Skocz do zawartości

[osprzęt] update -> Shimano Alivio


Kathar

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Hexagona V6 (Kross)

 

Chciałbym wymienić to co się da na Shimano Alivio (8-rz). Chodzi mi o napęd (to najważniejsze), klamkomanetki, może hamulce. Łącznie wyliczyłem jakieś 500 zł. Myślicie że to będzie dobry pomysł? A może jakaś inna konfiguracja w podobnej cenie? Jestem amatorem, uprzejmie proszę o poradę :D .

 

Elementy które chciałbym wymienić:

 

przerzutka przód - Suntour XCC322

przerzutka tył - Shimano Acera

manetki - Shimano ST-EF-35

korba - Truvativ X-Flow

kaseta - ?

łańcuch - ?

 

Myślę też o Deore, ale to będzie zależne od finansów. na razie nastawiam sie na Alivio.

 

Jeżdżę głównie po naszych pięknych dziurawych drogach asfaltowanych, a z tego co się orientuję Alivio to raczej grupa na bardziej spokojniejszą jazdę.

 

Proszę o opinię :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na alivio bedzie na pewno dobrym wyborem. Jednak czy zmiana na 8 się opłaca? Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę a przy 7mce jest piasta tylnia z bębenkiem dostosowanym tylko pod 7 rzedową kasete, więc piastę też trzeba by było zmienić. Moim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8. Sam w tym roku zmieniłem- ale z powodu koniecznej zmiany osprzetu- poprzedni się zużył. do tego musiałbyś doliczyć zmianę prawej klamkomanetki na : klamkomanetke pod 8, lub manetke pod 8 i klamkę osobno. Znasz korzysci płynące z zmiany kasety z 7mki na 8mke? Może po prostu wez kasetę 7mkę z bardziej pasujacym ci rozstawem zębatek. Bo tylko o to chodzi przy zmianie. Napisz jaką masz kasetę, a jesli nie wiesz to podaj wszystkie rozmiary zębatek {np.12-14-16-18-21-26-32} i czego ci brakuje - co byś chciał zyskac na kasecie? Prostym językiem :D Jeżeli chcesz zyskac na precyzji to przerzutki możesz spokojnie zmienic :P - przerzutki nie obciążają dodatkowymi kosztami - tak jak przejscie na inną liczbe biegów. :D 7 przełożen jeżeli jezdzisz szosą {tak jak ja} w zupełnosci wystarcza - liczy sie tylko zestopniowanie zębatek. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę...
i dalej
Moim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8.

:)

 

Adik nie tak nerwowo.... ale czy ktoś wspominał wcześniej, że to ma być zamiana 7 na 8 :D ? Mam 8 i dalej chcę mieć 8. Bez zmian.

 

Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie.

 

Prostym językiem wink.gif

to znaczy jakim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie.

 

jak chcesz... :>

miałem prawie full alivio: manetki, p.przód, p.tył, korba acera, kaseta sram (mniej ważne).

w zasadzie wszystko było ok, oprócz... przyzwyczajony byłem do szybkiej zmiany biegów (to z szosówki), redukcja na podjazdach powinna być szybka. na alivio czasami mieliło mi chwilkę. taka chwilka wystarcza aby wybić z rytmu. różne regulacje i takie tam nie pomagało. decyzja - zobaczym co sram oferuje: stare gripy 9.0 + nie najwyższych lotów przerzutka na tył 5.0. i jest pięknie :) czasami patrzę w dół na kasetę bo nawet nie słychać jak łańcuch idzie w górę (być może jest to zasługą po części gripów a nie systemu 1:1). jeżdżę na tym trzeci sezon, bez zmian.

aktualnie na alle jest p.tył sram 7.0 + gripy 3.0 (hmm) za jakieś 70zl. to nawet tanio jak za samą przerzutkę.

może w tym kierunku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę średnio min. 30km i robię to dość często, ale jakoś specjalnie nie zwracam uwagi na rytm. Nie zależy mi więc na jakiejś wybitnej dokładności przełożeń. Wystarczy średni, lub dobry poziom, który mam nadzieje oferuje Alivio. Nie jest to LX czy XT więc nie spodziewam się niewiadomo czego. na razie zbieram ogólne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega rozwaza zakup nad grupa alivio + przerzutka tyl- deore i szuka o nich opinii. Nie o SRAMie... Ja mam naped revoshift, korba alivio przerzutka tyl alivio/przod acera kaseta alivio kaseta alivio lancuch acera i smiga wysmienicie :) Za niedlugo prawdopodobnie zmienie przerzutke przod na alivio bo acera juz ma lekki luz. Zlego slowa o alivio nie powiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś bardziej podchodzi mi Shimano B).

 

Moja konfiguracja wygląda tak:

 

Korba - Alivio FC-M410-8 Octalink 42x32x22 170mm

Suport - Alivio BB-ES25 Octalink <_<

Kaseta - Alivio CS-HG50 11x32

Przerzutka T - Deore RD-M530 SGS (obsługuje 7,8 i 9-rz)

Przerzutka P - Deore BR-M531

Klamkomanetki - Alivio ST-M405

Hamulce - Deore BR-M530

Łańcuch - Alivio CN-HG50 :(

 

fotki na: http://www.paul-lange.de/produkte/shimano/mtb/

 

:) Jeżeli chodzi o suport i łańcuch zastanawiam sie nad grupą Deore. Różnice $ nie są jakieś wielkie, więc można pomyśleć. (ale czy korba Alivio będzie wtedy kompatybilna z suportem Deore?)

 

Przeglądając sklepy internetowe wyszło mi niecałe 530,00 zł , więc raczej będzie to max na jaki będzie mnie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zapytam tutaj, bo to dobry topic.

 

Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8.

 

Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kathar - sorka, nie wiedziałem ze Hexagon ma fabrycznie już 24 biegow na pokładzie. :) Ja bym brał alivio jak na 8 biegów ma bardzo dobrze działac - i taniej wyjdzie. Jest temat o porównaniu deore i alivio. poszukaj a znajdziesz. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu kilkudziesięciu informacji na temat Alivio i Deore postanowiłem iż: :glare:

 

Alivio - kaseta, łańcuch, suport, korba, hamulce, klamkomanetki

LX - przerzutki przód i tył

 

Witam Adik. czytałem to porównanie Deore i Alivio, a ze względu na to, że moje finanse sie rozmnożyły :) będzie to 70% Alivio i 30% LX. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8.

 

Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią??

Alivio 06 i 07 różnią się wielkością kółek. Jakbyś znalazł model z 2006 to byś na tym najlepiej wyszedł, bo działa lepiej od nowego, nie mówiąc o Deore :glare:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można znaleźć takie coś, nawet na allegro jest:

http://allegro.pl/item189619438_przerzutka...od_rd_m410.html

 

Tak mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia: Dlaczego Deore M510 jest katalogowo o 7 zł tańsza od Alivio; w inny topic'u jest ostry spór jakim cudem Alivio może być lepszy od wyższego modelu przerzutki, którym jest Deore; no ale skoro ALiovio jest droższa to powinna teoretycznie chyba działać lepiej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kathar gratuluje wyboru moj naped tez w kilku procentach zbudowany jest na Alivio i pracuje b.dobrze . Manetki chodzą lekko a sama przerzutka zatrzymuje sie w tych miejscach w których powinna. Jedyna wada grupy Alivio to chyba wyglad tylniej przerzutki (wyglada malo sportowo).

 

W twojej konfiguracji zamienilbym jedynie klamkomanetki na klami i manetki. Pewnie wyjdzie o pare złotych drożej ale w poźniejszymm okresie eksploatacji ( w przypadku awarii) koszt naprawy ewenytualnej wymiany bedzie duzo nizszy.

 

A co do różnic pomiedzu Alivio i Deore to według mnie istnieją tylko dwie:

- wygląd zewnetrzny

- korpus na którym widnieje napis shimano w alivio jest wykonany z plastiku a w deore z jakiegos stopu metali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kathar gratuluje wyboru

 

dzieki :P

 

Wybór byłby lepszy, gdyby finanse pozwoliły. Ale ogólnie do mojego stylu jazdy (drogi asfaltowane/utwardzone) wydaje się, że taka konfiguracja jest (uwzględniając $) idealna.

 

Co do klamkomanetek, to ST-M405 z tego co się orientuję mają dość dobrą opinię. Poza tym cały czas śmigam na k-m i już się przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając na mysli "awarię" chodziło mi o sytuacje gdy np manetak podczas upadku manetk/klamk zostaje uderzona przez kamien i jej korpus rozsypuje sie (niezawodnosc ma niewiele do powiedzenia). Wtedy wystarczy wymienic manetki i płacimy 40 zł a nie 80 zł.. A co do kwesti przyzwyczajenia to chyba klamkomanetki mają takie samo rozmiestrzenie dzwigni do zmiany przełozeń (przyzwyczajic sie trzeba bedzie tylko do wyglądu).

 

Ale ostateczne słowo i tak należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Osprzęt wymieniłem na LX <_< do tego opony Continental Contact Travel i jest super.

 

Korba/Suport . . . . . . . . . Shimano LX FC-M580 - 22x32x44 - 175 mm

Kaseta . . . . . . . . . . . . . . Shimano LX CS-M580 - 11-32

Przerzutka przód . . . . . . . Shimano LX FD-M581 Down Swing

Przerzutka tył . . . . . . . . . Shimano LX RD-M581-SGS

Łańcuch . . . . . . . . . . . . . Shimano LX CN-HG73 9-rz

Klamkomanetki . . . . . . . . Shimano LX ST-M580 V-Brake

Gripy . . . . . . . . . . . . . . . Ritchey WCS

Rogi . . . . . . . . . . . . . . . . Ritchey WCS

Opony . . . . . . . . . . . . . . Continental Contact Travel 2x1,75

 

Do tego wymiana linek, pancerzy, centrowanie kół, trochę dłubania przy amortyzatorze i parę innych rzeczy (czyli najogólniej całkowity przegląd) wyszło mi razem 1260,00 zł

 

Serwisowałem u pana Ryszarda Kasińskiego - Krakowska 68/Łódź - Bardzo polecam!!!

 

W najbliższym czasie jeszcze do założenia:

Hamulce . . . . . . . . . . . . . Shimano LX BR-M580 V-Brakes

 

 

Halo halo zamykamy temacik

 

:blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam używam Alivio, które zapewne jest zbudowane z roczników 2002 - 2005 i nie powiem złego słowa. Nawet w bardziej ekstremalnych warunkach spisuje sie poprostu porządnie. Wystartowalem juz raz w maratonie na tym i zamierzam jeszcze pary razy zanim zawita u mnie coś pokroju X-7. I tak jak mówili inni przede mną, lepiej brać osobno klamki i manetki. Ja po upadku miałem problem, ale jakos udalo mi sie klamke naprostować całe szczęście. Sam sobie reguluje napęd kiedy potrzebuje i śmiga dobrze. Na szosę szkoda byłoby brac cokolwiek lepszego, bo nie odczujesz znaczącej różnicy. Pomyśl nad klamkami pokroju LX-a - drogo dużo nie wyjdzie, a dobre hamulce to podstawa. Do tego 2-3 łańcuchy co 500km i pociągnie bardzo długo bez problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...