Skocz do zawartości

[rama] full do enduro


bodziekk

Rekomendowane odpowiedzi

Nie.

Sezon wcześniej te półsezonowe po prostu nie nazywały się Meadseason,

były to bardzo rozsądne cenowo Hardtaile i były składane właśnie na

ramach z roku poprzedniego. Mój był na aktualnej ramie w 2007, ale w

2008 już tą ramę zmienili.

 

Ale midseason'y w 2007 były na ramach z 2007 :)

 

 

Bzdura,

oni prowadzą pełną księgowość, nic by im rozebranie nie dało. Jak im

coś zostaje wolą sporo taniej sprzedać. Dodatkowo narazili by się na

zerwanie umowy przedstawicielskiej. Jak mają same ramy to znaczy, że

tak je z Niemiec dostali.

No

właśnie bzdura ! Byłem w Secesji wiele razy i wielokrotnie widziałem

rowery przecenione. Ale to oczywiście nic niezwykłego bo wielu

handlowców tak robi. Po jakimś czasie znikały z wystawy tylko że potem

ramy tych rowerów znajdowały się w tym samym sklepie w sprzedaży i

zgadzał się model , tylni amor , sztyca a nawet rozmiar. Pamiętam

przynajmniej 3 takie przypadki. Zbieg okoliczności ?:P

Nie mów mi tu o księgowości bo niezależnie jak to wygląda to jest to

sprytny i wygodny wybieg stosowany przez sprzedawców. Bo tłumacząc się

przepisami sprzedają cały rower i nie muszą w nim nic zmieniać wg

życzeń klienta. A poza tym na rozbiórkę mogli dostac w Secesji

pozwolenie od producenta. I nie jest to wcale niemożliwe. Mogą tez

sprzedać części po kosztach zakupu komus zufanemu a ten dalej będzie

handlował nimi np na allegro.Możliwości jest tu wiele. Ale jeśli

oczywiście chcesz wieżyć w to co Ci mówią ... Bo nie muszą mówić prawdy

, pamiętaj o tym.

 

Nie

prawda. Akcje Meadseason są planowane owszem, ale robią to na podstawie

szacunków tego co im właśnie zostało po fabrykacji katalogowej wg

złożonych przez dealerów zamówień. Oni z Tajwanu otrzymują tylko i

wyłącznie ramy zamówione z pewnym zapasem. Malowanie jest na miejscu. W

takiej sytuacji po zaplanowaniu produkcji pod złożone zamówienia widzą

co im zostanie i na nowy sezon są w stanie zagospodarować te ramy jakie

im zostaną w sposób "meadseason". Ze względu na obostrzenia

technokratów europejskich i ich poronionych przepisów Ghost wycofał się

z oferowania ram czy nawet framesetów.

Nie

. No i właściwie sam sobie to wytłumaczyłeś ... Najpierw producent

zbiera zamówienia od handlowców i dodaje coś na potrzeby świadczeń

gwarancyjnych. Zatem nic mu nie "zostaje" .

Czyli że midseason'y

są zbudowane w oparciu o ramy zamówione specjalnie w tym celu. Ale rama

to jedno bo i osprzęt trzeba zamówić dużo wcześniej gdyż jego produkcja

też jest związana z wielkością zamówień złożonych przez handel. I gdy

połączysz ze sobą te dwa fakty to widzisz że to co usłyszałeś jest

wewnętrznie sprzeczne. Ot marketing :D

 

O tej marce akurat wiem sporo.

 

Nie

. Wiesz tylko to co chcą abyś wiedział, mówiłem marketing. I aby mieć

rzetelne rozeznanie w temacie musiałbyś pracować w zarządzie tego

producenta, bo to co mówią mówią może miec z prawda tyle wspólnego co

wiadomości w tvn B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, a czy to ważne kto jak sprzedaje? Grunt, że dla nas użytkownikówj jest w porządku. Ja też mocno zastanwiałem się nad ghostem i generalnie głównie po toybrałem się na targi w wawe. I tu spotkało mnie wielkie rozczarowanie. Ghost na jakieś 5-6 fulli na stisku miał największą ramę w rozmiarze M. Debilizm totalny. Jak pogadałem z miłym Panem że jednak chciałbym się przymierzyć do ramy to dosałem zaproszenie do krakowa. To samo zresztą było na stoisku Gianta, Poisona i paru innych firm. Woleli wziąć po 10 rowerów w rozmiarze M ale nikt nie pomyślał że są rowerzyści o wzroście ponad 180cm :D Generalnie witamy w polskiej wiosce :)

 

Ale to tak na marginesie bo się robi trochę OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mogę :D sprzedawca wczoraj mówił, że nie wie, czy w tym tygodniu rower będzie, ze względu na remanent w magazynie. Jednak dzisiaj dostałem telefon z Summitu (teraz już mogę zdradzić nazwę sklepu :P) z miłą wiadomością :)

Nie trzymam dalej w niepewności:

http://www.zbuk.net/~bodziek/rozne/P1060151.jpg

lub

http://www.chomikuj.pl/bodziek/Galeria/P1060151.jpg

(z pierwszym serwerem są ostatnio problemy, dlatego wrzuciłem też na Chomika, ale ten niestety powoli działa).

Fotka zrobiona na szybko zaraz po rozłożeniu roweru. Na szczęście była 3.0 w rozmiarze S. Gdybym kupił 4.0 rama wyszłaby mnie pewnie taniej, ale tam był Fox Float, a tutaj jest Fox Float R.

Warunki pogodowe dzisiaj były bardzo kiepskie, ale troszkę się przejechałem na fabrycznej konfiguracji, ze źle ustawioną kierownicą i za mocno napompowanym Bomberem, ale tył był dobrze napompowany i... luudzie, o to mi właśnie chodziło! Poza tym rama bardzo mi sie podoba, lubię takie detale jak na przykład tak wykonane haki kół, przemyslane prowadzenie linek, czy precyzyjnie wykonane spoiny. Wiem, że opis jest pełny emocji, ale chyba to troszkę lepszy zakup, niż Curare? :) mam nadzieję, że będzie sprawować się tak, jak wygląda.

 

OK, to ja idę dalej odkręcać, przykręcać i dokręcać. Nawiasem mówiąc, praktycznie wszystkie fabryczne śruby były poprzykręcane o wiele za mocno, klucza dynamometrycznego nie mam, ale nigdy np. nie musiałem odkręcać zacisku tarczówki z 30-to centymetrową przedłużką :>

 

KondiKona Jak już wiedziałeś, że chodzi o Summit, to pomyslałeś o GT, czy o Mongoosie? :) Na wszystkie te rowerki są teraz naprawdę fajne ceny, oferta jest trochę większa, niż w ich sklepie internetowym, a z cen tam podanych zawsze jeszcze można coś zbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gt idrive kupil moj kolega tylko w wersji xc. zapewne pchnelo go do tego kupienie wczesniej idrive dla syna. wczesniejszy rower tez do xc i fulla mial w rozmiarze L a gt musial byc M bo jest wielgachny :)

zawieszenie jest czule i kanapowe. w nowym nie buja - zaobserwowane w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny sprzęcik. A czemu akurat GT? Co cię w nim porwało?

Równie dobrze mogłoby być coś innego. Ale GT miałem okazję nabyć w dość dobrej cenie (jak posprzedaję wszystko i nie zapomnę, to napiszę, ile wyniosła mnie sama rama). Szukałem czegoś najlepiej nie jednozawiasowego o skoku 150 mm, GT skoku ma 140, więc różnicy nie odczuję, a jednozawiasem też nie jest :P Poza tym to w sumie rower stworzony właśnie do takiego stylu, jakim ja jeżdżę.

Generalnie już kiedyś te rowery mi się podobały, jednak ceny skutecznie zniechęcały.

Na pomysł sprawdzenia oferty cenowej GT wpadłem przedwczoraj, bo przy okazji lektury nowego bB przypomniałem sobie, że istnieje taka firma jak Summit :) Czasem różne rzeczy słyszy się o tym sklepie (chociaż teraz zmieniła się ekipa), ale trzeba im przyznać, że są elastyczni co do cen i że zawsze na koniec sezonu mają -25% na chyba wszystko (zresztą z nartami robią podobnie).

W wyborze utwierdził mnie króciutki test (a raczej opis wrażeń z jazdy) w bB nr 114.

http://download.bikeboard.pl/pdf/turystyka_jaki_rower_01.pdf - nie wiem czy to nie jest przypadkiem artykuł płatny, ale google mi go znalazło, więc umieszczam. Trzeba sobie pozmieniać ręcznie numerki w adresie.

 

gt idrive kupil moj kolega tylko w wersji xc. zapewne pchnelo go do tego kupienie wczesniej idrive dla syna. wczesniejszy rower tez do xc i fulla mial w rozmiarze L a gt musial byc M bo jest wielgachny :)

zawieszenie jest czule i kanapowe. w nowym nie buja - zaobserwowane w czasie jazdy.

Hmm, ten mój wcale nie jest wielgachny. Właśnie zmierzyłem górną rurę i ma 550 mm, w Marinie w rozmiarze S miałem 10 mm więcej. Z mostkiem 70 mm daje mi to całkiem wygodną pozycję, zobaczymy jak sprawdzi się w czasie jazdy. W powyższym teście też napisali, że rower jest króciutki.

Widocznie modele do XC (notabene też są w dobrych cenach, najtańszy model jest za 3099, więc strzelam, że za 2800 by się sprzedał) mają zdecydowanie inną geometrię.

 

Ha! Zgadłem! Idę zagrać w Totka :)

Gratki Bodziek :)

Dzięki :)

 

Dzisiaj pierwsze testy (jak się nie rozpada jakos porządnie), przekładkę już zakończyłem.

Jak zwykle w takich sytuacjach nie obyło się bez problemów.

Po pierwsze musiałem "wylajtować" tylny adapter +40 mm (czyli do tarczy 180, bo mam tam założony przedni zacisk), bo.. nie pasował :| (takkk, to te genialne haki które tak mi się podobają :)).

Poza tym nie da się odkręcić jednej klamki hamulcowej, bo jakiś "indżynier" tak zjechał gniazdo pod imbusa, że pozostaje rozwiercanie.

No i postanowiłem sobie zostawić korbę (z kilku powodów - po pierwsze fajna, po drugie i tak planowałem wymienić niedługo - ale na Hone'a, po trzecie jakoś Alivio mi nie pasowało zakładać do tego roweru, po czwarte w Alivio zmieniałem ostatnio suport i przesadziłem z długością, a po piąte nie mam klucza do zewnętrznych łożysk ;P ). Zębatki zostawiłem swoje, no i okazało się że mała zębatka 26T Shimano Deore (ten poprzedni model na Octalink) nie jest kompatybilna z zewnętrznymi łożyskami suportu. Założyłem na razie 22T, ale nie wiem jak będzie działać w terenie zmiana z 22T na 36T, a poza tym ona jest aluminiowa, a ja chcę stalową.

Z pozytywnych rzeczy - bardzo zaskoczyła mnie sztyca Truvativ XR - to jakaś taka zwykła i widać, że szybko się porysuje, ale zwróćcie uwagę na jarzemko (jak wrzucę fotki albo gdzieś na Allegro) - w każdej sztycy śruby powinny być tak ułożone, bardzo uprzyjemnia to wkręcanie ich imbusem.

No i jeszcze z rzeczy przysztycowych - bardzo dobrze pomyślany zacisk GT i zamek sztycy umieszczony z przodu - przynajmniej błoto tam nie będzie lecieć.

 

Takie pytanie jeszcze - stosujecie Loctite do połączeń elementów ruchomych przy zawieszeniu? W jakimś manualu GT do starszych modeli wyczytałem, że odkręcając korbę czy pakiet, trzeba odkręcić Flexbone'a. Później go zmienili, bo tamte pękały, ale moment z jakim była przykręcona korba, skutecznie zachęcił mnie do jego demontażu, mimo że wygląda solidnie. Loctite na śrubie był, zresztą producent zaleca go dawać wszędzie. Jak to wygląda w praktyce przy fullach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondi Jak już wiedziałeś, że chodzi o Summit, to pomyslałeś o GT, czy o Mongoosie? ;) Na wszystkie te rowerki są teraz naprawdę fajne ceny, oferta jest trochę większa, niż w ich sklepie internetowym, a z cen tam podanych zawsze jeszcze można coś zbić.

Tak myślałem o GT (stąd po słowie amerykańskiego tylko 2 ..) :)

 

PS.

fajna ta rama ze zdjęcia

 

Kondi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz tylko to co chcą abyś wiedział, mówiłem marketing. I aby mieć

rzetelne rozeznanie w temacie musiałbyś pracować w zarządzie tego

producenta, bo to co mówią mówią może miec z prawda tyle wspólnego co

wiadomości w tvn ;)

 

Uwielbiam jak ludzie nie mający o tym pojęcia rzucają hasło - "to tylko marketing" i już wszyscy mają być zabici ich argumentem (ja akurat skończyłem Zarządzanie i Marketing i nawet pracuję w temacie). I na dodatek skoro znając wszystkich w w Secesji jestem gorzej poinformowany od Ciebie wszechwiedzącego i snującego teorie spiskowe producentów i sprzedawców mnie okłamujących to niech Ci będzie. Zależy mi na tym byś mi uwierzył jak na zeszłorocznym śniegu.

 

To jak z jajkiem i kurą, bądź sobie tym jajkiem :)

 

A tak wogóle to już luźno związane z tematem, więc kończmy bo banany się posypią B).

 

A co do wyboru autora - w tym GieTku tak z ciekawości przednia przerzutka ma ciąg z góry czy z dołu ? Bo jakby od góry było widać jakąś baryłkę dodatkową do regulacji przedniej przerzutki ? Chodź teraz nawet w tylnych pozbawiają nas nie wiem czemu tych wygodnych dodatkowych baryłek regulacyjnych to tu mi wygląda że takową dołożyli jeżeli dobrze widzę. Uszczelnić będzie tylko to trzeba (najlepiej starymi gumkami od tylnych przerzutek XT - są dostępne po kilka złotych w Shimano).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już pojeżdżone ;) Wrażenie po przesiadce z hardtaila niesamowite, zresztą co ja będę pisał, każdy to pewnie przeżywał.

Od razu zastrzegam, że to co tutaj napiszę, nie ma odniesienia do innych ram, bo do tej pory na fullach jeździłem tylko okazjonalnie.

1. Pierwsze wrażenie przy wsiadaniu na rower: "ale tu kuźwa wysoko!" :) Po zajęciu miejsca tył się trochę obniża, ale i tak wysoko B)

2. Wygląda na to, że dobrze dobrałem wczoraj w sklepie ciśnienie. SAG mam ok. 30%, jak mi przyjdzie pompka, to spróbuję nieco ewentualnie dopompować, żeby zobaczyć jak wtedy się będzie jeździć.

3. Tylne zawieszenie jest megaczułe. Mam wrażenie, że bardziej od Pike'a z miękką sprężyną.

4. Nie zauważyłem żadnego pompowania, jakieś pewnie jest, bo cudow nie ma, ale nawet jeśli, to dla mnie nieodczuwalne. Specjalnie zrobiłem też sprint po asfalcie z zablokowanym przodem - sytuacja podobna. Najłatwiej będzie to chyba sprawdzić, jadąc obok kumpla obserwującego zawieszenie.

5. Podobnie nie zauważyłem odbicia korb po wjechaniu na przeszkodę (np. krawężnik) ale to też trzeba będzie jeszcze sprawdzić.

6. Nie umiem jechać powoli bez trzymanki :D to pewnie wina wyżej położonego środka ciężkości. Tak samo nie udało mi się wjechać po wąskim na 15 cm i stromym podjeździe dla wózków, a zawsze się udawało. To akurat może też być wina Pike'a, bo jest ustawiony na 140 mm, a pękło mi pokrętło od U-Turna i jeszcze nie zamówiłem nowego.

7. Jak już wprowadzałem rower po wspomnianym podjeździe, to niestety - dała się odczuć wyższa masa. Nie wiem ile waży, obstawiam ok. 15 kg (mniej nie, ewentualnie trochę więcej). W fabrycznej konfiguracji na pewno jest lżejszy pewnie z pół kilo (Bomber MX Pro ETA, podobne opony, ale kevlarowe - ja mam druciaki, Cranki Candy C).

 

Aaa, byłbym zapomniał :)

http://www.fusion.net.pl/users/bodziek/rozne/gt/index.html

Dostałem od admina mojej sieci nowe miejsce na serwerze, dlatego gdyby komuś coś nie działało, to proszę o info.

 

A co do wyboru autora - w tym GieTku tak z ciekawości przednia przerzutka ma ciąg z góry czy z dołu ? Bo jakby od góry było widać jakąś baryłkę dodatkową do regulacji przedniej przerzutki ? Chodź teraz nawet w tylnych pozbawiają nas nie wiem czemu tych wygodnych dodatkowych baryłek regulacyjnych to tu mi wygląda że takową dołożyli jeżeli dobrze widzę. Uszczelnić będzie tylko to trzeba (najlepiej starymi gumkami od tylnych przerzutek XT - są dostępne po kilka złotych w Shimano).

Tak, górny ciąg, a ta baryłka jest właśnie do niej. Nie widziałem wcześniej w żadnej ramie takiego czegoś, ale patent jest bardzo przydatny. O uszczelnienu nie pomyślałem, ale faktycznie przyda się założyć, a w sumie linki i tak musze wymienić, bo mam najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na tych nowych fotach się wszystko wyjaśniło z tą baryłką i ciągiem. Nie jest to moja ulubiona firma ale muszę przyznać, że naprawdę bardzo fajnie Ci wyszedł. I te smaczki w postaci tej baryłki czy super pomysłu na wymienne haki kół (ja bym od raza skorzystał i wsadził jakąś grubą ośkę z szybkozamykaczem bo pewnie pod coś takiego też występują).

AlexRims FD16 - mój budżetowy niegdyś zakup, który okazał się strzałem w dziesiątkę, trwałą prowizorką i już nie mam zamiaru ich zmieniać. Też masz pozytywne odczucie co do tych obrączek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Trzy Stawy i okolice, a powrót do domu przez Park Kościuszki -musiałem sprawdzić jak się zachowuje rower na tych schodach :D

 

Muszę przyznac że rama jak i cały rower prezentuje się ładnie. Mam nadzieje że dasz się przejechac ? :D

No, pomyslimy :)

 

 

No to na tych nowych fotach się wszystko wyjaśniło z tą baryłką i ciągiem. Nie jest to moja ulubiona firma ale muszę przyznać, że naprawdę bardzo fajnie Ci wyszedł. I te smaczki w postaci tej baryłki czy super pomysłu na wymienne haki kół (ja bym od raza skorzystał i wsadził jakąś grubą ośkę z szybkozamykaczem bo pewnie pod coś takiego też występują).

AlexRims FD16 - mój budżetowy niegdyś zakup, który okazał się strzałem w dziesiątkę, trwałą prowizorką i już nie mam zamiaru ich zmieniać. Też masz pozytywne odczucie co do tych obrączek ?

Co do haków to pewnie takie o jakich piszesz występują, ale podejrzewam, że w naszym pięknym kraju się ich nie dostanie. Zresztą na razie to i tak nie dla mnie, kupuję pokrętło do U-Turna i koniec wydatków na rower (przynajmniej do wakacji :P ). Nawiasem mówiąc, na chwilę obecną zmieniłbym jeszcze tylko tylna przerzutkę na X.9, a reszte wymieniał na to co mam lub ewentualnie na coś lżejszego w miarę zużycia/zepsucia.

 

Jeśli chodzi o obręcze, to mam FD26, a Ty, z tego co widzę, TD16. Odczucia co do nich mam bardzo pozytywne, żadnych problemów mi nie sprawiają. Wcześniej przez kilka lat miałem właśnie TD16 i dokładnie to samo. Zmieniłem na FD26 dlatego, że są nieco szersze, a i tak zaplatałem nowe koła (przód ze względu na grubą oś, a tył "dzięki" piaście XT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za gratulacje ;)

 

Przypomnę jeszcze swoje pytanie, bo całkiem możliwe, że mogło pozostać niezauważone.

Takie pytanie jeszcze - stosujecie Loctite do połączeń elementów ruchomych przy zawieszeniu? W jakimś manualu GT do starszych modeli wyczytałem, że odkręcając korbę czy pakiet, trzeba odkręcić Flexbone'a. Później go zmienili, bo tamte pękały, ale moment z jakim była przykręcona korba, skutecznie zachęcił mnie do jego demontażu, mimo że wygląda solidnie. Loctite na śrubie był, zresztą producent zaleca go dawać wszędzie. Jak to wygląda w praktyce przy fullach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej ramie na początku fabrycznie nie było kleju na gwintach i sie nie rozkręcała.

Przy pierwszym serwisie zastosowałem i zgadnij co...

... też się nie rozkręcała ;)

 

Aktualnej ramy jeszcze nie rozkładałem żeby sprawdzić czy coś takiego fabrycznie zostało zaaplikowane lub żeby ewentualnie nałożyć.

Co prawda raz mi się rozkręciła samoczynnie na początku, ale ponoć VPP musi się raz zluzować. Po dokręceniu już jest od dłuższego czasu spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiście wszystko muszę rozkręcać :P . I tak zrobiłem to z moim starym Ghostem (ogniwo Horsta) Skręciłem je potem na Lock Tite'cie tym niebieskim chyba 243. Potem nie odkręciłem już więcej śruby bo z jednej strony była na imbus 5'kę a z drugiej na 3kę (do przytrzymania). Pomimo kręcenia tą 5'ką obrobiłem 3'kę i duupa zbita. Musiałem rozwiercić łęb tej obrobionej śruby na szczęście typowej, ale już nie wyjąłem nawet cofaczką gwintu z tej drugiej części już nietypowej. Dobrze, że dystrybutor je miał bo musiałbym dorabiać. Bez tych "klejów' jak się odpowiedno skręci nic się mi teraz już w nowej ramie nie luzuje. Inna sprawa, że jednak to co jest oryginalnie na śrubach ma bardziej taką gumowatą konsystencję a to co się samemu nałoży bardziej jest jak lakier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Postanowiłem się ostatnio zabrać za złożenie własnego roweru do DH, który będzie zrobiony pode mnie. Na sam początek oczywiście mam zamiar wybrać odpowiednią ramę. Pomyślałem, że skorzystam z doświadczenia forumowiczów :( Mam 182cm wzrostu i ważę 75kg. Chciałem zaznaczyć, że nie mam zamiaru jeździć po hardcorowych odcinkach :) Myślałem bardziej o stromych szlakach w górach itp. Mógłby ktoś dać jakieś propozycje na początek? Nie jestem bardzo doświadczony jeżeli chodzi o wybór odpowiedniego sprzętu do DH. Mam do dyspozycji ok 2000PLN na ramę.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

KIJU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...