Skocz do zawartości

[budowa ostrego] na ramie waganta


Elo78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , chciałbym sobie złożyć ostre koło na ramie romet wagant i tu sie pojaiwa pytanie co o tym sądzicie? Głownie chodzi o to że jest ona wykonana ze zwykłej stali więc wymiane haków na torowe będzie mógł wykonac zwykły spawacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli? To że ta rama jest ze słabej stali (przemysłowej stali), przez co jest mało sztywna ? Powiem że nie jestem kurirem i nie potrzebuje jakiegos colnago czy coś w tym stylu , chciałbym miec rowerek na dojazd do szkoły, może zapodasz jakimis propozycjami ram które łatwo znaleźć i nie sa zbyt drogie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam na mysli ,że ta rama jest gówniana

więc szkoda kasy i czasu twego oraz pana spawacza ,żeby pieprzyć sie z hakami

jeśli ma otwarte haki do tyłu -a pewnie ma ,to poczytaj sobie co robić dalej

owszem ,taki wagant w pełni Ci wystarczy do szkoły

 

ale z perspektywy czasu .. wolałbym wydać te 100 czy 150 zł i mieć porządną ramę ,niż jakiś szit ,który jak sie wkręcisz bedziesz chciał od razu zmieniac

 

nie zapodam ,bo nie mam czasu i mi sie nie chce szukac

wejdź na >ramy>sztywne>szosowe i porozgladaj się za czyms na columbusie albo reynoldsie

tyle z mojej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

No to koledzy pojechali z Toba :D

 

Ja ze swojej strony zapodam tak.

Nie mam nic napoprzeciw Wagantowi. Co do geometri to nie wiem co w niej zlego. Na dojazdy do szkoly i ogolny "kruzing" rama nada sie znakomicie. Nie kazdy jest fanem nerwowki jaka serwuja torowe ramska.

Zmiana hakow to chyba jednak gra nie warta swieczki. Pan spawacz moze zrobi to prosto a moze krzywo. Mimo wszystko nie jest to spawanie plotow czy bram garazowych i nawet taka "kanalizacyjna" rurke jak w Wagancie dosc latwo spalic. Z tego co wiem Wagant ma poziome haki otwarte do przodu. Znamomicie one wystarczaja do naciagniecia lancucha, a jak jeszcze zorganizujesz sobie lub zrobisz napinacze to juz wogole giiittttaaarrra...

Najwiekszym problemem Waganta jest jak mi sie zdawa suport z wbijanymi miskami. Przynosi on sporo klopotow ale jesli uda Ci sie dostac gdzies os na kwadrat do takiego suportu (poszukaj w starych sklepach rowerowych, czasem ktos ma na Alle) wtedy da sie nawet osadzic jakas normalna korbe. Ostatecznie z klinami tez da sie jezdzic. Nie bedzie to mistrzostwo swiata ale poradzisz.

 

Poza tym przejzyj sub-forum. Znajdziesz tu sporo porad dla takich co chcieli zbudowac ostre na jakiejs starej, rometowaskiej ramie, niekoniecznie sciganckiego typu...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ze Ivan nie wytrzymuje i umieszcza w sygnaturze definicje ostrego - się nie dziwię, przyklepuję ;)

Może zacznijmy posługiwać sie pełną nazwą a nie skrótem "ostre koło"? Może gdy zaczniemy pisać "rower z ostrym kołem" to nie zapomnimy, że takim rowerem może być sprzęt postawiony na każdej niemal ramie?

Elo78!

Zgodzę się z rurokurą, że Wagant nie jest najlepszą podstawą do budowania jakiegokolwiek roweru, ale jeśli Ci to wystarcza, to śmiało buduj. Jak pisał Ivan - spokojnie wybierzesz luz łańcucha na firmowych hakach. Moi przedmówcy mają rację pisząc, że nie warto w Twoim przypadku inwestować w wymianę haków. To trochę tak, jakby ramę roweru góralskiego z hipermarketu uzbroić w XTR-a. Bardziej bym się martwił suportem, niż hakami, ale i o tym przede mną ktoś już napisał.

Żeby Cię trochę zdopingować - składam (choć idzie jak po grudzie) rower z ostrym kołem na bazie starej damki Raleigh'a. Błotniki, bagażnik, kiera jaskółka, przednia piasta z hamplem bębnowym, a z tyłu flip-flop. Jeśli ktoś mi powie, że to nie będzie "ostre koło", tego odeślę do zapoznania się materiałami źródłowymi dostępnymi choćby w sieci.

Powodzenia w składaniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda przyzwoicie, cena jak na dzisiejsze casy bardzo przyzwoita, ale nie licz, że to Colnago.

 

(...) nie wiem, jaki suport potrzebny jest do tej ramy.

1. Zapytaj sprzedawcę;

2. Suport masz w zestawie - z oznaczeń dowiesz się, czy gwint włoski, czy angielski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Mam całą piastę deore HB-M525. Jaką oś mam zastosować? Wiem że nie drążoną ale pełną. Bo szybkozamykacz nie utrzyma. Problem polega na tym żeby dopasować to do gwintu który jest na kontrze i konusie.

 

A kto Ci takich dyrdymalow nawklejal ze nie utrzyma??? :)

Skrzynia jezdzil/jezdzi na szybkozamykaczu i nie raportowal zadnych problemow.

Poza tym nie bardzo rozumiem ten strach przed pusta osia. Mam takie w Stratosie i przez niemal 3 tysia kilometrow nic mi sie nie pokrzywilo...

 

Nie bardzo tez rozumiem Twoj problem ze sterami... Czy gwint na rurze sterowej ma jakas nietypowa zwojowosc ze jest to takim problemem?

 

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej potrzebuje ośkę nawet i drążoną bo ta od przedniej jest za krótka. A to że nie utrzyma to przeczytałem na jakiejś stronie. Tylko że ta rama ma haki otwarte do przodu więc nie wiem co o tym myśleć.

Co do jaguara to jest to rama która nie trzyma żadnych standardów;) Średnica wewnętrzna główki ramy: 30.5 mm. Wymiar ten nie jest standardowy. Standardem dla łożysk sterowych jedno calowych jest 30.4 mm.

Gwint widelca: 25.7 mm - nie jest standardowy. Nie pasują do niego żadne obecnie produkowane łożyska sterów. Taki gwint widelca jest typowy tylko dla Jaguara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

To ze ma haki otwarte do przodu to nie rzutuje. Wystarczy zeby pozwalaly na ruch kola do tylu w celu naprezenia lancucha. Sam mam takie w Kondeju i nie mialem najmniejszych problemow.

 

A co do sterow proponuje poszukac na ebauy lub alle jakis starych standardow skoro tak pod gore jest. Ewentualnie kup nowy widelec z jakims chrzescijanskim gwintem i pozamiatane...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie kończe ostre na ramie waganta. Ktoś poruszył kwestie niedopasowania miski sterów do ramy i pojawił się patent z puszką. Ja proponuje trwalsze rozwiązania, powiedział bym nawet rozwiązanie na wieki wieków amen. Mianowicie klej epoksydowy Epoxy Metal 300kg czyli tak zwany "spaw na zimno". Dwu skłanikowa szara masa o zwiększonej wytrzymałości cieplnej i mechanicznej np w przypadku stali przemysłowej czyli materiłu użytego w wagancie wytrzymałość tego kleju wynosi 19MPa czyli całkiem nieźle. Jedyny minus to brak możliwości pozbycia się miski z ramy.

Chciałbym też zauważyć iż na ten sam klej mocowane będą tuleje przejściowe z suportu na klin na suport z gwintem (mufa jest elipsoidalna i nie da się wytoczyć idealnej tuleji z gwintem (skrajne długośći śrdenic różnią się od siebie o około 0,7mm na obu stronach mufy))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

No to interesujaca uwaga :P Z niecierpliwoscia czekam na foty pierwszej udanej konwersji mufy suportowej pod wbijane miski do pakietu. Jak mozezsz snuffi wykonaj w miare dokladana dokumentacje fotograficzna. Oczywiscie ku pozytkowi potomnych...

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można, ale po co?

Spaw niepotrzebnie rozgrzewa główke ramy, zostawia brzydki ślad i trzeba szlifować. No i ile to kosztuje? Koszt kleju wyżej przeze mnie wymienionego to 15zł za 2 x 12ml, a na taką operację wykożystałem może 1ml? No i przede wszystkim całą operację wykonać w domu.

 

Oczywiście zrobie zdjęcia jak tylko odbiorę gotowe tuleje, ponieważ poprzednie miały zły gwint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

50-5000PLN :P

 

Mniej-wiecej to sa dwa palce w zadku. Jeden wchodzi mniej a drugi wiecej...

Wszystko zalezy od tego ile chcesz przeznaczyc na zlozenie.

 

A co do spawania to upewnij sie ze Twoj darmowy spawacz wie co robi. Jaguar to nie rury kanalizacyjne ani brama ogrodowa i mozna latwo spalic glowke ramy przy nieumiejetnym operowaniu maszyna. Osobiscie bym nie zaryzykowal... Patent klejowy jest o wiele bardziej bezpieczny i odwracalny. Takze jakbys kiedys trafil stery pasujace do oryginalnych rozmiarow rurek to milo byloby wymienic. A zaspawanym to mozna sobie conajwyzej w nosie pogmerac :)

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że gościu pracował kiedyś w mostostalu i sądzę że zna się w te klocki ;) A jak nie to pozostaje patent z puszką. Widelec mam, ramę mam, przednie koło również posiadam, suport z luzami ale jest, korbę też, piastę przednią pod tarczę też, łańcuch nowy mam. Ile kosztuje felga, szprychy i zaplatanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

;)B):P:D

 

No to jak pracowal w mostostalu to raczej nie pospawa precyzyjnie cienkosciennych rurek bo mial praktyke na konstrukcjach drogowych ze stali o grubosci kilku centymetrow a nie paru milimetrow...

 

Co do reszty kolego wybacz... Ale szukajka naprawde nie boli... Lenistwo przez Ciebie przemawia :P

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przerwie,

Chciałbym pokazać o to Państwu pewne cudeńsko wykorzystane do budowy roweru na wagancie.

Tak tak są to wspomniane wcześniej tuleje z gwintem na normalny suport, ale od początku...

 

Tak o to wygląda mufa suportu w standardowym wagańcie bez nabitych standardowych misek. Miałem to szczęście i moja rama jest "Nowa"

 

dscf7867ze7.th.jpgdscf7869zj1.th.jpg

 

Jak wiadomo w tamtych czasach precyzja nie była myślą przewodnią zakładów rowerowych, więc mufa to owal. Dlatego średnica zewnętrzna tulejki została dobrana według wzoru- najmniejsza średnica w owalu - 0,1mm co w moim wypadku dało 39,3mm. Środek to standardowy gwint suportowy. Tuleja została wyposażona w kołnierz zapobiegający wpadnięciu jej do środka oraz ścięta przy wewnętrznym brzegu co ułatwiło wciśnięcie. Tak wyglądały po wykonaniu:

dscf7870dg5.th.jpgdscf7871nc5.th.jpgdscf7872er1.th.jpgdscf7875ms0.th.jpg

 

Szparę wynikającą z owalu wypełnił spaw na zimno czyli wspomniany przeze mnie wcześniej klej epoksydowy EPOXY METAL 300kg.

 

dscf7881ik2.th.jpg

 

Tuleje zostały wprasowane w ramę ręczną prasą do nabijania sterów firmy Park Tool

Po zamontowaniu wyglądały następująco:

dscf7885on7.th.jpg

 

Zaś efekt finalny jest taki:

dscf7891vw7.th.jpg

 

Szczególne podziękowania w kwestii tych tulejek należą się:

Mojemu Wujowi pracownikowi WZL 2 w Bydgoszczy gdzie zostały one wykonane

Kicie - serwisantowi z centrumrowerowego.pl który pierwszy pokazał mi ostre oraz bardzo pomógł przy montażu całego roweru. Oto on:

dscf7880hu2.th.jpg

Jego rower znajdziecie w Polskiej Galerii Ostrych Kół jako Romet Kita_jca

 

 

Zdjęcia całego roweru w temacie ekshibicjonistycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...