Kathar Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Mam Hexagona V6 (Kross) Chciałbym wymienić to co się da na Shimano Alivio (8-rz). Chodzi mi o napęd (to najważniejsze), klamkomanetki, może hamulce. Łącznie wyliczyłem jakieś 500 zł. Myślicie że to będzie dobry pomysł? A może jakaś inna konfiguracja w podobnej cenie? Jestem amatorem, uprzejmie proszę o poradę . Elementy które chciałbym wymienić: przerzutka przód - Suntour XCC322 przerzutka tył - Shimano Acera manetki - Shimano ST-EF-35 korba - Truvativ X-Flow kaseta - ? łańcuch - ? Myślę też o Deore, ale to będzie zależne od finansów. na razie nastawiam sie na Alivio. Jeżdżę głównie po naszych pięknych dziurawych drogach asfaltowanych, a z tego co się orientuję Alivio to raczej grupa na bardziej spokojniejszą jazdę. Proszę o opinię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr0wa_1991 Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Ja jezdze na alivio i szczerze Ci ja polecam Deore jest ponoc zbudowana z jeszcze gorszych materialow niz alivio a jest o grupe wyzej. Alivio nie ma umnie latwego zycia a smiga bez zarzutow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 16 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Wymiana na alivio bedzie na pewno dobrym wyborem. Jednak czy zmiana na 8 się opłaca? Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę a przy 7mce jest piasta tylnia z bębenkiem dostosowanym tylko pod 7 rzedową kasete, więc piastę też trzeba by było zmienić. Moim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8. Sam w tym roku zmieniłem- ale z powodu koniecznej zmiany osprzetu- poprzedni się zużył. do tego musiałbyś doliczyć zmianę prawej klamkomanetki na : klamkomanetke pod 8, lub manetke pod 8 i klamkę osobno. Znasz korzysci płynące z zmiany kasety z 7mki na 8mke? Może po prostu wez kasetę 7mkę z bardziej pasujacym ci rozstawem zębatek. Bo tylko o to chodzi przy zmianie. Napisz jaką masz kasetę, a jesli nie wiesz to podaj wszystkie rozmiary zębatek {np.12-14-16-18-21-26-32} i czego ci brakuje - co byś chciał zyskac na kasecie? Prostym językiem Jeżeli chcesz zyskac na precyzji to przerzutki możesz spokojnie zmienic - przerzutki nie obciążają dodatkowymi kosztami - tak jak przejscie na inną liczbe biegów. 7 przełożen jeżeli jezdzisz szosą {tak jak ja} w zupełnosci wystarcza - liczy sie tylko zestopniowanie zębatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Przecież jeżeli wymieniasz na 8 to masz 7mkę...i dalejMoim zdaniem 500 zł to dużo jak na zmianę z 7 na 8. Adik nie tak nerwowo.... ale czy ktoś wspominał wcześniej, że to ma być zamiana 7 na 8 ? Mam 8 i dalej chcę mieć 8. Bez zmian. Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie. Prostym językiem wink.gif to znaczy jakim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Chodzi mi o opinię osób, które miały lub mają do czynienia z Alivio. Pytam o działanie napędu opartego tylko na tej grupie. jak chcesz... :> miałem prawie full alivio: manetki, p.przód, p.tył, korba acera, kaseta sram (mniej ważne). w zasadzie wszystko było ok, oprócz... przyzwyczajony byłem do szybkiej zmiany biegów (to z szosówki), redukcja na podjazdach powinna być szybka. na alivio czasami mieliło mi chwilkę. taka chwilka wystarcza aby wybić z rytmu. różne regulacje i takie tam nie pomagało. decyzja - zobaczym co sram oferuje: stare gripy 9.0 + nie najwyższych lotów przerzutka na tył 5.0. i jest pięknie czasami patrzę w dół na kasetę bo nawet nie słychać jak łańcuch idzie w górę (być może jest to zasługą po części gripów a nie systemu 1:1). jeżdżę na tym trzeci sezon, bez zmian. aktualnie na alle jest p.tył sram 7.0 + gripy 3.0 (hmm) za jakieś 70zl. to nawet tanio jak za samą przerzutkę. może w tym kierunku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Jeżdżę średnio min. 30km i robię to dość często, ale jakoś specjalnie nie zwracam uwagi na rytm. Nie zależy mi więc na jakiejś wybitnej dokładności przełożeń. Wystarczy średni, lub dobry poziom, który mam nadzieje oferuje Alivio. Nie jest to LX czy XT więc nie spodziewam się niewiadomo czego. na razie zbieram ogólne informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr0wa_1991 Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Kolega rozwaza zakup nad grupa alivio + przerzutka tyl- deore i szuka o nich opinii. Nie o SRAMie... Ja mam naped revoshift, korba alivio przerzutka tyl alivio/przod acera kaseta alivio kaseta alivio lancuch acera i smiga wysmienicie Za niedlugo prawdopodobnie zmienie przerzutke przod na alivio bo acera juz ma lekki luz. Zlego slowa o alivio nie powiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Jakoś bardziej podchodzi mi Shimano . Moja konfiguracja wygląda tak: Korba - Alivio FC-M410-8 Octalink 42x32x22 170mm Suport - Alivio BB-ES25 Octalink Kaseta - Alivio CS-HG50 11x32 Przerzutka T - Deore RD-M530 SGS (obsługuje 7,8 i 9-rz) Przerzutka P - Deore BR-M531 Klamkomanetki - Alivio ST-M405 Hamulce - Deore BR-M530 Łańcuch - Alivio CN-HG50 fotki na: http://www.paul-lange.de/produkte/shimano/mtb/ Jeżeli chodzi o suport i łańcuch zastanawiam sie nad grupą Deore. Różnice $ nie są jakieś wielkie, więc można pomyśleć. (ale czy korba Alivio będzie wtedy kompatybilna z suportem Deore?) Przeglądając sklepy internetowe wyszło mi niecałe 530,00 zł , więc raczej będzie to max na jaki będzie mnie stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Adik: piasta z bembnem pod 7sp to zadkosc, raczej nie spotykana w tanich rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 17 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Przerzutka przednia to oczywiście FD-M531 /sorka, nie mogłem edytować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Kolega rozwaza zakup nad grupa alivio + przerzutka tyl- deore i szuka o nich opinii. Nie o SRAMie... no patrz, a ja myślałem, że o alivio pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Zapytam tutaj, bo to dobry topic. Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8. Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Przerzutki w sumie tak samo będą się zachowywać, dużą rolę odgrywają manetki, po zmianie których możesz poczuć większą precyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Kathar - sorka, nie wiedziałem ze Hexagon ma fabrycznie już 24 biegow na pokładzie. Ja bym brał alivio jak na 8 biegów ma bardzo dobrze działac - i taniej wyjdzie. Jest temat o porównaniu deore i alivio. poszukaj a znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Po przeczytaniu kilkudziesięciu informacji na temat Alivio i Deore postanowiłem iż: :glare: Alivio - kaseta, łańcuch, suport, korba, hamulce, klamkomanetki LX - przerzutki przód i tył Witam Adik. czytałem to porównanie Deore i Alivio, a ze względu na to, że moje finanse sie rozmnożyły będzie to 70% Alivio i 30% LX. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Mam aktualnie z tyłu Acerę i chcę wymienić na Alivio lub Deore M510. Mam klamko-manetki ST-EF 3x8. Która z tych przerzutek będzie się lepiej sprawwować ?? I jeszcze pytanie czy Alivio 06 i 07 się czymś różnią?? Alivio 06 i 07 różnią się wielkością kółek. Jakbyś znalazł model z 2006 to byś na tym najlepiej wyszedł, bo działa lepiej od nowego, nie mówiąc o Deore :glare: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michciu_h Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 No można znaleźć takie coś, nawet na allegro jest: http://allegro.pl/item189619438_przerzutka...od_rd_m410.html Tak mnie jeszcze jedna rzecz zastanawia: Dlaczego Deore M510 jest katalogowo o 7 zł tańsza od Alivio; w inny topic'u jest ostry spór jakim cudem Alivio może być lepszy od wyższego modelu przerzutki, którym jest Deore; no ale skoro ALiovio jest droższa to powinna teoretycznie chyba działać lepiej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M45 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Kathar gratuluje wyboru moj naped tez w kilku procentach zbudowany jest na Alivio i pracuje b.dobrze . Manetki chodzą lekko a sama przerzutka zatrzymuje sie w tych miejscach w których powinna. Jedyna wada grupy Alivio to chyba wyglad tylniej przerzutki (wyglada malo sportowo). W twojej konfiguracji zamienilbym jedynie klamkomanetki na klami i manetki. Pewnie wyjdzie o pare złotych drożej ale w poźniejszymm okresie eksploatacji ( w przypadku awarii) koszt naprawy ewenytualnej wymiany bedzie duzo nizszy. A co do różnic pomiedzu Alivio i Deore to według mnie istnieją tylko dwie: - wygląd zewnetrzny - korpus na którym widnieje napis shimano w alivio jest wykonany z plastiku a w deore z jakiegos stopu metali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Kathar gratuluje wyboru dzieki Wybór byłby lepszy, gdyby finanse pozwoliły. Ale ogólnie do mojego stylu jazdy (drogi asfaltowane/utwardzone) wydaje się, że taka konfiguracja jest (uwzględniając $) idealna. Co do klamkomanetek, to ST-M405 z tego co się orientuję mają dość dobrą opinię. Poza tym cały czas śmigam na k-m i już się przyzwyczaiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M45 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 mając na mysli "awarię" chodziło mi o sytuacje gdy np manetak podczas upadku manetk/klamk zostaje uderzona przez kamien i jej korpus rozsypuje sie (niezawodnosc ma niewiele do powiedzenia). Wtedy wystarczy wymienic manetki i płacimy 40 zł a nie 80 zł.. A co do kwesti przyzwyczajenia to chyba klamkomanetki mają takie samo rozmiestrzenie dzwigni do zmiany przełozeń (przyzwyczajic sie trzeba bedzie tylko do wyglądu). Ale ostateczne słowo i tak należy do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 30 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 Osprzęt wymieniłem na LX do tego opony Continental Contact Travel i jest super. Korba/Suport . . . . . . . . . Shimano LX FC-M580 - 22x32x44 - 175 mm Kaseta . . . . . . . . . . . . . . Shimano LX CS-M580 - 11-32 Przerzutka przód . . . . . . . Shimano LX FD-M581 Down Swing Przerzutka tył . . . . . . . . . Shimano LX RD-M581-SGS Łańcuch . . . . . . . . . . . . . Shimano LX CN-HG73 9-rz Klamkomanetki . . . . . . . . Shimano LX ST-M580 V-Brake Gripy . . . . . . . . . . . . . . . Ritchey WCS Rogi . . . . . . . . . . . . . . . . Ritchey WCS Opony . . . . . . . . . . . . . . Continental Contact Travel 2x1,75 Do tego wymiana linek, pancerzy, centrowanie kół, trochę dłubania przy amortyzatorze i parę innych rzeczy (czyli najogólniej całkowity przegląd) wyszło mi razem 1260,00 zł Serwisowałem u pana Ryszarda Kasińskiego - Krakowska 68/Łódź - Bardzo polecam!!! W najbliższym czasie jeszcze do założenia: Hamulce . . . . . . . . . . . . . Shimano LX BR-M580 V-Brakes Halo halo zamykamy temacik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinuz Napisano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 No gratulować tylko Piękna sprawa - chociaż koszt tez niezły... ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 A jakie pancerze i linki wybrales jesli mozna wiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 30 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 Shimano SIS SP, linki tez Shimano jakieś nierdzewne. Niestety nie wiem dokładnie jakie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NeZ Napisano 1 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2007 Sam używam Alivio, które zapewne jest zbudowane z roczników 2002 - 2005 i nie powiem złego słowa. Nawet w bardziej ekstremalnych warunkach spisuje sie poprostu porządnie. Wystartowalem juz raz w maratonie na tym i zamierzam jeszcze pary razy zanim zawita u mnie coś pokroju X-7. I tak jak mówili inni przede mną, lepiej brać osobno klamki i manetki. Ja po upadku miałem problem, ale jakos udalo mi sie klamke naprostować całe szczęście. Sam sobie reguluje napęd kiedy potrzebuje i śmiga dobrze. Na szosę szkoda byłoby brac cokolwiek lepszego, bo nie odczujesz znaczącej różnicy. Pomyśl nad klamkami pokroju LX-a - drogo dużo nie wyjdzie, a dobre hamulce to podstawa. Do tego 2-3 łańcuchy co 500km i pociągnie bardzo długo bez problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.