Elo78 Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Witam , chciałbym sobie złożyć ostre koło na ramie romet wagant i tu sie pojaiwa pytanie co o tym sądzicie? Głownie chodzi o to że jest ona wykonana ze zwykłej stali więc wymiane haków na torowe będzie mógł wykonac zwykły spawacz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 to jakiś absurd gra nie warta świeczki szkoda czasu jesli chcesz sie bawić w spawania ,żeby miało to ręce i nogi to najpierw ustrzel jakąś sensowną ramę na dobrych rurkach io Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Co masz na myśli? To że ta rama jest ze słabej stali (przemysłowej stali), przez co jest mało sztywna ? Powiem że nie jestem kurirem i nie potrzebuje jakiegos colnago czy coś w tym stylu , chciałbym miec rowerek na dojazd do szkoły, może zapodasz jakimis propozycjami ram które łatwo znaleźć i nie sa zbyt drogie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurokura Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 to mam na mysli ,że ta rama jest gówniana więc szkoda kasy i czasu twego oraz pana spawacza ,żeby pieprzyć sie z hakami jeśli ma otwarte haki do tyłu -a pewnie ma ,to poczytaj sobie co robić dalej owszem ,taki wagant w pełni Ci wystarczy do szkoły ale z perspektywy czasu .. wolałbym wydać te 100 czy 150 zł i mieć porządną ramę ,niż jakiś szit ,który jak sie wkręcisz bedziesz chciał od razu zmieniac nie zapodam ,bo nie mam czasu i mi sie nie chce szukac wejdź na >ramy>sztywne>szosowe i porozgladaj się za czyms na columbusie albo reynoldsie tyle z mojej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbikes Napisano 29 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Nie wiem jak ze sztywnością, ale geometria waganta jest tragiczna i kompletnie nie nadaje się do budowy ostrego koła. Takie jest moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 29 Lipca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Lipca 2008 Klaniam, No to koledzy pojechali z Toba Ja ze swojej strony zapodam tak. Nie mam nic napoprzeciw Wagantowi. Co do geometri to nie wiem co w niej zlego. Na dojazdy do szkoly i ogolny "kruzing" rama nada sie znakomicie. Nie kazdy jest fanem nerwowki jaka serwuja torowe ramska. Zmiana hakow to chyba jednak gra nie warta swieczki. Pan spawacz moze zrobi to prosto a moze krzywo. Mimo wszystko nie jest to spawanie plotow czy bram garazowych i nawet taka "kanalizacyjna" rurke jak w Wagancie dosc latwo spalic. Z tego co wiem Wagant ma poziome haki otwarte do przodu. Znamomicie one wystarczaja do naciagniecia lancucha, a jak jeszcze zorganizujesz sobie lub zrobisz napinacze to juz wogole giiittttaaarrra... Najwiekszym problemem Waganta jest jak mi sie zdawa suport z wbijanymi miskami. Przynosi on sporo klopotow ale jesli uda Ci sie dostac gdzies os na kwadrat do takiego suportu (poszukaj w starych sklepach rowerowych, czasem ktos ma na Alle) wtedy da sie nawet osadzic jakas normalna korbe. Ostatecznie z klinami tez da sie jezdzic. Nie bedzie to mistrzostwo swiata ale poradzisz. Poza tym przejzyj sub-forum. Znajdziesz tu sporo porad dla takich co chcieli zbudowac ostre na jakiejs starej, rometowaskiej ramie, niekoniecznie sciganckiego typu... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Widzę, ze Ivan nie wytrzymuje i umieszcza w sygnaturze definicje ostrego - się nie dziwię, przyklepuję Może zacznijmy posługiwać sie pełną nazwą a nie skrótem "ostre koło"? Może gdy zaczniemy pisać "rower z ostrym kołem" to nie zapomnimy, że takim rowerem może być sprzęt postawiony na każdej niemal ramie? Elo78! Zgodzę się z rurokurą, że Wagant nie jest najlepszą podstawą do budowania jakiegokolwiek roweru, ale jeśli Ci to wystarcza, to śmiało buduj. Jak pisał Ivan - spokojnie wybierzesz luz łańcucha na firmowych hakach. Moi przedmówcy mają rację pisząc, że nie warto w Twoim przypadku inwestować w wymianę haków. To trochę tak, jakby ramę roweru góralskiego z hipermarketu uzbroić w XTR-a. Bardziej bym się martwił suportem, niż hakami, ale i o tym przede mną ktoś już napisał. Żeby Cię trochę zdopingować - składam (choć idzie jak po grudzie) rower z ostrym kołem na bazie starej damki Raleigh'a. Błotniki, bagażnik, kiera jaskółka, przednia piasta z hamplem bębnowym, a z tyłu flip-flop. Jeśli ktoś mi powie, że to nie będzie "ostre koło", tego odeślę do zapoznania się materiałami źródłowymi dostępnymi choćby w sieci. Powodzenia w składaniu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 A co myślicie o takiej ramie? http://www.allegro.pl/item406761574_rama_s...reynolds_a.html Chcę złożyć single speeda do sklepu etc. jednak nie wiem, jaki suport potrzebny jest do tej ramy. Pozdrawiam Filip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karnaś Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 Tutaj jest chyba włożony zwykły pakiet, ale nie jestem pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 30 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2008 A co myślicie o takiej ramie? http://www.allegro.pl/item406761574_rama_s...reynolds_a.html Wygląda przyzwoicie, cena jak na dzisiejsze casy bardzo przyzwoita, ale nie licz, że to Colnago. (...) nie wiem, jaki suport potrzebny jest do tej ramy. 1. Zapytaj sprzedawcę; 2. Suport masz w zestawie - z oznaczeń dowiesz się, czy gwint włoski, czy angielski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Mam całą piastę deore HB-M525. Jaką oś mam zastosować? Wiem że nie drążoną ale pełną. Bo szybkozamykacz nie utrzyma. Problem polega na tym żeby dopasować to do gwintu który jest na kontrze i konusie. A kto Ci takich dyrdymalow nawklejal ze nie utrzyma??? Skrzynia jezdzil/jezdzi na szybkozamykaczu i nie raportowal zadnych problemow. Poza tym nie bardzo rozumiem ten strach przed pusta osia. Mam takie w Stratosie i przez niemal 3 tysia kilometrow nic mi sie nie pokrzywilo... Nie bardzo tez rozumiem Twoj problem ze sterami... Czy gwint na rurze sterowej ma jakas nietypowa zwojowosc ze jest to takim problemem? OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Tak czy inaczej potrzebuje ośkę nawet i drążoną bo ta od przedniej jest za krótka. A to że nie utrzyma to przeczytałem na jakiejś stronie. Tylko że ta rama ma haki otwarte do przodu więc nie wiem co o tym myśleć. Co do jaguara to jest to rama która nie trzyma żadnych standardów;) Średnica wewnętrzna główki ramy: 30.5 mm. Wymiar ten nie jest standardowy. Standardem dla łożysk sterowych jedno calowych jest 30.4 mm. Gwint widelca: 25.7 mm - nie jest standardowy. Nie pasują do niego żadne obecnie produkowane łożyska sterów. Taki gwint widelca jest typowy tylko dla Jaguara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Klaniam, To ze ma haki otwarte do przodu to nie rzutuje. Wystarczy zeby pozwalaly na ruch kola do tylu w celu naprezenia lancucha. Sam mam takie w Kondeju i nie mialem najmniejszych problemow. A co do sterow proponuje poszukac na ebauy lub alle jakis starych standardow skoro tak pod gore jest. Ewentualnie kup nowy widelec z jakims chrzescijanskim gwintem i pozamiatane... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Widelec mam od kalkhofa. W piwnicy mam piastę deore tylną ale nie pod tarcze... czy oś jest na takim samym co w deore przedniej pod tarczę gwincie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Ja właśnie kończe ostre na ramie waganta. Ktoś poruszył kwestie niedopasowania miski sterów do ramy i pojawił się patent z puszką. Ja proponuje trwalsze rozwiązania, powiedział bym nawet rozwiązanie na wieki wieków amen. Mianowicie klej epoksydowy Epoxy Metal 300kg czyli tak zwany "spaw na zimno". Dwu skłanikowa szara masa o zwiększonej wytrzymałości cieplnej i mechanicznej np w przypadku stali przemysłowej czyli materiłu użytego w wagancie wytrzymałość tego kleju wynosi 19MPa czyli całkiem nieźle. Jedyny minus to brak możliwości pozbycia się miski z ramy. Chciałbym też zauważyć iż na ten sam klej mocowane będą tuleje przejściowe z suportu na klin na suport z gwintem (mufa jest elipsoidalna i nie da się wytoczyć idealnej tuleji z gwintem (skrajne długośći śrdenic różnią się od siebie o około 0,7mm na obu stronach mufy)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 To tak samo można dać spaw i całość zeszlifować do właściwych wymiarów. Czy oś z deore tylnej różni się od przedniej tylko długością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Klaniam, No to interesujaca uwaga Z niecierpliwoscia czekam na foty pierwszej udanej konwersji mufy suportowej pod wbijane miski do pakietu. Jak mozezsz snuffi wykonaj w miare dokladana dokumentacje fotograficzna. Oczywiscie ku pozytkowi potomnych... OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 No można, ale po co? Spaw niepotrzebnie rozgrzewa główke ramy, zostawia brzydki ślad i trzeba szlifować. No i ile to kosztuje? Koszt kleju wyżej przeze mnie wymienionego to 15zł za 2 x 12ml, a na taką operację wykożystałem może 1ml? No i przede wszystkim całą operację wykonać w domu. Oczywiście zrobie zdjęcia jak tylko odbiorę gotowe tuleje, ponieważ poprzednie miały zły gwint Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Zależy dla kogo:P Ja spawanie mam za darmo;) A ramę i tak mam do malowania bo ktoś bawił się w jej malowanie i pomalował pędzlem. Jaki jest mniej więcej koszt złożenia ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 50-5000PLN Mniej-wiecej to sa dwa palce w zadku. Jeden wchodzi mniej a drugi wiecej... Wszystko zalezy od tego ile chcesz przeznaczyc na zlozenie. A co do spawania to upewnij sie ze Twoj darmowy spawacz wie co robi. Jaguar to nie rury kanalizacyjne ani brama ogrodowa i mozna latwo spalic glowke ramy przy nieumiejetnym operowaniu maszyna. Osobiscie bym nie zaryzykowal... Patent klejowy jest o wiele bardziej bezpieczny i odwracalny. Takze jakbys kiedys trafil stery pasujace do oryginalnych rozmiarow rurek to milo byloby wymienic. A zaspawanym to mozna sobie conajwyzej w nosie pogmerac OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Dodam że gościu pracował kiedyś w mostostalu i sądzę że zna się w te klocki A jak nie to pozostaje patent z puszką. Widelec mam, ramę mam, przednie koło również posiadam, suport z luzami ale jest, korbę też, piastę przednią pod tarczę też, łańcuch nowy mam. Ile kosztuje felga, szprychy i zaplatanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Sierpnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 No to jak pracowal w mostostalu to raczej nie pospawa precyzyjnie cienkosciennych rurek bo mial praktyke na konstrukcjach drogowych ze stali o grubosci kilku centymetrow a nie paru milimetrow... Co do reszty kolego wybacz... Ale szukajka naprawde nie boli... Lenistwo przez Ciebie przemawia OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
putin2208 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Spoko Sprawdziłem i wyszło mi 134zł +/- 10zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2008 Witam po przerwie, Chciałbym pokazać o to Państwu pewne cudeńsko wykorzystane do budowy roweru na wagancie. Tak tak są to wspomniane wcześniej tuleje z gwintem na normalny suport, ale od początku... Tak o to wygląda mufa suportu w standardowym wagańcie bez nabitych standardowych misek. Miałem to szczęście i moja rama jest "Nowa" Jak wiadomo w tamtych czasach precyzja nie była myślą przewodnią zakładów rowerowych, więc mufa to owal. Dlatego średnica zewnętrzna tulejki została dobrana według wzoru- najmniejsza średnica w owalu - 0,1mm co w moim wypadku dało 39,3mm. Środek to standardowy gwint suportowy. Tuleja została wyposażona w kołnierz zapobiegający wpadnięciu jej do środka oraz ścięta przy wewnętrznym brzegu co ułatwiło wciśnięcie. Tak wyglądały po wykonaniu: Szparę wynikającą z owalu wypełnił spaw na zimno czyli wspomniany przeze mnie wcześniej klej epoksydowy EPOXY METAL 300kg. Tuleje zostały wprasowane w ramę ręczną prasą do nabijania sterów firmy Park Tool Po zamontowaniu wyglądały następująco: Zaś efekt finalny jest taki: Szczególne podziękowania w kwestii tych tulejek należą się: Mojemu Wujowi pracownikowi WZL 2 w Bydgoszczy gdzie zostały one wykonane Kicie - serwisantowi z centrumrowerowego.pl który pierwszy pokazał mi ostre oraz bardzo pomógł przy montażu całego roweru. Oto on: Jego rower znajdziecie w Polskiej Galerii Ostrych Kół jako Romet Kita_jca Zdjęcia całego roweru w temacie ekshibicjonistycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2008 Ej no , aż mnie zatkało , po prostu profesjonalna robota , moje gratulacje za pomysłowość i wykonanie , a jak się sprawuje ta ramka w jeździe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.