Skocz do zawartości

[Lampa/Latarka] Mocna lampa lub latarka z uchwytem na kierownice do jazdy w nocy po lesie.


risvesis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rulez a o czymś takim jak exif słyszałeś ? :P Może akurat któraś latarnia się zepsuła :) ?

 

I znowu uciekłeś od odpowiedzi - czy widzisz różnicę pomiędzy luksami a lumenami ?

Napisano

Czy twierdzisz, że fotki były robione w tych samych warunkach oświetleniowych, na pewno nie ...

Czy dalej twierdzisz, że rodzaj światła jaki daje Pava nadaje się w teren ?

Napisano

Dalej twierdzę, że 2 Pavy dadzą więcej światła niż jeden powerled - i z tej racji lepiej nadadzą się w teren :P

 

A ty, nadal nie odpowiedziałeś na 2 proste pytania :)

 

Teraz to już tylko będzie dedhorse.gif

Napisano

Oczywiście widzę różnicę międzu luksami i lumenami , jednak Sigma podaje tylko w luksach.

Nawet dwie Pavy dadzą ten sam , zły rodzaj światła, choć o może o większej punktowej intensywnośći, jednak o bardzo wyraźnym przejściu światło cień co jest nieporozumieniem w terenie , jednak przykład nie jest do końca miarodajny, ponieważ fotki robione były w różnych warunkach oświetleniowych ...

I jak dużo wcześniej pisałem, za pół ceny można mieć więcej światła :)

Napisano
Oczywiście widzę różnicę międzu luksami i lumenami, jednak Sigma podaje tylko w luksach.

Nawet dwie Pavy dadzą ten sam , zły rodzaj światła, choć o może o większej punktowej intensywnośći , jednak przykład nie jest miarodajny, ponieważ fotki robione były w różnych warunkach oświetleniowych ...

 

Bosz... A ty nadal nie rozumiesz o co chodzi... Duża ilość światła w luksach oznacza tyle, że jakiś punkt jest bardzo mocno oświetlony.

RQ%20-%20Spear%20-%20high.jpg

Wąska optyka, bardzo dużo luksów, ale niewiele użytecznego światła – zgadzasz się ?

 

Duża ilość światła w lumenach oznacza, że ze źródła jest emitowana duża ilość światła.

Rav%20Quatro%204x700mA.jpg

Szeroka optyka, niewiele luksów, ale dużo użytecznego światła – zgadzasz się ?

 

I teraz co z tego, że Powerled daje 90 luksów a Pava 25 jak powerled oświetla ci tylko punkt centralny... Dotarło ?

 

Z punktu widzenia odcinka testowego - stopień naświetlenia budynku znajdującego się około 100m dalej nie ma żadnego znaczenia. Bardziej istotna z punktu widzenia pomiarowego jest obecność niskich chmur ale to także zmienia natężenie oświetlenia na odcinku testowym pomiędzy 0,1 a 0,2 luksa co nie daje istnego efektu.

Napisano

No cóż, nie przeprowadzam testów, ale z tego co piszesz, ani Powerled , ani Pava (ze wzgl. na skupienie światła) nie nadają się do jazdy w terenie B)

Niestety uwierzyłem w materiał na str. producenta.

Napisano
Nawet dwie Pavy dadzą ten sam , zły rodzaj światła, choć o może o większej punktowej intensywnośći, jednak o bardzo wyraźnym przejściu światło cień co jest nieporozumieniem w terenie

Nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy - aparat światło z lampki 'widzi' inaczej, w rzeczywistości światło po bokach też będzie, dodatkowo przejście spot/spill wcale nie musi być takie ostre jak na zdjęciu.

 

Dwie lampki zawsze możesz rozsunąć/ustawić równolegle do siebie - dostaniesz szerszą plamę światła (jak rozumiem o to Ci chodzi) i już można jeździć dużo bardziej komfortowo niż z jednym Powerledem.

Co do jazdy w terenie - przecież w trudniejszym i tak bez czołówki ciężko, także przy Twojej lampce B)

jednak przykład nie jest do końca miarodajny, ponieważ fotki robione były w różnych warunkach oświetleniowych ...

Hmm, niebo podobnie ciemne, ISO takie same, przesłona ta sama, czas ten sam, balans bieli ten sam - z ciekawości: na jakiej podstawie twierdzisz, że warunki oświetleniowe były inne?

I jak dużo wcześniej pisałem, za pół ceny można mieć więcej światła :)

Jak w każdej samoróbce :D

Napisano
Co do jazdy w terenie - przecież w trudniejszym i tak bez czołówki ciężko, także przy Twojej lampce

Otóz nie, przy mopjej lampce nie potrzeba czołówki ;)

Wrzucam bierzącą fotkę , warunki ekspozycji jak na fotach "Dominika" (niebo w pełni zachmurzone) , żeby nie miał watpliwości :

dscf5666.th.jpg

pzdr.

Napisano

Rozumiem, że chcecie sobie nawzajem udowodnić kto ma rację, ale możecie równie dobrze zrobić to na priv...

Nie odbiegajmy od tematu. Nie wszyscy muszą wiedzieć czy Rulez odróżnia luksy od lumenów itp.

 

Pozdrawiam Patryk

Napisano

Tylko, niestety autor tematu do tej pory nie odpisał ile pieniędzy ma zamiar za nią wyłożyć. Także nie potrzebnie robi się OT, a luxy i lumeny równie dobrze można było sobie wytłumaczyć sobie na priv [nie prawda?].

Wyrażam tylko swoją opinie na temat [rozmywania pewnych kwestii w temacie] jeśli kogoś uraziłem swoimi postami to przepraszam.

 

Pozdrawiam Patryk.

Napisano

Ja tam chętnie się dowiem w publicznym temacie różnić. Sam jestem zainteresowany dobrym oświetleniem. Miałem swego czasu Cateye 530, wydałem sporo, a nie miałem nic szczególnego tak naprawdę. Dominika kojarzę z forum o oświetleniu, także jestem ciekawy jego opini.

Napisano

wojtekkrakow, wydaje mi się, że w tym poście dobrze opisałem różnicę pomiędzy naciąganymi wartościami w luksach a wartością w lumenach.

 

http://www.forumrowerowe.org/index.php?s=&...st&p=602979

 

Producenci a przynajmniej część odchodzą od luksów i mcd na rzecz czasami naciąganej, ale dającej łatwo się porównać ilości lumenów, która pozwala na określenie ilości światła emitowanego przez źródło światła - jest pochodną jego mocy, wydajności (tutaj głównie wychodzi "nowość" i zaawansowanie technologiczne) oraz strat na optyce. Jeśli nie podają tej wartości to można ją stosunkowo łatwo określić - wystarczy znać zastosowanego leda i prąd jakim jest zasilany.

 

Przykład takiego porównania :

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=176131

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dominik dzięki za przejrzyste wyjaśnienie różnicy lumen, a lux. Temat rzeczywiście się bardzo przydał...

 

Tylko też po części troszkę zgłupiałem i teraz mam dylemat jaką lampkę zakupić... Tylko chodzi mi o taką, która będzie firmowo lepsza, niż po przeróbkach. Ewentualnie jak mogę samemu takiej przeróbki dokonać i jakim kosztem, czy są jakieś instrukcje do tego na necie? Na obecną chwilę mam u siebie zamontowanego Cateye HL-El220, który jakby nie patrzeć oświetla drogę no może na 5m przede mną + gratis producenta choroba psychiczna po włączeniu trybu mrugającego w leśnych ciemnościach. I chcę do tego dołożyć jeszcze jedną lampkę, która będzie oświetlać drogę na dłuższy dystans. I teraz mam dylemat co zakupić przez to porównanie. Do tej pory miałem zamiar brać Cateye HL-EL530 za około 180zł, ale po tym teście troszkę zainteresowała mnie ta Sigma Pavo, ją mógłbym mieć za około 200zł, ewentualnie mogę jeszcze mieć za niecałe 300zł Sigmę Mirage Evo z jedną latarą 5W i drugą 10W.

Co lepiej zakupić? U mnie ten Mirage Evo tak odpada trochę w przedbiegach ze względu na czas świecenia czyli około 3-4h wg danych producenta no i za ilość zajmowanego miejsca na kierownicy...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...