Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Frameszrot i przydasie Korba goldix'a 160mm Suporty dwa i stery czterdzieści cztery. A potem na szypko jakem ja, poskładałem z tego co leżało wokół Pozdrow'er😘
  3. Cytując klasyka- Od zawsze jeździłem głównie na- ręcznym🫠 Kurier dziś przytargał zardzewiały gruz, po rozpakowaniu okaz zardzewiały był ale też je bbb nie ty, wystosowałem prośbę o zwrot stu cebulionów😉 Nie czekając długo, noc młoda a wszyscy wokół śpią, poskładałem na sztukę z tego co leżało wokół 🫠 Pozdrow'er😘
  4. Zakładam że udzielając się w jakimś temacie: 1. Masz jakiekolwiek osobisty doświadczenia w kwestiach o których piszesz. 2. Że masz wiedzę na tematy w których zabierasz głos. Podlinkuj który legalny elektryk ma limit 30 kmh. Najzabawniejsze jest to że gdybyś tego pierdołę spotkał to nie miałby absolutnie nic do powiedzenia na temat w którym wirtualnie się tak udziela. Jest całkiem prawdopodobne że w ogóle nic by nie był w stanie powiedzieć na żaden temat. Takie przynajmniej ja mam doświadczenie np z forumowych spotkań na wspólnych wypadach.
  5. Poczytaj testy żywotności łańcuchów - gx to ten sam poziom jakości co nx, żeby coś realnie zyskać na jakości potrzeba szarpnąć się na x01.
  6. Wgniecenie sterówki w nowej ramie, rudej od rdzy, ciężkiej jak świnia, taniej jak barszcz knorr'a, ale jednak niesmak powstał i refund'a zgłosiłem o równe sto cebulionów. Pozdrow'er😘
  7. Do rozumienia tego że nie ma potrzeby rozumieć innych z którymi nic nie masz wspólnego trzeba dorosnąć. Nie rozumiesz że ktoś chce 60 zamiast 20? To bardzo, naprawdę wręcz banalnie, proste: bo np miejsce które lubi jest w odległości 30 km a nie 10. Żeby to pojąć musisz zrozumieć że bardzo wiele osób nie posiada żadnego liczydła kilometrów. Że robią te 80 czy 100 bo np spędzają w siodle 5 godzin, daleko od miejskiego syfu a te 100 kaemów resetuje im głowy w taki sposób jaki preferują. X lat temu w lipcu wjechałem na Wielką Sowę przy 38 stopniach. W sumie pętla 60 km. Wróciłem do domu zarżnięty fizycznie. Nie bylem w stanie funkcjonować normalnie kolejnego dnia. W zeszłym roku pojechałem identycznie na Sowę przy 35. Tylko elektrykiem. Na szczycie byłem 2 razy robiąc sobie "dobrze" lecąc w dół. Wróciłem do domu w stanie zdatnym do spotkania się ze znajomymi, czyli zamiast zdychać wykorzystałem 100% czasu na przyjemności. I jeszcze jedno: żeby jechać elektrykiem musisz pedałować. Bo on sam nie pojedzie.
  8. Ja mam ani z racji wieku ani zdrowia. Zwyczajnie nie mam ochoty już się pałować a tu gdzie mieszkam nie mam możliwości nigdzie pojechać żeby się nie pałować.
  9. Bo tu w tym topicu wkradł się błąd kocepcyjny. Gravel kupują ci, co chcą móc się wbić w leśne runo po wentyl a jednocześnie być sexy jak te chlopaki co latają na pinarelkach. Tylko, że ten stan się nie bierze z maszyny, tylko z udźca i umiejętości. (tudźież odpowiedniej ilości głuoty)
  10. Mówiłem serio o HT, ale jak zauważyłeś - jest to też kwestia pozycji, choć na upartego da się : wystarczy wybrać coś o nieco agresywnej geometrii, czyli z dużym/stromym kątem główki ramy, powiedzmy ok.70 stopni, a rower będzie krótszy (łatwiej o to w starszych rocznikowo modelach, lub u niektórych producentów, np. Cube), i do tego wymienić, albo przyciąć kierownicę, byle nie za bardzo, żeby nie siedzieć jak na baczność
  11. Cześć, 1. Kiedy łańcuch jest na najmniejszej zębatce na kasecie (dolnej) przy kręceniu korbą do tyłu łańcuch przeskakuje. Przerzutki generalnie chodzą dobrze ale zastanawia mnie dlaczego tak się dzieję. 2.Wymieniam tarczę z przodu z 42T na 40T i zastanawiam się jak dobrać długość łańcucha, teraz mam: kaseta 42-11, tarcza 42T, łańcuch 118 ogniw. Pozdrawiam
  12. Sorry ale nie rozumiem. Nigdzie nie pisałem, że mam/miałem Brose, uchowaj Panie Boże! Padał kompanom - to się liczy? I świadomie wybierałem z tego powodu Bosha, który nie zepsuł się z kolei innym towarzyszą broni, żadnemu.
  13. Nie ma jazdy żeby tylne kółko nie łapało ślizgu tak więc to tylko kwesta działań kierowcy. Mnie się wydaje, że slide tyłu, hamulec, slide prawy, za mocne wyprowadzenie 2x i gleba.
  14. No nie włożysz korby z osią 24 do dziurki 30 mm. Znaczy się włożysz , ale luz będzie . Szukasz suportu press fit 30 pod oś 24mm , a nie 30 mm jaki kupiłeś. Mufa 46x70 to zawsze press fit . Z tokena to toto: https://sklep.token-polska.pl/suport-bb841t-46-p-32.html Z tym że nie jestem pewien czy te wewnętrzne pierścienie ze starego suportu nie podejdą do nowego , trzeba by sprawdzić . Te tokeny są w miarę uniwersalne , różne adaptery tam wkładają.
  15. żadna...gravele są od gravelowania, a szosy do zapie...nia po torze. 😀. A tak serio to jak to czyta jakiś Kwiato albo Majka to ma chyba z tego wszystkiego niezłą kulankę. Napinka teoretyków vs. amatorów nie obrażając nikogo. Najlepsza opona szosowa do gravela to taka , która daje największą frajdę z jazdy i przy okazji nie straci przyczepności na sam widok chmury. Ogólnie te wszystkie rozkminy ze strony o oporach toczenia tudzież rozkminianie średnich na różnych setach jest trochę bez sensu. Serio nie wspominając już np.: o trasie 50,70,100km trudno mi złapać tą samą średnią , przy podobnej mocy. Może na jakimś segmencie 10minutowym bądź 10km to już prędzej i płaskim jak stół. A to wiatr w bok, a to lekko w drugi bok, a to lekko w twarz i wszystkie wyliczenia idą w łeb. Oczywiście sam czuje, że na danym secie (koła plus opony i jeszcze do tego ciśnienie) jedzie mi się lepiej niż na innym. Na moich trasach, czyli płaskopolska, góry Sowie ze względu na nawierzchnie najlepiej sprawdzają się w szosie opony 28c. I oczywiście bajki w stylu 35c jest równie szybkie co 28c to se można wsadzić.
  16. @marcin_ostrów Wydaje mi się, że korby nie wymieniałem a na specyfikacji mojego roweru jest opisana jako Race Face Aeffect crank, 2X11, 170/175mm arms, PF30. Mufa wydaje się że ma 73 ale średnicę nie wiem jak zmierzyć lepiej niż tak jak na wcześniejszym zdjęciu, wydaje się że jest 46x73. "Ale jak wewnętrzna średnica jest inna to chyba odpowiedź jest prosta . ". Napisz mi to wprost jak możesz, na mój rozum nie pasuje, ale nie chcę się opierać na domysłach, kompletnie nie znam się na tych sprawach, a chcę być pewny przed decyzją o zwrocie suportu. Czyli jakiego suportu szukać dla siebie? Wkręcany, press fit, 24mm, 46x73? Możesz coś polecić?
  17. No właśnie, to jest taka opona czy też nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, na czym pojedziemy do sklepu zamówić szosę?
  18. Jestem grafikiem komputerowym, oraz robię animacji i strony internetowe

    Zapraszam do współpracy

    Portfolio 🖥️

  19. Witam kolegi Aż nie miałem dzieciaka, to nie zastanawiałem się nad tym tematem a teraz mam taką propo by utworzyć rozdziel na forumie "Dzieciaki" ? by obgadywać tam tematy coś w stylu "jak nauczyć" "jakie siodełko, przyczepka" "najlepszy pierwszy/drugi/.. rower" itd co sądzicie?
  20. Moja szklana kula nie wie jaką masz korbę Ale jak wewnętrzna średnica jest inna to chyba odpowiedź jest prosta . Zmierz mufę , na moje oko będzie 46x73 i podaj model korby .
  21. @marcin_ostrów Czyli kupiłem suport niepasujący do mojej korby, tak?
  22. Napęd wymieniony, ustawione i wszystko ładnie śmiga. Zostaje przetestować jak teraz mi się sprawdzi napęd przód 50/34 oraz kaseta 11-32 na górkach
  23. Suport jest na styku ramy z korbą , więc oba wymiary są ważne . BB30 to typ mufy w ramie , 24 to średnica osi korby ( Shimano HT czy tam inne wynalazki ) Kupiłeś suport pod swoją mufę ale pod oś 30 mm .
  24. Moim skromnym zdaniem fd6800 jest nawet lepsza w dzialaniu od r8000 bo ma lepsza dzwignie i lepiej trymuje, dodatkowo ma pin poprawiajacy prowadzenie linki. Mialem rownoczesnie 2 rowery na full ultegrze 2x11 r8000 tylko w jednym z nich byla z przodu 6800 i dzialal lepiej ten naoed 😉 Fd R8000 to byl krok wstecz
  25. @spidelli przemyślałem co mi nie pasowało. Generalnie miałem wrażenie, że jest dosyć długi i geometria jest zbyt agresywna (bardzo podobno uczucie w sumie jak w Giant Escape 1) co z dosyć szeroką kierownicą dało dziwne uczucie. Na pewno jakbym miał się zdecydować na któryś z tych dwóch modeli to wymieniłbym, albo skróciłbym kierownicę. Dodatkowo w dsx 2 miałem wrażenie mocno wystającego koła, ale nie wiem czy to było realne wrażenie, czy jednak opona z beżowym paskiem na boku dawała takie wrażenie. Podkreślam, że to subiektywne uczucie. Co do tej długości i szerokiej kierownicy tego też się boję w hardtrailu ze sztywnym widelcem więc pewnie miałbym podobne odczucie @WaGiant coś czuję, że skończy się na toughroadzie, albo doczekam się fx3 (tak wiem, że tam najprawdopodniej 45 nie wejdzie)
  26. Cześć, pojawiło się w moim rowerze, z ramą oznaczoną jako PF30 BB, skrzypienie przy pedałowaniu. Postanowiłem, że kupię suport, klucze i wymienię go samodzielnie (pierwszy raz). Nie wiedziałem jaki suport posiadam i nie byłem pewien jaki suport przyjmie moja rama. Ostatecznie serwisant znając model roweru podpowiedział, że mogę kupić suport TOKEN Ninja BB30 PF30 - TF4630. Kupiłem do niego klucz TOKEN TF4630-3SPA. Dziś odebrałem paczkę i zabrałem się za montowanie. Ściągnąłem korbę i okazało się, że stary suport to też Token, też wkręcany ale ma zewnętrzne miski i ma oznaczenie 24mm “for 24mm spindle”. Nowy suport Token ma oznaczenie 30mm “for 30mm spindle”. Tu pierwsze pytanie: czy to oznacza, że kupiłem suport w złym rozmiarze? Zakładając, że ten wymiar dotyczy tylko średnicy otworu suportu i mam dobry suport to pytanie drugie: jakim kluczem mogę ściągnąć ten suport (24mm) Kolejną rzeczą jaką zauważyłem po ściągnięciu jest to, że pierścień z napisem "TOKEN for 24mm spindle" lekko się rusza. Przez chwilę pomyślałem, że to może być przyczyną skrzypienia, ale wydaje się, że ten element nie jest jakoś specjalnie ważny, jego zadaniem jest osłona łożyska? Poniżej wymiary starego suportu:
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...