Skocz do zawartości

[Tarczówki] WinZip


RzemieN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem przed zakupem hamulcow do mojego roweru (drag+duro) i z poczatku mialem zamiar zbierac na hydrauliki 525, ale gdy zobaczylem oferte na allegro 2 wizipy za 250zl :eek: odrazu zmienilem zdanie i chce kupic Winzip'y koszt calych hampli bylby taki:

 

Shimano 525 -> najtaniej 550zl komplet + przyciecie przewodow 20zl = 570zl

 

Winzip > 250zl (2*160) 250 komplet + 60zl klamki AVID fr5 + linki = 330zl

Jezeli chcialbym dokupic tarcze na przod 200mm to cytuje wypowiedz sprzedajacego "Dopłata do tarczy i adaptera wynosi 35zł" ale troche boje sie ze duro zlapie mi luzy przy takiej tarczy. I tu zwracam sie do was z prosba o dobranie odpowiedniej konfiguracji tarcz tak aby sila byla zadowalajaca (70-80) kg masy bikera ;-)

Czy tymi hamplami przy mojej wadze bede blokowac kola bez problemu na betonie ?

 

Takim sposobem zaoszczedzam 240zl

A chce jak najszybciej wsiasc na rower, a za 240zl to juz mam prawie kolo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

160/160 jest dobre ale tarcza sie dosc szybko grzeje zalezy jak jezdzisz np w streecie styka ale we fr juz nie po0jezdzisz zabardzo ja polecam avida bb5 mam go na tyle przy tarczy 160 wazne 75kg a siedzac na siodle jednym paluszkiem blokuje kolo uzywam go z klamka tektro mt4.0 sila nie samowita lapie jak niektore hydrauliki a nie obawiam sie o zerwanie przewodow czy inne poCLEAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mi podpowiada ze wolalby jednego avida bb5 niz 2 winzipy :) Mowi ze na poczatku moge sie wydawac dobre ale pozniej z biegiem czasu zaczne wymagac wiecej od hampli i moga nie wystarczac :) Czy to bedzie dobra inwestycja? dirt/street

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo, napisze jeszcze raz, bo chyba nie przeczytales hayes mx one z tarcza 200 mm na tyl jest do kupienia na rowerowy.com wolalbym go bardziej niz 2 winzipy i jednego bb5 i taki jeden hampel na tyl CI starczy kotwica z dobra modulacja :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chodzi o cene... gdybym mial kupowac te hayesy one wolalbym dozbierac i kupic komplet deorkow 525 ;-) A tu mam komplet wizipow za 250zl <!> Czy tymi hamplami bez problemu bede mogl zablokowac kola, bo mialem doczynienia z PROMAX'ami to byl totalny zlom wolalbym hamowac podeszwa ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Win Zipy nie są takie zle :wink:. przy tarczy 203 lub 180 powinno ci zablokować koło na błocie, sniegu itp. Zależy od tego ile ważysz, ja waże 77kg i tarcza 180 hamowała, ale koła nie zablokowała.

A Promax to nie hamulec tylko spowalniacz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość PLEBANOO

Juz prawie sie zdecydowalem na WIN ZIPy...ale czy faktycznie nie zatrzyma kółka? :025: Klamki LX(krotkie) moja waga (i tu uwaga!!! :mrgreen: ) prawie 90kg :( ale czy w tym przedziale cenowym znajde cos lepszego??? Przeznaczenie XC prosze o odp. POZDROWIONKA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Win Zipy nie są takie zle :wink:. przy tarczy 203 lub 180 powinno ci zablokować koło na błocie, sniegu itp. Zależy od tego ile ważysz, ja waże 77kg i tarcza 180 hamowała, ale koła nie zablokowała.

A Promax to nie hamulec tylko spowalniacz :wink:

M535 Ci nie blokuje na przodzie...

No to masz cos spaprane z regulacja i odpowietrzeniem, kumpel ma tego hampla z tarcza 180mm winzipa i staje deba kiedy potrzebuje ;)

 

Nie wspominajuz juz tym jak hamuja moje tektro,niby tanie, a hamuja jak jego M535 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Juz mam WIN ZIP tarcze Przod 203 tyl 160 Przejechalem ok 10 km jestem nawet zadowolony.Przednie jak i tylnie kolo blokuje 2 palcami Moja waga 87 kg!!!!! Z innej bajki zrobil mi sie luz(nie na boki!!!) na przedniej piascie przy zacisnietym hamplu kolo rusza sie ok 4cm w prod i tyl-to nie luz na hamplu. POMOCY!!!! :P

 

OK juz wiem skad mam ten luz na piascie... :D Nie napisze bo by sie cala polska ze mnie smiala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie pozwole podlaczyc sie pod temat. Niedawno kupilem tarczowki, z przodu mam m525 natomiast z tylu winzipa z tarcza 180mm. Problem jest w tym ze jak zacisk wogole nie jest zacisniety to klocki sa rownolegle do tarczy, natomiast jak chce je troche przyblizyc to jeden z nich ustawia sie troche pod katem tak ze z jednej strony jest blizej tarczy a z drugiej dalej. Wyglada to tak jakby tloczek ktory wypycha ten klocek nie byl ustawiony dokladnie w srodku ciezkoscie przez co najpierw podnosi jeden bok. Poniewaz tarcza nie jest idealnie prosta to zdazy sie ze raz czy dwa razy podczas obrotu slychac tarcie.

 

Przy zaciskaniu klamki klocek sie wyrownuje wiec hamuje dobrze a mnie denerwuje tylko to tarcie podczas jazdy. Jak zwieksze odleglosc klockow od tarczy to wtedy nie zahamuje bo konczy mi sie ruch klamki. Ktos mial podobny problem i wie co mozna z tym zrobic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Leyek! Kilka dni temu zakupilem WIN ZIPy...troszke sie pobawilem z ustawianiem ale jest super! Zerknij sobie na tym forum jak je ustawic, mnie to pomogło. Co prawda delikatnie mi ociera ale mam b. maly skok klamek a to sie dotrze juz prawie nie slysze tego. Tłocczki mam OK pracuja równo. Miłej zabawy.POZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na tarczę Win Zipa 203mm a w zasadzie ACCENT

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...22&PZTA=8&HNT=T

ale to ten sam produkt... zakładam go na SH M525 i.. boję się że moje manitou axel może powiedzieć "od dziś mam funkcję składania do tyłu abyś drogi bikerze mógł czołem przemalować asfalt".. zobaczym. Zdam relacje o ile w szpitalu bielańskim mają wifi a ja coś widzieć będę przed siebie:)

 

co do samej marki Win Zip - ja łaśnie na samą tarczę się skusiłem, masa (dość masywne) i na oko solidnośc mi dopasiły bo właśnie ze względu na objętość termiczną wywalam 160tkę standardową na tył.. samo KITowe M525 to hebel nieziemski, nie raz mi uratował tyłek (na przód kupując coś dobrego stanowczo radze dozbierać i tego hydrola montować!)

 

EKHM... ale czemu wjezdzam z shimano.. starą tarczę z KITu m525 wywalam na tył na miejsce świetnych lecz jednak V-ek promax standardowo montowanych w fisherach i zastanawialem sie nad zaciskiem. Swoją bezszczelnością udezylem do sklepu na jazdę próbną, pojezdzilem na dotartych i wyregulowanych avidach win zipach shimano i hayesach (pod kątem tyłu a o mojej rewolucji na przodzie się nie przyznawałem co by mnie nie wywalili ze sklepu) (ukłony w stronę panów z serwisu na bemowie, równi goście). hayesy i avidy miszczostwo ale też cenowo wyprzedzają rywali, win zip i shimano niby podobnie ale jednak smaczek po m525 i przyzwyczajenie już do marki i te same okładziny przekonały mnie do SH 495, cenowo przyzwoicie, 100zl za sam zacisk (tarczę już mam), winzipy z tarczą chodzą po 160-180zl... gdybym tarczy nie miał kupił bym komplet win zipów z tarczą 180mm, hamują naprawdę przyjemnie, jednym palcem blokują koło a modulacja jest o.k. zreszta ja tyłu mało używam, jeśli uzywam to systemem maszynowym 0-1 żeby zablokować, w 90% używam przodu bo tyłem to se można porysować imie dziewczyny co najwyzej jak wjezdzacie na czerwonym przy 40-50km/h na dupę złotówy.. na przód bym nie polecał chyba ze z tarczą 203mm ale ja bym i tak wtedy radził dołożyć, nieco się wstrzymać wytrzymac i wziąć M525-535.. jak post za długi to zgadzam sie na ciecie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie coś ostatnio nachodzi, żeby zmienić poczciwe v-brake na tarczę z tyłu albo z przodu. Mam chotę na właśnie winzipa tylko nie wiem czy lepiej z przodu czy z tyłu i czy moja inwestycja miałaby sens. Interesuje mnie czy amor (sr suntour XCM) złapał by luzy przy winzipie na klamkach altusa, albo czy by mi ramy te tarcze nie zkasowały (unibike evolution 06). A jakie byłaby najlepsza wielkosc tarczy dla mnie tzn. waga bikera około 84kg :) - najbardziej boje się o luzy i czy to są hamulce a nie spowalniacze. Zadowolilo by mnie gdyby były nawet tak jak v-brake alivio/altus :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staaary! pytasz czy warto - jasne że warto:) dla przykładu, rok temu znajomy kupował w tym samym czasie podobnego fiszera co ja, ja od razu z przodu zmieniłem na hydraulicznego hebla, on uważał, że nie ma potrzeby.. zbyt często się nie zamienialiśmy rowerami bo każdy zakochany w swoim, przedwczoraj dałem mu sie przejechać w parku to na starcie przed pierwszym zakrętem prawie wypadł z roweru przez kierownicę bo nie przyzwyczajony że można pełne hamowanie wykonać jednym palcem od niechcenia :P oddał go dopiero po 20 minutach wypytując gdzie to za ile to i jak się montuje bo on chce chce chce...

no ale ten hydrauliczny shimano M525 ma taki charakter pracy.. dla juzera zwykłych v-ek taka tarcza w pierwszym kontakcie działa zero-jedynkowo, albo jedziesz albo blokujesz koło.. odruchowo łapie się z dużą siłą. podstawowy hampel tarczowy o ile to nie będzie promax albo jakiś szajs z recyklowanych puszek wkładany w markietowe pędzidła to będzie hamował !conajmniej! jak zwykłe v-ki. czy na przód czy na tył to oceń czym przeważnie hamujesz, jeśli roboczym hamulcem jest tył to radził bym na tył choć i tak przodem zawsze hamuje się najefektywniej co pewnie znasz bo ważymy podobnie więc na przodzie dopiero hamulec jest w pełni obciążany.. przy typowej tarczówce np mechaniczny zacisk na tarczy 160mm nie ma bata żeby coś w rowerze uszkodzić (nie mowie o avidach czy bb5 tylko jak zaznaczyłem typowe mechaniki =) no chyba że masz talent :D no i luzy też powstać nie powinny choć jeśli już jakieś są to mogły by się powiększyć więc podstawa pilnować luzów w zarodku:) ale to się tyczy wszystkiego, nie tylko tarczówek... na tył teraz właśnie zakładam zacisk shimano m495 na miejsce dobrej, sprawdzającej się v-ki tektro, klamka zostaje tektrowska, powinna starczyć a wymieniam nie z powodu słabej skuteczności czy żeby mocniej chwytał tylko często centruję koło więc bicie wyprowadza mnie z równowagi i jeżdżę w bieszczadach często w trudnych warunkach i wystarczy przejechać przez głębokie błotko i tył już hamuje jak bym sam klocki odkuł z kostki chodnikowej, tarcza jest wysoko wiadomo więc zanim się upierdzieli to trochę minie.. a nawet uwalona hamuje niewiele gorzej.. no takie podstawowe zalety;) generalnie jak się jeździ spokojnie to tarcze serwisuje-reguluje się rzadziej niż v-ki, przynajmniej ja tak mam. Poza rosnącą masą roweru to same plusy;)

 

Win Zip... dobra opcja zwłaszcza na pierwszy kontakt co by pierwsze wrażenie od razu miłe było:) no ja bym Ci polecał na tył mechanika 160 a na przód również mechanika ale z tarczą 180 ze względu na masę. Na początek w zupełności by Ci wystarczyło a nie zrujnowało by to Twojej kieszeni :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...