kg albo mniej i szukało się każdego możliwego do urwania grama). Dartmoorów nano też raczej nie przewiduję, wolę jednak coś pewniejszego.

 

 

Tobo, rower i plaża to ogólnie jak dla mnie nie porozumienie. Byłem akurat obok plaży i od tak wszedłem żeby zrobić tam jedynie zdjęcie. Ale później się poprawiłem i dałem pełnowartościowe zdjęcie na Karmach :D

 

Jak się trzymają gripy?

Odpowiem krótko - wcale. Można montować na lakier, jednak ja tylko normalnie je wsunąłem. Kręcą się mocno, chociaż jakoś szczególnie mnie to nie boli więc nawet nic nie kombinuję żeby to zmienić :P

Edytowane przez Crazyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

na razie nie mogę za wiele powiedzieć bo byłem na wyjeździe i nawet nie zdążyłem się przejechać, nie mówiąc już o jakimś sensownym teście. Pierwsze wrażenie? Z 1cm dłuższe, bez rękawiczki trzyma się je wygodniej (sprawiają wrażenie jakby się kleiły trochę do ręki), nie kręcą się, są bardziej miękkie co powinno wpłynąć pozytywnie na komfort. Jak trochę pojeżdżę to napisze jakieś wrażenia z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny sprzęcik i całkiem fajnie się prezentuje :) ale fakt, tarcze nie powalają.

jak tam gripy? udało Ci się je w jakiś sposób przetestować?

jedno tylko niepokoi przy zdjęciach maszyny. przewód przedniego hamulca. cały czas jeździsz z tak wyciągniętym kablem przy goleni? nie boisz się, że zahaczysz o jakąś gałąź cokolwiek innego się przytrafi i pozbawisz się hebla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wasp, dlaczego tarcze nie powalają? Waga? Pracują baardzo dobrze i nie gną się. Tarcze są jednym z ostatnich elementów gdzie zależy mi na wadze, tam jednak wolę trwałość i siłę. Przewód hamulca.. Żeby go wyrwać potrzeba naprawdę mocnego szarpnięcia. Wyciągnąłem go tak żeby nie tarł o koronę. Wygląda to na pewno strasznie, ale doszedłem do wniosku, że skracanie przewyższyłoby niemal wartość hamulca :) A jak się urwie (w co wątpię) to chociaż będę miał argument żeby kupić nowe hydrauliki bo tych pomimo sporego przebiegu nie mogę zajechać, spisują się dobrze. Przyszłe przewody oczywiście od razu będą skrócone. Gripy już przetestowałem. Są wygodne. Trzymanie w rękawiczkach lepsze niż w chwytach piankowych, bez rękawiczek również bardzo dobrze. Jedyne do czego mogę się przyczepić to to, że przyczepność bez rękawiczek jest słaba gdy mamy mokre ręce. Na początku też nie mogłem się przyzwyczaić, że są całkowicie okrągłe :) Jeżeli wytrzymają chociaż 2 sezony (myślę, że spokojnie) to według mnie warto

 

7cf00b355b2e08fbm.jpg

Edytowane przez Crazyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak dla mnie miodzio!! super rama (ile cie kosztowala?) wszystko by bylo idealnie gdyby nie te niebieski gripy i top cap ktore wedlug mnie do niczego nie pasują(ani nawet do siebie nawzajem bo inne odcienie), fajna by była taka cała czarnulka z paroma bialymi akcentami (jeden juz jest - epicon), hample wagowo i jakosciowo odstają od reszty, ale jak dzialaja i jestes zadowolony to dobrze...mimo wszystko życze Ci szybkiego urwania przewodu cobyś miał pretekst do ich zmiany, tak jak sam napisales :PPPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ramę dałem z 400zł z wysyłką. Kiedyś miałem ramę z niebieskimi akcentami, stąd poszedłem w ten kolor. Ano chwytów nie da się za bardzo dopasować do pozostałych niebieskich elementów, jednak mimo wszystko mi się to podoba. Mając czarne chwyty wyglądało to trochę za smutno :P Wiadomo, że to rzecz gustu. Mi się takie coś podobało a komuś innemu może się w ogóle nie podobać :) Innych białych elementów jakoś nie mogę sobie wyobrazić, co masz na myśli? Heh, hamulce już mają chyba blisko 20kkm i się nie chcą dalej poddać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mowisz o gustach sie nie dyskutuje, jezeli ci sie podoba to zostawisz, ale dla mnie ta ta rama jest bardzo ladna sama w sobie i fajnie by bylo jakby caly rower byl utrzymany w kolorystyce czarnej z bialymi dodatkami by się mniej gubila bo teraz cala uwage skupiaja dwa niebieskie elementy:) czyli dałbym np. czarne chwyty i top cap, tylne śruby przerzutki, zacisku, hamulca, tarczy czarne, sruby korby czarne, sztyca bialo czarna taka jak i epicon. Tak to widze w moim perfekcjonistycznym pedantycznym umyśle :P ponoć mam wyczucie co do kolorow i równowagi wiec mozesz zaufac! :D

 

 

edytowalem ze trzy razy zanim doszedlem do ideału rozmieszczenia kolorow :P

Edytowane przez grochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz też by ładnie wyglądało, jedynie nie mogę wyobrazić sobie sztycy :P W rzeczywistości niebieski jest trochę bardziej rozrzucony po rowerze, czego na zdjęciach nie widać. Top cap, podładki, chtywy, adapter centerlock Ashimy, śruby przerzutki tył KCNC, nakrętki na wentyle presta KCNC, śrubki na bidon, zaciski kół, zakończenia linek. Jedynie chwyty mocno wyróżniają się odcieniem z tego wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztyca bialo czarna dla wizualnej rownowagi z epiconem :P no na fotkach nie widac tych niebieskich dodatkow o ktorych piszesz, takze na zywo pewno lepiej sie prezentuje, ale i tak mi sie podoba szczegolnie ten delikatny łuk górnej rury! kupowales ramke uzywana? bo nowa 400zł to chyba nieee :P

 

edit: to jest łuk czy linka robi takie wrazenie?

Edytowane przez grochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem tego samego zdania co przedmówcy - rower świetny, naprawdę super wygląda, tylko szkoda, że zdecydowałeś się na ten błękit. Do niczego nie pasuje. Czerwień z obręczy by Ci lepiej pasował na kokpicie, zwłaszcza, że masz czerwony pulsometr. Jak już chciałeś ożywić czarno-biały jakimś kolorem to mogłeś właśnie czerwienią. Ewentualnie złoty z ramy i goleni amora, ale to chyba zbyt wyszukany kolor i może nie wyglądać za dobrze.

 

Rama mi się bardzo podoba :) Ogólnie cały rower - bardzo fajny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...