Skocz do zawartości
Alton 2001 ZX City
Przez djzatorze, 27.04.2014
  • 4 710 wyświetleń
  • 5 komentarzy
  • Kolor czarny metalik
  • Rocznik 1993
  • Waga 15000
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony --
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Dostałem go w okolicach I komunii św., używany niegdyś intensywnie, od kilku lat niestety przewalany z kąta w kąt. W zeszłym roku dzięki "wspaniałemu" traktowaniu pokrył się rdzą. Bardzo mnie to zasmuciło, ale dało impuls do działania. Wyremontowałem go, ponieważ bardzo mi odpowiada jego geometria, no i mam pewien sentyment do tej masziny :) <br />Osprzęt jest tani plus części pozostałe bo upgrade'ach Accenta El Norte. Wkrótce zamieszczę też kosztorys, bo myślę że może się to przydać komuś, kto również chciałby wyremontować stary rower ale nie wie na jakie wydatki się przygotować.

Komentarze

Cysiul

Napisano

czekam na kolejne zdjęcia :) jestem ciekaw co wyjdzie

djzatorze

Napisano

Malowanie zakończone. Rama była oczyszczona ze starego lakieru, widelec jedynie dokładnie zmatowiony. Na to podkład jakiejś niemieckiej firmy, potem położyłem bazę. Na wideł poszła zwykła biała (nie pamiętam cóż to za odcień, bardziej zimny niż ciepły) a na ramę czarny metalik (pamiętam tylko że z palety Mercedesa). Na to przykleiłem białe naklejki wycięte ploterem w samoprzylepnej folii PCV. Na koniec pokryłem wszystko dość marnej jakości bezbarwnym lakierem dwuskładnikowym. Dałem go 3 cienkie warstwy, ale przydałoby się więcej - ale to tam nie aż takie ważne :whistling: Oprócz problemu manetki 8-rzędowej rower jest z grubsza skończony. Dostał w spadku pedały HT-A100S i nową sztycę firmy Złoom.

djzatorze

Napisano

Zamontowana oryginalna przednia przerzutka z tego roweru, po drobnym odświeżeniu - ma trochę luzy ale działa idealnie z manetką Deore SL-M510. Aktualne zdjęcia roweru będą gdy będzie w 100% gotowy. Dorzucam stare zdjęcie spod wiatraka, jeszcze przed zmianą sztycy.

djzatorze

Napisano

Ok, rower niemal gotowy. Przeprowadziłem drobny tuning tylnej piasty; zamiast 135 mm ma teraz 130, dzięki czemu lepiej mieści się w widełkach 125 :w00t: Zamiast szerokiej podkładki z lewej, są teraz dwie sporo węższe podkładki po obu stronach piasty. Wymusiło to ponowne centrowanie koła, ale teraz wreszcie jest luz między kasetą a widełkami. Niestety otrzymałem dość szaloną linię łańcucha i przydałby się suport z krótszą osią... ale o dziwo napęd pracuje gładko. Na zdjęciu w galerii uwieczniłem linię łańcucha na blacie i przedostatniej koronce. Poszukuję jeszcze fajnej ośmiorzędowej manetki, bo dziewiątka oczywiście nie chce dogadać z kasetą "8" :) Niezły sztywny stalowy cross wyszedł z leciwego Altona. Zdałoby się jeszcze skorygować mostek na jakiś lżejszy i optycznie mniejszy ale to już nieistotny detal. Dorzucam zdjęcia jak wygląda ten rowerowy wytwór mojej chorej wyobraźni.

djzatorze

Napisano

Rower na chwilę obecną rozebrany na kawałki, chociaż przejeździł ponad rok w konfiguracji Sram X4 + zębatka NW.

Inni użytkownicy, którzy śledzą



IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Najnowsze komentarze

    • Giant TCR Advanced Pro 2025 (custom)
      Przez: dfq · 04.04.2025
      @TheJW Co do długości korb, w góralach mam 175mm, w gravelu analogowym 172.5 a w ostatnim Cubie hybrid 165mm i o dziwo świetnie mi się kręci kadencyjnie. Coś w tym musi być 😀
    • Scott Speedster 30
      Przez: ernorator · 03.04.2025
      Ale fajny kolor ramy 🥰
    • Romet Boreas 2 GRX by Peper
      Przez: PeperPL · 29.03.2025
      Tak kolego, tu trzeba Ci przyznać rację...sprzedać sprzedadzą, ale w ramach reklamacji i udogodnień dla klienta postępowanie rodem z PRL - wyłgać się i odstawić sprawę na boczny tor, zepchnąć na klienta i zapomnieć 
    • Romet Boreas 2 GRX by Peper
      Przez: Zibi123 · 22.03.2025
      Witam serdecznie, Chciałem się podzielić moimi niestety przykrymi doświadczeniami z marką Romet! Skusiłem się na zakup roweru gravelowego Boreas 2 (zielono-grafitowego) ponieważ bardzo mi się spodobał. Zaraz po zakupie zgodnie z zaleceniami autoryzowanego sklepu w Krakowie wykonałem niezbędne przeglądy w serwisie Romet. Mój rower od momentu zakupu był sporadycznie używany i w zasadzie tylko na asfaltowych ścieżkach rowerowych. Wkrótce wykryłem wadę w rowerze. Pękniętą obręcz prze
    • Giant TCR Advanced Pro 2025 (custom)
      Przez: TheJW · 22.03.2025
      Dzięki Panowie za miłe słowa. Nie mogę się z Wami nie zgodzić. Im więcej na ten rower patrzę, tym bardziej mi się podoba. @nossy wcześniej jeździłem na Vittoria Corsa G2.0 28c TLR i myślałem, że są to bardzo szybkie i przyczepne opony. W sumie są, ale po trzech jazdach na GP5000 TR zdecydowanie stwierdzam, że są jeszcze lepsze i to najszybsze, najbardziej przyczepne i komfortowe opony na jakich jeździłem. Już na pierwszej jeździe, kiedy jeszcze ich nie wyczułem, 2 zakręty w okolicy pokonał
    • Giant TCR Advanced Pro 2025 (custom)
      Przez: nossy · 21.03.2025
      Fajny sprzęcik...jakie masz odczucia jeśli chodzi o opony. U mnie w tcr w tej chwili conti gp5000tc 700x25c i właśnie szykuje się na zmianę conti gp5000tr 700x30c lub nawet schwalbe pro one 700x30 lub 32c. Drugie pytanie ile realnie wyszły Tobie te conti jeśli chodzi o szerokość?
    • SUPERIOR XP 939 sprzedany
      Przez: michalr75 · 20.03.2025
      Dobrze widzę ze tam była sztywna oś z tyłu? Można tam wymienić hak z tyłu?
    • Giant TCR Advanced Pro 2025 (custom)
      Przez: pecio · 20.03.2025
      Zacny szpej . Bez przesadnego "baroku"  , złożony  ze smakiem . 👍
×
×
  • Dodaj nową pozycję...