Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Tora 2007 302 CL Turnkey - demontaż mechanizmu blokady


Rekomendowane odpowiedzi

To, że tory plują olejem - wiadomo nie od dzisiaj. Tyle, że moja TORA zaczęła sączyć olej dopiero po tym, jak ją przeserwisowałemPosiadam Torę 302 CL z blokadą turnkey z manetką poploc 2007

Olej cieknie pod pokrętłem blokady (zaznaczone na zdjęciu)

a78715ce4c3bfaf0med.jpg

Być może poszła uszczelka wewnątrz tego niebieskiego ustrojstwa "turnkey" dlatego, że wlałem za dużo świeżego oleju - 145ml. A to wynika z rozbieżności w instrukcjach serwisowych RS. (w jednej jest 130ml a w innej 145ml). Problemu by nie było, gdybym mógł się dobrać do tej uszczelki. I tu jest problem

Jak wykręcić tę niebieską część z czarnej? (doszliśmy do sedna mojego postu) Na niebieskiej jest miesjce pod klucz 22, ale nie da się tego odkręcić ani odrobinę. Problem tym większy, że obie części (czarna i niebieska) wykonane są z tworzywa sztucznego, więc zbyt dużej siły użyć nie można.

Podejrzewam, że wykręcenie blokuje kołek, ale nie mozna go wyciągnąć. Czy ktokolwiek rozkręcał to dziadostwo? Ewentualnie, czy mozna nabyć tę blokadę jako osobną część?

Druga sprawa - czy można ten element zamienić na poniższy:

b6569dbddf0a1f43.jpg

Zdjęcie pochodzi z manuala serwisowego od Tory. Tyle, że w tym manualu nie ma opisu blokady Turnkey, tylko (jak podjerzewam) Motion control.

No właśnie - czym różni się praca amorka z Turnkey od MC?

Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, za post pod postem, ale opcja edytuj dostępna jest zbyt krótko. No więc:

 

Nie wiem, czy dobrze dedukuję, czy MC - to regulacja tłumienia kompresji? Bo serwisując zarówno rebę race, jak i torę 302 miałem okazję porównać sam system tłumienia odbicia. Zasada działania ta sama - różnica jedynie w szczegółach - tj inny (w rebie bardziej precyzyjny) system zmiany wielkości szczeliny dławiącej w tłoczku tłumika. Sam tłoczek wykonany również w bardziej precyzyjnej technologii (reba). No ale sama zasada tłumienia odbicia identyczna - energia zmagazynowana w ściśniętej sprężynie (czy to powietrznej, czy stalowej) jest "odbierana" przez przeciskający się przez szczelinę tłoczka olej.

To, że tora 302 nie ma MC to wiadoma sprawa, ale nadal nie kminię co to dokładnie to MC. Proszę o krótką lekcję, bo doszukać logicznego opisu się nie mogę.

Poza tym to niebieskie ustrojstwo o które pytałem na samym początku pierwszego posta wykręcone jest oczywiście z prawej goleni (tej z tłumikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może komuś się przyda, bo ja sam nigdzie rozwiązania problemu nie znalazłem. Myślę, że dotyczy to wszystkich mechanizmów turnkey rockshoxa.

 

Więc: niebieska część jest wkręcona w czarną na "lewy gwint". Ot cała filozofia. Jeśli ktoś ma również problem z zacinającą się blokadą, to służę pomocą. Bo wiem, że czasem w rsach takie kłopoty występują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...